Husk meg
Brukernavn
Passord

Supportersiden FFKsupporter.net lover å fjerne ulovlige linker

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jul 07, 18:29
hva syns dere om dette ?

---------------------------

http://keiko99.net


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 jul 07, 18:36
Jeg synes at holters kun skal uttale seg til ffksupporter sine egne nettsider.........

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jul 07, 18:40
ja meg eget tv eller lyd da

---------------------------

http://keiko99.net


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 04 jul 07, 18:44
Moderatorene sparker ut det ene etter det andre innlegget og viser til forumets regler. Så kan de dem ikke selv? Hmm, på tide med en oppfriskning?

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 jul 07, 18:44
RuneT blir ihvertfall kjendis :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 04 jul 07, 19:20
Opprinnelig postet av keiko99
hva syns dere om dette ?

Temmelig idiotisk fra F-B sin side.

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jul 07, 23:36

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av keiko99
hva syns dere om dette ?

Temmelig idiotisk fra F-B sin side.

Det er agruktid nå vettu.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 jul 07, 19:34
Nok en sur artikkel fra FB. Jep, vi må følge regelverket, og nå som dette har blitt lokalnytt bør de fjernes. Men FB har igjen laget storm i vannglass.

Takk til de forumbrukerne som har lagt ut torrents til kampene for nedlastning, de har vært til stor nytte og glede!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
Nei til moderne fotball, Grandiosaklappere, storskjermmisbruk, og gamle damer på PH-feltet.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 04 jul 07, 19:40
Nyt kjendislivet, RuneT

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 jul 07, 20:09
Endret: 04 jul 07, 20:11

Hm... Regnet med at dette ville bli "oppdaget" etterhvert ja..  Dobbel-Hm. Ser ut til at RuneT "snøt" meg for kjendislivet gitt..

En annen ting, kanskje Holters er litt "treg" eller han bare jattet med F-B, tråden ligger jo der enda...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 04 jul 07, 20:44
Endret: 04 jul 07, 21:26
Woho!

Det er forresten ikke ulovlig å poste linker til ting som allerede ligger ute på nettet. Men jeg skulle selvsagt lest retningslinjene til ffksupporter.net litt nøyere før jeg hoppet på trenden å lete opp linker til ffk-kamper som ligger på slike piratsider, det tar jeg selvkritikk på.
Jeg selv ripper jo ikke videoer eller slikt og legger det ut til allmenn nedlastning. Og jeg betaler for web-tv når jeg ikke har mulighet til å være på kamp eller se den på tv selv  
Men litt publisitet er jo alltid gøy da! Skulle gjerne vært på vg nett istedet, mye tøffere!

Du kunne godt fått æren av å være kjendis for en dag eller to, Bob Page! Har egentlig ikke det behovet!

---------------------------

FFK for alltid!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 jul 07, 21:40

Opprinnelig postet av keiko99
hva syns dere om dette ?

Det det er på tide å bruke PM mer..............

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jul 07, 22:14
ja vel.. forklar hvorfor

---------------------------

http://keiko99.net


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jul 07, 22:28

Opprinnelig postet av keiko99
ja vel.. forklar hvorfor

Mulig at en link også kan postes i en PM melding vel,hehe, synes ihvertfall alle skal prøve å følge retningslinjene her og hva dere snakker om på PM får jo bli mellom dere.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 jul 07, 22:30
FB er kun ute etter og skape negativitet rundt FFK,lurer nesten på om det er noen ansvarlige i FB som har fått en smell en gang i tiden av Morgan hehe.Uansett så burde FFK som klubb boikotte hele FB

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jul 07, 22:31

Opprinnelig postet av paco
FB er kun ute etter og skape negativitet rundt FFK,lurer nesten på om det er noen ansvarlige i FB som har fått en smell en gang i tiden av Morgan hehe.Uansett så burde FFK som klubb boikotte hele FB

Hva tror du MA har gjort i lang tid da, tåpelig spør du meg  å legge en lokalavis for hat.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 jul 07, 22:39
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av paco
FB er kun ute etter og skape negativitet rundt FFK,lurer nesten på om det er noen ansvarlige i FB som har fått en smell en gang i tiden av Morgan hehe.Uansett så burde FFK som klubb boikotte hele FB

Hva tror du MA har gjort i lang tid da, tåpelig spør du meg  å legge en lokalavis for hat.

hehe jobber du i fb? nå har det hvert negativitet i fra fb siden sesongen startet og når de ikke har mer og skrive om Morgan idag,3-4 saker så går de nå på FFKsupporternett.no.Forstår du ikke det at 90% av det fb skriver om FFK er negativt vinklet?

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jul 07, 22:44
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av paco
FB er kun ute etter og skape negativitet rundt FFK,lurer nesten på om det er noen ansvarlige i FB som har fått en smell en gang i tiden av Morgan hehe.Uansett så burde FFK som klubb boikotte hele FB

Hva tror du MA har gjort i lang tid da, tåpelig spør du meg  å legge en lokalavis for hat.

hehe jobber du i fb? nå har det hvert negativitet i fra fb siden sesongen startet og når de ikke har mer og skrive om Morgan idag,3-4 saker så går de nå på FFKsupporternett.no.Forstår du ikke det at 90% av det fb skriver om FFK er negativt vinklet?

Nå er det vel du som drar in MA her ikke jeg,hehe og nei jeg jobber ikke i FB og har aldrig gjort det.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 04 jul 07, 22:58
Endret: 04 jul 07, 23:49

Pressemelding fra ffksupporter.net:


www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1246

"Det ble onsdag kveld offentlig kjent at Fredriksstad Blad har kontaktet Gunnar Stavrum i TV 2 for en kommentar angående lovligheten av at et par-tre av ffksupporter.nets 2261 brukere har linket til omstridt innhold på eksterne nettsider. ffksupporter.nets redaksjon tar dette til etterretning, men har ytterligere kommentarer til saken, om så skulle være ønskelig.

Ukentlig ser vi Fredriksstad Blad, samt riksdekkende aviser som Verdens Gang og Dagbladet, linke til diverse videoinnslag på youtube.com. Innslagene inneholder ofte opphavsbeskyttet materiale, men avisene unnskylder seg med påskriften "X er ikke ansvarlig for innhold på eksterne nettsider". Dermed ser alt ut til å være greit, selv om det er mulig å laste ned innslagene med minimal teknisk innsikt.

Vi forstår at TV 2 ønsker å beskytte sine rettigheter. Selv om vi stiller oss noe tvilende til hvilken ulovlig handling som har blitt foretatt gjennom denne linkingen, er ikke dette en sak vi ønsker å fronte. ffksupporter.net er og forblir et nettsted for tilhengere av Fredrikstad Fotballklubb. Utbredt piratvirksomhet vil aldri forekomme.

Dessverre har vi ingen advokat å henvise til for eventuelle kommentarer knyttet til denne saken. Dermed blir det heller ingen ferietur på undertegnende i morgen, da han ønsker å være tilgjengelig for kommentar per telefon 95 40 50 60.

Vi ser frem til en dialog med Gunnar Stavrum i TV 2.


Øystein Holt
Ansvarlig redaktør, ffksupporter.net"


www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1246

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 04 jul 07, 23:16
Endret: 04 jul 07, 23:31
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Jeg synes at holters kun skal uttale seg til ffksupporter sine egne nettsider.........

---------


Hadde vært meg vil jeg kun uttalt meg til min egen TV, og kun når den er avslått. I værste fall kunne jeg strekt meg til morgendagens F-b om jeg rekker å hente den før jobb.

---------------------------

Svaberget for alltid!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 04 jul 07, 23:39
Opprinnelig postet av keiko99
hva syns dere om dette ?


Jeg lurer på om TV2 har tenkt å begynne å tilby meg å kjøpe opptak av kampene på DVD... og så lurer jeg på (så lenge TV2 IKKE tilbyr meg å kjøpe opptak av kampene på DVD) hvilke inntekter TV2 mener de går glipp av ved at noen overivrige supportere laster ned opptak av en fotballkamp noen dager eller til og med uker etter at den har gått. Salg av reprisebilletter på web-TV, liksom? Trur neppe det...

Men det er selvfølgelig den samme historien som med de multinasjonale plate- og filselskapene; det tar nok mange år før de tar til fornuft.

Nå er det ikke sikkert at TV2 i virkeligheten TAR dette så fryktelig alvorlig, og for alt jeg vet kan det godt hende at de ser gjennom fingrene på litt uskyldig fildeling. De blir jo derimot selvfølgelig nærmest "nødt" til å reagere når FB - som tydeligvis føler at de ikke har hatt NOK FFK-relaterte skandaleoverskrifter i det siste - slår det opp på denne måten.

FB, på sin side, har jo en lang historie med å plukke saker fra ffksupporter.net. Denne gangen viste de i hvert fall til kilden. Det er kanskje en fremgang? ;-)

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 04 jul 07, 23:45
Jeg sliter virkelig med å se hva F-B tjener på denne saken. Flere lesere? Neppe. Heller en boikott av flere brukere.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 04 jul 07, 23:53
Bygge opp, bryte ned (gjentas inn i evigheten). Er det ikke slik avisene driver, og alltid har drevet?

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jul 07, 00:06
Endret: 05 jul 07, 00:27

Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av keiko99
hva syns dere om dette ?


Jeg lurer på om TV2 har tenkt å begynne å tilby meg å kjøpe opptak av kampene på DVD... og så lurer jeg på (så lenge TV2 IKKE tilbyr meg å kjøpe opptak av kampene på DVD) hvilke inntekter TV2 mener de går glipp av ved at noen overivrige supportere laster ned opptak av en fotballkamp noen dager eller til og med uker etter at den har gått. 

 

Enig. og derfor har jeg lagt ut kamper når jeg nå fikk muligheten til det denne sesongen, slik at folk som vil ha de arkivert og se på igjen og igjen kan få det. Kommer fremdels til å ta opp og arkivere kamper for meg selv (de vi vinner ihvertfall). Om jeg legger dem ut til nedlastning, vel det svarer jeg ikke på her på forumet lenger. (det finnes ting som PM og E-post, se profilen min...)

 Dere som er på Nettby kan altis se her...

 Uansett sender jeg ballen videre til TV2 :  Tilby folk å kjøpe DVD-opptak av kampene så forsvinner slikt. Det er DER dere taper penger, på å ikke legge kampene ut for salg på DVD. ikke ved at folk som allerede har sett kampen vil ha en kopi hjemme...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jul 07, 00:12
Den var , Holters. Bare ikke FFK anmelder deg for plagiat av pressemedlinga dems om MA da....

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jul 07, 00:23
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av keiko99
ja vel.. forklar hvorfor

Mulig at en link også kan postes i en PM melding vel,hehe, synes ihvertfall alle skal prøve å følge retningslinjene her og hva dere snakker om på PM får jo bli mellom dere.

vi snakker ikke om noe. Derfor håper jeg ett svar på hva han mener med det han sier. jeg skjønner ikke noe

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 jul 07, 00:45

Jeg synes det er tåpelig å kreve penger for tilgang på kamper som er ferdigspilt. Greit nok at det koster å se en kamp direkte, men så er jo spenningen utløst.

Nei jeg skjønner heller ikke hvilke konkrete summer det er noen mener seg snytt for.

Dette smaker av et regelbrudd som man bare gjør en sak ut av hvis man har uutallte motiver for å gjøre det.

Jeg vet det er mange fotballfans i Norge som unner FFK fremgang og suksess. Det er visst også mange som ikke gjør det. Fotballfans eller ikke, det skal jeg ikke si for sikkert.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 05 jul 07, 00:56

Opprinnelig postet av Magnum

Jeg lurer på om TV2 har tenkt å begynne å tilby meg å kjøpe opptak av kampene på DVD... og så lurer jeg på (så lenge TV2 IKKE tilbyr meg å kjøpe opptak av kampene på DVD) hvilke inntekter TV2 mener de går glipp av ved at noen overivrige supportere laster ned opptak av en fotballkamp noen dager eller til og med uker etter at den har gått. Salg av reprisebilletter på web-TV, liksom? Trur neppe det...

Men det er selvfølgelig den samme historien som med de multinasjonale plate- og filselskapene; det tar nok mange år før de tar til fornuft.

Nå er det ikke sikkert at TV2 i virkeligheten TAR dette så fryktelig alvorlig, og for alt jeg vet kan det godt hende at de ser gjennom fingrene på litt uskyldig fildeling. De blir jo derimot selvfølgelig nærmest "nødt" til å reagere når FB - som tydeligvis føler at de ikke har hatt NOK FFK-relaterte skandaleoverskrifter i det siste - slår det opp på denne måten.

FB, på sin side, har jo en lang historie med å plukke saker fra ffksupporter.net. Denne gangen viste de i hvert fall til kilden. Det er kanskje en fremgang? ;-)

Det er INGEN som nekter deg å steame ned nett-tv og brenne det ut på DVD til EGET bruk. Du har betalt for å se den kampen, og du kan derfor også ta den opp. Problemet ligger når du brenner en kopi til en kompis f.eks. Blir på samme måte som om du kjøper deg et pc spill eller en DVD. Du kan fint kopiere så mange kopierer du bare vil til deg selv. Det er heller ikke ulovlig å nevne i forumet at det ligger kamper ute på torrent sider med ffk opptak. Det som derimot, etter min mening, er ufattelig dumt er å lage en egen post der man skriver `jeg har rippa en ffk kamp og lagt ut på piratebay, her er link`. Alle burde vite at det er ulovlig, da er det unødvendig å direkte sette de som driver forumet i en kinkig situasjon. De klarer tross alt ikke å sile ut ALT her på forumet. (selv om jeg mener de burde fanget opp akkuratt denne saken).


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 jul 07, 03:00

Men pondus-, det er likevel forskjell på å spre filmer og musikk på den måten, i forhold til fotballkamper. Fotballkamper er utdatert på en helt annen måte straks de er ferdigspilt.

Det har dessuten ikke vært noen selvfølge at man kan ta kopier til eget bruk. Bransjen prøver så godt de kan å forby alt de ikke tjener penger på, det synes jeg man må kunne protestere mot uten å kalles kjeltring. I prinsippet er det altså forbudt å låne bort filmer og musikk venner i mellom. En slik regel kommer aldri til å fungere i praksis, og det bør den ikke heller. Hva om naboen ønsker å låne en spade av deg? Blir dere da kjeltringer ettersom naboen din heller skulle gått i butikken og kjøpt sin egen spade? Dere snyter jo produsenten for inntekter hvis du låner bort spaden din.

Nei løft blikket litt og ta vare å rettighetene dine. Ikke bare gi etter for spekulantenes ønske om å tyne oss mest mulig.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 05 jul 07, 05:28
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men pondus-, det er likevel forskjell på å spre filmer og musikk på den måten, i forhold til fotballkamper. Fotballkamper er utdatert på en helt annen måte straks de er ferdigspilt.

Det har dessuten ikke vært noen selvfølge at man kan ta kopier til eget bruk. Bransjen prøver så godt de kan å forby alt de ikke tjener penger på, det synes jeg man må kunne protestere mot uten å kalles kjeltring. I prinsippet er det altså forbudt å låne bort filmer og musikk venner i mellom. En slik regel kommer aldri til å fungere i praksis, og det bør den ikke heller. Hva om naboen ønsker å låne en spade av deg? Blir dere da kjeltringer ettersom naboen din heller skulle gått i butikken og kjøpt sin egen spade? Dere snyter jo produsenten for inntekter hvis du låner bort spaden din.

Nei løft blikket litt og ta vare å rettighetene dine. Ikke bare gi etter for spekulantenes ønske om å tyne oss mest mulig.

Jeg klarer ikke helt å se forskjellen du mener med at en fotballkamp er utdatert på en annen måte enn en film?! Filmen har du jo sett og vet hva som skjer på lik linje med en fotballkamp. Hvis du mener fotballkampen er utdatert, hvorfor vil du da ha den på pc`en? Jeg kan si jeg har sett MANGE fotballkamper flere ganger. Cupfinalen er et godt eksempel på det. Og det er også en STOOOOR forskjell på å låne bort noe til en nabo (spade eller film) og å legge ut noe på nettet og tilby til alle og enhver. Poenget mitt her var egentlig ikke å motarbeide det å lage en torrent og legge ut, jeg laster ned like mye som en annen jeg. Poenget er at det er, fortsatt etter min mening, veldig dumt å bruke dette forumet (eller lignende) til å spre disse tingene. Som jeg sa holder det lenge med å si at den ligger på piratebay i f.eks etter kampen tråden i stedet for å lage en egen tråd der man nesten reklamerer for `sin vare`! Beklager hvis det ikke kom godt nok frem i forrige tråd.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jul 07, 05:53
Greit nok, men cupfinalen finnes tilgjenglig på kjøpe-DVD.  Det gjør ikke de kampene som feks jeg har lagt ut her...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 05 jul 07, 06:17

Opprinnelig postet av Bob Page
Greit nok, men cupfinalen finnes tilgjenglig på kjøpe-DVD.  Det gjør ikke de kampene som feks jeg har lagt ut her...

Om den er på DVD eller ikke er vel ikke relevant i det hele tatt. Vil du ha den på DVD, så kontakt TV2 så får du helt sikkert kjøpt den, som med de fleste andre TV2 produserte innslag. Du kan ikke påstå at du synes det skal være lovlig/akseptabelt å streame/rippe (kall det hva du vil) kun fordi det ikke finnes på DVD ?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 jul 07, 07:08
Opprinnelig postet av pondus-
 

Jeg klarer ikke helt å se forskjellen du mener med at en fotballkamp er utdatert på en annen måte enn en film?! Filmen har du jo sett og vet hva som skjer på lik linje med en fotballkamp. Hvis du mener fotballkampen er utdatert, hvorfor vil du da ha den på pc`en? Jeg kan si jeg har sett MANGE fotballkamper flere ganger. Cupfinalen er et godt eksempel på det. Og det er også en STOOOOR forskjell på å låne bort noe til en nabo (spade eller film) og å legge ut noe på nettet og tilby til alle og enhver. Poenget mitt her var egentlig ikke å motarbeide det å lage en torrent og legge ut, jeg laster ned like mye som en annen jeg. Poenget er at det er, fortsatt etter min mening, veldig dumt å bruke dette forumet (eller lignende) til å spre disse tingene. Som jeg sa holder det lenge med å si at den ligger på piratebay i f.eks etter kampen tråden i stedet for å lage en egen tråd der man nesten reklamerer for `sin vare`! Beklager hvis det ikke kom godt nok frem i forrige tråd.

Ja nei, hvorfor se en film flere ganger? Hvorfor høre en plate flere ganger? Hvorfor se en fotballkamp flere ganger, eller lese en bok flere ganger? Det er vel bare et spørsmål om smak. Jeg har bare for meg at noe er mer vanlig å se/høre/lese om igjen enn annet, og at fotballkamper ikke er det vanligste.

Poenget med spaden var ikke å sammenligne med å legge ting ut på nett, men snarere med det å låne ut f.eks. en CD skive eller opptak av en fotballkamp til en kompis. Det er jo forbudt det også, egentlig. Man kan invitere en kompis hjem for å se en film, men man har ikke lov til å låne bort den samme filmen til den samme kompisen. Idioti, og selvsagt bryr ingen seg om det. Men det er vel strengt tatt slik reglene er. No hiring or lending allowed!

Reglene for å legge ut ting på nett er i høyeste grad preget av at dette er et ferskt fenomen. Man kan jo spørre hva som er forskjellen på å legge ut en link til en kamp/film i stedet for å legge ut adressen, eller bare fortelle i generelle ord hvor man finner det. Når blir det egentlig forbudt, og hvorfor?

Poenget mitt er at jeg i utgangspunktet er en sterk tilhenger av sivil ulydighet overfor (idiotiske) regler som egentlig ikke beskytter noens reelle interesser, men bare hindrer folk i å glede seg over ting som tross alt er ment å glede seg over. De som lager slike regler har kun sine egne snevre interesser for øye, og de formulerer seg i blant som om de lagde lovene selv. Dessuten er de ofte på ville veier. Tilbake på 60-tallet var det forbudt å spille mer enn ti sekunder av en låt på radio - fordi plateselskapene var overbevist om at ingen ville kjøpe plata hvis de kunne høre den gratis på radio. Man er ikke mye smartere i dag med alle reglene som skal hindre såkalt piratkopiering.

Alt det sagt, jeg er enig i at det ikke er noen grunn til å bruke disse sidene til å utfordre regelverket og (i verste fall) sette FFK i dårlig lys, særlig når reglene så veldig lett kan omgås likevel.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 05 jul 07, 08:05
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Teksten...


Nå er kanskje ikke dette rette stedet å `krangle på` men kan fortsatt ikke la hver å kommentere.

Først til din sammenligning med spaden. I dette tilfelle er ditt spadetilfelle å sammenligne med at man tar en smågodt fra hylla på shell, til sammenligning med torrentens å ta med hele hylla og gå ut av butikken. Begge er selvsagt ulovlig på papiret men er fortsatt en stor forskjell. Eller f.eks å kjøre i 85 i 80-sone fremfor å grisekjøre den i 200 om du vil.

Videre til hva som er lov og ikke. Dette er så absolutt ikke noe nytt fenomen. Det er nytt når det gjelder torrents, ja, men ikke på internett generelt. Det er ikke lov å ha ulovlige filer på serveren eller direkte linker til ulovlige filer. I tilfellet til ffksupporter her tviler jeg sterkt på at de har gjort noe som er direkte ulovlig, men er som holters skrev unødvendig å utfordre tv2 når de ikke har noe å tjene på det. Til sammenligning her (nå setter jeg det litt på spissen) er at det finnes ikke noen lov, som jeg vet om i allefall) som sier at man ikke kan sette link til playboy på en side som omhandler barnetv. Men man gjør jo bare ikke slikt.

Så til din sivile ulydighet. De reglene/lovene som er laget er ikke bare kastet ned fordi noen synes det ser bra ut. Det er lagt mye arbeid i å lage disse for å hovedsaklig beskytte næringslivet. Tro det eller ei, det er næringslivet som gjør at det faktisk `går rundt` her i verden. Hvis du tror det ikke beskytter noens interesser bør du kanskje sette deg ned og lese litt om temaet. At du av prinsipp ikke `gidder` å følge disse fordi du mener det er tull, er etter MIN MENING en håpløs instilling.

Helt til slutt om 60-tallets regler på radion. Ja, vi kan selvsagt si NÅ at disse lovene var tull. De lovene ble laget for å beskytte plateindustrien den gang. Husk at for herrens mange år siden trodde de smarteste personene i verden at jorda var flat.
Kan godt hende at de lovene som er nå om torrents blir endret og at om noen år synes alle de var tull, men det er vel ikke opp til DEG og MEG å avgjøre det NÅ ?!

Bra vi iallefall er enige om det som faktisk er diskusjonen her.

Som jeg sa er nok ikke dette stedet å diskutere det her, så det er det siste du/dere ser av meg om denne diskusjonen.
Hvis det er noe du absolutt trenger feedback på kan du sende det på PM!  

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 05 jul 07, 09:30
Opprinnelig postet av pondus-
Det er INGEN som nekter deg å steame ned nett-tv og brenne det ut på DVD til EGET bruk. Du har betalt for å se den kampen, og du kan derfor også ta den opp.


Juridisk trur jeg du har rett, men jo, de prøver så godt de kan via TEKNISKE hindringer å nekte meg å lagre streamen. Jeg har fortsatt ikke fått det til fra TV2. Jeg vil tørre å påstå at jeg langt fra er "dataidiot", men det er uansett grenser for hvor mange timer en gidder å sitte og prøve. Da er det lettere å ty til velvillige medsupportere som f.eks. legger ut en torrent...

Det minner litt om opplevelser jeg har hatt med "kopibeskyttede" CDer: Jeg hadde ikke engang planer om å kopiere dem eller lage MP3-filer av dem (ikke engang til en egen MP3-spiller, hvilket selvfølgelig er fullstendig lovlig). Jeg ville bare - fullstendig lovlig det også - overføre dem til minidisc. Men så har plateselskapene ikke bare lagt hindringer i veien for ripping, de har f***a opp digital-ut-signalet også. Dermed var min eneste løsning å faktisk omgå "kopibeskyttelsen" og lage et eksemplar uten "kopibeskyttelse". Ironioen er altså at "kopibeskyttelsen" gjorde at jeg MÅTTE kopiere CDene, hvilket jeg i utgangspunktet ikke hadde planer om.

Hadde TV2 latt meg lagre streamen, så hadde problemet vært løst! Men det vil de ikke, og dermed oppstår et sånt Fryktelig Piratmiljø som det vi har her på forumet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 12:46

Opprinnelig postet av Magnum

Hadde TV2 latt meg lagre streamen, så hadde problemet vært løst! Men det vil de ikke, og dermed oppstår et sånt Fryktelig Piratmiljø som det vi har her på forumet.

Dette er det tøffeste av det tøffe piratmiljøet. Aliasene brukerne har er de skumleste og fæleste som finnes, og kampene som er lagt ut som .torrent har blitt lastet ned titusentalls ganger!

Eller...

Fra Piratebay.org:

FFK-Lyn : 25 nedlastninger av .torrenten
FFK - Start : 0 nedlastninger
FFK-VIF  : 2 nedlastninger
Lisleby - FFK : 0 nedlastninger
FFK - Viking : 8 nedlastninger

Her er det nok rom for "litt" feilmargin, men hvis vi tar disse tallene og TV2s kostnad på kr. 99 for en enkeltkamp, har TV2 "tapt" (25+2+8)*99 = 3.465 kroner.

Konklusjonen min er at jeg synes FB er en gjeng rasshøl som lager storm i et vannglass, bidrar til at en håndfull ivrige FFK-supportere får en litt vanskeligere hverdag for å få tak i GODE opptak av kampene fra favorittklubben sin -  og hadde jeg abonnert på drittavisa hadde jeg sagt det opp på sekundet...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 05 jul 07, 15:45
Hva med å boikotte f-b`s fotballmagasin et par ganger? Er vel passende straff for avisa det? ;-)

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jul 07, 17:14
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Magnum

Hadde TV2 latt meg lagre streamen, så hadde problemet vært løst! Men det vil de ikke, og dermed oppstår et sånt Fryktelig Piratmiljø som det vi har her på forumet.

Dette er det tøffeste av det tøffe piratmiljøet. Aliasene brukerne har er de skumleste og fæleste som finnes, og kampene som er lagt ut som .torrent har blitt lastet ned titusentalls ganger!

Eller...

Fra Piratebay.org:

FFK-Lyn : 25 nedlastninger av .torrenten
FFK - Start : 0 nedlastninger
FFK-VIF  : 2 nedlastninger
Lisleby - FFK : 0 nedlastninger
FFK - Viking : 8 nedlastninger

Her er det nok rom for "litt" feilmargin, men hvis vi tar disse tallene og TV2s kostnad på kr. 99 for en enkeltkamp, har TV2 "tapt" (25+2+8)*99 = 3.465 kroner.

Konklusjonen min er at jeg synes FB er en gjeng rasshøl som lager storm i et vannglass, bidrar til at en håndfull ivrige FFK-supportere får en litt vanskeligere hverdag for å få tak i GODE opptak av kampene fra favorittklubben sin -  og hadde jeg abonnert på drittavisa hadde jeg sagt det opp på sekundet...

 

Ikke glem at kampen er lastet ned etter at kampen er ferdigspilt, så alle som lastet ned vet resultatet...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 05 jul 07, 17:29
Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Magnum

Hadde TV2 latt meg lagre streamen, så hadde problemet vært løst! Men det vil de ikke, og dermed oppstår et sånt Fryktelig Piratmiljø som det vi har her på forumet.

Dette er det tøffeste av det tøffe piratmiljøet. Aliasene brukerne har er de skumleste og fæleste som finnes, og kampene som er lagt ut som .torrent har blitt lastet ned titusentalls ganger!

Eller...

Fra Piratebay.org:

FFK-Lyn : 25 nedlastninger av .torrenten
FFK - Start : 0 nedlastninger
FFK-VIF  : 2 nedlastninger
Lisleby - FFK : 0 nedlastninger
FFK - Viking : 8 nedlastninger

Her er det nok rom for "litt" feilmargin, men hvis vi tar disse tallene og TV2s kostnad på kr. 99 for en enkeltkamp, har TV2 "tapt" (25+2+8)*99 = 3.465 kroner.

Konklusjonen min er at jeg synes FB er en gjeng rasshøl som lager storm i et vannglass, bidrar til at en håndfull ivrige FFK-supportere får en litt vanskeligere hverdag for å få tak i GODE opptak av kampene fra favorittklubben sin -  og hadde jeg abonnert på drittavisa hadde jeg sagt det opp på sekundet...

 

Ikke glem at kampen er lastet ned etter at kampen er ferdigspilt, så alle som lastet ned vet resultatet...



Hadde vært litt interessant å vite hvor mye Tv2 tjener på at folk kjøper kamper en stund etter at serierunden er ferdig.. Er det noen som kjøper en kamp til 99,- kr. når de kanskje allerede vet resultatet og muligens har sett et kampreferat på tv2 sporten?

---------------------------

FFK for alltid!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 05 jul 07, 18:24
Opprinnelig postet av RuneT
Hadde vært litt interessant å vite hvor mye Tv2 tjener på at folk kjøper kamper en stund etter at serierunden er ferdig.. Er det noen som kjøper en kamp til 99,- kr. når de kanskje allerede vet resultatet og muligens har sett et kampreferat på tv2 sporten?


Det er sikkert NOEN som gjør det, men skal jeg snakke for egen del, så skal det nok J***IG mye til før jeg hadde funnet på å bruke en hundrings på dårlig web-TV for å se en ferdigspilt kamp som jeg allerede kjenner resultatet fra. Da skal det jaggu være noe HELT spesielt, à la FFK-RBK 5.1... :-)

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 18:34
Opprinnelig postet av Bob Page

Ikke glem at kampen er lastet ned etter at kampen er ferdigspilt, så alle som lastet ned vet resultatet...

Er klar over det. Men det koster vel fortsatt 99 for en enkeltkamp som ligger i arkivet?  Hadde de hatt litt IQ der inne, hadde de tilbudt .ISO/.AVI (DivX)/MPEG2/JPEG2000-nedlastinger av litt komprimerte kamper direkte fra nett, for f.eks. 49,- til 99,-.

Jeg forstår at TV2 ikke tilbyr DVD`er (fysiske) av samtlige kamper de viser - kostnadene ville bli for høye (cover, kopiering, porto, adminstrasjon) at prisen sikkert ift. volum av salg ville blitt minst 500 spenn per stykk. Men å tilby en DRM-fri nedlasting i BEDRE kvalitet enn 900kbps streams, DET synes jeg de burde få til. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 05 jul 07, 19:50
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 jul 07, 19:55
Var dette virkelig nødvendig? Hvorfor ikke bare la saken dø ut. I lengden er det Fredriksstad Blad som blir taperen uansett..
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 05 jul 07, 20:00
Endret: 05 jul 07, 20:00
 
Opprinnelig postet av Culemart
Var dette virkelig nødvendig? Hvorfor ikke bare la saken dø ut. I lengden er det Fredriksstad Blad som blir taperen uansett..

Stavrum ringte meg, og vi hadde en hyggelig prat. Jeg spurte om det rent juridiske, samt hva han syntes om FBs bruk av youtube-klipp, som TV 2 har rettigheter til. Han var ikke akkurat videre begeistrert for dette, og jeg følte for å skrive en sak for å vise brukerne av ffksupporter.net hva som ble resultatet av samtalen.

For vår del er dette en ikke-sak, som nå er ute av verden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 jul 07, 20:03
Greit nok det. F-B er jo ikke noe bedre. Men jeg syns det virker som du/dere er litt bitre(forståelig nok) og ønsker å ta igjen.

La heller F-B seile sin egen sjø. Det er en avis på vei nedover som gjør alt de kan for å "overleve"
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 05 jul 07, 20:10
Jaaaaaaaaa. Denne fortjente fb å få rett tilbake  i trynet. På tide at de vekkes opp litt og får litt motstand. Om nabo`n ber deg rydde opp i hagen når hans egen ser ut som ei søppelfylling skal man for helvete ikke stå med lua i handa og si unnskyld! Bra Holters!

---------------------------

Vuorinen ble flopp!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jul 07, 20:18

At Holters vil "ta igjen" mot F-B syns jeg er forståelig. Tror nok ikke det bare står på denne enkeltsaken, men er et resultat av mange saker ffksupporter.net vs f-b.no det siste året. Uansett, hvis f-b tror at de har stanset nedlasting av FFK-kamper må de nok tro om igjen. Linker vil bare ikke bli postet her i åpent forum...

Syns at f-b viser litt dobbel-moral her når det gjelder FFK. Først legger de ut taktikken som skal brukes mot RBK på bortebane for så å klage på at det legges ut linker til torrent-filer her på ffksupporter, som i og forseg ikke er kamper...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 20:30

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.

Glimrende, Holters!

PS! Jeg som trodde de (FB) satt i et mediehus...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jul 07, 21:18

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.

Glimrende jobb Holters. Kanksje f-b tenker seg om neste gang de skal skrive om en egentlig mikroskopisk sak som dette er.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jul 07, 21:34
lurer på hvordan f-b.no tenker nå jeg   faen vi bæsja på leggen

---------------------------

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 21:54

Opprinnelig postet av keiko99
lurer på hvordan f-b.no tenker nå jeg   faen vi bæsja på leggen

Hvem har sagt det er noen som tenker der? Nå må du ikke beskylde FB-folka for noe sånt, keiko99!  

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 jul 07, 22:08
Herlig jobb Holters!  Håper de tenker neste gang, før de kaster steinen.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 jul 07, 22:11
Dette var rett og slett skikkelig tilfredsstillende

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 05 jul 07, 23:00

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 05 jul 07, 23:25
Dette var digg!

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 jul 07, 23:26
Konge!! Stå på Holters :D :D

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jul 07, 23:37
må rose holters... 

---------------------------

http://keiko99.net


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jul 07, 23:42
Holters fremstår som profesonell i denne håndteringen. meget bra Holters.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jul 07, 00:50

Opprinnelig postet av pondus-


Nå er kanskje ikke dette rette stedet å `krangle på` men kan fortsatt ikke la hver å kommentere.

Som jeg sa er nok ikke dette stedet å diskutere det her, så det er det siste du/dere ser av meg om denne diskusjonen.
Hvis det er noe du absolutt trenger feedback på kan du sende det på PM!    

Hva da krangel? Dette er et diskusjonsforum. Vi diskuterer et tema i et uklart landskap i stadig endring, som relateter til en aktuell sak, og det er mange aspekter og momenter å ta høyde for. Jeg forstår ikke din avvisende holdning til diskusjonen vår. Men jeg ser heller ikke noe poeng i at vi skulle fortsette diskusjonen internt. Hvis du ikke har mer å bidra med så takker jeg for innspillene dine så langt. Du skal uansett få noen avsluttende kommentarer, men jeg kan jo ikke tvinge deg til å lese dem.

 

Opprinnelig postet av pondus-

Først til din sammenligning med spaden. I dette tilfelle er ditt spadetilfelle å sammenligne med at man tar en smågodt fra hylla på shell, til sammenligning med torrentens å ta med hele hylla og gå ut av butikken. Begge er selvsagt ulovlig på papiret men er fortsatt en stor forskjell. Eller f.eks å kjøre i 85 i 80-sone fremfor å grisekjøre den i 200 om du vil.

Jeg sammenlignet det å låne bort en spade med å låne bort f.eks en DVD. Det første er lov, det andre er forbudt. Jeg mener at ingen av delene bør være forbudt.

 

Opprinnelig postet av pondus-


Videre til hva som er lov og ikke. Dette er så absolutt ikke noe nytt fenomen. Det er nytt når det gjelder torrents, ja, men ikke på internett generelt. Det er ikke lov å ha ulovlige filer på serveren eller direkte linker til ulovlige filer. I tilfellet til ffksupporter her tviler jeg sterkt på at de har gjort noe som er direkte ulovlig, men er som holters skrev unødvendig å utfordre tv2 når de ikke har noe å tjene på det. Til sammenligning her (nå setter jeg det litt på spissen) er at det finnes ikke noen lov, som jeg vet om i allefall) som sier at man ikke kan sette link til playboy på en side som omhandler barnetv. Men man gjør jo bare ikke slikt.

Jeg vet at datateknologien er et område som utvikler seg veldig fort. Det tekniske er ikke mitt område. Lovgivingsprosesser derimot, er mitt område. Fra man erfarer behovet for en ny lov og den blir utarbeidet og vedtatt tar det normalt flere år. Så skal folk skal gjøres kjent med loven, myndighetene skal lære å håndheve den, og man erfarer hvordan loven fungerer i forhold til det som var tanken. Ofte må man gjøre justeringer i reglene for å kunne håndheve loven effektivt, eller for at den overhodet skal få noen praktisk betydning. Slike erfaringer og endringer krever sin tid. I det landskapet er 20 år ikke spesielt lenge. I lovgivingssammenheng er internett fremdeles et temmelig ferskt fenomen. Vi er fremdeles i en tidlig fase med å erfare muligheter for bruk og misbruk, og hva slags regler det i praksis er mulig å håndheve. Samtidig raser utviklingen på dette området videre, og diskusjonene om hvordan de hensiktsmessige kjørerglene bør være går fortløpende. Hvem har egentlig ververdige rettigheter, og hvordan kan de krenkes/beskyttes?

Det er jo det vi diskuterer her nå. I alle fall er det slike momenter jeg prøver å få fram.

 

Opprinnelig postet av pondus-


Så til din sivile ulydighet. De reglene/lovene som er laget er ikke bare kastet ned fordi noen synes det ser bra ut. Det er lagt mye arbeid i å lage disse for å hovedsaklig beskytte næringslivet. Tro det eller ei, det er næringslivet som gjør at det faktisk `går rundt` her i verden. Hvis du tror det ikke beskytter noens interesser bør du kanskje sette deg ned og lese litt om temaet. At du av prinsipp ikke `gidder` å følge disse fordi du mener det er tull, er etter MIN MENING en håpløs instilling.

Som du nok skjønner behøver du ikke lære meg hvordan lover kommer i stand. Jeg har heller ikke det syn at man bør stikke kjepper i hjulene for næringslivet. De har sine interesser, som slett ikke alltid er i konflikt med forbrukernes interesser. Tvert i mot. Vi er alle en del av det samme maskineriet. Dette er vi nok helt enige om.

Det handler ikke om å gidde å følge lovene. Hvis du ikke forstår meg bedre så har du ikke forstått poenget mitt særlig godt. De siste årene er det gitt en drøss lover på mange områder, derunder data og internett, som begrenser forbrukernes rettigheter - i takt med at nye muligheter og nye skremselsbilder oppstår. Etter MIN MENING skal man ikke som borger bare legge seg flat for alle endringer som skjer som en annen kuet slave. I prinsippet er det forbudt å låne bort en CD-plate til en venn, eller om det er et opptak av en kamp man i første omgang betalte for å få tilgang på. Dette er regler jeg misliker. Det er ikke å vise næringslivet disrespekt, men å forlange respekt for at jeg som forbruker kan disponere fritt de varer jeg har betalt for, så lenge jeg ikke selv tjener penger på andres tjenester/produkter.

 

Opprinnelig postet av pondus-

Helt til slutt om 60-tallets regler på radion. Ja, vi kan selvsagt si NÅ at disse lovene var tull. De lovene ble laget for å beskytte plateindustrien den gang. Husk at for herrens mange år siden trodde de smarteste personene i verden at jorda var flat.
Kan godt hende at de lovene som er nå om torrents blir endret og at om noen år synes alle de var tull, men det er vel ikke opp til DEG og MEG å avgjøre det NÅ ?!

Bra vi iallefall er enige om det som faktisk er diskusjonen her.  

Visst er det opp til deg og meg og alle andre å utveklse meninger og erfaringer om bruken av internett og hva som bør være lov og ikke. Ideelt sett skal nye lover vokse ut fra befolkningens ønsker, så det er ikke noe galt i at vi diskuterer dette. Tvert i mot. Ingen av oss avgjør noe som helst nå, det er ikke meningen heller, men det er meningen at vi skal forholde oss til dette på en bevisst måte, med debatt og kritisk refleksjon. Vi skal ikke bare ta i mot alt som serveres oss somom vi var viljeløse slaver av verken myndighetene eller næringslivet.  

Et sidespor: Det har faktisk aldri vært noen utbredt oppfatning at jorda var flat, i alle fall ikke blant lærde. Kanskje blant bønder, som bl.a. Holberg skildret det f.eks. i Erasmus Montanus. I virkeligheten er det en moderne myte at folk for lenge siden trodde jorda var flat. Det de lærde feilaktig har trodd er at jorda er sentrum i universet. Det er det faktisk ganske mange som mener i dag også, særlig blant kreasjonistene i USA. En bevegelse som blant annet fornekter Darwins lære og i det hele tatt er skremmende på framgang.  Det skjer at folk blir skutt av kristen terrorister i USA fordi de tror på evolusjonen eller er for abort. Uenighet kan løses på mange vis. Skal vi ikke heller verdsette at vi klarer å diskutere på en fornuftig måte?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jul 07, 00:54

Jepp, meget bra Holters!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 jul 07, 01:30
Endret: 06 jul 07, 02:56
Debatten rundt godtgjørelse av opphavsmenn i forhold til musikk, film, spill eller program kopiering, er strengt tatt ikke den samme som føres her. Her snakker vi om et fullstendig underholdningsprodukt som er kjøpt av TV2, nemlig Tippeligaen.

 I andre sammenhenger bør man diskutere hvordan den som er opphav til det unike verket kan bli kompensert for det som er skapt.

 Mens når TV2  har kjøpt rettighetene til all formidling av norsk toppfotball, har de også kjøpt retten til å påvirke hvem som formidler det og hvordan.  De har faktisk et slags monopol, det har ingen på f.eks musikk. 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 jul 07, 01:29

her får de smake sin egen medisin, bra jobba

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 06 jul 07, 03:39
Opprinnelig postet av Jens G Best
Debatten rundt godtgjørelse av opphavsmenn i forhold til musikk, film, spill eller program kopiering, er strengt tatt ikke den samme som føres her. Her snakker vi om et fullstendig underholdningsprodukt som er kjøpt av TV2, nemlig Tippeligaen.

 I andre sammenhenger bør man diskutere hvordan den som er opphav til det unike verket kan bli kompensert for det som er skapt.

 Mens når TV2  har kjøpt rettighetene til all formidling av norsk toppfotball, har de også kjøpt retten til å påvirke hvem som formidler det og hvordan.  De har faktisk et slags monopol, det har ingen på f.eks musikk. 

 


Nja...er ikke helt enig. tv2 har monopol på tippeligaen, ja, men ikke på fotball generelt. Blir som om Sony music har monopol på alle artister som er under kontrakt med sony. Derfor mener jeg vi kan dra den sammenligningen!

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 06 jul 07, 07:41

Respekt på deg Holters !

Merkelig..ikke et ord om dette i avisa??

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 jul 07, 08:09
Endret: 06 jul 07, 08:10
Opprinnelig postet av Brukernavn

Respekt på deg Holters !

Merkelig..ikke et ord om dette i avisa??



Det er kanskje det eneste dem kan gjøre også. Skriver dem en ny artikkel, så viser det jo at dem føler konkurransen fra denne siden, altså at siden har en så stor posisjon at dem ikke kan overse den. Fjerner dem siden hvor linkene til youtube.com er, innrømmer dem at dem virkelig har gjort det i buksa og egentlig legger seg flat for artikkelen Holters skrev. Da er kanskje eneste muligheten å være arrogant, og ikke gjøre noe som helst. Det vil vel virke smålig av dem å gjøre noe mer for å vinne "krigen" mot en mye mindre nettside. Men men, skal bli spennende å se hva de foretar seg hvis dem får en telefon fra TV2. Hadde jo vært toppen av ironi om FB skulle få brenne seg når de selv har laget bålet.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 06 jul 07, 10:30
FB har gravd en grav ment for noen andre, men er føkking klous ved å dette ned i den sjæl. Er bare hælene som står på fast grunn der nå. Holters har etter min menign gjort det eneste riktige, nemlig å gi en på kjeften tilbake. Cudos!

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 06 jul 07, 10:37
Endret: 06 jul 07, 10:41

Er ikke denne feilpostet...

Kan ikke se dette har noe med:

 

Fredrikstad Fotballklubb

-Alt som omhandler klubben (kamper, spillere og rykter)


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 06 jul 07, 10:52
Nå har kanskje boligavisa skjønt det, kødd ikke med Holters. Bra jobba.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 jul 07, 11:02
Opprinnelig postet av frecjoha

Er ikke denne feilpostet...

Kan ikke se dette har noe med:

 

Fredrikstad Fotballklubb

-Alt som omhandler klubben (kamper, spillere og rykter)

greit jeg skjønner hva du mener, men skjønner du hva forumsiden heter

---------------------------

http://keiko99.net


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 06 jul 07, 12:52
HAHAHA!

Rett og slett fantastisk. Har ikke vært på nett på et par dager, men dette "reddet dagen". Lenge siden jeg har fått en så god latter av en artikkel på en nettside. Her har jo F-B virkelig bærsjet i salaten og spist den etterpå.

Når det er sagt, så bekrefter egentlig denne saken her hvor lite imponert jeg egentlig er av F-B for tiden.

---------------------------



God bedring, Dagfinn!


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 06 jul 07, 13:33
Fantastisk, Holters!
Er ikke mer å si...
Fantastisk... 

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 09 jul 07, 21:45
--------------------------
Sitat start fra f-b.no
--------------------------
Av: Kai
Først er det vel på sin plass å gi F-B skryt for en god avis, samtidig også en svært god nettavis, bl.a. gjennom tidlig satsing på "internett-tv" og et generelt svært godt produkt på nett tv.

Samtidig er det mange områder dere kan bli bedre på. Jeg kan kort nevne noen eksempler;

-Mye negativ vinkling generelt av FFK, og kanskje spesielt rundt Morgan Andersen, det fokuseres mye på det negative, f.eks ved afrikanere og dokumentfalsk saken nå. Selvfølgelig skal slike ting belyses, men gjerne fra flere sider enn det som har vært tilfelle i fb. Tror ennå jeg har til gode å lese om noe av det positive Morgan har gjort når det gjelder omstruktureringen av ledelsen, kostnadshåndteringen og at klubben i større grad er blitt åpen for meningmann

-Håndteringen av ffksupporter.net. Som en ivrig leser av nettstedet gjennom flere år, slår det meg at mange av deres saker, både på nett og i lokalavisa dagen etter nærmest er kopiert fra nettstedet, eller "ideene" til saker er hentet derfra.

At dere istedet for å inngå et samarbeid/ henvise til de som kilde, nå i nyere tid nærmest har startet en krig mot de er bare smålig. Senest agurksaken nå om at man kunne finne linker til nettsider hvor man kunne downloade ffk kamper. Når dere så til de grader blir tatt med buksene nede dagen etter, velger å forsøke å tie dette ihjel svekker det troverdigheten deres bare ytterligere; det ligger fortsatt youtube klipp ute på deres nettsider, f.eks her:
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070331/FFK/70331006

-I forbindelse med dekningen av veiutbyggingen på Gressvik, FMV, og Kråkerøy har jeg savnet kritiske artikler til hele prosessen. I stedet skinner det altfor tydelig igjennom at dere er "kjøpt og betalt" av FMV-investorne som også har eierinteresser i FB. At dere istedet har valgt å opptrå som en nikkedukke gjennom hele prosessen er egentlig bare sørgelig for FB som lokalavis dersom de ønsker tillit blant leserne.
Hei Øystein

Som nevnt tidligere omhandler minst 95 prosent av våre FFK-artikler forhold som ikke kan oppfattes som kritikk på noen måte.

Vi har svært sjelden brukt FFKSupporter.net som kilde eller idégrunnlag for våre artikler. Sportsjournalistikk er ofte forutsigbar, og det burde ikke overraske noen at flere journalister får samme idé til artikkelvinkling eller - innhold.

Saken om nedlasting av FFK-kamper fra TV2 kom i stand ved at en tipser sendte en mail til FB og TV2 med oppfordring om å se på praksisen med at det legges ut linker til torrents som inneholder hele kampopptak. Vi kontaktet TV2 som uttalte at dette ville de ha slutt på. Dersom TV2 ber f-b.no om å fjerne YouTube-inkluderte filmklipp fra enkelte artikler, vil vi selvsagt gjøre dette.

Vennlig hilsen René
--------------------------
Sitat slutt fra f-b.no
--------------------------

Av: Kai, men "Hei Øystein?" Ja ha?

1) Enten har René Svendsen ubevisst assosiert "ffksupporter.net-innhold" med "Øystein".

2) Eller - kall meg gjerne paranoid - så insinuerer herr Svendsen at jeg har skrevet innlegget bare fordi en spørsmålsstiller har kommet meg negativ kritikk med ffksupporter.net-innhold.

Dette er IKKE tilfellet, da jeg ikke har hatt noen verdens ting med innlegget å gjøre.

Nummer 2 ville nesten ha vært litt småfrekt, og paranoid fra hans side.

PS! Takk til dere som sendte meg tips om svaret.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 jul 07, 21:54
HAHA, jævli bra f-b , dere driter dere så loddrett ut for hele byen. NICE

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 09 jul 07, 21:59

Opprinnelig postet av f-b.no
Når det gjelder din og andres påstand om at vi er spesielt kritiske mot FFKs virksomhet, tør vi hevde at dette ikke medfører riktighet. En opptelling fra de siste tre månedene, viser at av totalt 489 artikler om FFK, inneholdt kun cirka 25 artikler det man kan kalle kritikk rettet mot FFKs sportslige eller administrative virksomhet. Det betyr at 95 prosent av FBs artikler om FFK er av positiv karakter. Vi må leve med at noen synes vi er for snille, og noen mener vi er for kritiske.

Nei, det betyr at 95 prosent av FBs artikler om FFK er av nøytral eller positiv karakter. Mye av FFK-artiklene er jo kun korte nyheter om skader e.l., sannsynlig startoppstilling o.l.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 jul 07, 23:18

Opprinnelig postet av René
Vi har svært sjelden brukt FFKSupporter.net som kilde eller idégrunnlag for våre artikler. Sportsjournalistikk er ofte forutsigbar, og det burde ikke overraske noen at flere journalister får samme idé til artikkelvinkling eller - innhold.

Å kjøss meg langsomt oppi... Akkurat som han vet hvor absoulutt alle de dvaske journalistene i FB henter sine ideer eller kilder i fra. Jeg tviler på at journalistene er såpass ærlig at de ti ganger på rad forteller sjefen at de har hentet stoff fra denne siden. Og hvis det er slik at de ikke henter inspirasjon herfra (enten via artikler eller forumet), hvorfor er da FB nesten alltid senere (noen ganger flere dager) ute med nyhetene enn FFKsupporter.net da?

 


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 10 jul 07, 09:17
Endret: 10 jul 07, 09:19

Hahaha...og nå har f-b endret navnet til "Kai" igjen!  (Se nederste spm)

 

Snakk om å gå gjennom denne siden med lupe!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 10 jul 07, 16:19
Opprinnelig postet av Oslo
Hahaha...og nå har f-b endret navnet til "Kai" igjen!  (Se nederste spm)

Snakk om å gå gjennom denne siden med lupe!

De leter nok vanligvis med lupe, ikke i dette tilfellet. Jeg sendte nemlig en mail direkte til René Svendsen. Han syntes det hele var underlig, og visste ikke helt hva som hadde skjedd, for så å rette det umiddelbart.

No harm done, really.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340