Husk meg
Brukernavn
Passord

Supportersiden FFKsupporter.net lover å fjerne ulovlige linker

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 18:34
Opprinnelig postet av Bob Page

Ikke glem at kampen er lastet ned etter at kampen er ferdigspilt, så alle som lastet ned vet resultatet...

Er klar over det. Men det koster vel fortsatt 99 for en enkeltkamp som ligger i arkivet?  Hadde de hatt litt IQ der inne, hadde de tilbudt .ISO/.AVI (DivX)/MPEG2/JPEG2000-nedlastinger av litt komprimerte kamper direkte fra nett, for f.eks. 49,- til 99,-.

Jeg forstår at TV2 ikke tilbyr DVD`er (fysiske) av samtlige kamper de viser - kostnadene ville bli for høye (cover, kopiering, porto, adminstrasjon) at prisen sikkert ift. volum av salg ville blitt minst 500 spenn per stykk. Men å tilby en DRM-fri nedlasting i BEDRE kvalitet enn 900kbps streams, DET synes jeg de burde få til. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 05 jul 07, 19:50
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 jul 07, 19:55
Var dette virkelig nødvendig? Hvorfor ikke bare la saken dø ut. I lengden er det Fredriksstad Blad som blir taperen uansett..
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 05 jul 07, 20:00
Endret: 05 jul 07, 20:00
 
Opprinnelig postet av Culemart
Var dette virkelig nødvendig? Hvorfor ikke bare la saken dø ut. I lengden er det Fredriksstad Blad som blir taperen uansett..

Stavrum ringte meg, og vi hadde en hyggelig prat. Jeg spurte om det rent juridiske, samt hva han syntes om FBs bruk av youtube-klipp, som TV 2 har rettigheter til. Han var ikke akkurat videre begeistrert for dette, og jeg følte for å skrive en sak for å vise brukerne av ffksupporter.net hva som ble resultatet av samtalen.

For vår del er dette en ikke-sak, som nå er ute av verden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 jul 07, 20:03
Greit nok det. F-B er jo ikke noe bedre. Men jeg syns det virker som du/dere er litt bitre(forståelig nok) og ønsker å ta igjen.

La heller F-B seile sin egen sjø. Det er en avis på vei nedover som gjør alt de kan for å "overleve"
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 05 jul 07, 20:10
Jaaaaaaaaa. Denne fortjente fb å få rett tilbake  i trynet. På tide at de vekkes opp litt og får litt motstand. Om nabo`n ber deg rydde opp i hagen når hans egen ser ut som ei søppelfylling skal man for helvete ikke stå med lua i handa og si unnskyld! Bra Holters!

---------------------------

Vuorinen ble flopp!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jul 07, 20:18

At Holters vil "ta igjen" mot F-B syns jeg er forståelig. Tror nok ikke det bare står på denne enkeltsaken, men er et resultat av mange saker ffksupporter.net vs f-b.no det siste året. Uansett, hvis f-b tror at de har stanset nedlasting av FFK-kamper må de nok tro om igjen. Linker vil bare ikke bli postet her i åpent forum...

Syns at f-b viser litt dobbel-moral her når det gjelder FFK. Først legger de ut taktikken som skal brukes mot RBK på bortebane for så å klage på at det legges ut linker til torrent-filer her på ffksupporter, som i og forseg ikke er kamper...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 20:30

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.

Glimrende, Holters!

PS! Jeg som trodde de (FB) satt i et mediehus...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jul 07, 21:18

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.

Glimrende jobb Holters. Kanksje f-b tenker seg om neste gang de skal skrive om en egentlig mikroskopisk sak som dette er.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jul 07, 21:34
lurer på hvordan f-b.no tenker nå jeg   faen vi bæsja på leggen

---------------------------

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jul 07, 21:54

Opprinnelig postet av keiko99
lurer på hvordan f-b.no tenker nå jeg   faen vi bæsja på leggen

Hvem har sagt det er noen som tenker der? Nå må du ikke beskylde FB-folka for noe sånt, keiko99!  

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 jul 07, 22:08
Herlig jobb Holters!  Håper de tenker neste gang, før de kaster steinen.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 jul 07, 22:11
Dette var rett og slett skikkelig tilfredsstillende

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 05 jul 07, 23:00

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har nå fått pratet med Gunnar Stavrum i TV 2, og fått et par kommentarer om saken:

FB - på tide å gjøre rent i eget hus?

Stavrum var for øvrig en meget hyggelig og forståelsesfull kar.


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 05 jul 07, 23:25
Dette var digg!

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 jul 07, 23:26
Konge!! Stå på Holters :D :D

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jul 07, 23:37
må rose holters... 

---------------------------

http://keiko99.net


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jul 07, 23:42
Holters fremstår som profesonell i denne håndteringen. meget bra Holters.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jul 07, 00:50

Opprinnelig postet av pondus-


Nå er kanskje ikke dette rette stedet å `krangle på` men kan fortsatt ikke la hver å kommentere.

Som jeg sa er nok ikke dette stedet å diskutere det her, så det er det siste du/dere ser av meg om denne diskusjonen.
Hvis det er noe du absolutt trenger feedback på kan du sende det på PM!    

Hva da krangel? Dette er et diskusjonsforum. Vi diskuterer et tema i et uklart landskap i stadig endring, som relateter til en aktuell sak, og det er mange aspekter og momenter å ta høyde for. Jeg forstår ikke din avvisende holdning til diskusjonen vår. Men jeg ser heller ikke noe poeng i at vi skulle fortsette diskusjonen internt. Hvis du ikke har mer å bidra med så takker jeg for innspillene dine så langt. Du skal uansett få noen avsluttende kommentarer, men jeg kan jo ikke tvinge deg til å lese dem.

 

Opprinnelig postet av pondus-

Først til din sammenligning med spaden. I dette tilfelle er ditt spadetilfelle å sammenligne med at man tar en smågodt fra hylla på shell, til sammenligning med torrentens å ta med hele hylla og gå ut av butikken. Begge er selvsagt ulovlig på papiret men er fortsatt en stor forskjell. Eller f.eks å kjøre i 85 i 80-sone fremfor å grisekjøre den i 200 om du vil.

Jeg sammenlignet det å låne bort en spade med å låne bort f.eks en DVD. Det første er lov, det andre er forbudt. Jeg mener at ingen av delene bør være forbudt.

 

Opprinnelig postet av pondus-


Videre til hva som er lov og ikke. Dette er så absolutt ikke noe nytt fenomen. Det er nytt når det gjelder torrents, ja, men ikke på internett generelt. Det er ikke lov å ha ulovlige filer på serveren eller direkte linker til ulovlige filer. I tilfellet til ffksupporter her tviler jeg sterkt på at de har gjort noe som er direkte ulovlig, men er som holters skrev unødvendig å utfordre tv2 når de ikke har noe å tjene på det. Til sammenligning her (nå setter jeg det litt på spissen) er at det finnes ikke noen lov, som jeg vet om i allefall) som sier at man ikke kan sette link til playboy på en side som omhandler barnetv. Men man gjør jo bare ikke slikt.

Jeg vet at datateknologien er et område som utvikler seg veldig fort. Det tekniske er ikke mitt område. Lovgivingsprosesser derimot, er mitt område. Fra man erfarer behovet for en ny lov og den blir utarbeidet og vedtatt tar det normalt flere år. Så skal folk skal gjøres kjent med loven, myndighetene skal lære å håndheve den, og man erfarer hvordan loven fungerer i forhold til det som var tanken. Ofte må man gjøre justeringer i reglene for å kunne håndheve loven effektivt, eller for at den overhodet skal få noen praktisk betydning. Slike erfaringer og endringer krever sin tid. I det landskapet er 20 år ikke spesielt lenge. I lovgivingssammenheng er internett fremdeles et temmelig ferskt fenomen. Vi er fremdeles i en tidlig fase med å erfare muligheter for bruk og misbruk, og hva slags regler det i praksis er mulig å håndheve. Samtidig raser utviklingen på dette området videre, og diskusjonene om hvordan de hensiktsmessige kjørerglene bør være går fortløpende. Hvem har egentlig ververdige rettigheter, og hvordan kan de krenkes/beskyttes?

Det er jo det vi diskuterer her nå. I alle fall er det slike momenter jeg prøver å få fram.

 

Opprinnelig postet av pondus-


Så til din sivile ulydighet. De reglene/lovene som er laget er ikke bare kastet ned fordi noen synes det ser bra ut. Det er lagt mye arbeid i å lage disse for å hovedsaklig beskytte næringslivet. Tro det eller ei, det er næringslivet som gjør at det faktisk `går rundt` her i verden. Hvis du tror det ikke beskytter noens interesser bør du kanskje sette deg ned og lese litt om temaet. At du av prinsipp ikke `gidder` å følge disse fordi du mener det er tull, er etter MIN MENING en håpløs instilling.

Som du nok skjønner behøver du ikke lære meg hvordan lover kommer i stand. Jeg har heller ikke det syn at man bør stikke kjepper i hjulene for næringslivet. De har sine interesser, som slett ikke alltid er i konflikt med forbrukernes interesser. Tvert i mot. Vi er alle en del av det samme maskineriet. Dette er vi nok helt enige om.

Det handler ikke om å gidde å følge lovene. Hvis du ikke forstår meg bedre så har du ikke forstått poenget mitt særlig godt. De siste årene er det gitt en drøss lover på mange områder, derunder data og internett, som begrenser forbrukernes rettigheter - i takt med at nye muligheter og nye skremselsbilder oppstår. Etter MIN MENING skal man ikke som borger bare legge seg flat for alle endringer som skjer som en annen kuet slave. I prinsippet er det forbudt å låne bort en CD-plate til en venn, eller om det er et opptak av en kamp man i første omgang betalte for å få tilgang på. Dette er regler jeg misliker. Det er ikke å vise næringslivet disrespekt, men å forlange respekt for at jeg som forbruker kan disponere fritt de varer jeg har betalt for, så lenge jeg ikke selv tjener penger på andres tjenester/produkter.

 

Opprinnelig postet av pondus-

Helt til slutt om 60-tallets regler på radion. Ja, vi kan selvsagt si NÅ at disse lovene var tull. De lovene ble laget for å beskytte plateindustrien den gang. Husk at for herrens mange år siden trodde de smarteste personene i verden at jorda var flat.
Kan godt hende at de lovene som er nå om torrents blir endret og at om noen år synes alle de var tull, men det er vel ikke opp til DEG og MEG å avgjøre det NÅ ?!

Bra vi iallefall er enige om det som faktisk er diskusjonen her.  

Visst er det opp til deg og meg og alle andre å utveklse meninger og erfaringer om bruken av internett og hva som bør være lov og ikke. Ideelt sett skal nye lover vokse ut fra befolkningens ønsker, så det er ikke noe galt i at vi diskuterer dette. Tvert i mot. Ingen av oss avgjør noe som helst nå, det er ikke meningen heller, men det er meningen at vi skal forholde oss til dette på en bevisst måte, med debatt og kritisk refleksjon. Vi skal ikke bare ta i mot alt som serveres oss somom vi var viljeløse slaver av verken myndighetene eller næringslivet.  

Et sidespor: Det har faktisk aldri vært noen utbredt oppfatning at jorda var flat, i alle fall ikke blant lærde. Kanskje blant bønder, som bl.a. Holberg skildret det f.eks. i Erasmus Montanus. I virkeligheten er det en moderne myte at folk for lenge siden trodde jorda var flat. Det de lærde feilaktig har trodd er at jorda er sentrum i universet. Det er det faktisk ganske mange som mener i dag også, særlig blant kreasjonistene i USA. En bevegelse som blant annet fornekter Darwins lære og i det hele tatt er skremmende på framgang.  Det skjer at folk blir skutt av kristen terrorister i USA fordi de tror på evolusjonen eller er for abort. Uenighet kan løses på mange vis. Skal vi ikke heller verdsette at vi klarer å diskutere på en fornuftig måte?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jul 07, 00:54

Jepp, meget bra Holters!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340