Husk meg
Brukernavn
Passord

Viking ønsker Bertelsen

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 17 jul 07, 16:09

Opprinnelig postet av DrDRE
Kontgrakten utløper 31.12.2008 - det er et hån å komme med tilbud på under 10 mill. Unge landslags-venstrebacker gror ikke på trær. Vi selger ikke (hadde det vært opp til meg). Nytt kontraktstilbud etter sesongen er spilt, med opsjon på utenlandssalg ved bud over en viss sum.

ok..

A - Han er ikke en landslagsaktuell ventreback. Han var det før han ble skadet, men han har jo selv sagt at han ikke aner om han kommer tilbake til det nivået.

B - Budet fra Viking er lavt både fordi han har vert skadet så lenge og det er usikkerhet rundt hvor god han vil være, samt det at han nå vil til Viking og med 90% sikkerhet ikke kommer til å signere ny kontrakt.

C - Kontrakten løper ut etter neste sesong ja. Som betyr at slagsverdien hans synker veldig etter denne sesongen er ferdig, FFK vet at dersom de vil ha seriøse penger for han må de selge nå.

D - Etter sesongen er spilt? Det burde kommet nå, og signere han ikke bør han selges mens han fortsatt er verdt noe. Hvorfor? Fordi da får vi hvertfall inn midler til å hente en erstatter.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 jul 07, 16:16

A. Bertie må kunne regnes som landslagsmateriale inntil det motsatte er bevist. I tillegg er han ung og svært lovende.

B/C. Ja, hans kontrakt løper ut neste sesong. Hvis han spiller rævva i høst blir han verdt mindre - og ingen vil ha ham - og vi er kanskje lei oss for at vi ikke solgte ham til Viking. Hvis han spiller bra har vi høsten, vinteren, våren og sommeren til å selge ham på - eller å drite i kortsiktige økonomiske gevinster og la oss havne høyere på tabellen og la han "gå gratis" (dvs. at han yter sportslig).

D. Ja, kanskje. FFK får ikke inn mer enn 50% av salgssummen. Hvis vi selger for 4 mill nå, får FFK 2 mill å handle for. Får vi en like god eller bedre back enn Bertie i 1 1/2 år (ekskl. lønn) for den summen?  Ikke norsk, iallefall. Kanskje vi kan hente en ukjent Slovener eller noe og HÅPE at han bidrar.

 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 17 jul 07, 16:49

A. Hæ? Du er ikke landslagsaktuell inntil det motsatte er bevist når du har vært ute så lenge, det er ingen (inkludert Bertie selv) som vet hvaslags nivå han kommer til å holde når han kommer tilbake, om han skal være aktuell for landslaget må han bevise det igjen.

B/C. Funker ikke egentlig sånn nei. En spillers verdi stiger aldri i det han går inn i siste kontraktsår. Neste sommer er det ikke lenger FFK som bestemmer, da kan han signere for hvem han vil, så blir det opp til FFK om de har lyst til å bruke en spiller som er på vei bort eller la han gå for en liten sum. Dersom han har en kanonhøst så bidrar jo det til å vise at han fortsatt duger (noe som ikke er sikker nå), men verdien hans kommer ikke til å øke noe særlig.

D. Det er uansett et klart valg her mellom å selge han mens vi får penger for han eller å la han gå gratis. Hva var det vi kjøpte han for forresten?

 

 

Det er en veldig interessant forhandlings-situasjon mellom de to klubbene nå egentlig. FFK vet at Viking vil ha han nå siden de bare har en venstreback i stallen og helst ikke vil kjøpe noen andre siden det er Bertie som på sikt er planen deres, mens Viking vet at FFK bør selge nå dersom de vil ha penger for han. At FFK sier kategorisk at han ikke blir solgt er mest sansynlig for å få opp prisen, mens det at Viking trekker seg fra forhandlingene er for å få FFK til å svette litt. Spennende å se hvem som "gir seg" først her.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 17 jul 07, 16:59

Jeg har stussa fælt på hvorfor bertie gikk ut såpass kraftig i rogalands-avisa. Jeg klarer ikke se hva kan skulle tjene på det eller hvordan det skulle styrke hans mulighet for en overgang. Det teller kun negativt i forhold til FFK og FFKs supportere.

Er det mulig at han ikke har blitt så bra i kneet som han håpet på og at det har vist seg at faren for å slå opp skaden er stor? Hvis vi tenker oss at han ikke signerer for Viking og isteden spiller for FFK og blir alvorlig skadet en gang til. Da vil han stå uten kontrakt etter 2008 og må finne seg noe annet å gjøre enn å leve av fotballen rimelig kjapt.

Hvis vi tenker oss at han signerer en 4.5 års kontrakt for Viking, og blir alvorlig skadet, så er han allikvel økonomisk sikret ut 2011.

Altså, det er mulig Bertie maser om at han vil til Viking fordi han er redd for å bli fattig når det skanglete kneet ryker igjen?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 17 jul 07, 17:00
Det er mulig. Personlig tror jeg bare han vil legge press på klubben, han vil til Viking enkelt og greit.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 07, 17:19

Dette sier han til www.vg.no/pub/vgart.hbs
- Jeg har sagt hva jeg ønsker, men Fredrikstad står steinhardt på sitt, sier FFKs Trond Erik Bertelsen som dermed må bli i plankebyen.
 

Steinhardt? Kan jo nesten tyde på at Trond Erik vil bort forenhver pris?


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 17 jul 07, 17:32
Han fremstår (eller blir fremstilt) som en skikkelig grinerunge som lengter hjem...det er ikke noen heldig fremstilling hvis han fortsatt skal være FFK spiller. Det beste hadde kanskje vært om Viking la MYE penger på bordet, så han kommer seg vekk, selv om jeg gjerne vil beholde ham. Men en spiller som blir holdt i en klubb mot sin vilje er kanskje ikke motivert til å yte 100% på banen?

HenrikSolberg

Juniorspiller
Ble medlem: 25 okt 04
Innlegg: 122

Lagt til: 17 jul 07, 17:36
Vel, nå vil jo ikke klubben slippe han. Og han har jo 1,5 år igjen av kontrakten (ut neste sesong) så hvis han vil vekk så MÅ han jo egentlig yte. For ellers kommer ikke Viking til å ønske å bla opp no penger. Og hvis han vil på landslaget så må han jo også yte, så tror vel egentlig ikke at det blir noe som helst problem.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 jul 07, 19:22

Jeg skrev ikke landslagsaktuell, men landslagsmateriale, hvilket ikke er helt det samme. :)

En spiller som har vært skadd lenge og som kanskje prises litt lavt pga. usikkerhet rundt langtidsvirkninger av skadeomfang har et klokkeklart potensiale til å øke i pris - det er jeg rimelig sikker på. Se bare på hva ryktene sa om Marius Johnsens overgangssum til LSK (6-7 mill). Hvis Bertie kommer tilbake i godt gammelt slag er det ingenting som tilsier at han skal selges for mindre enn 7 mill - selv med "bare" ett år igjen av kontrakten.

Venstrebacker gror ikke på trær. Raske og gode er enda sjeldnere vare...

Men du har rett - det er et spill som det blir spennende å følge helt til overgangsvinduet stenges, til Viking kjøper en annen eller at Bertie selges...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 17 jul 07, 19:25
Jeg er forøvrig også enig i at Bertie bør være verdt mer enn de summene som nevnes i mediene nå, men jeg tror det også er det FFK spekulerer i. At Viking skal gå lei av hele greia å bare slenge 6-7mill på bordet for å bli ferdig med det hele og få Bertie bort der (for det har de råd til).

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 18 jul 07, 10:11

fotball.aftenposten.no/eliteserien/article85720.ece

Hvis denne summe er korrekt blir jeg rett og slett forferdet.

Hadde FFK planer om å selge Trond Erik for 4,5 mill?!?!

Enda godt de ombestemte seg, selv om stakkars Østenstad ble sur


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jul 07, 10:22
viking drømmer om at dem var så og si enige. sannheten håper jeg er at: vi sto alt for langt i fra værandre p.g.a. prisen

---------------------------

http://keiko99.net


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 18 jul 07, 10:41

Det håper jeg og Keiko.

Men man kan jo lure på hvor Aftenposten får dette fra.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jul 07, 10:42
dem har det fra sin egen oppfinnsomhet, for den har ingen grenser   håper jeg

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 18 jul 07, 17:12
Endret: 18 jul 07, 17:13
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Jeg har stussa fælt på hvorfor bertie gikk ut såpass kraftig i rogalands-avisa. Jeg klarer ikke se hva kan skulle tjene på det eller hvordan det skulle styrke hans mulighet for en overgang.

Jeg tror forklaringen på det er at det ikke på noen måte er Bertelsen som bestemmer hvor stort oppslaget i avisa skal være, hva av det han sa som skal siteres, vinkling på saken eller hvordan det hele presenteres. RA har lyst til å bygge opp litt optimisme omkring Bertelsen, og det klarer de.

Hva gjelder FFKs forhandlingsstrategi ("vi selger ikke Bertelsen!!!") er det nok noe i at en Bertelsen i god form vil være mer verdt enn penger nå i høst. Selv for 15-20 millioner er det ikke sikkert vi hadde fått en like god spiller som Bertelsen på sitt beste allerede i høst. Vi så det på Vourinen, hvordan mye penger er nok til å hente en spiller som bøtter inn mål, men vi får ingen garanti for at han bøtter inn mål for oss, selv om han gjør det for alle andre. Selv gode spillere trenger litt tid på å spille seg inn. Bertelsen kjenner FFK og TL og trenger minimalt med innkjøring den dagen han er 100% fit. Han er enda mer verdt mer for FFK akkurat nå enn hva markedsverdien hans tilsier - ikke minst fordi vi har så tynt med gode erstattere på hans posisjon.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 jul 07, 16:53
Hm. Her er det en som påstår at Bertie likevel går til Viking. Noen som kan kaste litt mer lys på saken ? Vet jeg ikke skal ta kommentarer på f-b.no særlig alvorlig, men....

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 jul 07, 16:54
Endret: 26 jul 07, 16:56
bob da nå har du drukket litt mye

SFKs Joachim Thomassen skal være på vei til FFK.

Sarpsborg-klubben har innkalt til pressekonferanse på sitt klubbhus klokken 16.00, og ifølge SarpsborgAvisa handler det trolig om midtbanetalentet Joachim Thomassen.

---------------------------

http://keiko99.net


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 jul 07, 16:57
Les kommentarene under artikkelen...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 26 jul 07, 17:11
Er det noen som helst sannhet i dette da?? Fryktet det kunne komme til å skje... HUFF!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5460

Lagt til: 26 jul 07, 17:12
Det er bekreftet fra FFK at klubbene er enige. Personlig kontrakt gjennstår
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/407/1/

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340