Husk meg
Brukernavn
Passord

Viking ønsker Bertelsen

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 17 jul 07, 10:34

Opprinnelig postet av Oslo
Du har fått med deg at han ikke vil spille for FFK?

Jeg har fått med meg at han helst vil spille for Viking, ikke at han ikke vil spille for FFK. Penger pleier å forandre meninger bare det er nok penger. Går ikke an å bare selge unna de gode spillerne våre når de er gode nok, til direkte konkurrenter.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 17 jul 07, 10:40
Nei nå burde Berthelsen komme ut og si han er feilsitert el lign og forsikre oss om full insats ut året.  Jeg som likte han så godt.....................

Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 17 jul 07, 10:54
Opprinnelig postet av Holters
Uproft!


Dette har nærmest blitt en farsott iår,spillere som vil dra med en gang
det foreligger et bud.

Er det baksiden av TV-avtalen(mer penger samt klubbenes forbedrede
inntjeningsevne,sponsorer og større stadion) vi ser?

Vi ser jo knapt noen som sier "nei,jeg blir her" lenger.

Dessverre betyr kontrakter lite når spilleren vil dra...

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 17 jul 07, 11:05
Hmm vet vi at Bertelsen faktisk har sagt dette eller er det mediene i Rogaland som koker suppe på en spiker?
Han har sagt at det ikke er uaktuellt å spille for Viking og at det hadde vært hyggelig "å komme hjem", skal ikke mye utbrodering til før vi har artikler som den..

Må innrømme jeg finner det vanskelig å tro at han har sagt dette.

Synes vel kanskje vi her inne bør ha hakket mer is i magen før vi tror alt mediene kryster ut av brunøyet.
Dette gjelder vel særlig nå i agurktidene.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jul 07, 11:11
Om han skal sitte og være en sutreteunge så kan dem sende han hjem til Rogaland med det samme, og heller prøve og finne en annen løsning. Ikke faen om jeg vil at FFK skal ha spillere i stallen som ikke er motiverte til og fortsette her!!

Eller hvorfor ikke la han sitte og råtne på benken resten av kontraktstiden.

Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 17 jul 07, 11:17
Opprinnelig postet av Superkjegle
Hmm vet vi at Bertelsen faktisk har sagt dette eller er det mediene i Rogaland som koker suppe på en spiker?
Han har sagt at det ikke er uaktuellt å spille for Viking og at det hadde vært hyggelig "å komme hjem", skal ikke mye utbrodering til før vi har artikler som den..

Må innrømme jeg finner det vanskelig å tro at han har sagt dette.

Synes vel kanskje vi her inne bør ha hakket mer is i magen før vi tror alt mediene kryster ut av brunøyet.
Dette gjelder vel særlig nå i agurktidene.


Han sier også (ifølge mediene):
"Jeg er fullstendig klar over at jeg har kontrakt med FFK.Jeg er ikke typen som
lager problemer,og slutter å gå på trening".

Men det er jo litt gøy å diskutere agurknytt da,så lenge man ikke dømmer spiller eller klubb.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 jul 07, 11:51
han siteres jo å ha sagt at han har gitt FFK beskjed om at han vil til viking...og de skriver at viking har lagt inn bud.. drøye påstander fra avisa om ikke det er hold i det. Blir litt som med brenne.selge nå å få penger eller la ham gå gratis siden??

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 17 jul 07, 12:01

Hvis det skal være aktuelt å selge Bertie må den summen som surrer rundt vesentlig opp.

Venstreback finnes det lite av og prisen på en norsk en bør være ihvertfall 3 ganger høyere enn det som er nevnt.

Må kaste meg med på de som synes dette er direkte ufint av Trond Erik, slikt blir en ikke populær av.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 jul 07, 12:05

Skal vedde for at FFK har gitt ham kjempebra oppfølgning og medisinsk støtte når han har vært skadet. I tillegg har jo fansen vært tålmodige. Hvis han da går til Viking, da er det noe feil!

Da skal vi uansett kreve 8-10 mill. En ung, lovende landslagsback er ganske sjelden vare!

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 17 jul 07, 12:06

Opprinnelig postet av Vlad
Blir litt som med brenne.selge nå å få penger eller la ham gå gratis siden??

Bortsett fra at Brenne hadde 1/2 år igjen av kontrakten, Bertie har 1,5 år igjen.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 17 jul 07, 12:14
Jeg mener å huske at FFK gav rundt 2 mill for Bertelsen da vi kjøpte ham fra FK Haugesund, som da hadde rykket ned til 2. divisjon, for to og en halv sesong siden. Da hadde ikke Bertelsen spilt en eneste Tippeliga-kamp, men FFK valgte å satse på ham fra første stund. I FFK har han utviklet seg enormt og spilt seg inn i landslagsvarmen. Man selger ganske enkelt ikke en ung, norsk landslagsaktuell back for 3-4 mill med 1.5 år igjen av kontrakten til en konkurrent i dagens marked, uavhengig av om spilleren selv ønsker klubbskifte. Det er et skambud, intet mindre, og noe FFK ikke engang bør bruke tid på å vurdere.

Fortell Bertelsen hvor skapet står og at han i det minste blir i Fredrikstad ut sesongen og skal holde fokus her. Så får vi gjøre opp status etter sesongen. Å selge for 3-4 mill ville jo vært latterlig. Tror også markedsverdien vil stige etter sesongen.

PS! Selv om Pereira har lokal tilhørighet og har gjort en ok sesong i Viking, så er det ikke en spiller jeg vil ha i retur i en eventuell handel. Han er for gammel, treg og begrenset (spesielt offensivt) i sitt spill og har nok hatt de beste årene bak seg (for en del år siden).

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 jul 07, 12:15
Opprinnelig postet av DrDRE

Opprinnelig postet av Vlad
Blir litt som med brenne.selge nå å få penger eller la ham gå gratis siden??

Bortsett fra at Brenne hadde 1/2 år igjen av kontrakten, Bertie har 1,5 år igjen.

ok. blir noe annerledes da.. Bør isåfall få en meget god pris for ham

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 jul 07, 12:23

Opprinnelig postet av Costanza
Fortell Bertelsen hvor skapet står og at han i det minste blir i Fredrikstad ut sesongen og skal holde fokus her. Så får vi gjøre opp status etter sesongen. Å selge for 3-4 mill ville jo vært latterlig. Tror også markedsverdien vil stige etter sesongen.

Amen!

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 17 jul 07, 12:49
Enig helt altterlig hvis han kan grine seg bort for småpenger  slik Bergdølmo gjorde for noen år siden

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 jul 07, 12:52
Får ikke gå fra FFK

Skulle egentlig bare mangle...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 jul 07, 12:55

Opprinnelig postet av Magnum
Får ikke gå fra FFK

Skulle egentlig bare mangle...

Bra FFK!

Enig med Costansa, man selger ikke en spiller av Bertelsen karakter til en konkurrent for 3-4 mill. Men Morgan har jo hele tiden sagt at det ikke er et tema så kanskje vi ikke har hatt noen grunn til å være bekymret.

 

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 jul 07, 13:10

Vil driste meg til å tro at oppslaget i Rogalands Avis i alle fall til en viss grad er preget av lokaloptimisme fra avisens side. Det er ofte mer avgjørende hva en journalist/redaksjon har lyst til å skrive enn hva intervjuobjektet egentlig har på hjertet.

Uansett er vel situasjonen den at FFK/Bertelsen er og har vært en kobling til beste for begge parter. FFK har beholdt tillitten til Bertelsen gjennom en lang skadeperiode, etter å ha gitt ham vilkår for å utvikle seg fra lokalt nivå til landslagsnivå. Jeg vil i det lengste tro at Bertelsen er proff nok til å verdsette FFK like mye som FFK har verdsatt ham - og fremdeles gjør det. Et enkelt optimistisk vinklet oppslag i en lokal Rogalandsavis er ikke nok til at jeg ser grunn til å tvile.

Jeg kjenner ikke så godt til Bertelsen, men lokaloptimisme vet jeg litt om.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 jul 07, 13:22
Opprinnelig postet av Oslo

Opprinnelig postet av DrDRE
Kontgrakten utløper 31.12.2008 - det er et hån å komme med tilbud på under 10 mill. Unge landslags-venstrebacker gror ikke på trær. Vi selger ikke (hadde det vært opp til meg). Nytt kontraktstilbud etter sesongen er spilt, med opsjon på utenlandssalg ved bud over en viss sum.

 

Du har fått med deg at han ikke vil spille for FFK?

 

Hadde jeg vært annsvarlig her, skulle han pent fått bli ut sesongen. Og om han ikke klarer å forholde seg til en kontrakt han selv har skrevet under på, ja så trenger han ikke spille fotball resten av sesongen spør du meg.

Måten Simen gjorde det på respekterer jeg, gitt at Bertie er sitert riktig er dette lite voksent.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 jul 07, 13:30
tror nok viking øker budet. Dem prøver først med litt lomme rusk også kliner dem til

---------------------------

http://keiko99.net


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 07, 15:22

Opprinnelig postet av Topscorer
Vi må tåle at spillere går fra FFK. Alle spillere er til salgs bare prisen er den rette. Hvis Bertie går etter denne sesongen og vi får f.eks 5 mill får vi mulighet til å investere i noe nytt materiell. Dette er ingen krise for FFK

Investere i nytt? Vi klarer jo ikke å lokke gode spille til oss, så det kan vi bare glemme.

Vi får beholde dem vi har, enkelt og greit.



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340