Husk meg
Brukernavn
Passord

Roger Risholt

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 16 jun 07, 18:39

er veldig usikker om risholt er mannen for oss. når han var her var han veldig god. men har han det inne enda? trur ikke det er en eneste her inne som kan si om han er god nok. skal de i det hele tatt tenke på risholt så bør de dra å se han spille noen kamper syns jeg. ville gjerne hatt han tilbake i form. men trur desverre ikke at han holder mål lenger.

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 jun 07, 19:42

Opprinnelig postet av keiko99
ja vi trenger ikke Risholt. tenk på navn som Kasey Wehrman og gashi. to spillere Roger ikke er i nærheten av en gang

Er det fordi Roger er i Sverige at han ikke er i nærheten, keiko99?

Roger på sitt beste mener jeg er/var minst like god som Kasey og Gashi. Problemet med Roger var at han svingte så utrolig i prestasjonene.

Gashi har forsvunnet helt etter overgangen til Brann, men kan sikkert spille seg opp igjen. Kasey er vel en spiller som er mer på det jevne. Sjelden helt konge, men like sjelden helt ræva. 

Utfra det jeg har lest på Häckens hjemmesider, diverse kampreferat og hva jeg her funnet av informasjon har ikke Roger gjort så mye annet i Häcken enn det vi kjenner så godt fra kampene i FFK (søk etter "risholt" her):

"jag måste säga att jag är mycket tveksam till roger risholt. han va ganska nöjd och började vanka om kring vid mittplan så fort han lyckades med en sidledspass på 2 meter. sen så gnällde han ju på medspelarna matchen igenom trots att han är dålig själv. han gick runt där på mitten och gestikulerade och pekade hela tiden, ungefär som om alla tittade mot honom innan de skulle slå iväg en pass ??????. sen så har man ju sällan skådat en elitidrottsman med så klen fysik och dålig kroppshållning.."

"å man blev även glad av att se Risholt slita som en liten terrier.. mer sånt Risholt!!! "

"Risholt måste ju lyftas upp, vad skall vi göra med honom?? Må hoppas att det blir bättre under vårkanten......"

"När det gäller Roger Risholt ser man att det finns kvalitéer. Men på något sätt känns det som att han överarbetar eller är för mesig i vissa situationer. Han driver med bollen sedan får han för sig att börja trampa gräs istället för att röra bollen :/"

"Vad tycker ni om Risholt så här långt? Jag hade väntat mig att han skulle ge ett tyngre intryck och köra lite mer Töftingstilen. Men jag kanske inte har sett tillräckligt av hans bollvinnande egenskaper för att kunna bedöma? "

osv.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jun 07, 20:00
denialsander. Jeg bryr meg ikke om Roger hadde vært naboen min og Kasey hadde bodd i sverige. jeg hadde ønska kasey unasett. Å sammelikne Roger mot kasey ja da mener jeg at Roger rekker ikke han til skoa en gang. keasy er en meget sterk ball vinner meg masse erfaring. Jeg vil ha kasey frem for Roger

---------------------------

http://keiko99.net


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 16 jun 07, 21:33
Hvis vi kunne fått begge to da Keiko, ville du fremdelse ikke ha Roger?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jun 07, 21:40
nei da ville jeg helst hatt gashi eller Thomas Sobotzik. jeg ville ikke hatt risholt i FFK uansett.

---------------------------

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 jun 07, 22:02

Opprinnelig postet av keiko99
nei da ville jeg helst hatt gashi eller Thomas Sobotzik. jeg ville ikke hatt risholt i FFK uansett.

Hehe. Gashi viste vel i dagens kamp at han var verdt hver eneste krone Brann gav for ham... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jun 07, 22:12
ja om du ser en enkel kamp så

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 jun 07, 22:14

Opprinnelig postet av keiko99
ja om du ser en enkel kamp så

Jeg synes ikke Gashi har vært no siden han dro fra VIF. Hittil så har han vært på nedtur i Brann. Men vi vet jo hva som bor i gutten.


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 16 jun 07, 22:20
Opprinnelig postet av Lex
så skal dere diskutere risholt som furtet seg ut av laget... 

glem roger, sats på wherman og kansje gashi...

For Gashi er jo ikke en furten sutrekopp.....!?

 

Opprinnelig postet av keiko99
nei da ville jeg helst hatt gashi eller Thomas Sobotzik. jeg ville ikke hatt risholt i FFK uansett.

Hva er det som gjør at du heller vil ha Sobotzik? Har du sett spilleren i aksjon? Eller har du spesiell kjennskap til han? Eller er det fordi han har vært på prøvespill og "en eller annen" syns han var god?

Kan godt hende han holder nivået, men det er vel lenger siden han har spilt på Tippeliga-nivå, enn Roger.

Roger Risholt er en terrier, en type spiller vi sårt trenger. Jeg ønsker ham ihvertfall velkommen, om han skulle få muligheten igjen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jun 07, 22:30
Thomas Sobotzik har vel litt mere meritter å slå i bordet med en roger og jeg har vel sagt flere ganger at jeg ikke ønsker roger så da vil jeg heller at vi henter noe annet

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 jun 07, 22:31
Opprinnelig postet av Pelle
  

Opprinnelig postet av keiko99
nei da ville jeg helst hatt gashi eller Thomas Sobotzik. jeg ville ikke hatt risholt i FFK uansett.

Hva er det som gjør at du heller vil ha Sobotzik? Har du sett spilleren i aksjon? Eller har du spesiell kjennskap til han? Eller er det fordi han har vært på prøvespill og "en eller annen" syns han var god?

Jeg vet hvorfor jeg ville hatt ham. Fordi han har en veldig bra rutine i forhold til hva FFK og TL krever, og fordi han har prøvespilt for FFK og vist seg fram som meget arbeidssom og løpsvillig, i følge de i FFK som så ham.

Risholt ja. Virker å være en strålende spiller han, når han har dagen. Men han er ikke så god som han er på sitt beste. Han er så god som han er på sitt jevne. Vi har allerede for mange spillere som varierer enormt i prestasjonsnivået, jeg kan virkelig ikke se at vi trenger flere slike. Så hva gjelder Risholt holder jeg med Keiko, med mindre Risholt har blitt mer stabil i prestasjonene siden sist.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 16 jun 07, 22:34
Det som taler veldig i Risholts favør er at han er norsk. Det må ikke glemmes midt opp i det hele.

FFK har etter hvert fått en spillertropp med veldig mange utlendinger. Om vi ikke allerede har passert smertegrensen, så er vi iallfall farlig nær. Mot Rosenborg var 8 av de 11 spillerne som startet kampen utenlandske borgere. Er vi tjent med det i lengden?

Hvis vi skal hente 3 spillere i sommerpausen kan det i hvert fall ikke være 3 utlendinger. Og finner vi noen andre norske sentrale midtbanespillere på nivå med Risholt til 1-2 millioner kroner som kan være aktuelle for FFK i sommer? Prisnivået i norsk fotball er dessverre skyhøyt, men Risholt befinner seg på nest høyeste nivå i Sverige og ryktene tilsier at en overgangssum ikke vil bli spesielt voldsom. Og som kjent: FFK har heller ikke voldsomt med penger.

Men det viktigste er tross alt at spilleren holder mål sportslig, og med Risholt så vet vi iallfall hva vi får, og det er liten tvil om at han vil gå rett inn på laget på bekostning av Ramberg/Martyn og dermed styrke førsteelleveren. Så får vi se hva som skjer når Christian Berg endelig kommer tilbake igjen.

Når det er sagt: Jeg er også veldig svak for Kasey Wehrman... Tror likevel LSK vil prise ham dyrt i sommer, og det kan være fordelaktig å vente med å hente han til etter sesongen - gratis.


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 16 jun 07, 22:43
Endret: 16 jun 07, 22:45

Opprinnelig postet av keiko99
Thomas Sobotzik har vel litt mere meritter å slå i bordet med en roger og jeg har vel sagt flere ganger at jeg ikke ønsker roger så da vil jeg heller at vi henter noe annet

Ja, han er en merittert spiller, ingen tvil om det. Men han er jo 33 (?) og ingen kan leve på meritter. Han må vise at han er på TL-nivå i dag. Kan godt hende han er det.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Jeg vet hvorfor jeg ville hatt ham. Fordi han har en veldig bra rutine i forhold til hva FFK og TL krever, og fordi han har prøvespilt for FFK og vist seg fram som meget arbeidssom og løpsvillig, i følge de i FFK som så ham.

Kjøper den. Kan godt hende han holder nivået. Aner ikke, for jeg har ikke sett ham på trening.

Har sansen for Risholt. På sitt beste er han mer enn god nok for FFK`s midtbane. Greit, han har dårlige dager, og det har vel de fleste. Han er spesiell, en humørspiller osv osv. Dette kom vel mest frem den siste sesongen han var i FFK. Uten sammenligning forøvrig, Myggen var vel også samme type spiller. Var vel samme trener som skvisa begge spillerne fra henholdsvis FFK og landslaget?


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 16 jun 07, 22:55

Opprinnelig postet av Costanza
Det som taler veldig i Risholts favør er at han er norsk. Det må ikke glemmes midt opp i det hele.

Men det viktigste er tross alt at spilleren holder mål sportslig, og med Risholt så vet vi iallfall hva vi får, og det er liten tvil om at han vil gå rett inn på laget på bekostning av Ramberg/Martyn og dermed styrke førsteelleveren.
Når det er sagt: Jeg er også veldig svak for Kasey Wehrman... Tror likevel LSK vil prise ham dyrt i sommer, og det kan være fordelaktig å vente med å hente han til etter sesongen - gratis.

Her syns jeg du er inne på et veldig viktig punkt. Jeg mener at smertegrensen er nådd når det gjelder antall utenlandske spiller i FFK. Dette har med tilhørighet og interesse å gjøre. Og ikke minst med tanke på det nye regelverket. Vi trenger flere norske spillere, og helst spillere med lokal tilhørighet. Roger er norsk, og kan nesten regnes som en "lokal gutt". I tillegg holder han nivået.

Ser også gjerne at vi henter Kasey Wehrman, og regner da med at Martyn eventuelt returnerer til Irland. Spørs imidlertid hvordan Fjørtofts "show me the money" passer i forhold til Høilis uttalelse om at vi ikke har råd til å kjøpe spillere fri, og derfor må hente bosman-spillere. Er redd LSK vil prise Wehrmann betraktelig høyere ann hva vi eventuelt må betale for Risholt.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jun 07, 23:00
Endret: 16 jun 07, 23:14
Som Costanza nevnte forleden:

8 av 11 i forrige seriekamp var utlendinger. Tar vi med at Czwartek er halvt polsk og Tarik er født i Marokko, så var John Anders Bjørkøy den eneste fullblods nordmannen på banen. Men både Czwartek og Tarik er for lokalgutter å regne, men 8 av 11 er ett hakk over smertegrense faktisk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 jun 07, 01:49
Endret: 17 jun 07, 01:51

Opprinnelig postet av keiko99
nei da ville jeg helst hatt gashi eller Thomas Sobotzik. jeg ville ikke hatt risholt i FFK uansett.

 

Hva med Simen Brenne da Keiko, ville du hatt han tilbake? Ja, jeg vet at det er utenfor tema, og totalt urealistisk, men bare svar på det. Ville du hatt han tilbake?

 

Stjernengutt

Hobbypsykolog

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 jun 07, 08:26

Basert på at Grønhagen skal ha spillere som uten tvil går rett inn på laget samt at FFK i følge Terje Høyli ikke kan betale stort for de er jeg 99% sikker på at det kommer 2 eller 3 utleninger i løpet av sommeren.

Trist men høyst sannsynlig.... Jeg vil heller ha ingen forsterkninger enn 2 nye "annonyme" utlendinger.

Denne trenden (flere og flere utlendinger) sammen med den ekstreme overeksponeringen av fotball på TV tror jeg vil redusere intressen for norsk fotball i nær fremtid om det ikke tas grep.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 jun 07, 09:14
Opprinnelig postet av Kent

Trist men høyst sannsynlig.... Jeg vil heller ha ingen forsterkninger enn 2 nye "annonyme" utlendinger.

Men vil du ha to klare forsterkninger fra utlandet?

Du har forøvrig rett i at antallet importerte spillere i Norge er for høyt og at det på sikt vil være skadelig for fotballen. Jeg tror vi i løpet av 2-3 år har fått et nytt regelsett, som regulerer antall spillere vi har lov til å stille med, som ikke har norsk pass.

Selvjustis kommer ikke til å fungere. Det er for store penger som står på spill, slik at det å rykke ned vil være "katastrofe" for mange klubber. Derfor vil klubbene foretrekke å hente inn billige og (relativt) gode utlendinger fremfor tilsvarende gode norske spillere.

Forøvrig er det ingen andre enn de norske klubbene som har forårsaket dette. Gjennom å prise norske spillere veldig høyt har de selv skapt dette problemet....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 jun 07, 10:33
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Kent

Trist men høyst sannsynlig.... Jeg vil heller ha ingen forsterkninger enn 2 nye "annonyme" utlendinger.

Men vil du ha to klare forsterkninger fra utlandet?

 

Jeg tar gjerne en ny Piroja, West eller Shaban da disse er profiler I FFK og i Tippeligaen. Jeg ønsker ikke en ny Gerrbrandt, Multe, Martyn, Toth eller Prytz. Disse er gode spiller men hverken profiler eller publikumsfavoritter. FFK blir skjedelige å se på om vi har 9-10 utlendinger på banen som ingen har noe forhold til er min påstand.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 jun 07, 10:36
kent: ønsker du Roger ?

---------------------------

http://keiko99.net



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340