Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi sliter bakover pga midtbanen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 apr 07, 01:26

Opprinnelig postet av Costanza
Det er jo litt interessant at Berg og Martyn foreslås som defensive midtbanespillere, to spillere som i utgangspunktet er offensive midtbanespillere....  

Men det må være riktig å bruke de to beste defensive midtbanespillerne vi har, selv om de tidligere har spilt i andre roller. Dessuten henger jeg ikke helt med på dette strenge skillet mellom offensivt og defensivt midtbanespill. Er det ikke bare bra å ha spillere som kan ta ansvar begge veier?

En midtbanefirer med Kvisvik, Berg, Martyn og Bjørkøy burde ha et bra potensiale både offensivt og defensivt.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 24 apr 07, 04:05

Kan noen svare meg på hvorfor så mange har en voldsom kjærlighet til denne Martyn. Ja han hadde ett innhopp så var bra mot Lyn, men 2.div kampen etter Lyn kampen var han alt annet enn bra. Innhoppet mot Aafk syns jeg heller ikke det luktet svidd av.

Hvorfor skal Tarik ofres?

Er han ikke bra nok?

Jeg kan være enig i at Ramberg burde ta en kamp på benken, men ikke før Berg er i nærheten av den formen han visste i de kampene han spilte ifjor.

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 apr 07, 04:52

Martyn tilfører enkelte kvaliteter som laget ikke har for mye av. Han er taklingssterk, gjennombruddshissig og har et utmerket skuddbein som han ikke er redd for å bruke. Det har vært snakket mye om tapet av Brenne. I Martyn har vi fått en spiller som kan fylle hullet etter Brenne på en rimelig god måte, er det da rart at noen mener han bør brukes?

Tarik er ingen sterk defensiv spiller. Ramberg er heller ikke farlig sterk i taklinger, og nærmest en personifisering av forskjellen på FFK borte og hjemme. På Fredrikstad Stadion er det ikke enkelt å komme utenom Ramberg, men borte tror jeg både Berg og Martyn er tryggere valg.

Med Tarik, West, Fofana og Kouadio har vi enormt mye fart, teknikk og spilleforståelse, men liten taklingsstyrke. Det kan være mest fornuftig å bruke maks to av disse fire av gangen for ikke å bli for lette. Bjørkøy er antagelig en defensivt sterkere ving enn Tarik er. Tarik bør kunne kjempe bra om en spissplass. Han er også en av våre beste vinger, men han mangler litt av den defensive styrken som en kantspiller i en 4-4-2 formasjon trenger.

Holters spekulerte før sesongstart i om Tarik ville bli den som lider mest under formasjonsendringen, og det var nok ingen dårlilg gjetning. På den annen side, hvis Tarik fortsetter som han har gjort til nå spiller han seg ikke ut av laget med det første.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 24 apr 07, 05:23

Det er hva det sies om Martyn, men er det noen som har sett han bevise dette i trening eller kamp? Jeg både tror og håper at Grønnis hadde brukt Martyn, visst han hadde vært bedre enn de som allerede spiller på midtbanen.

Etter det jeg selv har sett, og hørt fra folk som har sett en del treninger, har han ikke visst seg noe bedre enn de som allerede spiller på midten. Han har heller visst seg svakere.

Jeg håper at jeg tar feil, og at han er den som kan gå inn å vinne krigen på midtbanen.

Når det gjelder Tarik, så er det vel den defensive delen som han sliter med, offensivt er han jo i rute syns jeg.

Det som er det store problemet til FFK nå etter min mening, er samhandlingen mellom forsvarsfireren og midtbanen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 apr 07, 06:19
Endret: 24 apr 07, 06:19

Hva vi vet om Martyn er at han har vært en stabilt god spiller i årevis. Jeg tror han trenger litt tid som alle andre på å venne seg til en fremmed liga. Men han debuterte i FFK-trøya med målgivende pasning etter å vært på banen i få minutter. Det forteller om en viss tilpasningsdyktighet. Jeg forventer ikke at Martyn skal være som en genial kombinasjon av Korén og Brenne. Men jeg er heller ikke alene om å se ferdigheter i bevegelsene, balansen, ballbehandlingen, blikket for spillet og den offensive viljen som Martyn helt tydelig har. Det er ikke bare å gå inn på en trening og dominere heller, tross alt. 

Vel, noen av oss er optimister, andre er det ikke. Ingen av oss sitter med fasiten her, ennå.

Mot Aalesund var vel Martyn den som mest av alle slet med underlaget. Ikke så rart, resten av FFK har trent på kunstgress hele vinteren, mens Martyn har vel aldri sett slikt (u)gress før.

Er enig i at det mangler noe mellom backrekka og forsvarsfireren. Jeg tror Berg betyr mye der.

Tarik har vel så langt fortsatt den fine stigningen han hadde i fjor. Skikkelig gøy å følge utviklingen til den gutten!


nyestadion

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 mar 07
Innlegg: 6

Lagt til: 24 apr 07, 07:49
ikke nok med det men nå skal martinsen kanskje operere kneet?derfor  han ikke har fått trenr de siste dagene? var ikke i sitt ess heller mot ålesund.slipper vm skader tror jeg han kan bli en stor forsterker til laget

---------------------------

soon,very soon


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 apr 07, 15:49
Opprinnelig postet av rødforalltid

Kan noen svare meg på hvorfor så mange har en voldsom kjærlighet til denne Martyn. Ja han hadde ett innhopp så var bra mot Lyn, men 2.div kampen etter Lyn kampen var han alt annet enn bra. Innhoppet mot Aafk syns jeg heller ikke det luktet svidd av.

Hvorfor skal Tarik ofres?

Er han ikke bra nok?

Jeg kan være enig i at Ramberg burde ta en kamp på benken, men ikke før Berg er i nærheten av den formen han visste i de kampene han spilte ifjor.

 

Tror vel at dem her inne som vil ofre Tarek på midtbanen, heller vil bruke han som spiss..... Tarik er så langt bankers...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 apr 07, 23:15
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Tror vel at dem her inne som vil ofre Tarek på midtbanen, heller vil bruke han som spiss..... Tarik er så langt bankers...

Ingen dårlig gjetning. Slett ingen dårlig gjetning.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 29 apr 07, 22:56
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

En midtbanefirer med Kvisvik, Berg, Martyn og Bjørkøy burde ha et bra potensiale både offensivt og defensivt.

En Ram- til eller fra, ordene er i behold her.


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 30 apr 07, 04:04
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

En midtbanefirer med Kvisvik, Berg, Martyn og Bjørkøy burde ha et bra potensiale både offensivt og defensivt.

En Ram- til eller fra, ordene er i behold her.

Haha.

Jeg tror dog ikke vi skal se oss blinde på at backene våre hadde bedre kontroll denne kampen; Viking har jo ingen kantspillere å snakke om.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 apr 07, 15:34

Opprinnelig postet av algern0n


Jeg tror dog ikke vi skal se oss blinde på at backene våre hadde bedre kontroll denne kampen; Viking har jo ingen kantspillere å snakke om.

Synes det var tydelig å se at midtforsvaret gav mer støtte på sidene i denne kampen enn mot Lyn og Aalesund - uansett om Vikings kantspillere var gode eller dårlige. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 30 apr 07, 16:17

Jeg mener at Gerrbrandt hjalp Pål Andrè mye mer i går enn tidligere, det gjorde Pål mye mer komfortabel.

Fy faen for en deilig seier....mmmmmmmmmmmm

 

---------------------------

Heia FFK


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 30 apr 07, 16:55
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av algern0n


Jeg tror dog ikke vi skal se oss blinde på at backene våre hadde bedre kontroll denne kampen; Viking har jo ingen kantspillere å snakke om.

Synes det var tydelig å se at midtforsvaret gav mer støtte på sidene i denne kampen enn mot Lyn og Aalesund - uansett om Vikings kantspillere var gode eller dårlige. 

..men når Viking omtrent ikke opererer med kantspillere i det heletatt sier det vel seg selv at det er lettere å spille back, uavhengig av hvor mye støtte du får?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 apr 07, 17:40
Opprinnelig postet av algern0n
Opprinnelig postet av denialsander

Synes det var tydelig å se at midtforsvaret gav mer støtte på sidene i denne kampen enn mot Lyn og Aalesund - uansett om Vikings kantspillere var gode eller dårlige. 

..men når Viking omtrent ikke opererer med kantspillere i det heletatt sier det vel seg selv at det er lettere å spille back, uavhengig av hvor mye støtte du får?

Viking var jo ikke helt uten noe som minnet om angrep på kantene, da. Men i det store og det hele pøset Viking opp baller i midten mot Sigurdsson og Ijeh.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 apr 07, 20:50
Endret: 30 apr 07, 20:52

Tror faktisk mye av grunnen til at FFK spilte en bra kamp mot Viking er faktisk midtbanen, og spesielt genitrekket til Grönis. Pål Andrè har etter manges mening hatt en litt rufsete start, det har kanskje også Grönis ment og det var nok en av grunnene til at Jonna ble satt ut på kanten.Han trives bedre i midten, men han stabiliserer høyrekanten vår veldig fint. Og når vi da har Martyn(Berg når han er klar) å sette inn på midtbanen, som er en utrolig god spiller, agressiv og bra både defensivt og offensivt, fungerer det. I tillegg får vi Tarik opp som spiss, hvor han sammen med Fofana er et uromoment! Da har vi Hoås og West i bakhånd hvis det ikke skulle fungere. Nå kan man sette spørsmålstegn ved Vikings innsats, men alle lag i Tippeligaen er gode, også på en dårlig dag. Så da må FFK har gjort mye riktig for å spille dem ut.Syns Grönis har framstått som en god trener så langt også, jekker ned spillere på treningsfeltet som er for høyt oppe etter en seier, og er på alle måter en bra trener. Savner kanskje litt aggresivitet på sidelinjen da.. Men men..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 30 apr 07, 21:54
Satt rett bak benken og var mer enn nok av aggrisivitet der du. Grönis var sinna og engasjert.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 apr 07, 22:09

Ja, han var faktisk veldig tent i går.. Men har sett veldig lite av ham i de andre kampene..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 01 mai 07, 08:11
Endret: 02 mai 07, 12:00
Opprinnelig postet av Lemmy

Tror faktisk mye av grunnen til at FFK spilte en bra kamp mot Viking er faktisk midtbanen, og spesielt genitrekket til Grönis...

Det er også flere her som har påpekt at Pål André ikke kan lastet for at han overlates helt til seg selv. Antar at du mener genitrekket til Grönis var å bruke Jonna på kant og Tarik på topp? I så fall er jeg enig. Genitrekk!

 Tarik er en strålende spiller, men han har ikke ås mange defensive fibre i kroppen. En framifrå ving (begge sider) og spiss, men å støtte backen defensivt er ikke (og som jeg ser det bør ikke være) Tariks oppgave. Jonna må brukes der det er best for laget at han er, selv om han trives bedre i en litt annen rolle. Av de to spissene mot Viking ville jeg heller ha trukket Fofana ned på midten (gjerne en av kantene) ettersom han tar et strålende defensivt ansvar, og ofte hindre motstander i å kontre etter FFK corner o.l.

Innsatsen og prestasjonene til Martyn på sentral midtbane nå sist var en meget god søknad om mer spilletid i den posisjonen. Ramberg var også outstanding, men som jeg oppfatter det er Ramberg selve personifiseringen av forskjellen på FFK borte og hjemme. Så Ramberg hjemme, Berg borte, i par med Martyn på midten. Kvisvik og Jonna på kantene. Da har vi en midtbane som er fysisk rimelig robust, taklingssterk, pasningssterk, med solide offensive og defensive kvaliteter. Tarik på topp, sammen med West, Fofana eller Hoås, alt etter som. Fofana kan som nevnt brukes på midten. Der tror jeg Kouadio kan gjøre nytte for seg også etterhvert. Mulighetene til å variere er flere, uten at kvaliteten på laget faller betydelig av den grunn.

Backrekka vår holder mål. Czwartek har hatt en særdeles utakknemlig oppgave i åpningskampene, og har fremstått i et ufortjent dårlig lys. Hadde ikke Czwartek spilt så solid som han tross alt har, så ville FFK ha ligget akkurat der ekspertene forventet. Han skal ha sin del av æren for at vi ikke gjør det. I motsetning til nevnte Ramberg er Czwartek god på bortebane også.  



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340