Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi sliter bakover pga midtbanen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 apr 07, 15:02
Endret: 23 apr 07, 15:13

 Midtbanen er mildt sagt veldig rufsete. Vi har to veldig gode spillere på hver sin kant, men begge er nesten kjemisk rensa for defensive fibrer. Ifjor kompenserte vi en del av det med å å bruke 2 indreløpere og en sentral på midtbanen, uten å lykkes helt. Jeg tror ikke det blir bedre av å spille 4-4-2 da i tillegg til nevnte kantspillere har en svak duellspiller i Ramberg på midten selvom han kompenserer mye på sin klokskap. Det sier seg nesten selv at det vil bli store rom med en slik midtbane... Hva skal vi gjøre?  Vi har vel 3 alternativ...

1. Fortsette som nå og håpe at vi er sterkere offensivt at vi alikevel vinner kamper...

2. Bytte ut midtbanen med spillere som Martyn, Stadheim, Berg og få en mer kompakt midtbane, men svakere offensive kantspillere...

3. Vurdere å spille 4-5-1/4-3-3...

   Ikke vet jeg hva som er best, men dem dagene ting ikke fungerer hadde vel alle andre alternativ vært bedre, og alle alternativ har nok sine dårlige dager... Ihvertfall ikke lett å være trener, som oss kan aldri dem være etterpåkloke...


Mod: Fjernet "lureoverskriften" til fordel for en mer beskrivende tittel. Fjernet også en del unødvendig bruk av punktum.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 apr 07, 15:13

  Vi må kanskje stille med dette laget fremover for å bli bedre deffensivt. Når vi har fullt lag. Hoås og Stadheim er etter min mening,ikke gode nok for Tippeligaen idag. Dette føler jeg er det optimale laget idag. Håper Berg og Piiroja er klare snart......Vi trenger dem!

                                                     Shabaan

 PAC                         Gerrbrand               Piiroja                       Prytz

                                   Berg                        Martyn

             Bjørkøy                                                             Kvisvik

                                      Tarik            Fofana/West

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 23 apr 07, 15:24
Det er jo litt interessant at Berg og Martyn foreslås som defensive midtbanespillere, to spillere som i utgangspunktet er offensive midtbanespillere.... Martyn har vel spilt offensiv midtbane eller hengende spiss i Derry (etter hva jeg har forstått) mens Christian Berg jo alltid har vært offensiv i Glimt, og det var først i FFK at Eggen fant ut at han hadde defensive egenskaper. Jeg regner med at det er på grunn av disse spillernes fysikk at de foreslås som defensive midtbanespillere? Jeg er ikke uenig. Berg har gjort flere gode kamper der. Martyn kjenner jeg for lite til foreløpig, men han ser jo definitivt ut som en offensiv spiller.

Men det skal bli godt å få Berg tilbake i kampform. Jo før jo bedre. Spesielt på bortebane kan han bli veldig viktig. På hjemmebane funker det ofte bra med kombinasjonen Ramberg & Bjørkøy sentralt.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 apr 07, 15:24
Endret: 23 apr 07, 15:25

På de 5 siste treningskampene slapp FFK inn 3 mål og på de 3 første kampene i serien har vi sluppet inn 3 spillemål og 4 dødballmål.

 

Hvorfor denne overdramatiseringen? Kanskje det er bare noen små justeringer som skal til! Gi laget litt tid!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 apr 07, 15:32

Opprinnelig postet av Costanza
Det er jo litt interessant at Berg og Martyn foreslås som defensive midtbanespillere, to spillere som i utgangspunktet er offensive midtbanespillere.... Martyn har vel spilt offensiv midtbane eller hengende spiss i Derry (etter hva jeg har forstått) mens Christian Berg jo alltid har vært offensiv i Glimt, og det var først i FFK at Eggen fant ut at han hadde defensive egenskaper. Jeg regner med at det er på grunn av disse spillernes fysikk at de foreslås som defensive midtbanespillere? Jeg er ikke uenig. Berg har gjort flere gode kamper der. Martyn kjenner jeg for lite til foreløpig, men han ser jo definitivt ut som en offensiv spiller.

Men det skal bli godt å få Berg tilbake i kampform. Jo før jo bedre. Spesielt på bortebane kan han bli veldig viktig. På hjemmebane funker det ofte bra med kombinasjonen Ramberg & Bjørkøy sentralt.

Kanskje litt galt satt opp. Tenkte mer slik:

                                                 

                                                Shabaan

 PAC                         Gerrbrand               Piiroja                       Prytz

                                                    Berg                       

            Bjørkøy                         Martyn                        Kvisvik       

                                       Tarik            Fofana/West

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 apr 07, 16:59
Opprinnelig postet av Kent

På de 5 siste treningskampene slapp FFK inn 3 mål og på de 3 første kampene i serien har vi sluppet inn 3 spillemål og 4 dødballmål.

 

Hvorfor denne overdramatiseringen? Kanskje det er bare noen små justeringer som skal til! Gi laget litt tid!

Treningskasmper er treningskamper....... Det er heller ingen overdramatisering. Problemet har ikke vært over 3 kamper, det har vært over 3 sesonger. Men ingenting tyder på at det har blitt bedre, snarere tvertimot. Hvordan hadde det egentlig gått hvis vi hadde møtt ett Lyn lag med elleve mann?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 apr 07, 18:36

Ville kjørt noe slik, med en diamant på midten.

                                                   Shabaan

 PAC                         Gerrbrand               Martinsen                       Prytz

                                                     Berg                       

                Bjørkøy                                                        Kvisvik

                                                    Martyn                               

                                 Tarik                  Fofana/Toth/Hoås

Berg gav oss en defensiv styrke og bandt sammen midtbaneleddet og forsvarsfireren i mange kamper ifjor. At Berg skal være offensiv får heller være et pluss i en slik formasjon - på hjemmebane.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 23 apr 07, 18:37

Synes nå FFK bør tenke mer strategisk.

 

Altså 4-4-2 hjemme med en midtbane bestående av Kvisvik, Tarik, Bjørkøy og Ramberg(Martyn) og 2 rene spisser i Hoås og Fofana.

 

Borte synes jeg vi skal spille 4-5-1 med Toth/Hoås som spiss og en midtbane bestående av Tarik og Kvisvik som offensive, mens Bjørkøy, Ramberg har den defensive oppgaven og Martyn evt. den offensive.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 23 apr 07, 20:56
La Martyn få mer spilletid sier jeg..

---------------------------

FFK for alltid!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 apr 07, 21:08

nå er det vel på tide at pac får hvile noen kamper.

Han er den som har utmerket seg mest i negativ retning å sesongstarten. Pr nå ikke i nærheten av å holde elitenivå

Prydtz bør ta høyre og Halvorsen venstre eller så bør de vurdere og sette Martinsen ut på høyre og Shabani inn i midten


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 apr 07, 21:13
Opprinnelig postet av tomroar

nå er det vel på tide at pac får hvile noen kamper.

Han er den som har utmerket seg mest i negativ retning å sesongstarten. Pr nå ikke i nærheten av å holde elitenivå

Prydtz bør ta høyre og Halvorsen venstre eller så bør de vurdere og sette Martinsen ut på høyre og Shabani inn i midten

Husk at PAC har møtt de to verste (beste) spillerne han vil møte i sesongen... Jeg vil heller si at PAC må få mer støtte fra midtstopper og midtbanen - spesielt i kampene der han møter spillere som er minst like raske og enda mer tekniske.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 23 apr 07, 21:13
Opprinnelig postet av tomroar

nå er det vel på tide at pac får hvile noen kamper.

Han er den som har utmerket seg mest i negativ retning å sesongstarten. Pr nå ikke i nærheten av å holde elitenivå

Prydtz bør ta høyre og Halvorsen venstre eller så bør de vurdere og sette Martinsen ut på høyre og Shabani inn i midten

 

Prytz på høyre? Da ser jeg heller Multe som et alternativ på høyrebacken.

---------------------------

Fredd


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 23 apr 07, 21:52
Opprinnelig postet av tomroar

nå er det vel på tide at pac får hvile noen kamper.

Han er den som har utmerket seg mest i negativ retning å sesongstarten. Pr nå ikke i nærheten av å holde elitenivå

Prydtz bør ta høyre og Halvorsen venstre eller så bør de vurdere og sette Martinsen ut på høyre og Shabani inn i midten

Kanke sette en venstreback på høyre da vet du. Det er jo selvmord. Enklere for høyrebente spillere og spille på venstre, enn for venstre å spille på høyre.

Synes dette med Pål blir vel overdrevet jeg.

Mot Lillestrøm synes jeg faktisk at han spilte bra helt frem til måla. Uheldigvis for FFK hadde Grønis satt Pål til å markere Ocean og Sundgot, og det er ikke hans feil.

Mot Lyn hadde han litt problemer den første halvtimen, men Hoff kom ikke til mange farligheter selv om han var mye alene med Pål.

Mot Aalesund ble han lurt en del ganger, men som mot Lyn synes jeg det var for dårlig sikring av 2 forsvarer som gjorde at det hele så veldig ille ut.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 apr 07, 22:04
vi har behov for en sterkere høyre back en pac. Jeg er lei for å si slik. jeg kan skryte av pac, men han sliter til tider for mye

---------------------------

http://keiko99.net


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 apr 07, 22:17
Endret: 23 apr 07, 22:18
FFK bør uavhengig i om PAC er god nok eller ikke hente inn en høyreback til når vinduet åpnes.

Holder ikke med bare en mann som er ren høyreback i en tropp.

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 23 apr 07, 22:32
Endret: 23 apr 07, 22:33
Pac har bare godt av litt konkurranse også.. Nå skal det sies ta han har møtt meget gode vinger men han har også i den grad skuffa meg, han blir vel passert 7/10 ganger.. -Forsvaret ellers og trenger en oppstramming i sikringsarbeidet, 
for mye rart som foregår utt på der anngående det..

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 23 apr 07, 22:56

Synes PAC får ufortjent mye pepper. Han får lite eller ingen støtte fra midtbanen. Mener også Hoås bør spille på topp fordi han er viktig både på offensiv og ikke minst defensiv dødball. Mener også at han holder mål.

Enig med trådstarter at det er for lite duellstyrke i midtbanen som den har fremstått til nå. Kvisvik, Ramberg og Tarik er gode offensivt, men er ikke nyen typisk ballvinnere på midten. 3 Så taklingssvake spillere på midtbanen har vist seg å være "selvmord" på bortebane. Det er også klart at Piroja er en bedre duellspiller enn Martinsen. Med alle skadefri ville jeg gjerne sett dette laget(ihvertfall borte):

                                                             Shabaan

PAC                     Gerrbrandt                   Piroja                     Prytz/Bertelsen

Bjørkøy              Berg                                Martyn                     Kvisvik/Stadheim

                                          Tarik                    Hoås

 

Dette handler også om å være kyniske på bortebane. Når man leder i Ålesund er det håpløst å få kontring imot noen minutter etterpå. Grönhagen kommenterte også det etter kampen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 apr 07, 23:38
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Synes PAC får ufortjent mye pepper. Han får lite eller ingen støtte fra midtbanen. Mener også Hoås bør spille på topp fordi han er viktig både på offensiv og ikke minst defensiv dødball. Mener også at han holder mål.

Enig med trådstarter at det er for lite duellstyrke i midtbanen som den har fremstått til nå. Kvisvik, Ramberg og Tarik er gode offensivt, men er ikke nyen typisk ballvinnere på midten. 3 Så taklingssvake spillere på midtbanen har vist seg å være "selvmord" på bortebane. Det er også klart at Piroja er en bedre duellspiller enn Martinsen. Med alle skadefri ville jeg gjerne sett dette laget(ihvertfall borte):

                                                             Shabaan

PAC                     Gerrbrandt                   Piroja                     Prytz/Bertelsen

Bjørkøy              Berg                                Martyn                     Kvisvik/Stadheim

                                          Tarik                    Hoås

 

Dette handler også om å være kyniske på bortebane. Når man leder i Ålesund er det håpløst å få kontring imot noen minutter etterpå. Grönhagen kommenterte også det etter kampen.

Greit nok med kynisme på bortebane. Men FFK er nok ikke det laget som kan ligge å ri på en ledelse. Til det er vi for dårlig deffensiv på midtbanen og vi slipper også inn for mye på døballer,som det kan bli mye av hvis vi blir trykt tilbake.

Tror de må finne en balansert formel.Jeg synes FFK spilte bra i andre omgang mot Aalesund. Langballer på Hoås(som i 1 omg.) passer ikke laget våres. Det kreves gode duellspillere til å plukke opp nedfallsfrukten. Der er vi ikke gode nok.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 24 apr 07, 00:27
hoås er langt fra en god nok hodespiller til at vi kan bruke han på den måten også

etter min mening.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 apr 07, 00:40
Endret: 24 apr 07, 00:41

[quote=Solheim]

Pac har bare godt av litt konkurranse også.

[quote]

 

Er akkuratt det er som er det imponerende med PAC, hver gang det hentes inn en "konkurrent" hever han seg enda ett hakk og kaprer plassen på høyre back.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340