Budsjettene øker i elitelaga - hvor blir det av kvaliteten?
Landslaget har ikke vært så langt nede på FIFA-rankingen på aldri så mange år som nå, det er maaaange år sida Norge hadde så få utenlandsproffer som nå, norske fotballtrenere sparkes over en lav sko, etc etc. Alt dette mener jeg er tegn på at norsk fotball kvalitetsmessig er på vei nedover - samtidig som budsjettene altså øker.
Hva mener dere?
Hele artikkelen her:
http://www.demokraten.no/lokalsport/article2601951.ece
---------------------------
Fredd
Jeg synes det virker som at omtrent alle lagene setter seg (urealistisk) høye mål. De øker budsjettet sitt, siden de regner med å henge med i toppen. Noe selvfølgelig ikke 14 lag kan gjøre.
Men er nivået bedre i TL nå enn for ti år siden? Tja... For noen år siden spilte jo både Molde og RBK i Champions Leauge. I de siste har vi hatt null lag i CL. Lag rykker opp fra adecco, og slåss i toppen (Ham-kam, Start, Stabæk). Så kan nivået i TL. ha blitt så mye høyere de siste åra tro?
Ære være plankebyen!
Opprinnelig postet av super
må ikke glemme et mye av disse pengene kommer i form av nybygde stadioner, og drifting av disse, som blir inkludert i budsjettet----
Dette er korrekt, men nå har det seg slik at nivået gradvis blir bedre, slik at man ikke så lett legger merke til det. Det er jo ikke slik at det går fra løkkefotball til Chelsea nivå over natten. Nå ser vi jo også at Edu blir i Lyn.
Nivået blir høyere, uten tvil.
Det en kollega av meg hos en Tysk bank jeg jobbet for alltid nevnte når budsjett stadig ble høyre, har relevans i denne saken:
Det forsvinner mye penger i papirarbeid.
Kapitalismen lenge leve!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914