Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre for FFK etter KTE. Har Eggen fått den anerkjennelsen han fortjener?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 21 feb 07, 17:41
Endret: 21 feb 07, 18:00
Har gjort meg opp noen refleksjoner rundt FFK som klubb, utviklingen som har skjedd i klubben siden Eggen tiltrådte , om hans avgang, og veien videre.Jeg er er en gutt på 29 år,som er medlem av pl.haugen, og nå bosatt i Oslo.Jeg har fulgt FFK fast siden 1987, og følger de idag stort sett på alle hjemme og bortekamper. Jeg må med min bakgrunn også som fotballspiller, og hvor godt jeg kjenner miljøet i og rundt FFK,stille meg litt undrende til hva som har skjedd i klubben siden FFK,s beste sesong siden 1966, som ble kronet med cupgull, og 8 plass.Har merket meg endel holdninger her inne rundt KTE virke som trener i FFK, hvor holdninger blant annet har florert,om at hvilken som helst trener kunne klart det samme med de ressursene Eggen hadde til rådighet. For meg så er det en historieløst. Se på FFK siden 1984, de har hatt gode ressurser, stort sett bedre enn sine mostandere.Det har vært satset hardt selv om økonomien i klubben ikke tilsvarte satsningen. Trenere som: Reine Almquist, Øyvind Nilsen, LO Matsson, Håkan Sandberg etc. har blitt hentet inn, og ikke maktet å få klubben opp. Av disse så var,og er ihvertfall LO Matsson en meritert trener, med gode resultater i Sverige og vise til.KTE skapte en optimisme i byen, både med sitt vesen og sin offensive fotballfilosofi. FFk var en veldig uprofesjonell klubb på den tiden Eggen kom, og KTE alene fikk røsket opp i den ukulturen som hadde florert i Fredrikstad Fotballklubb.Historien viser at penger ikke alene skaper toppidrettskultur.Se bare på Viking ifjor som hadde det nest høyeste budsjettet, men allikevel nesten rykket ned.Både RBK, VIF og LSK har brukt tid på å komme på det nivået de er i dag. Og selv de er ujevne år for år.Tror virkelig den jevne FFK supporter at FFK, skal kjempe om ligagullet allerede nå, med den stallen vi har, samt at vi for 5 år siden var et 2 div.lag? De fleste andre topplagene kan stille to lag som nesten er jevngode.FFK er ikke i nærheten av dette.Fikk egentlig KTE så mye ressurser til rådighet?

Etter FFK ble et tippeligalag, så har FFK ligget under middels for budsjettene i tippeligaen, så svaret på dette må nok være nei.Det er en kjempeprestasjon å ha holdt FFK i tippeligaen i 3 år, og allerede nå ha hentet en ny pokal til skapet.Historien viser at de første to årene som regel er veldig kritiske for et nyopprykket lag.Folk jeg kjenner rundt om i landet, skjønner ikke hvordan folk i Fredrikstad kunne snakke om trenerbytte i fjor høst før sesongen var over,og at vi ikke heller ga KTE den hederen han fortjente. Og etterpå.Hvordan kunne FFK så lett gi slipp på han?Ser at mange her inne mener at det var Eggen,s eget valg å gi seg.Da vet dere ikke i sannheten om hans avgang.Eggen hadde i prinsippet ikke noe valg.Styret i Fredrikstad ville i utgangspunktet fjerne KTE allerede i fjor høst, men pga cupgullet, så ble det vanskelig for styret å fjerne Eggen.Eggen hadde fra før et anstrengt forhold til Høili, etter at Høili hadde kritisert FFK sine forsvarere for at de var for lave, og for dårlige.Og med det dermed også indirekte kritisert Eggen,s trenerferdigheter.For å få Høili på banen igjen,som var en nødvendighet pga FFK,s anstrengte økonomi, så ble Morgan A.ansatt.Det første Morgan A.så gjør, er å få Høili til å bidra med penger, for så å hente inn G.Johanson,H.Vourinen,og A.Stadheim, gjennom sine kontakter, uten Eggen sin velsignelse.Ser i ettertid at dette ikke kommer frem, og at begge parter holder kjeft om dette.Men for Eggen så var dette begynnelsen for slutten,hvor han så hadde en holdning overfor styret, at " ok, hent gjerne disse, men de får ikke spille på mitt lag".Nå fikk de spille noe,men minimalt,og det viste seg at ingen av disse til nå ihvertfall har forsterket laget.Og det ble selvfølgelig en uholdbar situasjon for begge parter.Som til slutt kulminerte med at KTE gikk. Hva skjedde så videre? det virket som klubben ble handlingslammet, enda de 4 måneder tidligere planla Eggens avgang.Man snakket om navn som Sollied, Semb, Berg etc..Hva fikk vi? Anders Gröhagen.Som var et førstevalg sa Morgan A??.Svensker jeg kjenner fra fotballmiljøet i Sverige skjønner ikke dette valget av FFK.Han er ikke ansett som en topptrener i Sverige.LO Matsson som jeg tok som et eksempel tidligere, har bedre meritter og vise til enn Grönis.Grönis gikk senest i våres ut og sa at han skulle trappe ned, og ikke var rett mann til å lede Djurgården ut i Europa.. Med ny stadion, kval.spill for Europa, så er jeg oppriktig bekymret for sesong 07.Føler at all optimisme som ble bygget opp i høst er blåst bort.Det tar også tid å spille inn et nytt system.En defensiv trygghet, skaper ikke offensiv trygghet.Skrekkeksemplet på dette, var når Drillo var her.Håper jeg tar feil, og det er ingenting jeg heller ønsker enn å følge FFK i toppen.Men vi må forsterke laget etter salget av Brenne, vi har etter min mening, ved siden av Bjørkøy og Piroja, mistet vår viktigste spiller, og målscorer.Når Morgan A.sier at Vidar M.er vår siste forsterkning, da tenker jeg negativt mot den nye sesongen.men uansett jeg blir å finne på min nye plass,på ny stadion,vil fotsatt synge høyt, og støtte laget i mitt hjerte i gode og onde dager uansett.Men fikk egentlig KTE den anerkjennelsen han fortjente?

Mod: La inn innlegget på nytt, da bredden på innlegget gikk ut over siden, prøv også å lage litt flere avsnitt i innlegget, slik at det blir lettere å lese.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 feb 07, 18:09

Ja, Eggen har fått anerkjennelsen han fortjener. Han har fått mye mer ros enn han har fått kritikk. Men etterhvert var det mange som var uenige i Eggens disposisjoner og resultater - og han har, fullt fortjent mener jeg, fått kritikk for det.  

Men (!) kan vi ikke legge denne endeløse diskusjonen død en gang for alle?  Det er skrevet minst tusen innlegg om dette. Du kommer egentlig ikke med noe nytt som ikke er skrevet, kranglet om og diskutert i ørten tråder allerede...

PS! Det er en gedigen skivebom å si at RBK er "ujevne år for år"; RBK har, siden 1988, vunnet seksten av nitten seriegull. De tre gangene de ikke har vunnet har de kommet på sølvplass to ganger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 21 feb 07, 18:14
drev å låret av meg ett langt innlegg her men fant ut at det er bedre å si, dette har vært diksutert opp og ned og på tvers i månedsvis.

eggen har fått nok anerkjennelse, vært en viktig brikke for oss, det er alt. ingen er større enn klubben sa han.

---------------------------

hoodrat nr. one


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 21 feb 07, 18:16

Grunnen til at jeg skrev dette inlegget er akkurat det at jeg føler at han ikke har fått den anerkjennelsen han fortjener. Og føler vel at dette inlegget også har en annen vinkling enn tidligere innlegg. Er det egentlig skivebom det jeg skrev?. Ja RBK har gode resultater fra 88, og er et unntak på 90- tallet også i europeisk målestokk. Men det tok RBK endel år frem til 88 og bli gode.og tippeligaen vil tror jeg variere mer fra år til år fremover..spørsmålet er om FFK kan være med der? Noe jeg stiller store spørsmålstegn ved i mitt innlegg

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 feb 07, 18:18

Mye bra og riktig her. Jeg er helt sikker på at tiden vil vise hvor fantastisk jobb Eggen egentlig har gjort for Fredrikstad. Det burde være en enkel sak for folk flest å se, men det er tydeligvis mange mennesker som tror trærne vokser rett inn i himmelen......  

    Regner med at Eggen blir æresgjest på serieåpningen og at det blir en markering og takk for jobben både fra klubb og supportere, noe det aldri ble tid til.

        Når det er sagt tror jeg det var riktig for både klubb og Eggen sjøl at dem skilte veier nå. Men om siste ord er skrevet om Eggen og FFK i historien er jeg ikke sikker på.......


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 feb 07, 18:58

Lars B. Jeg er stort sett enig i alt du skriver og deler din bekymring for framtiden. At Eggen er borte er en ting, men erstatteren har ikke min tillit. Jeg har sagt det før her inne og sier igjen: Det ble sagt av flere i FFK systemet og bl.a. av Terje Høili at FFK skulle og burde ansette en topptrener: Da spør jeg igjen hva som fikk dem til å ansette Grønhagen!?? Uforståelig at han en dag i januar plutselig ble noe han aldri før har vært....nemlig en topptrener..... Dessuten så ser det ut som om kontiuniteten i system og formasjoner er borte. Utrolig nok leter Grønhagen fortsatt etter "de 11 rette".....Har han ikke gjort leksene sine tro?

KTE har betydd utrolig mye for FFK og jeg håper da virkelig at han får en offisiell anerkjennelse for dette f.eks i pausen i første hjemmekamp på stadion.

 

---------------------------

RednWhite


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 21 feb 07, 19:20
Endret: 21 feb 07, 19:22
Opprinnelig postet av HotDream

Lars B. Jeg er stort sett enig i alt du skriver og deler din bekymring for framtiden. At Eggen er borte er en ting, men erstatteren har ikke min tillit. Jeg har sagt det før her inne og sier igjen: Det ble sagt av flere i FFK systemet og bl.a. av Terje Høili at FFK skulle og burde ansette en topptrener: Da spør jeg igjen hva som fikk dem til å ansette Grønhagen!?? Uforståelig at han en dag i januar plutselig ble noe han aldri før har vært....nemlig en topptrener..... Dessuten så ser det ut som om kontiuniteten i system og formasjoner er borte. Utrolig nok leter Grønhagen fortsatt etter "de 11 rette".....Har han ikke gjort leksene sine tro?

KTE har betydd utrolig mye for FFK og jeg håper da virkelig at han får en offisiell anerkjennelse for dette f.eks i pausen i første hjemmekamp på stadion.

 

Faen ( unnskyld uttrykket ), men hvor mange ganger skal du gnåle om dette med Grønhagen.....det kommer jo drit i hvert innlegg du skriver jo

 

Eggen er historie nå, nå er det fremtiden som gjelder, og da bør ALLE støtte opp om laget!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 feb 07, 22:32
Endret: 21 feb 07, 23:44
Opprinnelig postet av Oslo

Faen ( unnskyld uttrykket ), men hvor mange ganger skal du gnåle om dette med Grønhagen.....det kommer jo drit i hvert innlegg du skriver jo

 

Eggen er historie nå, nå er det fremtiden som gjelder, og da bør ALLE støtte opp om laget!

Det var som faen :-) at ikke det går ann å si meninga si om Grønhagen eller annet uten at det blir oppfattet som gnål. Du svarer da ikke på selve innlegget, hverken mitt siste eller andre. Du bare stempler dem som gnål, men det har jeg jo sett i dine "svar" til andre også. Du går til angrep på innlegget og svarer ikke på saken. Ingen mening om temaene som blir tatt opp?? Dritt er forresten noe som ligner svært på det du har skrevet ovenfor.

Hva er feil med min vurdering av Grønhagens fortid som trener? Kom med noe fornuftig tilbake (fakta) eller så kan du vel bare spare deg for å svare.

Når det gjelder Eggen så har du jo rett i at han er historie. Det er jo sånn i denne klubben at historie normalt er noe som er viktig, eller hva tror DU f.eks. uttrykket "Evig Aristokrat" kommer fra?? Bare et eksempel på at historie er viktig i klubben. Gamle FFK-kjemper er jo ellers "hellige". Har Eggen gjort noe som er mindre bra for klubben??

Du har rett i at det er framtida som gjelder nå, og det er jo den jeg er bekymret for.... Når det gjelder å støtte laget så har jeg fulgt FFK i tykt og tynt i 47 år... Noen bedre innpå her?  :-). He he. Du Oslo?

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 feb 07, 22:50
Fikk egentlig KTE så mye ressurser til rådighet?

Nja, KTE hadde i hvertfall et visst navn her i Norge, og dermed kunne trekke til seg fotballnavn. LO Mattson trakk ikke til seg noen ting, verken norske eller svenske av betydning.

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 21 feb 07, 23:01
Endret: 21 feb 07, 23:02

Eggen lever i en lukket verden, der han er i sentrum.

Eggen er som en blomst, flyr aldri.

---------------------------

Kapitalismen lenge leve!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 feb 07, 23:31
Opprinnelig postet av T.Olsen

Eggen lever i en lukket verden, der han er i sentrum.

Eggen er som en blomst, flyr aldri.

He he he, morsomt. Er fornøyd med det Eggen gjorde i klubben jeg. Nå skal vi se hva en "topptrener" kan gjøre med omtrent samme spillermatriell. Kan bli kjekt å ha salget av Brenne å skylde på om alt går galt. Alt annet er jo så mye bedre nå.....

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 00:27
Endret: 22 feb 07, 00:50

Til Lars B:

Var det FFk som planla Eggen sin avgang forbanna tulling,Hvem godkjente gardar og vourinen,var ikke det eggen selv mener du?Er du Eggen selv eller ute etter og sverte dagens ledelse/styre. Du kommer med direkte løgn om personer som faktiskt har reddet klubben,blir kvalm av og lese direkte løgner fra personer som deg.Greit at dette er et forum men du trår langt over det som er verdig ovenfor de som prøver og redde klubben,Styret,Høili,Morgan og Grönhagen.Ditt andre innlegg hehe,du er nok bare ute etter og slenge dritt men uansett seier idag,

Mod: Fjernet den lange siteringen da forumet brukte svært lang tid på å laste siden


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 00:35
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I forhold til alt det pisset du skriver om dem som fikk klubben dit dem er idag, ligger det innlegget langt langt over det du noensinne kommer til å kunne ytre......
Ja når Høili sier at klubben hadde hvert konkurs og spilt i adeccoligaen idag hadde det ikke hvert for han selv og morgan,så er det jo viktig og slakte de to mest mulig ikke sant.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 feb 07, 00:37
Endret: 22 feb 07, 00:38

Som andre har sagt KTE var sentrum i sitt eget univers.

Han hadde sikkert endel positive sider, men manglet  tydeligvis, samarbeidsevne og evne til å lytte til andre og faktisk også tåle kritikk. For meg sto KTE fram som en person uten evne til sjølkritikk som som yndet å kalle "kritikere" eller annerledes tenkere for "brønnpissere".

Dette samt klare tydelige (etter min mening) mangler i deffensiv organisering og svakheter i taktiske / strategiske bytter gjorde han til en middelmådig trener som var totalt avhengig av "andres lommebøker" for å skape suksess.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 00:38

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I forhold til alt det pisset du skriver om dem som fikk klubben dit dem er idag, ligger det innlegget langt langt over det du noensinne kommer til å kunne ytre......
Ja når Høili sier at klubben hadde hvert konkurs og spilt i adeccoligaen idag hadde det ikke hvert for han selv og morgan,så er det jo viktig og slakte de to mest mulig ikke sant.

 Men du slakter jo mer enn gjerne Eggen som har fått oss fra bakgården til E- cup. Er det noe bedre?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 00:40
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I forhold til alt det pisset du skriver om dem som fikk klubben dit dem er idag, ligger det innlegget langt langt over det du noensinne kommer til å kunne ytre......
Ja når Høili sier at klubben hadde hvert konkurs og spilt i adeccoligaen idag hadde det ikke hvert for han selv og morgan,så er det jo viktig og slakte de to mest mulig ikke sant.

 Men du slakter jo mer enn gjerne Eggen som har fått oss fra bakgården til E- cup. Er det noe bedre?

Hvor ble det av han da?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 00:42
Og relevansen var?

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 feb 07, 02:38
denne tråden tilførte ingenting som ikke har blitt skrevet 100 ganger før egentlig

folk får være enige om å være uenige i sitt syn på Eggen.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 22 feb 07, 08:22
Endret: 22 feb 07, 08:23
Hvem er størst, klubben eller Eggen? (Hørt det før?) Eggen fortjener en byste eller et flott innrammet bilde på veggen i nye klubbhuset, ingenting mer! Herlighet folkens, Eggen reiser ikke tomhendt fra Fredrikstad, han har tjent millioner av kroner de årene han var her! Han gjorde en jobb, og andre har tatt over!

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 22 feb 07, 09:53

Synes du virker som en sympatisk gutt paco, med de beskrivelsene du gjør av meg. Du er sikkert en som tilfører FFK, og andre supportere, med en annen mening enn deg mye positivt.Jeg ville aldri skrevet løgner og usannheter her inne,og har både belegg og faglig saklighet for det jeg skriver.Jeg har heller aldri svertet hverken Morgan A, eller Høili, eller noen andre i styret for den saks skyld.Les heller det jeg skriver, enn å lire av deg mye usaklig dritt, som jeg også har sett du har gjort i andre innlegg.      


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 feb 07, 10:28
Paco er skjelden saklig og forsvarer alt Morgan gjør og alt som har skjedd etter at Morgan kom. Alle nye spillere er stjerner i hans øyne mens de som var her fra før er rævva!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 11:38
Opprinnelig postet av ffkmufc
Paco er skjelden saklig og forsvarer alt Morgan gjør og alt som har skjedd etter at Morgan kom. Alle nye spillere er stjerner i hans øyne mens de som var her fra før er rævva!
Helt feil det du sier.Er faktiskt fornøyd med de fleste spillerne i FFK.jeg er også foreløpig skuffet over at det ikke løsner for Vourinen.Er også spent på hvordan Ivorianerne vil gjøre det.Er også enig i at Brenne er et savn.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 feb 07, 14:55
Kan vi ikke unnlate å gjøre dette til nok en tråd hvor det gnåles over den enkeltes personkarakteristika her på forumet? Det er faen meg mer en nok tråder hvor Paco får tyn, Rune Haugen får tyn, bedreviteren får tyn osv. og det er faktisk ikke så mektig interessant lesning.

Trådstarter hadde her et faktisk interessant innlegg, som er mer en det som kan sies om majoriteten av trådene nå i silly season. Det var langt, det var velskrevet og det var velbegrunnet, selv om det kan sies å være til dels populistisk og pro-eggen. Jeg personlig mener at trådstarter ikke har belegg for alle sine påstander i denne posten, men allikevel peker på en del viktige ting.

En av disse tingene er Grönhagen, og her er jeg faktisk enig, jeg er skeptisk til styrets disposisjoner i så måte. Han har ikke meritter og resultater å vise til som skulle tilsi at han er den lovede "messias" som skal sikre FFK kvantespranget opp til topp 4. Det er god skikk å ikke bite huet av mannen før han har fått vise hva han duger til, men det må faen meg være lov å være redd og skeptisk til framtiden. Fra mitt subjektive syn er det et udiskutabelt faktum at FFK pr. 2007 ikke er nevneverdig forsterket, samt at tippeligaen om mulig har hardnet desto mer fra forrige sesong. Vi baserer oss på at noen av våre nye innkjøp skal slå til, men har så langt fra noen garantier. En finne som skulle være mektig god, men som så langt ikke har vist stort, en islending som ingen har den minste peil på hva står for, stadheim som er mer eller mindre utrangert men lever i håpet om en ny vår, og to ungutter fra elfenbenskysten som rett nok har et enormt potensiale, men som gjenstår å se om klarer å få det ut. Den eneste lagdelen som er nevneverdig forsterket vil jeg si er forsvaret, som endelig har fått et habilt nivå.

Det hele både lukter og smaker av gambling. Jeg synes det var greit når Høyli kom inn sammen med Morgan, og Eggen dro. Tenkte da at de ordner nok dette, dette er gutter som tar ansvar og som har hjerte for klubben. Det er nemlig ganske så hardt et faktum at klubben ble svekket når både Eggen og Brenne dro, for man kan si mye om Eggen, men han hadde en stayerevne som har kommet et mindre bra tippeligalag godt til hende i fortsatt kamp for sin eksistens i toppserien.

Nå er vi i en situasjon hvor vi har fått en topp direktør, og apparatet rundt klubben begynner å bli helproft. Dette hjelper allikevel ikke så mye så lenge det sportslige ikke følger på. Jeg er av den klare mening at vi må ha mer forsterkninger om vi skal unngå noe mer en nok en sesong i sumpa, samt potensielt nedrykk. Får vi ikke dette vil jeg si vi har skutt oss selv i foten med maskingevær, og all langsiktig tenkning kan kastes på båten.

Fremtiden er meget uviss.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 22 feb 07, 20:00

Opprinnelig postet av Snæbbis
Kan vi ikke unnlate å gjøre dette til nok en tråd hvor det gnåles over den enkeltes personkarakteristika her på forumet? Det er faen meg mer en nok tråder hvor Paco får tyn, Rune Haugen får tyn, bedreviteren får tyn osv. og det er faktisk ikke så mektig interessant lesning.

 

Sant nok det Snæbbis, men når Paco er så fantastisk hissig på å gi  "tyn"til alle med en annen oppfatning enn hans egen, så må han definitivt kune tåle litt krasse tilbakemeldinger også. Har aldri opplevd noen inne på dette forumet som så bastant sympatiserer med en person i klubben. Fremfor å belyse enkeltsaker utfra egne konstruktive meninger, belyser han dem alltid utfra Morgans posisjon, og er villig til å gå altfor langt i personkarakteristikker, og usakligheter, for å forsvare meningene/Morgan.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 07, 21:13
Endret: 22 feb 07, 21:14

Eggen gjorde det meget godt,når FFK var en liten klubb,med en liten organisasjon. Tror Eggen er blitt litt bortskjemt med å være "høvding" i klubbene han har vært i. Tror han er en god leder og trener,for små klubber. I dagens klubber i Tippeligaen,passer ikke trenere som Eggen junior og senior. Organisasjonene er blitt pengemaskiner og store bedrifter,som drives som bedrifter. Det er ikke lenger rom for sterke trenere,som skal involvere seg i alt klubben foretar seg. Det er en av grunnene,til at Eggen ikke er vår trener idag.

Jeg tror Eggen er meget god til å utvikle spillere i klubben,men en katastrofe til å vurdre og hente de riktige spillerene. Eggen hadde ansvar og godkjente,at klubben hentet spillere som Multaharju,Tamaz,Vuorinen,Stadheim og Gardar(kontrakt skrevet 2006,klar 2007) til klubben sesong 2006.Disse spillerene kostet i tillegg mange millioner kroner for FFK. Alle Flopper,etter min mening.Dette er for mange flopper,etter min mening. Det er den andre gode grunnen,for at Eggen ikke er vår trener idag.

Jeg vil ikke uttale meg om Grønhagen,enda. Men håper og tror Morgan+involverte har sine gode grunner til å ansette Grønhagen.Vil bare si: Gode trenere vokser ikke på trær,og er heller ikke billige. Ser ikke ut som FFK har flust med penger f.t. Så ut fra pris og kvalitet.Så kan det være et godt valg. Tiden vil vise,om vi har ansatt en god trener

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 21:50

Ikke lett å være Eggen heller! I sommer fikk han kritikk fordi han ikke brukte Heavy og Stadheim fordi dem ikke var "hans" kjøp. Nå som det viser seg at dem kanskje ikke er gode nok til å forsvare en plass på laget får han pepper for at dem var dårlig kjøp.....

  Man kan diskutere fram og tilbake hans svake og sterke sider og det ene med det andre. Det som står igjen og som er fasiten.     

     Sesong 1. Opprykk

     sesong 2. Opprykk

     sesong 3. 10 plass

     sesong 4.   8 plass og cupmester

  Ganske enestående, og jeg tror det tar lang tid til vi får en like annerkjent og god trener hit til klubben......


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 22 feb 07, 22:05
Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Sesong 1. Opprykk

     sesong 2. Opprykk

     sesong 3. 10 plass

     sesong 4.   8 plass og cupmester

  Ganske enestående, og jeg tror det tar lang tid til vi får en like annerkjent og god trener hit til klubben......

Det er vel egentlig slik :

Sesong 1. Opprykk

     sesong 2. Opprykk

     sesong 3. 10 plass

SESONG 4: 11 PLASS

     sesong 5.   8 plass og cupmester

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 22:06
Sesong 4 var Drillo hovedtrener.....

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 22 feb 07, 22:13

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sesong 4 var Drillo hovedtrener.....

Ja, du har forsåvidt rett i det ;-) Allikevel bidro Eggen også den sesongen sterkt til at vi ikke rykket ned.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 23 feb 07, 08:57
[quote=Bedreviteren]

Ikke lett å være Eggen heller! I sommer fikk han kritikk fordi han ikke brukte Heavy og Stadheim fordi dem ikke var "hans" kjøp. Nå som det viser seg at dem kanskje ikke er gode nok til å forsvare en plass på laget får han pepper for at dem var dårlig kjøp.....

  Man kan diskutere fram og tilbake hans svake og sterke sider og det ene med det andre. Det som står igjen og som er fasiten.     

     Sesong 1. Opprykk

     sesong 2. Opprykk

     sesong 3. 10 plass

     sesong 4.   8 plass og cupmester

  Ganske enestående, og jeg tror det tar lang tid til vi får en like annerkjent og god trener hit til klubben......

Bra svar.Akkurat det jeg prøvde å få frem i innlegget mitt. Jeg er ikke automatisk en pro Eggen person, men resultatene på bakgrunn av hvor FFK var når han kom hit, taler for seg selv. Rom ble ikke bygd på en dag, selv om noen fredrikstad supportere måtte mene noe annet. Igjen vil jeg påpeke det jeg sa i innlegget mitt. G Johanson, H.Vourinen, og A.Stadheim, er ikke spillere Eggen valgte ut, men som han fikk til rådighet, og måtte forholde seg til.M Multi...( ja en fryktelig dårlig spiller), ble kjøpt da det ikke var penger å kjøpe for. At Eggen ikke kunne kjøpe bra spillere? Hvor historieløst er det? I vår vandring oppover i divisjonene, og etter det,så har vi hatt spillere som har vært utrolig viktige, og avgjørende der og da..kan jeg nevne: R.Risholt,R.Dadason, S.Brenne, T.Trondsen,B.West, M.Ringberg, B.Zivkovic, T.E Berthelsen, J.A Bjørkøy, R.Piroja.Etc.Av juniorspillere, så er det vel bare Tarik, som har blitt en klassespiller, men det alene har ikke vært Eggens feil..Det å ta steget fra junior til senior, er vanskelig, og mange lovende har falt igjennom. Feks. J.Magnusen, J.Pettersen etc. Men det gjøres en god jobb i FFK på dette planet nå, også gjennom byprosjektet, og de har pr dags dato flere talenter som er virkelig lovende, enn på mange år

   


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 23 feb 07, 09:02
Alle lag har feilkjøp. Eller spillere som ikke lykkes i sine klubber.Hvor mange feilkjøp kjøpte ikke N.A Eggen i sin tid som Rosenborg trener, Rekdal som VIF trener, eller se Viking ifjor. Listen er lang. Er ikke bare CV eller fortid som teller når man kjøper inn en ny spiller, men også om spilleren trives, passer inn i miljøet, lagets spillestil etc. 

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 feb 07, 10:18
Det virker som om det er to påstander som fremdeles ikke er verken bekrefta eller avkrefta: Det ene er at KTE gikk sjøl, etter eget valg. Det andre er at han ble bevisst pressa ut av styret etter måneder med planlegging.

Jeg vil tro, som den realisten jeg er, at sannheten ligger et sted mellom disse to påstandene:

KTE er en mann med høye tanker om seg sjøl, om fotball, og hans rolle i en klubb. Det er noe av grunnen til at han faktisk har fungert utrolig godt i FFK. Samtidig må en kunne si at mannen reflektert, og har rett horisont mht fotball. Men i denne saken tror jeg nok at han følte at hans integritet ble trua av organisasjonsendringer, og KTE er ikke en mann som tåler at hans integritet blir kompromittert, han er vel ikke engang lydhør overfor de som truer hans integritet.

På den annen side visste styret at dette kom til å bli et problem med KTE, og de visste også at han er en mann som setter foten ned hvis hans integritet blir svekka eller kompromittert gjennom ny org.modell.

Da koker det hele ned til at KTE har sin del av ansvaret for at samarbeidsforholdet ble avslutta, gjennom sin personlighet og karakter, og at styret har sin del av ansvaret for at han gikk, fordi de ikke var instilte på å imøtekomme KTE sine krav.

Jeg synes det er forferdelig at folk i styre og stell har personlige målsetning om å få bort en trener som man er fornøyd med, og jeg tenker tilbake med gru på Tony Knapp-saken for hundre år siden; FFK har lang tradisjon i å ha folk i styre og stell som har trodd at de har peiling på fotball, og vil ha bort en velfungerende trener. Og jeg synes også det ser ut som om dagens styre har hatt en plan som ikke har inkludert KTE, for hvis de hadde hatt det ville reelle forhandlinger funnet sted, noe det ikke gjorde i praksis, fordi det hele var over på noen ganske få dager.

KTE har gjort en kjempejobb i FFK, og er en trener prega av høye idealer og tanker om fotball som gjorde at han passa hånd i hanske med FFKs historiske fotballfilosofi. Jeg tør også å påstå at det er veldig vanskelig å argumentere mot akkurat dette vha fornuftige argumenter i motsetning til hypotetiske oppstillinger og idiotiske personanalyser.

Men dette er desverre historie, vi har fått en ny trener, og det skal bli frøktelig spennende å se hva det blir til. Vi har også mista Simen, som når han er på topp er en fantastisk spiller som bidrar direkte til utfall av matcher, men på det jevne bare har vært en av de 11. Det som er minst like spennende er om dagens ledelse utviser den intelligens og forståelse som trengs for å forvalte et topp-idrettsmiljø. Jeg er usikker, og vil gjerne at dagens ledelse overbeviser meg, aller helst i riktig retning, hehe.

FFKs resultater og spill (skjønt det blir stadig flere som ikke er stand til å se "gjennom" resultatene) i kommende sesong vil bidra til å bekrefte/avkrefte styrets avgjørelser. Problemet er vel kanskje at bakgrunnen for de sportslige resultatene  er mye, mye større enn styrets avgjørelser mht org.endring og ansettelse av trener. Sånn sett hadde det vært deilig med en ledelse som for en gangs skyld er istand til å ta sjølkritikk, og som kan innrømme det offentlig. Det er nå det vi lærer av, for å si det på den måten...

Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 23 feb 07, 10:39
Et bra og reflektert svar Asgeir. I forhold til sterke personligheter, så er vel ikke akkurat U.Rösler, T.Nordlie, H.Berg.K Rekdal noen nikkedukker overfor styre/sportsjef i de klubbene de har vært i. Tror vel de til tider er tøffere/vanskeligere å ha med å gjøre,  enn det Eggen noen gang har vært.For å få en stor administrasjon med sportsjef/styre/trener til å fungere, så må treneren føle at han blir lyttet til, og at styret legger ting til rette for treneren, såfremt da en trener har tillitt. Selvfølgelig må en trener rette seg etter et styre, og det gjorde KTE hele tiden, problemet ble når man så hentet inn M.Andersen, og Eggen måtte rapportere direkte til M.Andersen, ved dette så brøt FFK det som var skrevet i kontrakten med Eggen,og med det igjen innskrenket hans posisjon/makt som trener. Men hovedproblemet mellom M.Andersen og KTE, er spillerne som ble hentet inn til klubben, uten Eggens påvirkning. En uholdbar situasjon for enhver trener. Har en trener full tillit, så løser man opp i dette på en tidligere stadium, og blir enige rundt rollefordelingen i klubben.     

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 feb 07, 13:54
Opprinnelig postet av Lars B
Et bra og reflektert svar Asgeir. I forhold til sterke personligheter, så er vel ikke akkurat U.Rösler, T.Nordlie, H.Berg.K Rekdal noen nikkedukker overfor styre/sportsjef i de klubbene de har vært i. Tror vel de til tider er tøffere/vanskeligere å ha med å gjøre,  enn det Eggen noen gang har vært.For å få en stor administrasjon med sportsjef/styre/trener til å fungere, så må treneren føle at han blir lyttet til, og at styret legger ting til rette for treneren, såfremt da en trener har tillitt. Selvfølgelig må en trener rette seg etter et styre, og det gjorde KTE hele tiden, problemet ble når man så hentet inn M.Andersen, og Eggen måtte rapportere direkte til M.Andersen, ved dette så brøt FFK det som var skrevet i kontrakten med Eggen,og med det igjen innskrenket hans posisjon/makt som trener. Men hovedproblemet mellom M.Andersen og KTE, er spillerne som ble hentet inn til klubben, uten Eggens påvirkning. En uholdbar situasjon for enhver trener. Har en trener full tillit, så løser man opp i dette på en tidligere stadium, og blir enige rundt rollefordelingen i klubben.     
Er jo helt feil det du sier,greit hvis du setter deg inn i saken før du skriver ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 feb 07, 14:23
Og du sitter med virkeligheten, Paco? Ser jo ting fra begge sider du.............

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 feb 07, 14:24

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lars B
Et bra og reflektert svar Asgeir. I forhold til sterke personligheter, så er vel ikke akkurat U.Rösler, T.Nordlie, H.Berg.K Rekdal noen nikkedukker overfor styre/sportsjef i de klubbene de har vært i. Tror vel de til tider er tøffere/vanskeligere å ha med å gjøre,  enn det Eggen noen gang har vært.For å få en stor administrasjon med sportsjef/styre/trener til å fungere, så må treneren føle at han blir lyttet til, og at styret legger ting til rette for treneren, såfremt da en trener har tillitt. Selvfølgelig må en trener rette seg etter et styre, og det gjorde KTE hele tiden, problemet ble når man så hentet inn M.Andersen, og Eggen måtte rapportere direkte til M.Andersen, ved dette så brøt FFK det som var skrevet i kontrakten med Eggen,og med det igjen innskrenket hans posisjon/makt som trener. Men hovedproblemet mellom M.Andersen og KTE, er spillerne som ble hentet inn til klubben, uten Eggens påvirkning. En uholdbar situasjon for enhver trener. Har en trener full tillit, så løser man opp i dette på en tidligere stadium, og blir enige rundt rollefordelingen i klubben.     
Er jo helt feil det du sier,greit hvis du setter deg inn i saken før du skriver ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Du får komme med sannheten du som vet da paco. Går jo ut fra at du har fasit siden du så skråsikkert sier at Asgeir/Lars B tar feil. Venter i spenning.......

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 feb 07, 15:47
Endret: 26 feb 07, 15:51
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lars B
Et bra og reflektert svar Asgeir. I forhold til sterke personligheter, så er vel ikke akkurat U.Rösler, T.Nordlie, H.Berg.K Rekdal noen nikkedukker overfor styre/sportsjef i de klubbene de har vært i. Tror vel de til tider er tøffere/vanskeligere å ha med å gjøre,  enn det Eggen noen gang har vært.For å få en stor administrasjon med sportsjef/styre/trener til å fungere, så må treneren føle at han blir lyttet til, og at styret legger ting til rette for treneren, såfremt da en trener har tillitt. Selvfølgelig må en trener rette seg etter et styre, og det gjorde KTE hele tiden, problemet ble når man så hentet inn M.Andersen, og Eggen måtte rapportere direkte til M.Andersen, ved dette så brøt FFK det som var skrevet i kontrakten med Eggen,og med det igjen innskrenket hans posisjon/makt som trener. Men hovedproblemet mellom M.Andersen og KTE, er spillerne som ble hentet inn til klubben, uten Eggens påvirkning. En uholdbar situasjon for enhver trener. Har en trener full tillit, så løser man opp i dette på en tidligere stadium, og blir enige rundt rollefordelingen i klubben.     
Er jo helt feil det du sier,greit hvis du setter deg inn i saken før du skriver ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Du får komme med sannheten du som vet da paco. Går jo ut fra at du har fasit siden du så skråsikkert sier at Asgeir/Lars B tar feil. Venter i spenning.......

Vet at Eggen vurderte gardar på trening i en uke da han bestemte seg for at han var god nok til kontrakt.Vourinen ble fulgt på video og Eggen vurderte han som en forsterkning.Eggen har aldrig fått beskjed om og rapportere direkte til Morgan men styret slik det hele tiden har hvert.Men Eggen var vel ikke så flink til å rapportere til styret før heller,bestemte vel det meste selv.Eggen ville ikke godta samme rollefordeling samtlige tippeliga klubber i dag bruker.Hvem spiller har kommet til klubben uten Eggen sin godkjennelse? Eggen hadde nok tenkt til å si opp sin stilling lenge før Morgan kom,men det var jo greit og legge skylden på andre da.hvorfor tror dere Brenne gikk? kansje han følte at han hadde stagnert under Eggen og følte behov for en ny trener.

Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 26 feb 07, 19:07
Jeg skal holde meg for god for å slenge masse dritt mot deg paco, da jeg ikke kjenner deg..selv om du er flink til det motsatte mot mennesker du ikke kjenner. Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg faglig belegg for det jeg skriver, kanskje du bør undersøke dine kilder. Ja det stemmer at G.johanson ble vurdert av Eggen, etter at han hadde ankommet. Men det er heller ikke det jeg har skrevet..Det jeg skrev er at disse spillerne ble hentet gjennom M.Andersen sine kontakter. Men gidder ikke å ta dette noe videre nå, enn det jeg har skrevet.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 feb 07, 19:32

Hvorfor dukker denne tråden plutselig opp nå? har vært diskutert opp og ned i mente, nok er nok, eggen har forlatt FFK, av egen fri vilje.

Han tok tak der det trengtes, i styre og stell, fikk klubben til TL på rekord tid, men det stopper der (bortsett fra cupgullet så klart) han har ikke evnen til å lede en klubb i toppen av TL, han er rett og slett ike god nok, hadde han vært det så hadde FFK ligget høyere. Han har reddet plassen i TL i nest siste og siste serie runde hvert eneste år i TL med FFK. Han har hentet inn et uttal bomkjøp. Han nektet å samarbeide med styret for at de IKKE ville gjøre som eggen  selv ville.

 

Han har fått ros og annerkjennelse for jobben han har gjort, men ingen er større en klubben. Punktum finale fra min side i denne diskusjonen.

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 26 feb 07, 20:08

Helt greit det Fredrikstadpatriot, det er din mening, og det må du få lov til å mene. I forhold til tidsperspektiv, hvor lang tid det tar for en trener å skape et topp tippeligalag, og ressurser som har blitt frigitt til spillerkjøp i perioden, så synes jeg det er en kjempeprestasjon at FFK fortsatt er et tippeligalag. Alle andre i fotball Norge mener det, uten vi fra Fredrikstad, av en eller annen grunn. Vi glemmer tydligvis veldig fort, eller så er optimismen for stor i forhold til realismen.Les det jeg skriver på side en, og de temaene jeg tar opp der.. Jeg må si at jeg er veldig bekymret for sesongen som kommer. Med ny spillestil, og en ny trener jeg stiller store spørsmålstegn ved. Smart av Grönhagen, å gå ut å mene at stallen er for dårlig, slik at presset går bort ifra han. Det er den samme stallen som M.Andersen går ut å sier skal bli topp 4?? Hvis Grönis var et førstevalg, hvordan kan de da ha så forskjellige oppfatninger av laget?Skal en proff administrasjon gå ut å si målsetninger før en ny trener har sett laget, og innført sin spillestil?. Men ja KTE er historie, Men Eggen gikk ikke sånn uten videre ut porten fra klubbhuset. Det var en grunn til det. En ting til, ikke si at KTE ikke fulgte styrets retningslinjer, og var nærmest en diktator i klubben, det medfører ikke riktighet, og er så feil som det går ann å få blitt. Men ja alle må ha rett til å ha en mening, og respekterer din ytring i saken 

 


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 feb 07, 20:14

okay, en post om dette til da...

 

respekterer andres mening, men skjønner ikke at folk ikke ser at hva eggen har fått til i f.eks moss og ffk, akkurat det samme, men her i FFK skulle han fåt til mer, pga at ffk har mer midler en moss hadde

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 26 feb 07, 20:31
Endret: 26 feb 07, 20:32
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

respekterer andres mening, men skjønner ikke at folk ikke ser at hva eggen har fått til i f.eks moss og ffk, akkurat det samme, men her i FFK skulle han fåt til mer, pga at ffk har mer midler en moss hadde


Det blir for meg en merkelig sammenligning. Moss var en etablert klubb i norsk toppfotball da Knut Torbjørn Eggen overtok klubben. I FFK kom han til en amatørklubb på alle mulige måter som lå milevis unna hvordan en toppklubb drives. På rekordrask tid klarte han å føre laget tilbake til toppfotballen, og det var etter mitt syn en kjempeprestasjon å holde FFK oppe i Tippeligaen de første årene med tanke på hvor nytt dette var for klubben både sportslig og administrativt. Det tar normalt tid å bygge opp en toppidrettskultur i en klubb, men Eggen kompenserte for dette med sine treneregenskaper og holdt FFK oppe i det gode selskapet selv om vi var forhåndsdømt av alle utenfor vår egen by. Hva han kunne fått til med FFK på lengre sikt, etter at klubben nå er i ferd med å etablere seg på dette nivået, får vi dessverre aldri svaret på.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 feb 07, 21:00

Jeg skriver da også det costanza, at eggen gjorde en knall jobb og fikk klubben opp i Tl på rekord tid, men når det var gjort, har han brukt tre år, på å hente stall fyll til klubben, (noen gode også såklart men ikke nok i forhold til antallet) han har brukt tre år på å holde klubben oppe i TL med ett nødskrik berget plassen. Og han har tvi holdt på at eggen familiens styring av klubben er riktig, når de fleste andre klubber går motsatt vei.

 

selvfølgeli skal eggen ha ros for joben han gjorde, men nok er nok, og på tide med nye impulser (og allerede nå hører vi spillerne sier at det er ett hard kjør nå i forhold til når eggen var der, og når man ser formen til ffk de tre siste åra, har ikke den vært god, det har jeg ett håp om at den blir nå.

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 feb 07, 21:15
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

respekterer andres mening, men skjønner ikke at folk ikke ser at hva eggen har fått til i f.eks moss og ffk, akkurat det samme, men her i FFK skulle han fåt til mer, pga at ffk har mer midler en moss hadde


Det blir for meg en merkelig sammenligning. Moss var en etablert klubb i norsk toppfotball da Knut Torbjørn Eggen overtok klubben. I FFK kom han til en amatørklubb på alle mulige måter som lå milevis unna hvordan en toppklubb drives. På rekordrask tid klarte han å føre laget tilbake til toppfotballen, og det var etter mitt syn en kjempeprestasjon å holde FFK oppe i Tippeligaen de første årene med tanke på hvor nytt dette var for klubben både sportslig og administrativt. Det tar normalt tid å bygge opp en toppidrettskultur i en klubb, men Eggen kompenserte for dette med sine treneregenskaper og holdt FFK oppe i det gode selskapet selv om vi var forhåndsdømt av alle utenfor vår egen by. Hva han kunne fått til med FFK på lengre sikt, etter at klubben nå er i ferd med å etablere seg på dette nivået, får vi dessverre aldri svaret på.

Godt skrevet Costanza.

Det skal bli interessant å se hva Grønhagen får ut av mannskapet han har til disposisjon. Det er vel ikke dårligere stellt i stallen i år enn i de tre forgående sesongene.....? Som før sagt, det er godt de som klager på Eggen har salget av Brenne å skylde på om alt går til h....te.

At samme Grønhagen går ut å klager på spillermatriellet er jo nok en bekreftelse på at Eggen "lagde vin av vann" i de åra han holdt oss oppe i Tippeligaen. Lurt(?) av Grønhagen å gå tidlig ut å klage, da kan han jo etterpå si: "Hva var det jeg sa?" Feigt syns nå jeg. Jeg tror dessverre at Grønhagen ikke rekker Eggen til knea når det gjelder det å få maks ut av de spillerne han har til disposisjon. Vi får håpe at de nye (Stadheim, Vourinen,Gardar,Prydz,VM og Ivory Boys) slår til. Det kan redde skinnet til Grønhagen...

Kommer uansett til å savne Eggen mye mer enn jeg vil savne Brenne.......

 

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 feb 07, 21:18
Om du tror at hardkjør på treningen er det samme som at vi får et godt lag fredrikstadpatriot??? I såfall så er du skikkelig ute å kjøre!

---------------------------

RednWhite


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 26 feb 07, 21:26
Opprinnelig postet av Costanza
...selv om vi var forhåndsdømt av alle utenfor vår egen by


Det var vel en og annen lokal, kronisk pessimist som tippet de rett ned også? Vi kan tillgi, men aldri glemme

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 feb 07, 21:33
Opprinnelig postet av Lars B

Helt greit det Fredrikstadpatriot, det er din mening, og det må du få lov til å mene. I forhold til tidsperspektiv, hvor lang tid det tar for en trener å skape et topp tippeligalag, og ressurser som har blitt frigitt til spillerkjøp i perioden, så synes jeg det er en kjempeprestasjon at FFK fortsatt er et tippeligalag. Alle andre i fotball Norge mener det, uten vi fra Fredrikstad, av en eller annen grunn. Vi glemmer tydligvis veldig fort, eller så er optimismen for stor i forhold til realismen.Les det jeg skriver på side en, og de temaene jeg tar opp der.. Jeg må si at jeg er veldig bekymret for sesongen som kommer. Med ny spillestil, og en ny trener jeg stiller store spørsmålstegn ved. Smart av Grönhagen, å gå ut å mene at stallen er for dårlig, slik at presset går bort ifra han. Det er den samme stallen som M.Andersen går ut å sier skal bli topp 4?? Hvis Grönis var et førstevalg, hvordan kan de da ha så forskjellige oppfatninger av laget?Skal en proff administrasjon gå ut å si målsetninger før en ny trener har sett laget, og innført sin spillestil?. Men ja KTE er historie, Men Eggen gikk ikke sånn uten videre ut porten fra klubbhuset. Det var en grunn til det. En ting til, ikke si at KTE ikke fulgte styrets retningslinjer, og var nærmest en diktator i klubben, det medfører ikke riktighet, og er så feil som det går ann å få blitt. Men ja alle må ha rett til å ha en mening, og respekterer din ytring i saken 

 

Jeg synes Grønhagen er bare ærlig,når han går ut og sier,at stallen er for dårlig. En trener vil alltid ha bedre spillere. Han har rett i,at dagens tropp ikke vil kjempe i toppen i Tippeligaen i år. Vi har for dårlige spillere offensivt. West er ute med skade. Usikkert,om han kommer tilbake i toppform denne sesongen. Ivorianerene vet vi enda ikke hva de står for i kampsituasjon for FFK. Vi har hentet to spisser,som har floppet i FFK.(Gardar,Heavy) Grønhagen burde ha hadt minst 3 gode spisser i sitt 4-4-2 system,som holdt god tippeliganivå. I dagens situasjon,så har vi Toth,som kanskje fyller en av disse plassene. Kanskje Fofana vil fylle en slik plass, og kanskje West kommer tilbake kjempeform på rekordtid. Vi har mistet Brenne,som er en av de beste offensiv midtbanespiller i Tippeligaen. Han burde også erstattes,med en god offensiv midtbanespiller. Kanskje Kouadio vil kunne klare det.Her blir det mye "hvis og kanskje". Derfor har Grønhagen rett til å være bekymret. Han bare bekrefter det alle har sett i de treningskampene FFK har hadt til nå.Dette har ikke noe å gjøre med spillerstil!  Det offensive spillermatrialet til treneren, er pr. dags dato for dårlig!

FFK er en av de 7 største klubbene i Norge,publikummessig og økonomisk.Jeg tror FFK også har vært blandt de 7 beste ,når det gjelder midler til spillerkjøp også. Derfor burde laget klatret opp på den øvre halvdel av Tippeligaen i løpet av 3 år. Uansett,hva andre i Norges land måtte mene. Vi kan ikke ha så lave målsetninger som: " FFK ønsker å komme på øverste halvdel av tabellen i løpet av 4-5 år" eller "Vi er fornøyd med å holde plassen i Tippeligaen". Målsettingene burde settes høyt,så alle i klubben skjønner,at klubben er ambesiøs. Klubben ønsker å drive med toppfotball,og ikke breddefotball.Serien er det viktigeste for et fotballag i Tippeligaen,og det viktigeste instrument for å måle en Tippeligatrener. Eggen(Drillo) har prøvd¨å nå målstningen øvre halvdel av tabellen i 2-3 år. Dette har ikke lykkes. Helt greit at FFK da velger å bytte trener. Mulig,at ikke Eggen er blandt de beste trenerene i Norge. Kjære Eggen.Takk for at du fikk oss fra breddefotballen til toppfotballen, men nå burde Grønhagen få sjansen å ta oss videre opp mot toppen av Tippeligaen.

Tilslutt...Det er lov å være bekymret som fotballsupporter og Tippeligatrener. Vi vil jo alle ha et best mulig lag når denne Tippeligasesongen.Og til Morgan(og Høyli): Ikke vent og se, kjøp en klassespiss før sesongstart, så kan kanskje FFK klare en topp 4. plassering.

Ambesiøse målsetninger er et "must" i toppidretten. FFK ønsker å bli blandt de 4 beste i Tippeligaen,mens Rosenborg ønsker å bli blandt de 30 beste klubbene i Europa. Jeg er glad Morgan Andersen styrer skuta mot toppen!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 feb 07, 21:44

Opprinnelig postet av HotDream
Om du tror at hardkjør på treningen er det samme som at vi får et godt lag fredrikstadpatriot??? I såfall så er du skikkelig ute å kjøre!

 

har aldri sagt det, sier jeg håper at det blir bedre! les før du svarer!

 

når tero koskela gikk til hønefoss, uttalte han til f-b en stund etterpå at han fikk mye hardere og bedre trening eter overgangen, det samme sa ringberg, og nå sier alle i FFK at eter at grønnis tok over har det blit ett helt annet tempo og trøkk på treningene,,,, jeg vet ikke med dere andre, men jeg synes det høres positivt ut!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 feb 07, 21:54
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av HotDream
Om du tror at hardkjør på treningen er det samme som at vi får et godt lag fredrikstadpatriot??? I såfall så er du skikkelig ute å kjøre!

 

har aldri sagt det, sier jeg håper at det blir bedre! les før du svarer!

 

når tero koskela gikk til hønefoss, uttalte han til f-b en stund etterpå at han fikk mye hardere og bedre trening eter overgangen, det samme sa ringberg, og nå sier alle i FFK at eter at grønnis tok over har det blit ett helt annet tempo og trøkk på treningene,,,, jeg vet ikke med dere andre, men jeg synes det høres positivt ut!

Ja, og både Hønefoss og HamKam er jo topplag...... Også jeg har hørt NOEN i FFK sier at treningen er tøffere nå og at Grønhagen er "en trener av den gamle skolen". Da gjenstår det å se om det bringer FFK opp på toppnivå. Håper jo selvfølgelig men...

---------------------------

RednWhite


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 feb 07, 23:01
Opprinnelig postet av benksliter`n

Vi har hentet to spisser,som har floppet i FFK.(Gardar,Heavy)


 Nuvel. Vi har hentet to spisser som omtrent ikke har spilt. Ikke slakt noen før de har fått sjansen, da....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 26 feb 07, 23:15

Man må ha helt klart for seg at et hardkjør med mye løpetrening ikke automatisk gjør FFK til et bedre fotballlag. Flere og flere lag har gått bort i fra denne metoden, og trener idag mere med ball. Men selvfølgelig trenger man kondisjonstrening vinterstid, og det var også prioritert i Eggen, s tid i klubben. At spillere går ut å kommenterer treninger når man bytter klubb, eller får ny trenere, slik vil det alltid være. Men synes vel ikke akkurat at FFK spillerne viste at de hadde dårlig kondisjon og ork i fjorårets serie. Synes vi orket veldig mye også mot slutten av kampene, men det er ingen hemlighet at KTE var mer opptatt av trening med ball, enn " gampetrening". Og det er heller ingen hemlighet at enkelte spillere bør ta seg selv i nakken å trene enda mer. Når man begynner å sammenligne Eggens tid i Moss og FFK,og det at han ikke har lykkes der, så skremmer det meg litt. Moss har etter 1987 ikke vært en toppklubb, og skal med de ressursene de har slite veldig for å bli det. Moss raknet når Eggen gikk, og det var en megaprestasjon å holde de oppe i sin tid ), og de forholdene han kom til i FFK, og hva han har fått til her..?? at man kan kalle han middemådig, eller en dårlig trener, er for meg en gåte?...Lykkes ikke Grønhagen med de samme spillerne, hva skal vi klage på da..salget av Brenne?, dårlig treningsgrunnlag fra fjoråret? Når vi har den stallen vi har, og de ikke har mere penger til rådighet, hvorfor henter styret da en trener med en annen treningsfilosofi? Istendenfor masse positivitet etter 8 plass, og cupgull, har det bare blitt veldig mye usikkerhet.    


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 feb 07, 23:41
Helt riktig Lars B. Og da kommer vi inn  på det mentale. Noen nevnte at dem trente så mye hardere i HamKam. Ja, vi så åssen det gikk...... Hvorfor fallt dem som ett korthus på slutten av sesongen? Kanskje fotball ikke var så moro lenger på slutten av en langsesong? Trente dem for mye, for hardt, kjedelige treninger osvosv? Selvfølgelig er det viktig å være i best mulig fysisk form, men fotballspillere er ikke som skiløpere, og det er mye som spiller inn og som en trener må tenke på. Men det fins heldigvis flere veier til målet......

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 feb 07, 23:52

Jeg respektere det Eggen jr. har fått til med FFK,Moss og Aalesund,men selv Eggen har sine begrensninger som trener. Jeg ser på Eggen,som en karismatisk trener,som er veldig flink til å få mye ut av laget i enkeltkamper. Han mangler derimot noe i forhold til sin meriterte far. Disiplin, og det å holde spillerene på tåhev i hver trening og kamp. Noe som er meget viktig mht seriespillet. Her er nok orginalen overlegen i forhold til kopien. Tror noe av grunnen,til at vi aldrig karret oss opp av bunnstriden,lå der.

Likte de bildene jeg nettopp så på TV2. Grønhagenes myndige og aktive holdning ovenfor spillerene

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 27 feb 07, 01:48

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av Costanza
...selv om vi var forhåndsdømt av alle utenfor vår egen by


Det var vel en og annen lokal, kronisk pessimist som tippet de rett ned også? Vi kan tillgi, men aldri glemme

Fullt fortjent var det óg. Laget var ikke godt nok til å klare seg på det tidspunktet da den artikkelen ble skrevet. Det (nye?) laget etter sommerens overgangsvindu derimot klarte det hårfint.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 08:27

Hvis Grönhagen mener spillerne er for dårlig trent så er de sikkert det.har ikke hørt noen klage ennå ihvertfall.Tror Grönhagen vet mer om spillernes fysikk enn det vi gjør.Som de fleste sikkert har fått med seg så vokser ikke trenere på trær og det å hente inn en trener som skal holde seg til 4-3-3 er ikke lett.Hver trener har sin egen filosofi enkelt og greit.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 feb 07, 09:05

Nei da, helt rett Paco, trenere vokser ikke på trær.

Derfor var det jeg var så frekk og lurte på hvilket alternativ som trener Anders Grønhagen var, topp ønske eller kanskje et ønske fhv langt nede på listen.  Dette uten å være negativ til "Grønis", men for påpeke at ord og gjerninger ikke alltid henger sammen.

Velger som sagt og tro på "Grønis" og er av den formening at tiltross for Prydz og Martinsen er laget ikke forsterket fra i fjor.

Gjenstår å se på Ivorianerne, om de kommer. Slår de til er laget forsterket.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 09:23
Opprinnelig postet av paco

Hvis Grönhagen mener spillerne er for dårlig trent så er de sikkert det.har ikke hørt noen klage ennå ihvertfall.Tror Grönhagen vet mer om spillernes fysikk enn det vi gjør.Som de fleste sikkert har fått med seg så vokser ikke trenere på trær og det å hente inn en trener som skal holde seg til 4-3-3 er ikke lett.Hver trener har sin egen filosofi enkelt og greit.

Det er ikke umulig han har rett i at de var dårlig trent etter vinterferien paco. Det som får meg til å undre er at det ble sagt at FFK skulle ansette en topptrener, og så ender vi opp med Grønhagen. Har tidligere spurt om det er noen her inne som vet hva i Grønhagens cv som forteller at han er en topptrener? Har fulgt svensk fotball tett i de åra jeg bodde i Sverige (1988-2002) og kan ikke med min beste vilje se noen topptrener med navn Grønhagen i den perioden. At Grønhagen kan gjøre en god jobb allikevel er jo ikke umulig, men jeg mener det lukter mer av håp enn av rene fakta ut fra det han har gjort før.

Å finne en trener som har "FFK-filosofi" er kanskje ikke så lett, men vi hadde jo allerede habile folk i trenerteamet etter Eggens avgang. Å bytte spillestil og vfotballfilosofi ut fra hva som finns av tilgjengelige trenere på markedet blir jo uansett for dumt. Kontinuitet i systemer og spillestil er viktig i fotball. Å rive ned alt som er bygd opp gjennom flere år for så å "bygge nytt" kan bli en kostbar erfaring.....

---------------------------

RednWhite


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 27 feb 07, 15:06
[quote=HotDream]
Opprinnelig postet av paco

Hvis Grönhagen mener spillerne er for dårlig trent så er de sikkert det.har ikke hørt noen klage ennå ihvertfall.Tror Grönhagen vet mer om spillernes fysikk enn det vi gjør.Som de fleste sikkert har fått med seg så vokser ikke trenere på trær og det å hente inn en trener som skal holde seg til 4-3-3 er ikke lett.Hver trener har sin egen filosofi enkelt og greit.

Det er ikke umulig han har rett i at de var dårlig trent etter vinterferien paco. Det som får meg til å undre er at det ble sagt at FFK skulle ansette en topptrener, og så ender vi opp med Grønhagen. Har tidligere spurt om det er noen her inne som vet hva i Grønhagens cv som forteller at han er en topptrener? Har fulgt svensk fotball tett i de åra jeg bodde i Sverige (1988-2002) og kan ikke med min beste vilje se noen topptrener med navn Grønhagen i den perioden. At Grønhagen kan gjøre en god jobb allikevel er jo ikke umulig, men jeg mener det lukter mer av håp enn av rene fakta ut fra det han har gjort før.

Å finne en trener som har "FFK-filosofi" er kanskje ikke så lett, men vi hadde jo allerede habile folk i trenerteamet etter Eggens avgang. Å bytte spillestil og vfotballfilosofi ut fra hva som finns av tilgjengelige trenere på markedet blir jo uansett for dumt. Kontinuitet i systemer og spillestil er viktig i fotball. Å rive ned alt som er bygd opp gjennom flere år for så å "bygge nytt" kan bli en kostbar erfaring.....

Helt enig. Det kan bli en kostbar og dyr erfaring. Hvis man før Grönhagen kom, visste at man ikke hadde råd til å hente spillere, hvorfor ikke da heller fortsette med de trenerne vi har? Og helt riktig det som er skrevet over. Anders Grönhagen har aldri vært, og vil aldri bli en topptrener. Om han kan gjøre en grei jobb i FFK gjenstår og se. Men det er mere utifra et håp enn rene fakta ut ifra tidligere meritter.  


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 15:18

Helt enig. Det kan bli en kostbar og dyr erfaring. Hvis man før Grönhagen kom, visste at man ikke hadde råd til å hente spillere, hvorfor ikke da heller fortsette med de trenerne vi har? Og helt riktig det som er skrevet over. Anders Grönhagen har aldri vært, og vil aldri bli en topptrener. Om han kan gjøre en grei jobb i FFK gjenstår og se. Men det er mere utifra et håp enn rene fakta ut ifra tidligere meritter.  

 

Tull og si det du sier,det var en samlet enighet om og gå for Grönhagen,selv spillergruppen valgte dette.Grönhagen er faktisk hvert en trener på toppnivå i 10 år.Men kan jo hende at hele FFK tar feil og at du har rett,tiden får vise.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 16:06

paco:Tull og si det du sier,det var en samlet enighet om og gå for Grönhagen,selv spillergruppen valgte dette.Grönhagen er faktisk hvert en trener på toppnivå i 10 år.Men kan jo hende at hele FFK tar feil og at du har rett,tiden får vise.

Å være trener på toppnivå er ikke det samme som å være en topptrener. Et eksempel: Nordmark; trener på norsk toppnivå (Adecco-ligaen og Tippeligaen), men langt ifra en topptrener. Finns mange eksempler opp gjennom åra, også i FFK...

---------------------------

RednWhite


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 27 feb 07, 16:26
Endret: 27 feb 07, 16:32

paco:Tull og si det du sier,det var en samlet enighet om og gå for Grönhagen,selv spillergruppen valgte dette.Grönhagen er faktisk hvert en trener på toppnivå i 10 år.Men kan jo hende at hele FFK tar feil og at du har rett,tiden får vise.

Vet du hva du snakker om Paco? Slutt å påstå at det andre sier er tull, når du tydligvis selv har veldig lite greie på hva som foregår, og har foregått i Fredrikstad Fotballklubb. Da bør du heller sette deg bedre inn i saker og ting, før du ytrer deg, selv om dette bare er et forum. Hvordan kan du si at det var en samlet enighet om å gå for Grönhagen, og at selv spillergruppen valgte ham? Hvor har du dette fra? Ja det medfører riktighet at spillerutvalget ble orientert i prosessen, men hvis du tror at spillerne hadde noe de skulle ha sagt om hvilken trener FFK skulle velge, så tar du veldig feil. spillere i fotballklubber bestemmer ikke valget av trenere, til orientering, hvis du trodde dette.Flere av spillerne sa åpent at de ville gå for Aune/Haugen løsningen, da KTE trakk seg. Grönhagen har trent svenske "toppklubber" i 18 år, og ikke 10. Men han har faktisk ikke utmerket seg spesielt. selv om han har rykket opp noen ganger, så er han i Sverige ikke ansett som en topptrener.Du bør lese det jeg skriver i starten av innlegget mitt paco, med dette valget av trener, så fører det mye usikkerhet med seg. Skal FFK nå, 1,5 mnd.før seriestart innføre en helt ny spillestil, så tar det tid å spille inn dette. Når da styret går ut og sier at det ikke skal kjøpes inn nye forsterkninger, og Grönis "kritiserer"/kategoriserer stallen som for dårlig, selv om M.Andersen tidlig går ut og slår fast en topp 4 plassering,da har vi et problem. Vi har hverken tid eller anledning til å komme bakpå allerede fra seriestart, da lukter det fort adecco lang vei. Man bør alltid gi en ny trener en sjanse til å bevise at han duger, og det skal også Grönis få, men dette lukter sjansespill fra FFK. 

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 17:53
Opprinnelig postet av Lars B

paco:Tull og si det du sier,det var en samlet enighet om og gå for Grönhagen,selv spillergruppen valgte dette.Grönhagen er faktisk hvert en trener på toppnivå i 10 år.Men kan jo hende at hele FFK tar feil og at du har rett,tiden får vise.

Vet du hva du snakker om Paco? Slutt å påstå at det andre sier er tull, når du tydligvis selv har veldig lite greie på hva som foregår, og har foregått i Fredrikstad Fotballklubb. Da bør du heller sette deg bedre inn i saker og ting, før du ytrer deg, selv om dette bare er et forum. Hvordan kan du si at det var en samlet enighet om å gå for Grönhagen, og at selv spillergruppen valgte ham? Hvor har du dette fra? Ja det medfører riktighet at spillerutvalget ble orientert i prosessen, men hvis du tror at spillerne hadde noe de skulle ha sagt om hvilken trener FFK skulle velge, så tar du veldig feil. spillere i fotballklubber bestemmer ikke valget av trenere, til orientering, hvis du trodde dette.Flere av spillerne sa åpent at de ville gå for Aune/Haugen løsningen, da KTE trakk seg. Grönhagen har trent svenske "toppklubber" i 18 år, og ikke 10. Men han har faktisk ikke utmerket seg spesielt. selv om han har rykket opp noen ganger, så er han i Sverige ikke ansett som en topptrener.Du bør lese det jeg skriver i starten av innlegget mitt paco, med dette valget av trener, så fører det mye usikkerhet med seg. Skal FFK nå, 1,5 mnd.før seriestart innføre en helt ny spillestil, så tar det tid å spille inn dette. Når da styret går ut og sier at det ikke skal kjøpes inn nye forsterkninger, og Grönis "kritiserer"/kategoriserer stallen som for dårlig, selv om M.Andersen tidlig går ut og slår fast en topp 4 plassering,da har vi et problem. Vi har hverken tid eller anledning til å komme bakpå allerede fra seriestart, da lukter det fort adecco lang vei. Man bør alltid gi en ny trener en sjanse til å bevise at han duger, og det skal også Grönis få, men dette lukter sjansespill fra FFK. hehehehehehhehe som sagt så tar du feil,spillergruppen,styret og hjelpetrenere var enige om Grönhagen og har du hvert trener i allsvenskan i 18 år så er du en topptrener.

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 18:04
Allsvenskan!???

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 18:06
Opprinnelig postet av HotDream
Allsvenskan!???
Ja svensk toppserie!!!!!!!

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 18:07

hehehehehehhehe som sagt så tar du feil,spillergruppen,styret og hjelpetrenere var enige om Grönhagen og har du hvert trener i allsvenskan i 18 år så er du en topptrener.

Gidder ikke å krangle med deg om definisjonen på hva en topptrener er, men gode resultater må da være første krav for å bli kallt en topptrener. Eller er det også noe du er uenig i paco???

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 18:10

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream
Allsvenskan!???
Ja svensk toppserie!!!!!!!

Ja jeg vet hva allsvenskan er paco, men å påstå at Grønhagen har vært trener i 18 år i allsvenskan er jo direkte løgn!

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 18:11
Endret: 27 feb 07, 18:12
Opprinnelig postet av HotDream

hehehehehehhehe som sagt så tar du feil,spillergruppen,styret og hjelpetrenere var enige om Grönhagen og har du hvert trener i allsvenskan i 18 år så er du en topptrener.

Gidder ikke å krangle med deg om definisjonen på hva en topptrener er, men gode resultater må da være første krav for å bli kallt en topptrener. Eller er det også noe du er uenig i paco???

ToppToppTopp kan kalle det hva du vil men får du jobbe i Allsvenskan i 18 år så må det vel være noen arbeidsgivere som mener du holder mål.Ta til helvete og slutt med dritten din mot Grönhagen,har trent FFK i 3 kamper!!!!!! idag ble det seier mot Lyn så hold kjeft og se positivt på en seier.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 18:24
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream

hehehehehehhehe som sagt så tar du feil,spillergruppen,styret og hjelpetrenere var enige om Grönhagen og har du hvert trener i allsvenskan i 18 år så er du en topptrener.

Gidder ikke å krangle med deg om definisjonen på hva en topptrener er, men gode resultater må da være første krav for å bli kallt en topptrener. Eller er det også noe du er uenig i paco???

ToppToppTopp kan kalle det hva du vil men får du jobbe i Allsvenskan i 18 år så må det vel være noen arbeidsgivere som mener du holder mål.Ta til helvete og slutt med dritten din mot Grönhagen,har trent FFK i 3 kamper!!!!!! idag ble det seier mot Lyn så hold kjeft og se positivt på en seier.

Det svaret sier mest om deg paco... Jeg er kritisk til hvem jeg vil innpå her. Det er det som skaper debatt. Kunne aldri falle meg inn å holde kjeft fordi noen ikke har mage til å tåle det. Husker du sist du gikk til angrep på person og ikke sak her inne paco? Da spurte jeg deg hvor du tilbringer dagene.......

 Er det ingen moderator på disse sidene: ?

---------------------------

RednWhite


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 27 feb 07, 18:26
Paco virker litt som en propagandamann sendt fra styret i FFK. hehehe

---------------------------

Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fix


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 18:29
Opprinnelig postet av TurnipZ
Paco virker litt som en propagandamann sendt fra styret i FFK. hehehe
Syns bare det er rart at rett etter vi slår Lyn med Grönhagen i sin 3 kamp så skal enkelte klage uansett,jeg velger og Gratulere gutta med seier jeg.

TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 27 feb 07, 18:34

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av TurnipZ
Paco virker litt som en propagandamann sendt fra styret i FFK. hehehe
Syns bare det er rart at rett etter vi slår Lyn med Grönhagen i sin 3 kamp så skal enkelte klage uansett,jeg velger og Gratulere gutta med seier jeg.

Det er jeg enig i Paco!

---------------------------

Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fixi. Paxi fix


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 18:48
Opprinnelig postet av TurnipZ

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av TurnipZ
Paco virker litt som en propagandamann sendt fra styret i FFK. hehehe
Syns bare det er rart at rett etter vi slår Lyn med Grönhagen i sin 3 kamp så skal enkelte klage uansett,jeg velger og Gratulere gutta med seier jeg.

Det er jeg enig i Paco!

Så si det da paco isteden for å komme med innlegg som overskrider alt som heter regler her inne. Det er jo du som dummer deg ut.... Skjerping?? Det er forresten ingen som har klaget. Er bare skeptisk til valgene som er gjort i år. Ingenting av det som har skjedd idag får meg til å endre på skepsisen. Håoer jo at det ordner seg.....

En seier er alltid godt å ta med seg og jeg er også fornøyd med at vi vinner, men motstanden,et  B-preget Lynlag, får meg ikke akkurat til å gå i taket.

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 feb 07, 18:49
Endret: 27 feb 07, 18:50

Tippeligaen har en haug med unge ferske Tippeligatrenere. Lurer på hvem som er topptrener av dem? Kanskje noen av dere som er skeptisk til Grønhagen kan komme opp med en liste som viser hvem som er topptrenere av dem? he he he....

Grønhagen,har vel like mye erfaring fra troppfotball som alle dem tilsammen. La Grønhagen vise hva han er god for. Så får vi bedømme det etter sesongslutt.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 18:53
Endret: 27 feb 07, 18:53
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av TurnipZ

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av TurnipZ
Paco virker litt som en propagandamann sendt fra styret i FFK. hehehe
Syns bare det er rart at rett etter vi slår Lyn med Grönhagen i sin 3 kamp så skal enkelte klage uansett,jeg velger og Gratulere gutta med seier jeg.

Det er jeg enig i Paco!

Så si det da paco isteden for å komme med innlegg som overskrider alt som heter regler her inne. Det er jo du som dummer deg ut.... Skjerping?? Det er forresten ingen som har klaget. Er bare skeptisk til valgene som er gjort i år. Ingenting av det som har skjedd idag får meg til å endre på skepsisen. Håoer jo at det ordner seg.....

En seier er alltid godt å ta med seg og jeg er også fornøyd med at vi vinner, men motstanden,et  B-preget Lynlag, får meg ikke akkurat til å gå i taket.

Tror du kommer til å klage uansett,men nå skal vi ut og få i oss litt mat her nede i varmen så  du får ha en fullkommen aften.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 19:09
Opprinnelig postet av benksliter`n

Tippeligaen har en haug med unge ferske Tippeligatrenere. Lurer på hvem som er topptrener av dem? Kanskje noen av dere som er skeptisk til Grønhagen kan komme opp med en liste som viser hvem som er topptrenere av dem? he he he....

Grønhagen,har vel like mye erfaring fra troppfotball som alle dem tilsammen. La Grønhagen vise hva han er god for. Så får vi bedømme det etter sesongslutt.

Vi har ikke noe valg. Har ikke noe imot Grønhagen jeg,men jeg får ikke ansettelsen til å rime med det som ble sagt fra T.Høili og andre i FFK systemet. Det var de som sa at de skulle ansette en topptrener, og det må jo være basert på trenerens cv (resultater). Hva skulle det ellers være basert på? Jeg har ikke lansert ordet "topptrener" i denne diskusjonen. Hadde vært fornøyd med om Aune/Haugen hadde fått jobben jeg. Hadde vært et eksperiment det også....akkurat som nå.... 

Er ikke meg som skal si hvem som er "topptrener" i Tippeligaen, men du kan jo se på de laga som var topp 7 (8) i fjor. En blanding av unge ferske trenere og et par med litt mer rutine. Felles for alle er vel at de oppnådde resultater?  Det er ALLTID resultatene som teller. Det er mindre viktig om treneren er "en hyggelig kar" eller ikke.

Håper av hele mitt hjerte at Grønhagen får sving på laget. Men er fortsatt skeptisk. Time will show...

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 19:11
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av benksliter`n

Tippeligaen har en haug med unge ferske Tippeligatrenere. Lurer på hvem som er topptrener av dem? Kanskje noen av dere som er skeptisk til Grønhagen kan komme opp med en liste som viser hvem som er topptrenere av dem? he he he....

Grønhagen,har vel like mye erfaring fra troppfotball som alle dem tilsammen. La Grønhagen vise hva han er god for. Så får vi bedømme det etter sesongslutt.

Vi har ikke noe valg. Har ikke noe imot Grønhagen jeg,men jeg får ikke ansettelsen til å rime med det som ble sagt fra T.Høili og andre i FFK systemet. Det var de som sa at de skulle ansette en topptrener, og det må jo være basert på trenerens cv (resultater). Hva skulle det ellers være basert på? Jeg har ikke lansert ordet "topptrener" i denne diskusjonen. Hadde vært fornøyd med om Aune/Haugen hadde fått jobben jeg. Hadde vært et eksperiment det også....akkurat som nå.... 

Er ikke meg som skal si hvem som er "topptrener" i Tippeligaen, men du kan jo se på de laga som var topp 7 (8) i fjor. En blanding av unge ferske trenere og et par med litt mer rutine. Felles for alle er vel at de oppnådde resultater?  Det er ALLTID resultatene som teller. Det er mindre viktig om treneren er "en hyggelig kar" eller ikke.

Håper av hele mitt hjerte at Grønhagen får sving på laget. Men er fortsatt skeptisk. Time will show...

Du snakker jo rundt deg selv.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 19:13
Endret: 27 feb 07, 20:57

Opprinnelig postet av paco
Tror du kommer til å klage uansett,men nå skal vi ut og få i oss litt mat her nede i varmen så  du får ha en fullkommen aften.

Oj oj Du bor i særp ja... Forklarer en del det.  Buen provecho

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 19:20
Opprinnelig postet av HotDream

Tror du kommer til å klage uansett,men nå skal vi ut og få i oss litt mat her nede i varmen så  du får ha en fullkommen aften.

Oj oj Du bor i særp ja... Forklarer en del det.  Buen provecho

Ikke vondt ment men du må være stokk dum,fy faen er det mulig.Sikkert få sarpinger som holder med FFK,jeg kommer fra Oslo.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 19:25
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av benksliter`n

Tippeligaen har en haug med unge ferske Tippeligatrenere. Lurer på hvem som er topptrener av dem? Kanskje noen av dere som er skeptisk til Grønhagen kan komme opp med en liste som viser hvem som er topptrenere av dem? he he he....

Grønhagen,har vel like mye erfaring fra troppfotball som alle dem tilsammen. La Grønhagen vise hva han er god for. Så får vi bedømme det etter sesongslutt.

Vi har ikke noe valg. Har ikke noe imot Grønhagen jeg,men jeg får ikke ansettelsen til å rime med det som ble sagt fra T.Høili og andre i FFK systemet. Det var de som sa at de skulle ansette en topptrener, og det må jo være basert på trenerens cv (resultater). Hva skulle det ellers være basert på? Jeg har ikke lansert ordet "topptrener" i denne diskusjonen. Hadde vært fornøyd med om Aune/Haugen hadde fått jobben jeg. Hadde vært et eksperiment det også....akkurat som nå.... 

Er ikke meg som skal si hvem som er "topptrener" i Tippeligaen, men du kan jo se på de laga som var topp 7 (8) i fjor. En blanding av unge ferske trenere og et par med litt mer rutine. Felles for alle er vel at de oppnådde resultater?  Det er ALLTID resultatene som teller. Det er mindre viktig om treneren er "en hyggelig kar" eller ikke.

Håper av hele mitt hjerte at Grønhagen får sving på laget. Men er fortsatt skeptisk. Time will show...

Du snakker jo rundt deg selv.

Forklar den paco. Eller les innleggene mine med hue og ikke med hjertet. Jeg er like glad i FFK som deg. Det betyr ikke at jeg ikke har evnen til å være skeptisk til noen av valgene som blir gjort i klubben. Det være seg når det gjelder spillere (prøver å være moderat der) eller trenere... Trenere blir bedømt på resultater, eller er det feil det? Når du da ikke har noen, så må det jo være lov å være skeptisk. Ordet topptrener har som sagt ikke blitt introdusert av meg, men betegnelsen passer på folk som har resultater på toppnivå å vise til. Ingen av de ansatte i FFK kommer inn under kategorien... enda

 

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 19:47
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream

Tror du kommer til å klage uansett,men nå skal vi ut og få i oss litt mat her nede i varmen så  du får ha en fullkommen aften.

Oj oj Du bor i særp ja... Forklarer en del det.  Buen provecho

Ikke vondt ment men du må være stokk dum,fy faen er det mulig.Sikkert få sarpinger som holder med FFK,jeg kommer fra Oslo.

Var et forsøk på å være morsom dette da, siden du snakket om å gå ut å spise i varmen. Men den lå visst for høyt ja... Oslo?? Javel. Det står jo særp  i profilen din...

Er det nødvendig å banne og å kalle folk for dumme fordi de ikke har samme mening som deg? Med den språkbruken framstår du jo mer og mer som en tulling som ikke har hjerne nok til å argumentere i en diskusjon og som i mangel av argumenter begynner å bruke ord som passer best på deg selv. Slår du folk også eller, når du går tom for argumenter??? Bare spør jeg....

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 19:50
Endret: 27 feb 07, 20:58
Opprinnelig postet av HotDream

Var et forsøk på å være morsom dette da, siden du snakket om å gå ut å spise i varmen. Men den lå visst for høyt ja... Oslo?? Javel. Det står jo særp  i profilen din...

Er det nødvendig å banne og å kalle folk for dumme fordi de ikke har samme mening som deg? Med den språkbruken framstår du jo mer og mer som en tulling som ikke har hjerne nok til å argumentere i en diskusjon og som i mangel av argumenter begynner å bruke ord som passer best på deg selv. Slår du folk også eller, når du går tom for argumenter??? Bare spør jeg....

Varmen=La Manga,er og ser FFK live jeg se.

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 feb 07, 20:28
kan dere være så snill og holde dere til saken?

stemmer for å stenge tråden

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 feb 07, 20:39

Opprinnelig postet av JipJap
kan dere være så snill og holde dere til saken?

stemmer for å stenge tråden

Hvorfor det? Bare fordi Paco ikke evner å diskutere sak......


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 27 feb 07, 21:10

Vært fint hvis du ikke lenger blir med i denne diskusjonen paco. Synes ikke du viser deg verdig til å diskutere dette temaet jeg tok opp mer. Så fint hvis du klarer å holde deg unna. Så kan heller vi andre, som klarer å diskutere her inne på en saklig og ordentlig måte fortsette denne diskusjonen. Får se om du klarer å holde deg unna nå da. Ikke at jeg har de største forventningene, etter alt annet du har sagt og gjort.

Forresten takk til dere andre for saklige, og interessante argumenter. Bra med seier idag for selvtilliten i laget, selv om dette Lyn-laget ikke var spesielt mye å skryte av, og langt ifra en første 11, er de vil stille med når serien starter. Mye rotete spill, selv om noe var bra.Men vil se mer av FFK, før jeg slutter å være bekymret.

 


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 27 feb 07, 21:12

Regner med moderator følger med på hva paco gjør, så ser ingen grunn til at denne tråden stenges 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 21:22
Trøsten min er at jeg ikke synes stallen er så ille. Vi har mange bra spillere og muligheter for at noen av de nye slår til. Ivory Boys har jeg avskrevet foreløpig. Er som alle her inne vet nå; skeptisk til treneren, men han er nå engang på plass og vi får bare håpe han får orden på laget. Vi er vel mer avhengig av at LAGET fungerer enn de fleste da vi har mange jevnt gode spillere, men få (om noen) store stjerner/invidualister.  Grønhagen er kjent for å oppnå ganske mye bra på kort tid, men også at effekten avtar over tid (litt Tom Nordli?). La oss håpe effekten holder minst en sesong. Krysser fingrene

---------------------------

RednWhite


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 feb 07, 23:10
Opprinnelig postet av Lars B

Regner med moderator følger med på hva paco gjør, så ser ingen grunn til at denne tråden stenges 

Det skal (minst) to til for å danse tango, det er min kommentar om paco vs. "resten av røkla".

Men for å komme litt tilbake til diskusjonen: Hvem er det som, av dagens trenere i Norsk eliteserie, er å kalle en "topptrener"?

For å sette ting på spissen: Grönhagen har vel omtrent like mange års erfaring som hovedtrener fra høyeste og nest høyeste nivå i Sverige som de øvrige trenerne i Norge har til sammen...

Anders Grönhagen (53)
Jon Jönsson, Stabæk (47)
Gaute Larsen, Odd (46)
Tom Nordlie, LSK (45)
Per Joar Hansen, Aafk (42)
Arne Sandstø, Odd (41)
Tor Thodesen, Sandefjord (41)
Dag-Eiliv Fagermo, Strømsgodset (40)
Mons Ivar Mjelde, Brann (40)
Uwe Rösler, Viking (39)
Stig Inge Bjørnebye, Start (38)
Henning Berg, Lyn (38)
Knut Tørum, RBK (36)
Steinar Nilsen, TIL (35)
Petter Myhre, Vålerenga (35)

Det er ikke mange trenere her jeg ville kalle topptrenere.  Flere har potensiale til å bli det, men det er ikke så mange som er det - og som har en CV med seriegull, cupgull eller andre turneringsseire.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 feb 07, 23:23
Endret: 27 feb 07, 23:27
At man har vært med i spillet lenge betyr ikke nødvendigvis at man er en veldig god spiller.

Og når det gjelder mange av de andre trenerne i Tippeligaen, så er det en grunn til at de ikke har veldig imponerende CVer ennå, rett og slett fordi de er tidlig i sine trenerkarriere og det er mange trenere her med stort potensiale. Flere kan også kompensere for manglende trenererfaring ved at de har spilt internasjonal fotball og vært under ledelse av store trenere i utlandet og hentet masse impulser derfra.

Der yngre trenere ikke kan vurderes ut i fra CV, er det mer naturlig å vurdere en eldre trener som Grönhagen ut fra hva han har oppnådd. Og inntrykket jeg sitter igjen med fra de som har inngående kunnskap om svensk fotball, er at Grönhagen ikke har markert seg all verden. Jeg føler vi på mange måter kan sammenligne ham med en gjennomsnittlig høyreback på et gjennomsnittlig lag i Allsvenskan, som har rykket ned et par ganger, vunnet cupen, men aldri prestert jevnt bra, og denne høyrebacken (Grönhagen) har i alle år vært en "grå mus" på dette laget, som ikke har utmerket seg veldig i den ene eller andre retningen, men stort sett fortjent en plass på laget i alle år fordi man ikke har funnet noen bedre. Ok, kanskje en litt dårlig sammenligning, men vil tro dere forstår hvor jeg vil...

Men nå er Grönhagen her - og Eggen borte - så jeg er helt med på å gi ham en sjanse og støtte opp.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 feb 07, 23:24

noen her inne sier at grønhagen ikke er en topp trener, kan jeg spørre, er eggen en topp trener? og hva tilsier evt at han er det kontra grønhagen?

 

bare ett spørsmål....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 feb 07, 23:29
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

noen her inne sier at grønhagen ikke er en topp trener, kan jeg spørre, er eggen en topp trener? og hva tilsier evt at han er det kontra grønhagen?


Jeg vil tro det finnes hundre forskjellige definisjoner av "topptrener" så det gir liten mening i å måle trenere opp mot en slik betegnelse.

Det jeg mener er imidlertid at Grönhagen umiddelbart ikke virker som noen bedre trenerkapasitet enn han vi hadde, og når man legger viktigheten av kontinuitet inn i regnestykket, så ville det for meg hvertfall vært opplagt bedre om Eggen hadde blitt i klubben. Vel vitende om at det er historie nå.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 feb 07, 23:52

Opprinnelig postet av Costanza
At man har vært med i spillet lenge betyr ikke nødvendigvis at man er en veldig god spiller.

Og når det gjelder mange av de andre trenerne i Tippeligaen, så er det en grunn til at de ikke har veldig imponerende CVer ennå, rett og slett fordi de er tidlig i sine trenerkarriere og det er mange trenere her med stort potensiale. Flere kan også kompensere for manglende trenererfaring ved at de har spilt internasjonal fotball og vært under ledelse av store trenere i utlandet og hentet masse impulser derfra.

Der yngre trenere ikke kan vurderes ut i fra CV, er det mer naturlig å vurdere en eldre trener som Grönhagen ut fra hva han har oppnådd. Og inntrykket jeg sitter igjen med fra de som har inngående kunnskap om svensk fotball, er at Grönhagen ikke har markert seg all verden. Jeg føler vi på mange måter kan sammenligne ham med en gjennomsnittlig høyreback på et gjennomsnittlig lag i Allsvenskan, som har rykket ned et par ganger, vunnet cupen, men aldri prestert jevnt bra, og denne høyrebacken (Grönhagen) har i alle år vært en "grå mus" på dette laget, som ikke har utmerket seg veldig i den ene eller andre retningen, men stort sett fortjent en plass på laget i alle år fordi man ikke har funnet noen bedre. Ok, kanskje en litt dårlig sammenligning, men vil tro dere forstår hvor jeg vil...

Men nå er Grönhagen her - og Eggen borte - så jeg er helt med på å gi ham en sjanse og støtte opp.

Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 feb 07, 23:58
Endret: 28 feb 07, 14:49
Opprinnelig postet av benksliter`n

Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?

Kanskje Djurgården begynner å angre på hva de har gjort he he he....

Link

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 28 feb 07, 00:27
Endret: 28 feb 07, 00:28
Opprinnelig postet av benksliter`n

Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?


Jeg er rimelig trygg på at Djurgården ikke hadde ansatt Grönhagen som en midlertidig trener i noen kamper dersom han ikke var en lokal Djurgården-helt. Han har jo heltestatus i klubben fra tiden som fotballspiller der, og det har alltid vært sterke bånd mellom han og Djurgården. Og når det er sagt, så kom jeg over noen nett-diskusjoner fra da Grönhagen ble ansatt som Djurgården-trener da jeg gjorde research på ham i forbindelse med at han skulle bli ny FFK-trener... og det virket som det kom som et overraskende valg på mange, og flere klødde seg i hodet og lurte på hvorfor. Svaret lå trolig i at han var en "lokal, trygg og ukontroversiell løsning" i en tid klubben trengte stabilitet inn mot sesongslutt med en trener som aksepterte og var tilgjengelig for et akutt kortidsoppdrag (dvs han var uten jobb), for deretter å stable opp et nytt lag med en ny, permanent hovedtrener året etter. For meg virker Anders Grönhagen mer og mer som Sveriges svar på Vidar Davidsen...

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 feb 07, 09:22
Endret: 28 feb 07, 11:08
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av benksliter`n
Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

 Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?

Kanskje Djurgården begynner å angre på hva de har gjort he he he....

Link

Grønhagen har rykte i Sverige for å være en trener som oppnår gode resultater på relativt kort tid, og at effekten avtar etter en tid. Derfor var det vel ikke så rart at Djurgården ansatte ham for en kort periode ifjor høst. Å sammenligne Djurgården med RBK blir uansett helt feil...

---------------------------

RednWhite


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 28 feb 07, 11:39

La nå HotDream og Lars B holde på sitt synspunkt om at Eggen ikke har fått sin anerkjennelse og ros, og at Grönhagen ikke er en topptrener. Denne tråden har vel sporet helt av.......og ja, spar meg med å nevne "Paco" som den store stygge ulven...som det har blitt sagt tidligere, må det være to for å danse tango.

 

Jeg må bare si meg enig med denialsander :

 

Opprinnelig postet av denialsander

Ja, Eggen har fått anerkjennelsen han fortjener. Han har fått mye mer ros enn han har fått kritikk. Men etterhvert var det mange som var uenige i Eggens disposisjoner og resultater - og han har, fullt fortjent mener jeg, fått kritikk for det.  

Men (!) kan vi ikke legge denne endeløse diskusjonen død en gang for alle?  Det er skrevet minst tusen innlegg om dette. Du kommer egentlig ikke med noe nytt som ikke er skrevet, kranglet om og diskutert i ørten tråder allerede...


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 feb 07, 15:25
Opprinnelig postet av Oslo

La nå HotDream og Lars B holde på sitt synspunkt om at Eggen ikke har fått sin anerkjennelse og ros, og at Grönhagen ikke er en topptrener. Denne tråden har vel sporet helt av.......og ja, spar meg med å nevne "Paco" som den store stygge ulven...som det har blitt sagt tidligere, må det være to for å danse tango.

  

Tusen takk for at jeg får mene hva jeg vil. Hadde egentlig ikke tenkt å spørre deg om lov uansett da men.... he he he paco  "stor stygg ulv"? he he he  

Nå skal det vel sies at jeg synes Eggen har fått bra både anerkjennelse og ros fra de fleste. Mer kan det sikkert bli etterhvert som sesongen skrider fram....     

Når det gjelder Grønhagen så hjelper det vel lite hva jeg mener. Han er jo ansatt og får få en sjanse. Når det gjelder hans kapasitet så støtter jeg meg på hva som er vanlig oppfattelse av mannen i Sverige/svensk fotball hvor han jo har jobbet siden han ble trener Kan jo egentlig bare krysse fingrene og håpe at han gjør det bedre i "utlandet".At noen på det nåværende tidspunkt velger å kalle ham en topptrener får stå for deres egen regning.

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340