Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre for FFK etter KTE. Har Eggen fått den anerkjennelsen han fortjener?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 19:50
Endret: 27 feb 07, 20:58
Opprinnelig postet av HotDream

Var et forsøk på å være morsom dette da, siden du snakket om å gå ut å spise i varmen. Men den lå visst for høyt ja... Oslo?? Javel. Det står jo særp  i profilen din...

Er det nødvendig å banne og å kalle folk for dumme fordi de ikke har samme mening som deg? Med den språkbruken framstår du jo mer og mer som en tulling som ikke har hjerne nok til å argumentere i en diskusjon og som i mangel av argumenter begynner å bruke ord som passer best på deg selv. Slår du folk også eller, når du går tom for argumenter??? Bare spør jeg....

Varmen=La Manga,er og ser FFK live jeg se.

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 feb 07, 20:28
kan dere være så snill og holde dere til saken?

stemmer for å stenge tråden

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 feb 07, 20:39

Opprinnelig postet av JipJap
kan dere være så snill og holde dere til saken?

stemmer for å stenge tråden

Hvorfor det? Bare fordi Paco ikke evner å diskutere sak......


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 27 feb 07, 21:10

Vært fint hvis du ikke lenger blir med i denne diskusjonen paco. Synes ikke du viser deg verdig til å diskutere dette temaet jeg tok opp mer. Så fint hvis du klarer å holde deg unna. Så kan heller vi andre, som klarer å diskutere her inne på en saklig og ordentlig måte fortsette denne diskusjonen. Får se om du klarer å holde deg unna nå da. Ikke at jeg har de største forventningene, etter alt annet du har sagt og gjort.

Forresten takk til dere andre for saklige, og interessante argumenter. Bra med seier idag for selvtilliten i laget, selv om dette Lyn-laget ikke var spesielt mye å skryte av, og langt ifra en første 11, er de vil stille med når serien starter. Mye rotete spill, selv om noe var bra.Men vil se mer av FFK, før jeg slutter å være bekymret.

 


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 27 feb 07, 21:12

Regner med moderator følger med på hva paco gjør, så ser ingen grunn til at denne tråden stenges 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 feb 07, 21:22
Trøsten min er at jeg ikke synes stallen er så ille. Vi har mange bra spillere og muligheter for at noen av de nye slår til. Ivory Boys har jeg avskrevet foreløpig. Er som alle her inne vet nå; skeptisk til treneren, men han er nå engang på plass og vi får bare håpe han får orden på laget. Vi er vel mer avhengig av at LAGET fungerer enn de fleste da vi har mange jevnt gode spillere, men få (om noen) store stjerner/invidualister.  Grønhagen er kjent for å oppnå ganske mye bra på kort tid, men også at effekten avtar over tid (litt Tom Nordli?). La oss håpe effekten holder minst en sesong. Krysser fingrene

---------------------------

RednWhite


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 feb 07, 23:10
Opprinnelig postet av Lars B

Regner med moderator følger med på hva paco gjør, så ser ingen grunn til at denne tråden stenges 

Det skal (minst) to til for å danse tango, det er min kommentar om paco vs. "resten av røkla".

Men for å komme litt tilbake til diskusjonen: Hvem er det som, av dagens trenere i Norsk eliteserie, er å kalle en "topptrener"?

For å sette ting på spissen: Grönhagen har vel omtrent like mange års erfaring som hovedtrener fra høyeste og nest høyeste nivå i Sverige som de øvrige trenerne i Norge har til sammen...

Anders Grönhagen (53)
Jon Jönsson, Stabæk (47)
Gaute Larsen, Odd (46)
Tom Nordlie, LSK (45)
Per Joar Hansen, Aafk (42)
Arne Sandstø, Odd (41)
Tor Thodesen, Sandefjord (41)
Dag-Eiliv Fagermo, Strømsgodset (40)
Mons Ivar Mjelde, Brann (40)
Uwe Rösler, Viking (39)
Stig Inge Bjørnebye, Start (38)
Henning Berg, Lyn (38)
Knut Tørum, RBK (36)
Steinar Nilsen, TIL (35)
Petter Myhre, Vålerenga (35)

Det er ikke mange trenere her jeg ville kalle topptrenere.  Flere har potensiale til å bli det, men det er ikke så mange som er det - og som har en CV med seriegull, cupgull eller andre turneringsseire.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 feb 07, 23:23
Endret: 27 feb 07, 23:27
At man har vært med i spillet lenge betyr ikke nødvendigvis at man er en veldig god spiller.

Og når det gjelder mange av de andre trenerne i Tippeligaen, så er det en grunn til at de ikke har veldig imponerende CVer ennå, rett og slett fordi de er tidlig i sine trenerkarriere og det er mange trenere her med stort potensiale. Flere kan også kompensere for manglende trenererfaring ved at de har spilt internasjonal fotball og vært under ledelse av store trenere i utlandet og hentet masse impulser derfra.

Der yngre trenere ikke kan vurderes ut i fra CV, er det mer naturlig å vurdere en eldre trener som Grönhagen ut fra hva han har oppnådd. Og inntrykket jeg sitter igjen med fra de som har inngående kunnskap om svensk fotball, er at Grönhagen ikke har markert seg all verden. Jeg føler vi på mange måter kan sammenligne ham med en gjennomsnittlig høyreback på et gjennomsnittlig lag i Allsvenskan, som har rykket ned et par ganger, vunnet cupen, men aldri prestert jevnt bra, og denne høyrebacken (Grönhagen) har i alle år vært en "grå mus" på dette laget, som ikke har utmerket seg veldig i den ene eller andre retningen, men stort sett fortjent en plass på laget i alle år fordi man ikke har funnet noen bedre. Ok, kanskje en litt dårlig sammenligning, men vil tro dere forstår hvor jeg vil...

Men nå er Grönhagen her - og Eggen borte - så jeg er helt med på å gi ham en sjanse og støtte opp.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 feb 07, 23:24

noen her inne sier at grønhagen ikke er en topp trener, kan jeg spørre, er eggen en topp trener? og hva tilsier evt at han er det kontra grønhagen?

 

bare ett spørsmål....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 feb 07, 23:29
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

noen her inne sier at grønhagen ikke er en topp trener, kan jeg spørre, er eggen en topp trener? og hva tilsier evt at han er det kontra grønhagen?


Jeg vil tro det finnes hundre forskjellige definisjoner av "topptrener" så det gir liten mening i å måle trenere opp mot en slik betegnelse.

Det jeg mener er imidlertid at Grönhagen umiddelbart ikke virker som noen bedre trenerkapasitet enn han vi hadde, og når man legger viktigheten av kontinuitet inn i regnestykket, så ville det for meg hvertfall vært opplagt bedre om Eggen hadde blitt i klubben. Vel vitende om at det er historie nå.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 feb 07, 23:52

Opprinnelig postet av Costanza
At man har vært med i spillet lenge betyr ikke nødvendigvis at man er en veldig god spiller.

Og når det gjelder mange av de andre trenerne i Tippeligaen, så er det en grunn til at de ikke har veldig imponerende CVer ennå, rett og slett fordi de er tidlig i sine trenerkarriere og det er mange trenere her med stort potensiale. Flere kan også kompensere for manglende trenererfaring ved at de har spilt internasjonal fotball og vært under ledelse av store trenere i utlandet og hentet masse impulser derfra.

Der yngre trenere ikke kan vurderes ut i fra CV, er det mer naturlig å vurdere en eldre trener som Grönhagen ut fra hva han har oppnådd. Og inntrykket jeg sitter igjen med fra de som har inngående kunnskap om svensk fotball, er at Grönhagen ikke har markert seg all verden. Jeg føler vi på mange måter kan sammenligne ham med en gjennomsnittlig høyreback på et gjennomsnittlig lag i Allsvenskan, som har rykket ned et par ganger, vunnet cupen, men aldri prestert jevnt bra, og denne høyrebacken (Grönhagen) har i alle år vært en "grå mus" på dette laget, som ikke har utmerket seg veldig i den ene eller andre retningen, men stort sett fortjent en plass på laget i alle år fordi man ikke har funnet noen bedre. Ok, kanskje en litt dårlig sammenligning, men vil tro dere forstår hvor jeg vil...

Men nå er Grönhagen her - og Eggen borte - så jeg er helt med på å gi ham en sjanse og støtte opp.

Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 feb 07, 23:58
Endret: 28 feb 07, 14:49
Opprinnelig postet av benksliter`n

Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?

Kanskje Djurgården begynner å angre på hva de har gjort he he he....

Link

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 28 feb 07, 00:27
Endret: 28 feb 07, 00:28
Opprinnelig postet av benksliter`n

Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?


Jeg er rimelig trygg på at Djurgården ikke hadde ansatt Grönhagen som en midlertidig trener i noen kamper dersom han ikke var en lokal Djurgården-helt. Han har jo heltestatus i klubben fra tiden som fotballspiller der, og det har alltid vært sterke bånd mellom han og Djurgården. Og når det er sagt, så kom jeg over noen nett-diskusjoner fra da Grönhagen ble ansatt som Djurgården-trener da jeg gjorde research på ham i forbindelse med at han skulle bli ny FFK-trener... og det virket som det kom som et overraskende valg på mange, og flere klødde seg i hodet og lurte på hvorfor. Svaret lå trolig i at han var en "lokal, trygg og ukontroversiell løsning" i en tid klubben trengte stabilitet inn mot sesongslutt med en trener som aksepterte og var tilgjengelig for et akutt kortidsoppdrag (dvs han var uten jobb), for deretter å stable opp et nytt lag med en ny, permanent hovedtrener året etter. For meg virker Anders Grönhagen mer og mer som Sveriges svar på Vidar Davidsen...

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 feb 07, 09:22
Endret: 28 feb 07, 11:08
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av benksliter`n
Synes det da er veldig rart,at Djurgården ansatte Grønhagen i en overgangsperiode i høst? Djurgården er Sveriges beste lag de sist årene(som Rosenborg i Norge) i Sverige.

Kan umulig være fordi de tror han er en dårlig trener.

 Djurgården har nå ansatt en Ung Islandsk trener uten trenermeritter,som har spilt for Arsenal i sin karriere. En meget god spiller som slet mye med skader i karrieren. De tror kanskje at denne Islendingen,kan innføre litt treningskultur fra Arsenal? Han er jo en helt fersk trener?

Kanskje Djurgården begynner å angre på hva de har gjort he he he....

Link

Grønhagen har rykte i Sverige for å være en trener som oppnår gode resultater på relativt kort tid, og at effekten avtar etter en tid. Derfor var det vel ikke så rart at Djurgården ansatte ham for en kort periode ifjor høst. Å sammenligne Djurgården med RBK blir uansett helt feil...

---------------------------

RednWhite


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 28 feb 07, 11:39

La nå HotDream og Lars B holde på sitt synspunkt om at Eggen ikke har fått sin anerkjennelse og ros, og at Grönhagen ikke er en topptrener. Denne tråden har vel sporet helt av.......og ja, spar meg med å nevne "Paco" som den store stygge ulven...som det har blitt sagt tidligere, må det være to for å danse tango.

 

Jeg må bare si meg enig med denialsander :

 

Opprinnelig postet av denialsander

Ja, Eggen har fått anerkjennelsen han fortjener. Han har fått mye mer ros enn han har fått kritikk. Men etterhvert var det mange som var uenige i Eggens disposisjoner og resultater - og han har, fullt fortjent mener jeg, fått kritikk for det.  

Men (!) kan vi ikke legge denne endeløse diskusjonen død en gang for alle?  Det er skrevet minst tusen innlegg om dette. Du kommer egentlig ikke med noe nytt som ikke er skrevet, kranglet om og diskutert i ørten tråder allerede...


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 feb 07, 15:25
Opprinnelig postet av Oslo

La nå HotDream og Lars B holde på sitt synspunkt om at Eggen ikke har fått sin anerkjennelse og ros, og at Grönhagen ikke er en topptrener. Denne tråden har vel sporet helt av.......og ja, spar meg med å nevne "Paco" som den store stygge ulven...som det har blitt sagt tidligere, må det være to for å danse tango.

  

Tusen takk for at jeg får mene hva jeg vil. Hadde egentlig ikke tenkt å spørre deg om lov uansett da men.... he he he paco  "stor stygg ulv"? he he he  

Nå skal det vel sies at jeg synes Eggen har fått bra både anerkjennelse og ros fra de fleste. Mer kan det sikkert bli etterhvert som sesongen skrider fram....     

Når det gjelder Grønhagen så hjelper det vel lite hva jeg mener. Han er jo ansatt og får få en sjanse. Når det gjelder hans kapasitet så støtter jeg meg på hva som er vanlig oppfattelse av mannen i Sverige/svensk fotball hvor han jo har jobbet siden han ble trener Kan jo egentlig bare krysse fingrene og håpe at han gjør det bedre i "utlandet".At noen på det nåværende tidspunkt velger å kalle ham en topptrener får stå for deres egen regning.

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340