Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre for FFK etter KTE. Har Eggen fått den anerkjennelsen han fortjener?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 21 feb 07, 17:41
Endret: 21 feb 07, 18:00
Har gjort meg opp noen refleksjoner rundt FFK som klubb, utviklingen som har skjedd i klubben siden Eggen tiltrådte , om hans avgang, og veien videre.Jeg er er en gutt på 29 år,som er medlem av pl.haugen, og nå bosatt i Oslo.Jeg har fulgt FFK fast siden 1987, og følger de idag stort sett på alle hjemme og bortekamper. Jeg må med min bakgrunn også som fotballspiller, og hvor godt jeg kjenner miljøet i og rundt FFK,stille meg litt undrende til hva som har skjedd i klubben siden FFK,s beste sesong siden 1966, som ble kronet med cupgull, og 8 plass.Har merket meg endel holdninger her inne rundt KTE virke som trener i FFK, hvor holdninger blant annet har florert,om at hvilken som helst trener kunne klart det samme med de ressursene Eggen hadde til rådighet. For meg så er det en historieløst. Se på FFK siden 1984, de har hatt gode ressurser, stort sett bedre enn sine mostandere.Det har vært satset hardt selv om økonomien i klubben ikke tilsvarte satsningen. Trenere som: Reine Almquist, Øyvind Nilsen, LO Matsson, Håkan Sandberg etc. har blitt hentet inn, og ikke maktet å få klubben opp. Av disse så var,og er ihvertfall LO Matsson en meritert trener, med gode resultater i Sverige og vise til.KTE skapte en optimisme i byen, både med sitt vesen og sin offensive fotballfilosofi. FFk var en veldig uprofesjonell klubb på den tiden Eggen kom, og KTE alene fikk røsket opp i den ukulturen som hadde florert i Fredrikstad Fotballklubb.Historien viser at penger ikke alene skaper toppidrettskultur.Se bare på Viking ifjor som hadde det nest høyeste budsjettet, men allikevel nesten rykket ned.Både RBK, VIF og LSK har brukt tid på å komme på det nivået de er i dag. Og selv de er ujevne år for år.Tror virkelig den jevne FFK supporter at FFK, skal kjempe om ligagullet allerede nå, med den stallen vi har, samt at vi for 5 år siden var et 2 div.lag? De fleste andre topplagene kan stille to lag som nesten er jevngode.FFK er ikke i nærheten av dette.Fikk egentlig KTE så mye ressurser til rådighet?

Etter FFK ble et tippeligalag, så har FFK ligget under middels for budsjettene i tippeligaen, så svaret på dette må nok være nei.Det er en kjempeprestasjon å ha holdt FFK i tippeligaen i 3 år, og allerede nå ha hentet en ny pokal til skapet.Historien viser at de første to årene som regel er veldig kritiske for et nyopprykket lag.Folk jeg kjenner rundt om i landet, skjønner ikke hvordan folk i Fredrikstad kunne snakke om trenerbytte i fjor høst før sesongen var over,og at vi ikke heller ga KTE den hederen han fortjente. Og etterpå.Hvordan kunne FFK så lett gi slipp på han?Ser at mange her inne mener at det var Eggen,s eget valg å gi seg.Da vet dere ikke i sannheten om hans avgang.Eggen hadde i prinsippet ikke noe valg.Styret i Fredrikstad ville i utgangspunktet fjerne KTE allerede i fjor høst, men pga cupgullet, så ble det vanskelig for styret å fjerne Eggen.Eggen hadde fra før et anstrengt forhold til Høili, etter at Høili hadde kritisert FFK sine forsvarere for at de var for lave, og for dårlige.Og med det dermed også indirekte kritisert Eggen,s trenerferdigheter.For å få Høili på banen igjen,som var en nødvendighet pga FFK,s anstrengte økonomi, så ble Morgan A.ansatt.Det første Morgan A.så gjør, er å få Høili til å bidra med penger, for så å hente inn G.Johanson,H.Vourinen,og A.Stadheim, gjennom sine kontakter, uten Eggen sin velsignelse.Ser i ettertid at dette ikke kommer frem, og at begge parter holder kjeft om dette.Men for Eggen så var dette begynnelsen for slutten,hvor han så hadde en holdning overfor styret, at " ok, hent gjerne disse, men de får ikke spille på mitt lag".Nå fikk de spille noe,men minimalt,og det viste seg at ingen av disse til nå ihvertfall har forsterket laget.Og det ble selvfølgelig en uholdbar situasjon for begge parter.Som til slutt kulminerte med at KTE gikk. Hva skjedde så videre? det virket som klubben ble handlingslammet, enda de 4 måneder tidligere planla Eggens avgang.Man snakket om navn som Sollied, Semb, Berg etc..Hva fikk vi? Anders Gröhagen.Som var et førstevalg sa Morgan A??.Svensker jeg kjenner fra fotballmiljøet i Sverige skjønner ikke dette valget av FFK.Han er ikke ansett som en topptrener i Sverige.LO Matsson som jeg tok som et eksempel tidligere, har bedre meritter og vise til enn Grönis.Grönis gikk senest i våres ut og sa at han skulle trappe ned, og ikke var rett mann til å lede Djurgården ut i Europa.. Med ny stadion, kval.spill for Europa, så er jeg oppriktig bekymret for sesong 07.Føler at all optimisme som ble bygget opp i høst er blåst bort.Det tar også tid å spille inn et nytt system.En defensiv trygghet, skaper ikke offensiv trygghet.Skrekkeksemplet på dette, var når Drillo var her.Håper jeg tar feil, og det er ingenting jeg heller ønsker enn å følge FFK i toppen.Men vi må forsterke laget etter salget av Brenne, vi har etter min mening, ved siden av Bjørkøy og Piroja, mistet vår viktigste spiller, og målscorer.Når Morgan A.sier at Vidar M.er vår siste forsterkning, da tenker jeg negativt mot den nye sesongen.men uansett jeg blir å finne på min nye plass,på ny stadion,vil fotsatt synge høyt, og støtte laget i mitt hjerte i gode og onde dager uansett.Men fikk egentlig KTE den anerkjennelsen han fortjente?

Mod: La inn innlegget på nytt, da bredden på innlegget gikk ut over siden, prøv også å lage litt flere avsnitt i innlegget, slik at det blir lettere å lese.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 feb 07, 18:09

Ja, Eggen har fått anerkjennelsen han fortjener. Han har fått mye mer ros enn han har fått kritikk. Men etterhvert var det mange som var uenige i Eggens disposisjoner og resultater - og han har, fullt fortjent mener jeg, fått kritikk for det.  

Men (!) kan vi ikke legge denne endeløse diskusjonen død en gang for alle?  Det er skrevet minst tusen innlegg om dette. Du kommer egentlig ikke med noe nytt som ikke er skrevet, kranglet om og diskutert i ørten tråder allerede...

PS! Det er en gedigen skivebom å si at RBK er "ujevne år for år"; RBK har, siden 1988, vunnet seksten av nitten seriegull. De tre gangene de ikke har vunnet har de kommet på sølvplass to ganger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 21 feb 07, 18:14
drev å låret av meg ett langt innlegg her men fant ut at det er bedre å si, dette har vært diksutert opp og ned og på tvers i månedsvis.

eggen har fått nok anerkjennelse, vært en viktig brikke for oss, det er alt. ingen er større enn klubben sa han.

---------------------------

hoodrat nr. one


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 21 feb 07, 18:16

Grunnen til at jeg skrev dette inlegget er akkurat det at jeg føler at han ikke har fått den anerkjennelsen han fortjener. Og føler vel at dette inlegget også har en annen vinkling enn tidligere innlegg. Er det egentlig skivebom det jeg skrev?. Ja RBK har gode resultater fra 88, og er et unntak på 90- tallet også i europeisk målestokk. Men det tok RBK endel år frem til 88 og bli gode.og tippeligaen vil tror jeg variere mer fra år til år fremover..spørsmålet er om FFK kan være med der? Noe jeg stiller store spørsmålstegn ved i mitt innlegg

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 feb 07, 18:18

Mye bra og riktig her. Jeg er helt sikker på at tiden vil vise hvor fantastisk jobb Eggen egentlig har gjort for Fredrikstad. Det burde være en enkel sak for folk flest å se, men det er tydeligvis mange mennesker som tror trærne vokser rett inn i himmelen......  

    Regner med at Eggen blir æresgjest på serieåpningen og at det blir en markering og takk for jobben både fra klubb og supportere, noe det aldri ble tid til.

        Når det er sagt tror jeg det var riktig for både klubb og Eggen sjøl at dem skilte veier nå. Men om siste ord er skrevet om Eggen og FFK i historien er jeg ikke sikker på.......


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 feb 07, 18:58

Lars B. Jeg er stort sett enig i alt du skriver og deler din bekymring for framtiden. At Eggen er borte er en ting, men erstatteren har ikke min tillit. Jeg har sagt det før her inne og sier igjen: Det ble sagt av flere i FFK systemet og bl.a. av Terje Høili at FFK skulle og burde ansette en topptrener: Da spør jeg igjen hva som fikk dem til å ansette Grønhagen!?? Uforståelig at han en dag i januar plutselig ble noe han aldri før har vært....nemlig en topptrener..... Dessuten så ser det ut som om kontiuniteten i system og formasjoner er borte. Utrolig nok leter Grønhagen fortsatt etter "de 11 rette".....Har han ikke gjort leksene sine tro?

KTE har betydd utrolig mye for FFK og jeg håper da virkelig at han får en offisiell anerkjennelse for dette f.eks i pausen i første hjemmekamp på stadion.

 

---------------------------

RednWhite


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 21 feb 07, 19:20
Endret: 21 feb 07, 19:22
Opprinnelig postet av HotDream

Lars B. Jeg er stort sett enig i alt du skriver og deler din bekymring for framtiden. At Eggen er borte er en ting, men erstatteren har ikke min tillit. Jeg har sagt det før her inne og sier igjen: Det ble sagt av flere i FFK systemet og bl.a. av Terje Høili at FFK skulle og burde ansette en topptrener: Da spør jeg igjen hva som fikk dem til å ansette Grønhagen!?? Uforståelig at han en dag i januar plutselig ble noe han aldri før har vært....nemlig en topptrener..... Dessuten så ser det ut som om kontiuniteten i system og formasjoner er borte. Utrolig nok leter Grønhagen fortsatt etter "de 11 rette".....Har han ikke gjort leksene sine tro?

KTE har betydd utrolig mye for FFK og jeg håper da virkelig at han får en offisiell anerkjennelse for dette f.eks i pausen i første hjemmekamp på stadion.

 

Faen ( unnskyld uttrykket ), men hvor mange ganger skal du gnåle om dette med Grønhagen.....det kommer jo drit i hvert innlegg du skriver jo

 

Eggen er historie nå, nå er det fremtiden som gjelder, og da bør ALLE støtte opp om laget!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 feb 07, 22:32
Endret: 21 feb 07, 23:44
Opprinnelig postet av Oslo

Faen ( unnskyld uttrykket ), men hvor mange ganger skal du gnåle om dette med Grønhagen.....det kommer jo drit i hvert innlegg du skriver jo

 

Eggen er historie nå, nå er det fremtiden som gjelder, og da bør ALLE støtte opp om laget!

Det var som faen :-) at ikke det går ann å si meninga si om Grønhagen eller annet uten at det blir oppfattet som gnål. Du svarer da ikke på selve innlegget, hverken mitt siste eller andre. Du bare stempler dem som gnål, men det har jeg jo sett i dine "svar" til andre også. Du går til angrep på innlegget og svarer ikke på saken. Ingen mening om temaene som blir tatt opp?? Dritt er forresten noe som ligner svært på det du har skrevet ovenfor.

Hva er feil med min vurdering av Grønhagens fortid som trener? Kom med noe fornuftig tilbake (fakta) eller så kan du vel bare spare deg for å svare.

Når det gjelder Eggen så har du jo rett i at han er historie. Det er jo sånn i denne klubben at historie normalt er noe som er viktig, eller hva tror DU f.eks. uttrykket "Evig Aristokrat" kommer fra?? Bare et eksempel på at historie er viktig i klubben. Gamle FFK-kjemper er jo ellers "hellige". Har Eggen gjort noe som er mindre bra for klubben??

Du har rett i at det er framtida som gjelder nå, og det er jo den jeg er bekymret for.... Når det gjelder å støtte laget så har jeg fulgt FFK i tykt og tynt i 47 år... Noen bedre innpå her?  :-). He he. Du Oslo?

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 feb 07, 22:50
Fikk egentlig KTE så mye ressurser til rådighet?

Nja, KTE hadde i hvertfall et visst navn her i Norge, og dermed kunne trekke til seg fotballnavn. LO Mattson trakk ikke til seg noen ting, verken norske eller svenske av betydning.

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 21 feb 07, 23:01
Endret: 21 feb 07, 23:02

Eggen lever i en lukket verden, der han er i sentrum.

Eggen er som en blomst, flyr aldri.

---------------------------

Kapitalismen lenge leve!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 feb 07, 23:31
Opprinnelig postet av T.Olsen

Eggen lever i en lukket verden, der han er i sentrum.

Eggen er som en blomst, flyr aldri.

He he he, morsomt. Er fornøyd med det Eggen gjorde i klubben jeg. Nå skal vi se hva en "topptrener" kan gjøre med omtrent samme spillermatriell. Kan bli kjekt å ha salget av Brenne å skylde på om alt går galt. Alt annet er jo så mye bedre nå.....

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 00:27
Endret: 22 feb 07, 00:50

Til Lars B:

Var det FFk som planla Eggen sin avgang forbanna tulling,Hvem godkjente gardar og vourinen,var ikke det eggen selv mener du?Er du Eggen selv eller ute etter og sverte dagens ledelse/styre. Du kommer med direkte løgn om personer som faktiskt har reddet klubben,blir kvalm av og lese direkte løgner fra personer som deg.Greit at dette er et forum men du trår langt over det som er verdig ovenfor de som prøver og redde klubben,Styret,Høili,Morgan og Grönhagen.Ditt andre innlegg hehe,du er nok bare ute etter og slenge dritt men uansett seier idag,

Mod: Fjernet den lange siteringen da forumet brukte svært lang tid på å laste siden


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 00:35
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I forhold til alt det pisset du skriver om dem som fikk klubben dit dem er idag, ligger det innlegget langt langt over det du noensinne kommer til å kunne ytre......
Ja når Høili sier at klubben hadde hvert konkurs og spilt i adeccoligaen idag hadde det ikke hvert for han selv og morgan,så er det jo viktig og slakte de to mest mulig ikke sant.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 feb 07, 00:37
Endret: 22 feb 07, 00:38

Som andre har sagt KTE var sentrum i sitt eget univers.

Han hadde sikkert endel positive sider, men manglet  tydeligvis, samarbeidsevne og evne til å lytte til andre og faktisk også tåle kritikk. For meg sto KTE fram som en person uten evne til sjølkritikk som som yndet å kalle "kritikere" eller annerledes tenkere for "brønnpissere".

Dette samt klare tydelige (etter min mening) mangler i deffensiv organisering og svakheter i taktiske / strategiske bytter gjorde han til en middelmådig trener som var totalt avhengig av "andres lommebøker" for å skape suksess.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 00:38

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I forhold til alt det pisset du skriver om dem som fikk klubben dit dem er idag, ligger det innlegget langt langt over det du noensinne kommer til å kunne ytre......
Ja når Høili sier at klubben hadde hvert konkurs og spilt i adeccoligaen idag hadde det ikke hvert for han selv og morgan,så er det jo viktig og slakte de to mest mulig ikke sant.

 Men du slakter jo mer enn gjerne Eggen som har fått oss fra bakgården til E- cup. Er det noe bedre?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 07, 00:40
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I forhold til alt det pisset du skriver om dem som fikk klubben dit dem er idag, ligger det innlegget langt langt over det du noensinne kommer til å kunne ytre......
Ja når Høili sier at klubben hadde hvert konkurs og spilt i adeccoligaen idag hadde det ikke hvert for han selv og morgan,så er det jo viktig og slakte de to mest mulig ikke sant.

 Men du slakter jo mer enn gjerne Eggen som har fått oss fra bakgården til E- cup. Er det noe bedre?

Hvor ble det av han da?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 00:42
Og relevansen var?

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 feb 07, 02:38
denne tråden tilførte ingenting som ikke har blitt skrevet 100 ganger før egentlig

folk får være enige om å være uenige i sitt syn på Eggen.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 22 feb 07, 08:22
Endret: 22 feb 07, 08:23
Hvem er størst, klubben eller Eggen? (Hørt det før?) Eggen fortjener en byste eller et flott innrammet bilde på veggen i nye klubbhuset, ingenting mer! Herlighet folkens, Eggen reiser ikke tomhendt fra Fredrikstad, han har tjent millioner av kroner de årene han var her! Han gjorde en jobb, og andre har tatt over!

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Lars B

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 feb 07
Innlegg: 14

Lagt til: 22 feb 07, 09:53

Synes du virker som en sympatisk gutt paco, med de beskrivelsene du gjør av meg. Du er sikkert en som tilfører FFK, og andre supportere, med en annen mening enn deg mye positivt.Jeg ville aldri skrevet løgner og usannheter her inne,og har både belegg og faglig saklighet for det jeg skriver.Jeg har heller aldri svertet hverken Morgan A, eller Høili, eller noen andre i styret for den saks skyld.Les heller det jeg skriver, enn å lire av deg mye usaklig dritt, som jeg også har sett du har gjort i andre innlegg.      



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340