Husk meg
Brukernavn
Passord

Vidar Martinsen til FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 17 16

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 13 feb 07, 15:30
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Bjørnen

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Bjørnen
Har jeg rett i min antakelse så må han jo flytte på seg før 2008-sesongen da.. og skulle MFK klare opprykk i år så forlenges kontrakten hans automatisk med ett år.


Hva skjer egentlig hvis Martinsen blir i Moss, og skriver under en kontrakt med en annen klubb når han har mindre en seks måneder igjen av kontrakten og Moss rykker opp? Det kan jo i teorien skje. Han har da signert for en ny klubb, samtidig som kontrakten med Moss automatisk forlenges?

Håper for øvrig at Vidar Martinsen har mer tro på at FFK-spill i Tippeligaen 2008 enn deg

 

Har lurt litt på det jeg også. Men da må det vel legges inn et forbehold i avtalen han evt skriver med en annen klubb. Enten ved at avtalen annulleres ved et evt opprykk eller at det  bakes inn en pengesum som tilsvarer verdien han ville hatt med en kontrakt på et år.

Bare gjetninger fra min side, men dette er vel sansynlige løsninger.

Noen kontrakt med automatisk forlengelse finnes ikke.  Det er ulovlig. Martinsen skriver under for hvem han vil 6 måneder før hans kontrakt går ut. Det er det Bosman-avtalen går ut på. Moss kan ikke garantere seg mot den. Du skriver rent sprøyt Bjørnen.

 

Burde vel ikke svare på slikt piss. Det er nå en gang slik at det ikke er noen standarder som sier noe om hvordan en avtale mellom to parter skal ha for slags ordlyd. Ulovlig du liksom. Den skal du lenger ut på jordet med. Du har kanskje hørt at enkelte spillere har KLAUSULER i sine kontraker. Disse klausulene kan inneholde nesten hva som helst. Mange kontrakter annulleres hvis laget til spilleren rykker ned, for eksempel.

Du får bla litt i regelverket og vise meg den paragrafen som sier at det ikke er lov å ha klausuler i en kontrakt.

 

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 feb 07, 15:38
Nå er det engang slik at en kan ikke skrive hva som helst i en avtale, hverken i arbeidslivet eller i fotballens verden.Sånn er det bare.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 feb 07, 15:40
Laterlig Bjørnen nå snakker du om ting du ikke vet, det er forbudt i Norge og ha klausuler ved kontraktsingåelser, men gentelmans agrements som det heter er noe man har. For at det skal være mulig for en spiller og skifte klubb ved sterk interesse fra annen klubb.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 13 feb 07, 15:48

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Laterlig Bjørnen nå snakker du om ting du ikke vet, det er forbudt i Norge og ha klausuler ved kontraktsingåelser, men gentelmans agrements som det heter er noe man har. For at det skal være mulig for en spiller og skifte klubb ved sterk interesse fra annen klubb.

 

Dere får saksøke MFK da.... herregud.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 13 feb 07, 15:59
Endret: 13 feb 07, 16:01
Opprinnelig postet av Bjørnen
Burde vel ikke svare på slikt piss. Det er nå en gang slik at det ikke er noen standarder som sier noe om hvordan en avtale mellom to parter skal ha for slags ordlyd. Ulovlig du liksom. Den skal du lenger ut på jordet med. Du har kanskje hørt at enkelte spillere har KLAUSULER i sine kontraker. Disse klausulene kan inneholde nesten hva som helst. Mange kontrakter annulleres hvis laget til spilleren rykker ned, for eksempel.

Du får bla litt i regelverket og vise meg den paragrafen som sier at det ikke er lov å ha klausuler i en kontrakt.

Opprinnelig postet av Bjørnen
Det er vel egentlig ingen andre enn Vidar og Holters som vet noe om hva som er sagt og ikke sagt?

 

Det er vel egentlig ingen andre enn Vidar og MFK som vet noe om hva som står i hans kontrakt?

 

Evt. hva med en link "bjørnen"? Som støtter oppunder dine påstander....


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 13 feb 07, 16:05
Endret: 13 feb 07, 16:06
Opprinnelig postet av Bjørnen

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Laterlig Bjørnen nå snakker du om ting du ikke vet, det er forbudt i Norge og ha klausuler ved kontraktsingåelser, men gentelmans agrements som det heter er noe man har. For at det skal være mulig for en spiller og skifte klubb ved sterk interesse fra annen klubb.

 

Dere får saksøke MFK da.... herregud.

Som Mossing husker du sikkert at MFK prøvde seg med en klausul i kontrakta til en skadet spiller de skaffet seg ifjor? Fotballforbundet uttalte i den saken at Moss sine klausuler var ulovlige. MFK måtte også betale den spilleren en kompensasjon for å unngå arbeidsrettsak.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 feb 07, 16:17
Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Bjørnen

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Bjørnen
Har jeg rett i min antakelse så må han jo flytte på seg før 2008-sesongen da.. og skulle MFK klare opprykk i år så forlenges kontrakten hans automatisk med ett år.


Hva skjer egentlig hvis Martinsen blir i Moss, og skriver under en kontrakt med en annen klubb når han har mindre en seks måneder igjen av kontrakten og Moss rykker opp? Det kan jo i teorien skje. Han har da signert for en ny klubb, samtidig som kontrakten med Moss automatisk forlenges?

Håper for øvrig at Vidar Martinsen har mer tro på at FFK-spill i Tippeligaen 2008 enn deg

 

Har lurt litt på det jeg også. Men da må det vel legges inn et forbehold i avtalen han evt skriver med en annen klubb. Enten ved at avtalen annulleres ved et evt opprykk eller at det  bakes inn en pengesum som tilsvarer verdien han ville hatt med en kontrakt på et år.

Bare gjetninger fra min side, men dette er vel sansynlige løsninger.

Noen kontrakt med automatisk forlengelse finnes ikke.  Det er ulovlig. Martinsen skriver under for hvem han vil 6 måneder før hans kontrakt går ut. Det er det Bosman-avtalen går ut på. Moss kan ikke garantere seg mot den. Du skriver rent sprøyt Bjørnen.

 

Burde vel ikke svare på slikt piss. Det er nå en gang slik at det ikke er noen standarder som sier noe om hvordan en avtale mellom to parter skal ha for slags ordlyd. Ulovlig du liksom. Den skal du lenger ut på jordet med. Du har kanskje hørt at enkelte spillere har KLAUSULER i sine kontraker. Disse klausulene kan inneholde nesten hva som helst. Mange kontrakter annulleres hvis laget til spilleren rykker ned, for eksempel.

Du får bla litt i regelverket og vise meg den paragrafen som sier at det ikke er lov å ha klausuler i en kontrakt.

 

Les Bosman-dommen du bamse. Og slutt å gjette på hva som står i spillernes kontrakter. Som sagt, det finnes ikke noen kontrakt mellom Moss og Martinsen om automatisk fornyelse. Ingen, selv ikke kråker er dumme nok til å opprette slike kontrakter eller binde seg opp på sånt. 

Du har "lurt litt på" hva som skjer om Martinsen skriver under for en klubb til sommeren og Moss rykker opp til høsten. Og kommer med noe svada om forbehold eller klausul i en eventuell ny kontrakt med en annen klubb: Tror du klubber skriver en kontrakt med en spiller som det (teoretisk) er bare 50% sjanse for kommer? Mistet gangsynet eller?

Kast ikke bort tid på hva som skjer med Martinsen om Moss rykker opp. Det er jo i utgangspunktet håpløst å bruke tid på noe som ikke vil skje...det som skjer med Martinsen er at han forsvinner til den klubben han eventuellt har skrevet kontrakt med samme hvor i divisjonssystemet Moss befinner seg. Hans kontrakt går ut i 2007. Skjønt det nå???

---------------------------

RednWhite


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 13 feb 07, 17:50

Ser at Moss har fått seg en ny spiller nå.. Daniel Reinoso.

Er ikke dette en spiller som kan spille både stopper og back??  Med andre ord : Arvtageren til Martinsen??

 

www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 feb 07, 23:06
Opprinnelig postet av Bjørnen

Hehe! Synes mange her er flinke til å vise at de ikke liker at det finnes annerledes tenkede her. Men argumentene er det så som så med.

Neida. Vi viser bare at vi ikke er enige med deg. Det er strengt tatt noe annet.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 feb 07, 18:08
Kunne Vidar Martinsen bli brukt som Midtbaneanker tro? Hmm.. Vidar Riseth fungerer jo utmerket som det i RBK. Sånn fysikkmessig er jo de to ganske like, bortsett fra at Martinsen er yngre, raskere, sterkere og mer hodesterk. Riseth er sleipere, har mer rutine, og kanskje hakket bedre teknikk. Martinsen er faktisk god offensivt.
Jeg påstår ikke det ene eller det andre her, men det skulle vært moro og sett hvordan det hadde artet seg.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 15 feb 07, 00:54

Opprinnelig postet av Shadar
Martinsen er faktisk god offensivt.

Vidar var en god spiss på aldersbestemte lag i Råde. Har hørt fra flere at han var et større spisstalent enn stoppertalent.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 feb 07, 13:12
Mossingene som påstår  at de hater oss, har skrevet 17 sider selv om VM til ffk... Veldig bra ass :P http://kraakevingen.no/kraakeboka/forum_posts.asp?TID=888

---------------------------

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 15 feb 07, 13:49

Det går mot enighet mellom FFK og Moss ( )

Men dog er det en "lang" vei og gå....Vidar må jo evt. også akseptere...


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 15 feb 07, 14:04
Håper han kommer til FFK, bra med lokale spillere. Får håpe det blir enighet. Jeg er en av de som faktisk ønsker det skal gå bra med Moss også, det er jo bra for de også. Penger i kassa til Moss og penger i kassa til råde, spillern blir i østfold. Bra for fotballen i østfold dette.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 feb 07, 14:17
Veldig spennende.. regner meg at mossekråkene vil reagere på dette, for dem vikret så sikre på at dette kom ikke til å hende dem. Bare kom du vidar det blir tippeliga spill på deg

---------------------------

http://keiko99.net


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 15 feb 07, 14:27

Overgangen er i boks

 

Nå gjenstår bare med. test og personlige betingelser...


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 feb 07, 14:36
Hva sier det godeste bjørnen nå tro,hahaha, må le av han, fryktelig naiv person.Men velkommen VM til FFK

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 15 feb 07, 14:36
Moro!! Nå er det vel bare den medisinske testen som kan sette en stopper for dette, men VM er vel kvitt kneproblemer og sånt nå? Tar det som en selvfølge at de blir enige om den personlige kontrakta egentlig.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 15 feb 07, 14:37
Dette blir spennende.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 15 feb 07, 14:40
men det jeg lurer på er om han er bedre en Raio eller Gerrbrand?jeg mener at det er ikke en midtstopper vi trenger, menmen. Kan VM brukes som høyrebak?vet ikke så mye om han så

---------------------------

CUPVINNER 06



Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 17 16

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340