Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK ønsker å selge 4 av 5 sommerkjøp

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 10 des 06, 12:49
Endret: 10 des 06, 12:50
Opprinnelig postet av Patrioten
Media liker å følge med her fotball.adressa.no/eliteserien/article70733.ece


Jeg liker ikke den negative publisiteten dette gir.
Klubben hadde tjent på å gå ut i media og begrunne hvorfor de vil selge disse spillerne eller avkrefte disse ryktene med en gang om de er usanne.
Hvis ryktene stemmer så er en slik "kjøp og kast"-politikk både usunn for klubben og avskrekkende for eventuelle nye spillere som er i klubbens søkelys

Slike situasjoner som dette håpet jeg at FFK kom til å unngå når de tilsynelatende forsterket administrasjonen ved å ansette Morgan.
Om FFK ikke går ut i media selv, så håper jeg at noen andre (kanskje ffksupporter.net? :-) kontakter FFK så de kan komme med en uttalselse om dette.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 des 06, 13:54

Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Patrioten
Media liker å følge med her fotball.adressa.no/eliteserien/article70733.ece


Jeg liker ikke den negative publisiteten dette gir.
Klubben hadde tjent på å gå ut i media og begrunne hvorfor de vil selge disse spillerne eller avkrefte disse ryktene med en gang om de er usanne.
Hvis ryktene stemmer så er en slik "kjøp og kast"-politikk både usunn for klubben og avskrekkende for eventuelle nye spillere som er i klubbens søkelys

Slike situasjoner som dette håpet jeg at FFK kom til å unngå når de tilsynelatende forsterket administrasjonen ved å ansette Morgan.
Om FFK ikke går ut i media selv, så håper jeg at noen andre (kanskje ffksupporter.net? :-) kontakter FFK så de kan komme med en uttalselse om dette.

Klart Morgan Andersen hadde avdimintert dette så fort som mulig hvis det ikke hadde stemt, så de er nok på vei ut.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 des 06, 13:58
Endret: 10 des 06, 14:00
Opprinnelig postet av Patrioten

Klart Morgan Andersen hadde avdimintert dette så fort som mulig hvis det ikke hadde stemt, så de er nok på vei ut.



Det heter å dementere et rykte. Også dimitterer man fra noe, for eksempel militæret.

Mvh
Norsklærer Per Egil

---------------------------

Ære være Plankebyen


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 des 06, 14:12
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Patrioten

Klart Morgan Andersen hadde avdimintert dette så fort som mulig hvis det ikke hadde stemt, så de er nok på vei ut.



Det heter å dementere et rykte. Også dimitterer man fra noe, for eksempel militæret.

Mvh
Norsklærer Per Egil

Sant det.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 10 des 06, 17:16
Opprinnelig postet av Costanza
Dette er enten:

a) Slett journalistikk av FB

b) Skandale av FFK

Jeg tenker da først og fremst på opplysningene om Hermanni Vuorinen og Anders Stadheim. To unge, fremadstormende spillere som nettopp har kommet til klubben og det er investert mye penger i. Det gir overhodet ingen mening at de skal selges bare noen måneder etter at de tok til klubben. Jeg tror faktisk ikke FFK er i stand til å opptre så uprofesjonelt, så jeg heller til at dette kun er slett journalistikk fra FBs side. Synes jo også det er underlig at de slipper en slik sjokknyhet i en liten notis uten at påstandene bygges opp av noe. Hvis det de skriver er sant, så burde det jo vært forsidestoff!


Agreed!!!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 10 des 06, 17:25
Ta en tlf da vel Holters, og få dette be-, eller avkreftet. Hvem er kilden som f.b tar denne informasjonen fra??

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 10 des 06, 17:34
Opprinnelig postet av djpete
Ta en tlf da vel Holters, og få dette be-, eller avkreftet. Hvem er kilden som f.b tar denne informasjonen fra??

Jeg har ikke noe sansen for å plage folk i ferien / helga når det er så svake spekulasjoner som dette. Spesielt når Stadheim og Vuorinen er låst fra å spille for en ny arbeidsgiver frem til sommeren. Jeg føler ikke for å ringe og plage folk til alle døgnets tider hver gang f-b dukker opp med spekulasjoner uten en eneste kilde. Dette kan jo være noe som FB bare tror ut ifra ren logikk, da disse spillerne ikke har fått mye spillestid. Rundt den samme tiden i fjor, så ville vel FB selge Toth også?

Like greit å samle opp litt og ta det opp med klubben i bolker.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 10 des 06, 19:48
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av djpete
Ta en tlf da vel Holters, og få dette be-, eller avkreftet. Hvem er kilden som f.b tar denne informasjonen fra??

Jeg har ikke noe sansen for å plage folk i ferien / helga når det er så svake spekulasjoner som dette. Spesielt når Stadheim og Vuorinen er låst fra å spille for en ny arbeidsgiver frem til sommeren. Jeg føler ikke for å ringe og plage folk til alle døgnets tider hver gang f-b dukker opp med spekulasjoner uten en eneste kilde. Dette kan jo være noe som FB bare tror ut ifra ren logikk, da disse spillerne ikke har fått mye spillestid. Rundt den samme tiden i fjor, så ville vel FB selge Toth også?

Like greit å samle opp litt og ta det opp med klubben i bolker.


Sant det. Ville blitt veldig forundret, og ikke minst skuffet, dersom Heavy og Anders allerede nå ble sett på som overflødige i klubben.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 11 des 06, 10:40
Silly Season kalles dette.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 11 des 06, 13:31

Tror FB har hørt noen rykter på byen og i all hast lagt ut en artikkel, uten å sjekke fakta i denne saken. Bare for å være først for en gangs skyld, og slippe maset om at de "stjeler" nyheter fra ffk.supporter.net...

 

Enig med Costanza her, virker som slett journalistikk fra fbs side. 

 

Skal FFK rydde i stallen, er det vel greit å la Hoås, Multaharju og Szekeres finne seg nye arbeidsgivere. Men så er det dette med kontrakter, hvor mange klubber man kan spille for siste år osv. FFK har jo ikke hatt særlig hell med å kvitte seg med spillere som er "uønsket" og som ikke holder mål. Og det er jo forståelig sålenge spillerne sitter med en vesentlig bedre kontrakt i FFK enn de kan vente å få i en ny klubb.

Uansett, både Multaharju, Szekeres, Vuorinen og Stadheim kom til FFK i sommer, og kan vel derfor ikke spille i andre klubber før til sommer`n. Er usikker på hvordan det er med utleie?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 06, 20:44
Endret: 13 des 06, 20:45
hvis dette skulle vise seg å stemme, så blir jeg bekymret for hvordan andre spillere ser på FFK som klubb.. Hvorfor kjøpe spillere uten å la de få sjansen til å prøve seg ordentlig? Og skulle de vise seg å være så dårlige at de ikke får mer enn et par innhopp, så mener jeg det er noen andre enn selve spillerne som bør gå.. Denne bruk (bittelitt) og kastmentaliteten er useriøs og vil nok muligens gjøre klubben mindre attraktiv for spillere som ikke er bankers i første 11`ern..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 des 06, 21:01

Det stemmer nok, for det er spillere som Morgan har ønsket til FFK, men Eggen ville ikke ha de.

Derfor skal det etter ryktene selges, Eggen skal tydeligvis ha viljen sin.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 06, 21:06
føler jeg blir mektig provosert her.. Dette må da løses på en annen måte.. Dessuten regner jeg med at siden Morgan ville ha de hit, så vil han også kjempe for de. Dersom Eggen jr setter som ultimatum for at han skal fortsette ,at han får vilja si på alt, så er det ihvertfall bare å kicke han ut så fort som mulig.. Ikke misforstå, det gjør meg ikke noe at eggen fortsetter, men da må han jekke seg ned et par-tre knepp på arrogantskalaen..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 13 des 06, 21:37

Kan ikke denne diskusjonen bare stenges da?  "FB erfarer" er jo det samme som når noen her smeller til med "fra sikre kilder".  Nå sitter folk her og koker spiker igjen og drar sammen en historie om at Eggen nekter å bruke spillere Morgan har kjøpt.  Ja, for Eggen har vært veldig negative til gutta fra Elfenbenkysten også....

Så er Eggen arrogant med mere igjen.  Er det to ord som ikke passer sammen så er det Eggen og arroganse.  Tre ord som dog passer sammen er FB, FFK og søppeljournalistikk. 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 06, 21:45
ingenting hadde vært bedre enn om dette var sprøyt.. på den andre siden pleier Patrioten å ha en liten finger inn i systemet virker det som. Men på den tredje siden, er det ingen andre i verden som er mer pessimistisk og dommedagsprofeterende enn han.. Men.. hvis det stemmer at Eggen ikke vil bruke spillerne fordi morgan henta de, så vil jeg kalle det arrogant ja..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 des 06, 22:18

denne  artikkelen sier MA dette :

"Fredrikstad Blad publiserte på fredag ei liste og hevdet at klubben ville selge disse på julesalg. Hva er din kommentar til det?

- Jeg har ikke lyst til å kommentere slikt. Det jeg kan si er at de spillerne har kontrakt og vi respekterer det.

En del av spillerne kom i sommer og har allerede spilt for to klubber det inneværende fotballåret slik som Gardar Johannsson hadde. Hva sier du til det?

- Det er uaktuelt å spekulere i det så lenge spillerne er under kontrakt."

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 des 06, 22:32
Endret: 13 des 06, 22:33

Opprinnelig postet av Husgutt
ingenting hadde vært bedre enn om dette var sprøyt.. på den andre siden pleier Patrioten å ha en liten finger inn i systemet virker det som. Men på den tredje siden, er det ingen andre i verden som er mer pessimistisk og dommedagsprofeterende enn han.. Men.. hvis det stemmer at Eggen ikke vil bruke spillerne fordi morgan henta de, så vil jeg kalle det arrogant ja..

Har vel ikke vært så negativ i det siste?

Hvis det skulle vise seg å stemme, er det vel forskjell på å være pessimistisk og dommedagsprofterende, men realistisk vil jeg kalle det, se jeg  . 

Tipset fikk jeg forrøvrig av han som sa at Bertelsen kanskje skulle oppereres.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 des 06, 00:06

Etter å ha lest gjennom denne tråden er det to ting som slår meg. For det første at ikke alt FB serverer er bra journalistikk. Noe er ganske ille. Det faktum at Mr Morgan ikke vil kommentere det ubegrunnede ryktemakeriet kan på ingen måte tas som noen bekreftelse på at det er noe i det.

 

For det andre er det ganske tydelig at det er en del supportere som har bestemt seg for at de ikke liker Eggen, og vil ha ham bort for enhver pris. Selv det tåpeligste dusteoppslag i FB blir tatt for god fisk så snart det kan vris til å bety en grunn til å sparke Eggen.

 

Man får heller unnskylde, men jeg synes dette går over grensen for navlebeskuende dusteri. Hva Eggen har gjort med FFK er så og si en eneste stabil sportslig opptur. Én sesong på stedet hvil, ellers har resultatene blitt bedre og bedre hvert eneste år. Det har bl.a. blitt henvist til at HamKam gjorde det så bra i sin første sesong etter opprykk. Jada, hallo. HamKam har nå rykket ned igjen. Jeg har sagt det før, det tar minst tre sesonger å etablere seg i Tippeligaen, når man ikke har vært der på årtier. HamKam illustrerer poenget mitt. De trodde selv de var etablert etter en god førstesesong, og se hvordan det gikk. FFKs sportslige framgang under Eggen står seg mot enhver sammenligning med andre klubber, hvis en ikke vrir og vrenger fakta slik at det passer med ens ferdige anti-Eggen-konklusjon.

 

Videre noterer jeg at Eggen nå gis skylda for stort sett ethvert dårlig innkjøp FFK har gjort de siste årene, mens alle gode kjøp tilskrives Drillo. Det er mulig det er noe i dette, men så svart/hvitt som dette tegnes opp tror jeg ikke det er. Hva jeg husker best fra Drillo perioden er et eneste stort fall på tabellen som begynte kort etter at Drillo kom, og som vedvarte fram til Drillo forsvant igjen. Det er bare å innse at Norges beste landslagstrener gjennom tidene aldri har hatt noen suksess som klubbtrener what so ever, heller ikke i FFK. Jeg er ikke i tvil om at Drillo var mye av grunnen til at FFK endte på en beskjeden 11. plass i sin andre sesong i TL, og således ikke fikk den ellers stabile fremgangen som Eggen har gitt klubben hver eneste sesong han har fått lov til å ha hovedansvar som trener.

 

Som FFK-fan er det skuffende å se at så mange har bestemt seg for at Eggen er ubrukelig, og at resultater som burde overbevise enhver ikke kan få inngrodde Eggen-hatere til å snu litt på flisa. Men det er godt å se at styret i FFK helt klart har mer vett enn som så.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 14 des 06, 09:12
Endret: 14 des 06, 09:13
Enig i alt FlightOfTheRat!

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 14 des 06, 09:56
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Etter å ha lest gjennom denne tråden er det to ting som slår meg. For det første at ikke alt FB serverer er bra journalistikk. Noe er ganske ille. Det faktum at Mr Morgan ikke vil kommentere det ubegrunnede ryktemakeriet kan på ingen måte tas som noen bekreftelse på at det er noe i det.

 

For det andre er det ganske tydelig at det er en del supportere som har bestemt seg for at de ikke liker Eggen, og vil ha ham bort for enhver pris. Selv det tåpeligste dusteoppslag i FB blir tatt for god fisk så snart det kan vris til å bety en grunn til å sparke Eggen.

 

Man får heller unnskylde, men jeg synes dette går over grensen for navlebeskuende dusteri. Hva Eggen har gjort med FFK er så og si en eneste stabil sportslig opptur. Én sesong på stedet hvil, ellers har resultatene blitt bedre og bedre hvert eneste år. Det har bl.a. blitt henvist til at HamKam gjorde det så bra i sin første sesong etter opprykk. Jada, hallo. HamKam har nå rykket ned igjen. Jeg har sagt det før, det tar minst tre sesonger å etablere seg i Tippeligaen, når man ikke har vært der på årtier. HamKam illustrerer poenget mitt. De trodde selv de var etablert etter en god førstesesong, og se hvordan det gikk. FFKs sportslige framgang under Eggen står seg mot enhver sammenligning med andre klubber, hvis en ikke vrir og vrenger fakta slik at det passer med ens ferdige anti-Eggen-konklusjon.

 

Videre noterer jeg at Eggen nå gis skylda for stort sett ethvert dårlig innkjøp FFK har gjort de siste årene, mens alle gode kjøp tilskrives Drillo. Det er mulig det er noe i dette, men så svart/hvitt som dette tegnes opp tror jeg ikke det er. Hva jeg husker best fra Drillo perioden er et eneste stort fall på tabellen som begynte kort etter at Drillo kom, og som vedvarte fram til Drillo forsvant igjen. Det er bare å innse at Norges beste landslagstrener gjennom tidene aldri har hatt noen suksess som klubbtrener what so ever, heller ikke i FFK. Jeg er ikke i tvil om at Drillo var mye av grunnen til at FFK endte på en beskjeden 11. plass i sin andre sesong i TL, og således ikke fikk den ellers stabile fremgangen som Eggen har gitt klubben hver eneste sesong han har fått lov til å ha hovedansvar som trener.

 

Som FFK-fan er det skuffende å se at så mange har bestemt seg for at Eggen er ubrukelig, og at resultater som burde overbevise enhver ikke kan få inngrodde Eggen-hatere til å snu litt på flisa. Men det er godt å se at styret i FFK helt klart har mer vett enn som så.

 

Helt enig! Enkelte her inne ser også ut til å benytte enhver anledning til å antyde konflikt mellom Eggen og Morgan/andre i FFK-systemet. Drillo gjorde en bra jobb i noen måneder i FFK, men da det begynte å butte litt evnet han ikke å løfte laget.

Eggen har gjort en kjempejobb for å hente, etter forholdene, gode spillere, allerede fra starten på oppturen fra 2.divisjon. Man skal jo være passe blind for å ikke se hva spillere som Risholt, Johannesen, Rngberg, Enerly etc. har betydd de siste åra.

---------------------------

math



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340