Husk meg
Brukernavn
Passord

Daniel Fredheim Holm - noe for oss??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 okt 06, 07:46
Endret: 12 okt 06, 07:47

 www.fxt.no/tippeligaen/vif/article766259.ece

Bør ikke vi prøve oss her??


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 okt 06, 08:04
Endret: 12 okt 06, 08:04

Nei, det mener jeg vi ikke burde gjøre. Han er et talent, men that`s about it.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/index.jsp?service=default&stats=true&type=person&personId=23400099&seasonId=522

DFH kommer sannsynligvis også til å bli en relativt kostbar spiller - og med 10 mål på 66 kamper for Vålerenga har vi vel bedre alternativer i dag...

Hvis vi skal bruke (mer) penger på (enda) en spiss, bør det være en solid forsterkning med mer erfaring og som scorer regelmessig (vel, nå er vel det å score mål hver sesong også en regelmessighet...).

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 10:34
Opprinnelig postet av denialsander

Nei, det mener jeg vi ikke burde gjøre. Han er et talent, men that`s about it.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/index.jsp?service=default&stats=true&type=person&personId=23400099&seasonId=522

DFH kommer sannsynligvis også til å bli en relativt kostbar spiller - og med 10 mål på 66 kamper for Vålerenga har vi vel bedre alternativer i dag...

Hvis vi skal bruke (mer) penger på (enda) en spiss, bør det være en solid forsterkning med mer erfaring og som scorer regelmessig (vel, nå er vel det å score mål hver sesong også en regelmessighet...).

 

Jeg synes vi virkelig burde bruke penger på han, med hans fotballintelligens og talent ville han bli en utrolig bra forsterkning for ffk. Har vi bedre innlegg kommer også avsluttningene

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 12 okt 06, 12:14
Ja han er definitivt noe for FFK - men om FFK er noe for Daniel Fredheim Holm er en annen sak!!!!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 okt 06, 13:27
Han er et talent som kunne passet godt inn i FFK sitt spillesystem, men for å være helt ærlig, så håper jeg at man heller satser på egne, unge talenter. Det er mye spennende som kommer opp fra byprosjektet om dagen, og allerede etablerte juniorspillere som Christian Halvorsen, Thomas Jørgensen, Agim Shabani, Martin Elvestad og Shakoor Egeh har fortsatt til gode å ha prøvd seg i en obligatorisk FFK-kamp! Halvorsen fikk vel debuten i treningskampen mot IFK Gøteborg?

At disse spillerne ikke ligger lenger frem i køen enn innkjøp av storheter som Multuharju er for meg en gåte. Har heller ikke hørt mye oppløftende om Hermanni Vourinen i det siste fra folk som bør ha litt peil, så det er trist om vi har gått på nok en real smell når det gjelder såkalte storinnkjøp. Vourinen har den dag i dag ikke klart å score for FFK2... Var i utgangspunktet veldig positiv til Vourinen, men må innrømme at skeptisen har sniket seg innpå. Kvaliteten på den finske serien er ikke akkurat noe å skryte av.

Stadheim har vel heller ikke overbevist og er en rimelig ferdigutviklet spiller. Ser mest på ham som en erstatning for Simen Brenne ved et eventuelt salg.

Når det er sagt, så er nok ikke Fredheim Holm det verste man kunne satset på... Om man da ser bort ifra det faktumet at han verken er en klassisk kantspiller (mangler fart) og er vaksinert mot det å score mål. To egenskaper som er ålreit å ha om man skal spille som spiss eller på kant. :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 okt 06, 13:37
Opprinnelig postet av Holters
Han er et talent som kunne passet godt inn i FFK sitt spillesystem, men for å være helt ærlig, så håper jeg at man heller satser på egne, unge talenter. Det er mye spennende som kommer opp fra byprosjektet om dagen, og allerede etablerte juniorspillere som Christian Halvorsen, Thomas Jørgensen, Agim Shabani, Martin Elvestad og Shakoor Egeh har fortsatt til gode å ha prøvd seg i en obligatorisk FFK-kamp! Halvorsen fikk vel debuten i treningskampen mot IFK Gøteborg?

At disse spillerne ikke ligger lenger frem i køen enn innkjøp av storheter som Multuharju er for meg en gåte. Har heller ikke hørt mye oppløftende om Hermanni Vourinen i det siste fra folk som bør ha litt peil, så det er trist om vi har gått på nok en real smell når det gjelder såkalte storinnkjøp. Vourinen har den dag i dag ikke klart å score for FFK2... Var i utgangspunktet veldig positiv til Vourinen, men må innrømme at skeptisen har sniket seg innpå. Kvaliteten på den finske serien er ikke akkurat noe å skryte av.

Stadheim har vel heller ikke overbevist og er en rimelig ferdigutviklet spiller. Ser mest på ham som en erstatning for Simen Brenne ved et eventuelt salg.

Når det er sagt, så er nok ikke Fredheim Holm det verste man kunne satset på... Om man da ser bort ifra det faktumet at han verken er en klassisk kantspiller (mangler fart) og er vaksinert mot det å score mål. To egenskaper som er ålreit å ha om man skal spille som spiss eller på kant. :)


Og så snakker døm om at vi er blant vinnerne på overgangsmarkedet ( siste vindu ). Det er vel kun Gerrbrand som har gått fast inn på laget. Og da vil ikke jeg si at det er noe å rope hurra for.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 21:22
Det tar jo en god stund å få innkjørt spillerne i laget. Bare se på Toth og Bjørkøy. Røverkjøp spør du meg. De er jo fenomenale!!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 21:23

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Holters
Han er et talent som kunne passet godt inn i FFK sitt spillesystem, men for å være helt ærlig, så håper jeg at man heller satser på egne, unge talenter. Det er mye spennende som kommer opp fra byprosjektet om dagen, og allerede etablerte juniorspillere som Christian Halvorsen, Thomas Jørgensen, Agim Shabani, Martin Elvestad og Shakoor Egeh har fortsatt til gode å ha prøvd seg i en obligatorisk FFK-kamp! Halvorsen fikk vel debuten i treningskampen mot IFK Gøteborg?

At disse spillerne ikke ligger lenger frem i køen enn innkjøp av storheter som Multuharju er for meg en gåte. Har heller ikke hørt mye oppløftende om Hermanni Vourinen i det siste fra folk som bør ha litt peil, så det er trist om vi har gått på nok en real smell når det gjelder såkalte storinnkjøp. Vourinen har den dag i dag ikke klart å score for FFK2... Var i utgangspunktet veldig positiv til Vourinen, men må innrømme at skeptisen har sniket seg innpå. Kvaliteten på den finske serien er ikke akkurat noe å skryte av.

Stadheim har vel heller ikke overbevist og er en rimelig ferdigutviklet spiller. Ser mest på ham som en erstatning for Simen Brenne ved et eventuelt salg.

Når det er sagt, så er nok ikke Fredheim Holm det verste man kunne satset på... Om man da ser bort ifra det faktumet at han verken er en klassisk kantspiller (mangler fart) og er vaksinert mot det å score mål. To egenskaper som er ålreit å ha om man skal spille som spiss eller på kant. :)


Og så snakker døm om at vi er blant vinnerne på overgangsmarkedet ( siste vindu ). Det er vel kun Gerrbrand som har gått fast inn på laget. Og da vil ikke jeg si at det er noe å rope hurra for.

 

Men han passer bra i midtbanerekka våres for den er jo ikke alltid noe å skryte av

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 okt 06, 21:26
Endret: 12 okt 06, 21:38
Opprinnelig postet av schpa84
Men han passer bra i midtbanerekka våres for den er jo ikke alltid noe å skryte av


Hvis det er Fredheim Holm du sikter til, schpa84, så er nok han mest aktuell som ving i den fremste 3`ern. Altså ikke som midtbanespiller/indreløper, men som ving.

Opprinnelig postet av schpa84
Det tar jo en god stund å få innkjørt spillerne i laget. Bare se på Toth og Bjørkøy. Røverkjøp spør du meg. De er jo fenomenale!!!

For så vidt sant, men begge gikk ganske fort inn i startelleveren selv om det måtte en vinter og en formasjonsendring til for Toth sin del, men han er da langt ifra den superspissen man fikk kissert. Kjernen i problemet er slik jeg ser det at så få kan karakteriserer som røverkjøp, da man satser mer på kvantitet enn kvalitet - altså man henter inn 5 spillere og håper at minst en slår til, og det er ikke riktig innkjøpspolitikk i mine øyne. Dessuten er ikke dette noen engangsforetredelse, men snarere blitt en vane. Jeg håper jeg tar feil og at Multuharju og Vourinen slår hard tilbake, men jeg tviler spesielt for førstenevnte. Vourinen lukter det heller ikke gull av når han enda ikke har vist seg frem som noen måltjuv selv i 3. divisjon (!).

Hvis man handler inn 10 spillere i samme tidsrom og to slår til, kan da disse kalles røverkjøp? Eller bør man se på den samlede summen man har brukt på alle disse spillerne? Hvis ryktene stemmer om millionbeløp for både Stadheim, Vourinen, Multuharju og Gerrbrand, så er det lov å bli litt betenkt. Selv ikke Gerrbrand har vært noen frelser og spredd den samme sikkerheten som f.eks Bora gjorde da han kom til klubben. Gerrbrand er riktignok langt bedre enn de vi hadde, men så skulle det heller ikke så mye til. :)

Jeg håper inderlig vi er mer aktiv på overgangsmarkedet denne vinteren og henter inn spillere FØR seriestart. Jeg har over hodet ikke noe til overs for at man hvert eneste år venter til sommeren med å forsøke å forsterke laget, og da gjerne i absolutt siste liten før overgangsvinduet stenger. Ja, det er fint å ha noen midler i bakhånd til sommervinduet, men samtidig bør man ikke basere seg på at det kun er da man skal hente inn spillere. FFK vil ha langt mer nytte av spillere som er her hele sesong og ikke bare halve!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 12 okt 06, 21:31
Fredhem Holm er en spiller jeg har fulgt med argusøyne siden han spilte for Skeid. Han er et vanvittig talent som kommer til å ta flere steg. Og når det gjelder FFK så er det en klubb som passer spillestilen hans perfekt. Tenk Raymon, Simen og Fredheim hadde sarta med sånn trikse- hel show, som Raymon noen ganger setter i gang;)

Men for å være helt ærlig så har vi mye klasse på vingene allerede, og har nok ikke så mye bruk for han som vi har bruk for andre spillertyper.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 12 okt 06, 21:37

Hmm,

...kanskje han eventuelt kan omskoleres til høyreback ? :-)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 21:43
hehe. Fredheim Holml kan brukes til alt, men ikke i forsvaret. Hehe. Men offensiv midtbane, ja, takk!!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 okt 06, 22:00
Opprinnelig postet av Radoslaw

Hmm,

...kanskje han eventuelt kan omskoleres til høyreback ? :-)


hahahaha, genialt, Radoslaw! Rett og slett genialt! Det er faktisk slik jeg føler at Eggen tenker noen ganger...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 okt 06, 22:41

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og så snakker døm om at vi er blant vinnerne på overgangsmarkedet ( siste vindu ). Det er vel kun Gerrbrand som har gått fast inn på laget. Og da vil ikke jeg si at det er noe å rope hurra for.

Rami kom vel i det siste vinduet også? Tamas også - og han har gjort sine saker bra etter at Bertie ble skadd og han fikk backplassen han behersker.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 okt 06, 22:50
Endret: 12 okt 06, 22:51
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og så snakker døm om at vi er blant vinnerne på overgangsmarkedet ( siste vindu ). Det er vel kun Gerrbrand som har gått fast inn på laget. Og da vil ikke jeg si at det er noe å rope hurra for.

Rami kom vel i det siste vinduet også? Tamas også - og han har gjort sine saker bra etter at Bertie ble skadd og han fikk backplassen han behersker.


Jepp, Tamas må faktisk foreløpig sies å ha vært en større suksess enn både Stadheim og Vourinen. Skremmende. :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 okt 06, 00:33
Jo, da. Han er konge og kommer til å slå til etter bare en kamp

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 okt 06, 08:22
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og så snakker døm om at vi er blant vinnerne på overgangsmarkedet ( siste vindu ). Det er vel kun Gerrbrand som har gått fast inn på laget. Og da vil ikke jeg si at det er noe å rope hurra for.

Rami kom vel i det siste vinduet også? Tamas også - og han har gjort sine saker bra etter at Bertie ble skadd og han fikk backplassen han behersker.

Rami kom før sesongen, dvs ikke i vinduet fra 1 juli til 31 august.

 

Også enig i at Tamas har vært en større suksess enn Stadheim og Hermanni, og det er veldig skremmende ja!!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 okt 06, 08:43

Ser vi på spillere som Toth, Bjørkøy og Kvisvik tok det en halv sesong eller mer før de begynte å prestere etter at de kom til Fredrikstad.

 

Tror vi skal gi Stadheim, Heavy etc litt tid til å etablere seg før vi kritiserer kjøpene.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 13 okt 06, 08:44

kanskje kjøpene av stadheim og vuorinen har bidratt til brennes markante prestasjonshevinger i forhold til vårsesongen og tóth stadig stigende formkurve? i så fall er det kjøp som er med på å redde plassen for oss i år.

---------------------------

med ffk til champions league!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 okt 06, 10:04
Jeg tror ikke på noe "røverkjøp". Gode spillere koster mange penger. Det største "røverkjøpet" så langt denne sesongen er Matias Anderson i Godset. "Røverkjøp" hender nå og da. Kan ikke belage oss på slike usikre overganger. Det er hovedsaklig gjennom hardt arbeid med egne talenter og sikre innkjøp vi kan sikre solide prestasjoner i norsk tippeliga.

Man må ha jobbet bra med speiding i forkant, vært heldig med at andre klubber sine speidere ikke har sett det samme som deg. Det er speidere fra alskens klubber overalt til enhver tid der gode spillere kan være, og er man alene om å oppdage en lovende spiller, så er han sikkert ikke god nok alikevel.

Ikke bestille dvd-spillere, ikke bestill gjennom ymske agenter. Sats på det sikre. Daniel Fredheim Holm er en god spiller som helt sikkert vil koste klubben en del schpenn (eller blir han bosman), enten i form av lønninger eller overgangspris, eller begge deler. Så langt har ikke teknikken hans vært en velsignelse for Oslo-klubben, men hvem vet om han slår igjennom hos oss? Han er fremdeles ung og går an å jobbe videre med.

Daniel Fredheim Holm er en god spiller som det er vanskelig å vurdere om er rette fremtidsmannen for FFK.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340