Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan åpner for salg av Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 okt 06, 11:48
Endret: 11 okt 06, 11:48

Opprinnelig postet av Shadar

Skjønner at du er irritert over at ikke alle mener det er lurt å selge navnet, men det går an å mene at det ikke er lurt å selge stadionnavnet uten å være  manisk nostalgisk.

 

Må bar presisere at jeg IKKE er irritert over at noen mener at det IKKE er lurt å selge navnet. Respekterer selvfølgelig det.

Synes bare at noe av argumentasjonen blir for "svevende" når det rakkes ned på pengegaloppen i fotballen osv....

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 11 okt 06, 11:59
Opprinnelig postet av BøgeJon

Opprinnelig postet av Shadar

Skjønner at du er irritert over at ikke alle mener det er lurt å selge navnet, men det går an å mene at det ikke er lurt å selge stadionnavnet uten å være  manisk nostalgisk.

 

Må bar presisere at jeg IKKE er irritert over at noen mener at det IKKE er lurt å selge navnet. Respekterer selvfølgelig det.

Synes bare at noe av argumentasjonen blir for "svevende" når det rakkes ned på pengegaloppen i fotballen osv....

 

Går an å mene at det er feil med denne pengegaloppen eller? Det er fullt mulig at vi har kommet dithen at man må selge sin egen mor om nødvendig, men det er noen som mener det er feil utvikling og ikke liker det.

Er det forresten deg selv du har bilde av i avataren?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 11 okt 06, 12:04

nei la oss for all del si nei til disse 60-70 mill som dette drar inn,vi trenger vel ikke penger for og heve oss i tippeligaen? la oss heller fortsette og kjempe i bunnstriden. penger er jo ikke viktig i norsk fotball,bare se på rbk! ffk som har så mange titalls mill trenger vel ikke flere penger! spillere koster jo ikke penger og kjøpe eller lønne! det som er viktig er navnet som står over hodene våre da vi trasker inn på den nye stadion vår med evt. nytt navn og må sette oss på et sete på en tribune seksjon som heter hansa/borg det hadde hvert ille det. nei la oss heller si nei til sponsorer og penger å la oss heller spille amatør fotball i adecco eller 2 div. ?????????????????????????????????????????????????????

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 okt 06, 12:14
Endret: 11 okt 06, 12:15
Opprinnelig postet av paco

nei la oss for all del si nei til disse 60-70 mill som dette drar inn,vi trenger vel ikke penger for og heve oss i tippeligaen? la oss heller fortsette og kjempe i bunnstriden. penger er jo ikke viktig i norsk fotball,bare se på rbk! ffk som har så mange titalls mill trenger vel ikke flere penger! spillere koster jo ikke penger og kjøpe eller lønne! det som er viktig er navnet som står over hodene våre da vi trasker inn på den nye stadion vår med evt. nytt navn og må sette oss på et sete på en tribune seksjon som heter hansa/borg det hadde hvert ille det. nei la oss heller si nei til sponsorer og penger å la oss heller spille amatør fotball i adecco eller 2 div. ?????????????????????????????????????????????????????

 



Hvor har du fått 60-70 millioner fra? Du snakker jo som om de skulle komme inn på kontoen med en gang, går du opp i slike summer så er det jo en årlig utbetaling over tjue år vi snakker om.

Det er ingen som har sagt at penger ikke er viktige, men graden av hvor viktige de er. Det er flere andre områder enn penger som skal til for å nå toppen av norsk fotball. De 3-3,5 millionene per år utgjør ikke alene om vi spiller i toppen av Tippeligaen eller i 2. divisjon. Penger alene gjør heller ikke at stjernespillere kommer på løpende bånd...

Og det er vel heller ingen som har hevdet å selge tribuneseksjonene er negativt som du ironisk prøver å fortelle oss om.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 11 okt 06, 12:46
Endret: 11 okt 06, 13:55
Ja, men vi får jo solgt tribunene og tar inn mye penger på det. Har en rekke eksempler på klubber som har god råd, men der det sportslige ikke er like bra. Se på VIF i år for eksempel

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 11 okt 06, 13:03
Opprinnelig postet av paco

nei la oss for all del si nei til disse 60-70 mill som dette drar inn,vi trenger vel ikke penger for og heve oss i tippeligaen? la oss heller fortsette og kjempe i bunnstriden. penger er jo ikke viktig i norsk fotball,bare se på rbk! ffk som har så mange titalls mill trenger vel ikke flere penger! spillere koster jo ikke penger og kjøpe eller lønne! det som er viktig er navnet som står over hodene våre da vi trasker inn på den nye stadion vår med evt. nytt navn og må sette oss på et sete på en tribune seksjon som heter hansa/borg det hadde hvert ille det. nei la oss heller si nei til sponsorer og penger å la oss heller spille amatør fotball i adecco eller 2 div. ?????????????????????????????????????????????????????

 

For det første hvor får du de summene fra, og vi snakker her om stadionnavnet, ikke tribunenavnsalg og andre sponsorpenger. Det var forresten mange spørsmålstegn, hvordan klarte du det? Copy-paste?

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 11 okt 06, 13:24
Ser ikke ut som om VIF rykker ned, og de har vel helle ikke det største budsjettet i tippeligaen?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 okt 06, 13:39
Endret: 11 okt 06, 13:41
Opprinnelig postet av Jello B
Opprinnelig postet av BøgeJon

Opprinnelig postet av Shadar

Skjønner at du er irritert over at ikke alle mener det er lurt å selge navnet, men det går an å mene at det ikke er lurt å selge stadionnavnet uten å være  manisk nostalgisk.

 

Må bar presisere at jeg IKKE er irritert over at noen mener at det IKKE er lurt å selge navnet. Respekterer selvfølgelig det.

Synes bare at noe av argumentasjonen blir for "svevende" når det rakkes ned på pengegaloppen i fotballen osv....

 

Går an å mene at det er feil med denne pengegaloppen eller? Det er fullt mulig at vi har kommet dithen at man må selge sin egen mor om nødvendig, men det er noen som mener det er feil utvikling og ikke liker det.

 

Er det forresten deg selv du har bilde av i avataren?

Joa, selvfølgelig kan du være uenig i pengegaloppen, men det er nå en gang sånn det har blitt. Det er det som er virkeligheten. Så da kan man jo sitte og drømme om en annerledes verden osv, eller gjøre det beste ut av det.

Det er ikke meg på bildet, men en av gutta i Homsepatruljen. Lekker?

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 11 okt 06, 15:48

Opprinnelig postet av sveinung
FFK har ikke noe valg.  Som MA sier, er det harde kommersielle realiteter som gjelder.  AaFK har solgt stadionnavnet, Start likeså, og de øvrige klubbene i TL kommer til å gjøre det samme, kanskje med unntak av RBK , samt Lyn som ikke lenger eier Ullevaal.  (VIF kommervel også til å bygge nytt) Hvis FFK ikke gjør det, vil vi ha 3 - 5 millioner mindre i årlige inntekter enn konkurrentene i bunn.    Og det vil selvfølgelig gå ut over den sportslige satsingen.

 

Halloooooooooooooo !!!

 

Det går ikke ann å benytte argumentet om at "verden er sånn"

Hvis det kan man si at det er så mye vold i samfunnet, så jeg tror jammen jeg skal skyte noen!

Man må ikke prostituere seg selv om andre gjør det.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 okt 06, 17:42
tipper de som vil selge stadionnavnet også er for å bruke så mye av oljefondet som mulig..... ikke selg sjela for småslanter (ja det er det det er snakk om i mine øyne)

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 okt 06, 21:09

Opprinnelig postet av Husgutt
tipper de som vil selge stadionnavnet også er for å bruke så mye av oljefondet som mulig..... ikke selg sjela for småslanter (ja det er det det er snakk om i mine øyne)

tipper at de som ikke vil selge stadionnavnet er narkomane!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 okt 06, 21:38
vi har det ihvertfall gøy og ekke bøge

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 11 okt 06, 22:05
Endret: 11 okt 06, 22:06

quote=BøgeJon]

Opprinnelig postet av Jello B
Opprinnelig postet av BøgeJon

Opprinnelig postet av Shadar

Skjønner at du er irritert over at ikke alle mener det er lurt å selge navnet, men det går an å mene at det ikke er lurt å selge stadionnavnet uten å være  manisk nostalgisk.

 

Må bar presisere at jeg IKKE er irritert over at noen mener at det IKKE er lurt å selge navnet. Respekterer selvfølgelig det.

Synes bare at noe av argumentasjonen blir for "svevende" når det rakkes ned på pengegaloppen i fotballen osv....

 

Går an å mene at det er feil med denne pengegaloppen eller? Det er fullt mulig at vi har kommet dithen at man må selge sin egen mor om nødvendig, men det er noen som mener det er feil utvikling og ikke liker det.

 

Er det forresten deg selv du har bilde av i avataren?

Joa, selvfølgelig kan du være uenig i pengegaloppen, men det er nå en gang sånn det har blitt. Det er det som er virkeligheten. Så da kan man jo sitte og drømme om en annerledes verden osv, eller gjøre det beste ut av det.

Det er ikke meg på bildet, men en av gutta i Homsepatruljen. Lekker?

 

[/quote]

Nei, ikke lekker, mer irriterende...


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 okt 06, 22:13
Endret: 11 okt 06, 22:14
Opprinnelig postet av Jello B

Opprinnelig postet av Jello B
Opprinnelig postet av BøgeJon


Skjønner at du er irritert over at ikke alle mener det er lurt å selge navnet, men det går an å mene at det ikke er lurt å selge stadionnavnet uten å være  manisk nostalgisk.

 

Må bar presisere at jeg IKKE er irritert over at noen mener at det IKKE er lurt å selge navnet. Respekterer selvfølgelig det.

Synes bare at noe av argumentasjonen blir for "svevende" når det rakkes ned på pengegaloppen i fotballen osv....

 

Går an å mene at det er feil med denne pengegaloppen eller? Det er fullt mulig at vi har kommet dithen at man må selge sin egen mor om nødvendig, men det er noen som mener det er feil utvikling og ikke liker det.

 

Er det forresten deg selv du har bilde av i avataren?

Joa, selvfølgelig kan du være uenig i pengegaloppen, men det er nå en gang sånn det har blitt. Det er det som er virkeligheten. Så da kan man jo sitte og drømme om en annerledes verden osv, eller gjøre det beste ut av det.

Det er ikke meg på bildet, men en av gutta i Homsepatruljen. Lekker?

 

Nei, ikke lekker, mer irriterende...

 

Så, så... Det er sånn vi alle hadde det i begynnelsen ;-)

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 okt 06, 07:11
Opprinnelig postet av Jello B

Joa, selvfølgelig kan du være uenig i pengegaloppen, men det er nå en gang sånn det har blitt. Det er det som er virkeligheten. Så da kan man jo sitte og drømme om en annerledes verden osv, eller gjøre det beste ut av det.

 

Du er ikke akkurat lite tjukk i huet. Vi snakker ikke om en annerledes verden. De færreste laga i Norge har solgt navna sine. Jeg tør forresten å sette penger på at du er FRP-velger og har tapt penger på pyramidespill.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 okt 06, 08:18
Endret: 12 okt 06, 08:20
Opprinnelig postet av sklitakling
Opprinnelig postet av Jello B

Joa, selvfølgelig kan du være uenig i pengegaloppen, men det er nå en gang sånn det har blitt. Det er det som er virkeligheten. Så da kan man jo sitte og drømme om en annerledes verden osv, eller gjøre det beste ut av det.

 

Du er ikke akkurat lite tjukk i huet. Vi snakker ikke om en annerledes verden. De færreste laga i Norge har solgt navna sine. Jeg tør forresten å sette penger på at du er FRP-velger og har tapt penger på pyramidespill.



Kanskje på tide å la denne tråden avgå med døden, siden det ikke lenger er mulig å få NOE som minner om intelligente kommentarer fra noen her?

Per i dag har de færreste laga solgt navna på stadio-anlegga sine. Men hvordan vil det se ut om to år?  Selv liker jeg ikke utviklingen og mener det har blitt for mye penger i fotballen.  Men hva mener du jeg som enkeltperson skal gjøre, da?  Skal jeg slutte å følge FFK fordi det har blitt for mye penger?

Klarer du å lire av deg noen svar på spørsmålsstillinger, eller har du bestemt deg for at debattnivået ditt er personhets og drittslenging?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 12 okt 06, 09:31

Morgan vil selge stadion navn og mange supportere klager. Her er baksiden av medaljen.

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article767915.ece

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 okt 06, 10:01
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av sklitakling
Opprinnelig postet av Jello B

Joa, selvfølgelig kan du være uenig i pengegaloppen, men det er nå en gang sånn det har blitt. Det er det som er virkeligheten. Så da kan man jo sitte og drømme om en annerledes verden osv, eller gjøre det beste ut av det.

 

Du er ikke akkurat lite tjukk i huet. Vi snakker ikke om en annerledes verden. De færreste laga i Norge har solgt navna sine. Jeg tør forresten å sette penger på at du er FRP-velger og har tapt penger på pyramidespill.



Kanskje på tide å la denne tråden avgå med døden, siden det ikke lenger er mulig å få NOE som minner om intelligente kommentarer fra noen her?

Per i dag har de færreste laga solgt navna på stadio-anlegga sine. Men hvordan vil det se ut om to år?  Selv liker jeg ikke utviklingen og mener det har blitt for mye penger i fotballen.  Men hva mener du jeg som enkeltperson skal gjøre, da?  Skal jeg slutte å følge FFK fordi det har blitt for mye penger?

Klarer du å lire av deg noen svar på spørsmålsstillinger, eller har du bestemt deg for at debattnivået ditt er personhets og drittslenging?

Jeg får slenge en unnskyldning til Jello B. Jeg var i overkant opphissa da jeg skrev innlegget.

Det er ikke snakk om å slutte å følge ffk selv om navnet på stadion blir solgt. Jeg er bare dritt lei folk som sier at "åh, vi må bare dilte etter hva noen andre gjør". Man må da ikke prostituere seg fordi noen andre gjør det. Hærregud, det er lov å bruke huet.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 12 okt 06, 10:41
Endret: 12 okt 06, 10:45
Opprinnelig postet av sklitakling

Jeg får slenge en unnskyldning til Jello B. Jeg var i overkant opphissa da jeg skrev innlegget.

Det er ikke snakk om å slutte å følge ffk selv om navnet på stadion blir solgt. Jeg er bare dritt lei folk som sier at "åh, vi må bare dilte etter hva noen andre gjør". Man må da ikke prostituere seg fordi noen andre gjør det. Hærregud, det er lov å bruke huet.

Bare for å gjøre det helt klart så er det ikke jeg som mener vi bør selge stadionnavnet, tvertimot så går jeg i mot dette.

Det er jo denne BøgeJon som går i spissen for dette.

Kanskje en idè å lese i gjennom innleggene først.

Prøv å vær litt mer ryddige med klipp og lim- funksjonen når dere skal sitere!

 


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 12 okt 06, 10:50
Og dermed var tribunene på nye stadion solgt: www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article764201.ece

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340