Husk meg
Brukernavn
Passord

Sparta

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 07 jun 06, 10:57
Hehe, dere tåler vel en liten tråd om naboklubben FK Sparta Sarpsborg?

Når jeg prater med folk fra Fredrikstad så er det ofte sånn at de ikke vet spesielt mye om klubben og hva som skjer, og hvis det er noe så er det "FFK 2" som jeg får i fleisen. Det er jo ikke tilfredsstillende


14 poeng på 11 kamper er ganske brukbart, spesielt med tanke på en ufattelig stor skadesituasjon som har gjort at vi har hatt seks-sju sentrale spillere ute nesten i hver eneste kamp. I kampene mot Tromsdalen, Løv-Ham og Sogndal var vi uheldige som ikke fikk to seire og en uavgjort. Det ville ha vært fem poeng til, og altså bare ett poeng fra kvalifiseringsplass! Med omtrent full spillerstall er jeg sikker på at vi kommer til å plukke enda flere poeng.

Trenerteamet har gjort en god jobb og kunne vel egentlig ikke ha gjort spesielt mye mer i kampene. Et stort pluss for at de har våget å spille vårt eget spill både hjemme og borte!

Rino har spilt en kjempegod sesong til nå og virker faktisk enda bedre og mer skjerpet enn i begge sesongene i 2. divisjon. Bra!!! Forsvaret har gjort en ganske god jobb, enkelte glipper i noen kamper, men det har alle lag. Jørgen Pettersen har vært konge!!! både som midtstopper, back og spiss. Herlig oppofrende, sjef og kaptein når Bjørnar ikke har spilt. Etter en svak start på sesongen har midtstopper Artur vært sjef i de siste kampene.
På midtbanen har Bjørnar vært jevnt god som indreløper, Daniel ok som midtbaneanker, og ekstra morsomt med løpsjernet Kim-Andre som indreløper. Utrolig artig når egne spillere tar steget fra 4. divisjon til også å være god i 1. divisjon. Senegalesiske Thioune har bevist hvorfor han er i A-troppen til Senegal og har vist ting som ikke engang vises i Tippeligaen. Strålende...!!!
I angrepet har det vært litt mer rustent, men mye skyldes skader og nye spillere. Mommo har vært knall siden han kom tilbake fra skade, fjorårets toppscorer Turner har slitt med å komme seg tilbake fra fotbruddet i januar, og nye Dahm har løftet seg for hver eneste kamp med stor fart og teknikk.
Når vi får tilbake spillere som Sandem, Ole Heieren frisk, Stubsveen frisk, Rustadstuen skadefri, Berat skadefri, Bjørnar skadefri, Mommo i god fysisk form, og de nye kjent med systemet, så er jeg sikker på at vi kan bli veldig gode på høstsesongen.
Husk at fire serierunder gjenstår før serien "snur" - mot Follo, M/S, Strømsgodset og Bryne. Det bør kanskje være sju poeng. Da har vi 21 poeng etter halvspilt serie og matematisk 42 ved fullspilt serie. Det bør være øvre halvdel. ikke verst for en ny klubb på dette nivået med et lite budsjett og fem-seks juniorspillere i A-stallen.

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 

Når sees vi i Tippeligaen, tro?

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 07 jun 06, 11:00
Det tror jeg kan bli minst 15 år til. Dessverre

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 07 jun 06, 11:09
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Det tror jeg kan bli minst 15 år til. Dessverre


På samme måte som at det ville ta mange år før FFK kom opp på samme nivå som MFK?  (legendarisk sitat fra MFK-Bakke)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 07 jun 06, 13:12
Opprinnelig postet av spartasupporter

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 



For egen del vil jeg bare nevne at de beste søndagene er de der FFK vinner, Sparta vinner og Moss taper. Det er en orgasmisk følelse. Kan nok ha sammenheng med at på Melløs jubler de hver gang FFK får mål imot (Speeker legger veldig opp til det også...... Så et resultat Odd-FFK ............................(lang pause) før han skriker 3-0), mens i Sarp har vi sjelefrender.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


knaggen

Knøttespiller

Ble medlem: 19 apr 06
Innlegg: 74

Lagt til: 08 jun 06, 12:31
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av spartasupporter

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 



For egen del vil jeg bare nevne at de beste søndagene er de der FFK vinner, Sparta vinner og Moss taper. Det er en orgasmisk følelse. Kan nok ha sammenheng med at på Melløs jubler de hver gang FFK får mål imot (Speeker legger veldig opp til det også...... Så et resultat Odd-FFK ............................(lang pause) før han skriker 3-0), mens i Sarp har vi sjelefrender.



Sjelefrender i Særp???? Er du komplett historieløs?
Gamle lokaloppgjør mellom FFK og SFK var mye mer en nabofeide enn FFK - MFK. MFK har vi aldri tatt helt seriøst - finnes jo knapt noen interesse for fotball der.
Og for å blande inn litt hockey - der er det ihvertfall ikke snakk om sjelefrender!

---------------------------

Øvre halvdel 2006 !


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 jun 06, 13:35

[/quote]

Sjelefrender i Særp???? Er du komplett historieløs?
Gamle lokaloppgjør mellom FFK og SFK var mye mer en nabofeide enn FFK - MFK. MFK har vi aldri tatt helt seriøst - finnes jo knapt noen interesse for fotball der.
Og for å blande inn litt hockey - der er det ihvertfall ikke snakk om sjelefrender![/quote]



Lokal oppgjøra mellom sfk-ffk er historie, Sfk ligger med knekt rygg og reiser seg nok ikke mer. Poenget mitt var at svært mange Sarpinger følger FFK, slik er det ikke i Moss (riktig ennå) i hvertfall ikke i like stor grad.

FFK er på vei til å bli hele Østfolds fotball lag

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


knaggen

Knøttespiller

Ble medlem: 19 apr 06
Innlegg: 74

Lagt til: 08 jun 06, 13:43
Opprinnelig postet av Fjedjik



Sjelefrender i Særp???? Er du komplett historieløs?
Gamle lokaloppgjør mellom FFK og SFK var mye mer en nabofeide enn FFK - MFK. MFK har vi aldri tatt helt seriøst - finnes jo knapt noen interesse for fotball der.
Og for å blande inn litt hockey - der er det ihvertfall ikke snakk om sjelefrender![/quote]



Lokal oppgjøra mellom sfk-ffk er historie, Sfk ligger med knekt rygg og reiser seg nok ikke mer. Poenget mitt var at svært mange Sarpinger følger FFK, slik er det ikke i Moss (riktig ennå) i hvertfall ikke i like stor grad.

FFK er på vei til å bli hele Østfolds fotball lag

[/quote]

Jeg er nok helt enig - mitt forrige innlegg var skrevet med ironiknappen inne...

Men ikke når det gjelder kølle og puck da

---------------------------

Øvre halvdel 2006 !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 jun 06, 14:11
Endret: 08 jun 06, 14:13
Opprinnelig postet av knaggen
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av spartasupporter

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 



For egen del vil jeg bare nevne at de beste søndagene er de der FFK vinner, Sparta vinner og Moss taper. Det er en orgasmisk følelse. Kan nok ha sammenheng med at på Melløs jubler de hver gang FFK får mål imot (Speeker legger veldig opp til det også...... Så et resultat Odd-FFK ............................(lang pause) før han skriker 3-0), mens i Sarp har vi sjelefrender.



Sjelefrender i Særp???? Er du komplett historieløs?
Gamle lokaloppgjør mellom FFK og SFK var mye mer en nabofeide enn FFK - MFK. MFK har vi aldri tatt helt seriøst - finnes jo knapt noen interesse for fotball der.
Og for å blande inn litt hockey - der er det ihvertfall ikke snakk om sjelefrender!


Nå må du lese riktig. Han skriver : Speeker ( på Meløs ) legger veldig opp til det også..... Så et resultat Odd- FFK..........( lang pause) før han skriker 3-0 ( fortsatt på Meløs), mens i Sarp har vi sjelefrender ( så lenge setningen ikke har punktum,så er det fortsatt uttalelse fra speeker på Meløs).

Så å begynne og kritisere at Fjedjik  er historieløs blir ikke riktig i dette tilfellet. Han skriver jo bare hva speeker har sagt på Meløs, og ikke hva han selv mener.

Men det kan godt hende at han har samme mening som denne speekeren, ikke vet jeg.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 jun 06, 16:12
Endret: 08 jun 06, 16:13
:: Leeds United møter FK Sparta Sarpsborg
Skrevet av Svein Inge Hansen Tid: 08.06.2006 15:56
I dag ble det endelig bekreftet. Sarpsborg får besøk av Leeds United i sommer. Fra 11-14. juli blir Leeds United å finne i Sarpsborg, og 13. juli spiller de kamp mot FK Sparta Sarpsborg.
 
Kampen spilles på stadion, og kampstart er klokken 18.30. Vi vil komme tilbake med mer info senere.
 
Men hold av 13. juli!
 
Aktuell link:
 
Leeds United

Jeg lurer på hvem vi skal møte ??

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 09 jun 06, 13:24
Når jeg tenker over det har jeg faktisk jubla litt når sparta har scora og det er blitt annonsert på stadion. Jeg tror sparta har gode muligheter til å kunne rykke opp til TL innen 5-6 år hvis de gjør ting riktig, Sarpsborg burde da ha mulighet til minst like godt fundament som både bryne,  strømsgodset, sandefjord og ham-kam når det kommer til publikumsstøtte og økonomi, og dette er klubber som er i Tl eller kjemper for å komme opp. Man må bare utvikle fotballkulturen i særp igjen.

Enn så lenge kan vi være gode frender og østfoldinger og klappe for hverandre, men skulle dere rykke opp (eller gud forby, vi rykke ned) så tror jeg lokalderbyet smeller til med brask, bram og stor uvennskap på fotballfronten, og det tror jeg begge sider også vil trives best med

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 09 jun 06, 16:02
Er det noen Leeds-supportere i Fredrikstad som skal til Sarpsborg 13. juli? Kan jo kanskje bli en artig kamp og en fin samling for dere. Leeds skal være her i fire dager.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 09 jun 06, 19:43
Opprinnelig postet av spartasupporter
Er det noen Leeds-supportere i Fredrikstad som skal til Sarpsborg 13. juli? Kan jo kanskje bli en artig kamp og en fin samling for dere. Leeds skal være her i fire dager.



Fatter`n er gammel Leeds supporter selv om han i dag ikke kjenner navnet på en eneste spiller, men blir en tur til Sarpsborg 13 juli sammen med han.

Dessuten er det jo morsom å se fotball på litt høyre nivå enn til vanlig.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
Roser er døde, fioler er små!
Keiko er kæss og du like så!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 jun 06, 19:55
tror nok ikke du skal få for store forhåpninger med å se fotball på høyere nivå en vanlig selvom det kommer et bra lag fra Championship til sarpsborg stadion, blir nok veldi preget av at det er ferie stemning i leeds og neppe mye god kvalitet.... husker FFK møtte Totenham på stadion for en del år tilbake, kampen endte så vidt jeg vet 0-0, og da var ikke FFK i TL for å si det sånn

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 09 jun 06, 20:53
Hæ hæ den husker jeg ja, det var  alle feriekampers mor .

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 jun 06, 03:02
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hæ hæ den husker jeg ja, det var  alle feriekampers mor .


satt ved siden av en norsk totenham supporter på hovedtribunen jeg, etter halve 2 omgang hev han det nyinkjøpte totenham skjerfet nedover på tribunen, banna stygt om at dette var siste gangen han brukte penger på å se totenham spille og kjøpe totenham utstyr, og så gikk han hjem!  Uforglemmelig opplevelse..... hehehe

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 23 jun 06, 15:35
Hvorfor gidder Martin Wiig å spille 3. divisjon på rekruttlaget deres fremfor fast i Adeccoligaen for Sparta, tro?
Han spiller jo ikke akkurat fast for FFK...

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 23 jun 06, 15:42
Endret: 23 jun 06, 15:43
Opprinnelig postet av spartasupporter
Hvorfor gidder Martin Wiig å spille 3. divisjon på rekruttlaget deres fremfor fast i Adeccoligaen for Sparta, tro?
Han spiller jo ikke akkurat fast for FFK...

Han har kanskje ikke gitt opp med tanke på mer spilletid? Foran de første kampene i årets serie uttalte Eggen at det nærmest var hipp som happ om han valgte Mihaly Toth eller Martin Wiig som midtspiss. Valget falt til slutt på Toth, men det var altså marginalt, og en tålmodig Wiig har fått mange innhopp. Veien frem til a-lagsspill er med andre ord ikke veldig lang, og ting kan som kjent fort snu i fotball. Dårlig form, skader og suspensjoner kan åpne for at Wiig får sjansen. Og om han da gjør det veldig bra, så er han kanskje inne på laget. Kanskje synes han det også er mer inspirerende å være med rundt et lag i Tippeligaen, selv om han ikke spiller fast, enn et lag på nedre halvdel av 1. divisjon. Jeg tror ikke vi har sett det siste av Wiig i FFK-drakt i Tippeligaen. Selv om Toth og kanskje Hoås nå rangeres foran.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 23 jun 06, 19:16
Greit poeng, men når du blir gitt tillatelse til å gå så er jo det et klart signal på at du ikke har en fremtid i klubben, selv om det sikkert er stas å få et par innhopp i Tippeligaen.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 24 jun 06, 16:06
Hadde vært kjekt å fått leid (evt. lånt) ut noen til Sparta. Om ikke McDonald (vet ikke hvor langt unna han er mtp skaden) og Hoås snart får mer spilletid bør  vi tenke på å leie de ut til TL eller 1.div. klubber så de får kamptrening på høyere nivå enn 3.div. Garro også har vært lovende litt for lenge, bør få sjansen høyere opp om ikke han bør selges.

Noen av juniorene våre også er vel modne for hardere matching, men for langt unna TL-spill. Kanskje vi får se noen på A-laget neste år, så sikkert ikke dumt om de får prøvd seg på utlån til Sparta eller Moss.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 31 jul 06, 15:57
Opprinnelig postet av DrDRE
Hadde vært kjekt å fått leid (evt. lånt) ut noen til Sparta. Om ikke McDonald (vet ikke hvor langt unna han er mtp skaden) og Hoås snart får mer spilletid bør  vi tenke på å leie de ut til TL eller 1.div. klubber så de får kamptrening på høyere nivå enn 3.div. Garro også har vært lovende litt for lenge, bør få sjansen høyere opp om ikke han bør selges.

Noen av juniorene våre også er vel modne for hardere matching, men for langt unna TL-spill. Kanskje vi får se noen på A-laget neste år, så sikkert ikke dumt om de får prøvd seg på utlån til Sparta eller Moss.


Tja, det er vel heller tvilsomt om noen FFK-juniorer er i nærheten av å heve et lag i Adeccoligaen. Med unntak av Staw og Tarik, som dere bruker selv, så er det vel faktisk ingen. I øyeblikket jaktes det på en høyreback (slovaker med landskamper som har prøvespilt og fått kontraktsforslag) og spiss - der har vel ikke juniorlaget til FFK noen som er i nærheten av Adeccoliga-standard.

Håper FFK2 rykker opp sånn at dere får matchet dem der isteden.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340