Husk meg
Brukernavn
Passord

Sparta

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 jan 07, 10:30
Opprinnelig postet av spartasupporter
- Brynes Kydland er visst aktuell - Start jakter også på han.


Får dere underskriften hans, vil jeg tro at dere har gjort et aldri så lite scoop. Har i hvert fall gjort en positiv figur de gangene jeg har sett han live.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 18 jan 07, 17:51

Det er jeg helt enig i. Kydland er god, og veldig god på sitt aller beste. Vi har gjort noen scoop før og får håpe at vi gjør det også foran denne sesongen. Det meste blir avgjort på de tre-fire forsterkningene som må komme nå; om sesongen blir en kamp mot nedrykk, mer midt på tabellen, eller en gledelig seilas litt på øvre halvdel av tabellen.

 

Veldig hyggelig å være beroliget med to gode keepere, Are og Martin med fra sesongstart, i tillegg til at vi har Rustadstuen og Makhtar skadefrie. Det er en annen situasjon enn starten av sesongen i fjor.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jan 07, 22:51
Opprinnelig postet av spartasupporter

Jeg fyller på denne gode tråden for å berike våre tidligere by-utflyttere ved elvas utløp om Sparta:

 

- Richard Normann klarte å overgå det vi trodde var en uslåelig rekord av Peter Hricko, som ble skadet etter fem minutter i sin første og eneste kamp i fjor (og dermed adios!): han ble skadet FØR treningen begynte i sitt prøvespill-opphold i går. Det er vel ny norsk rekord? ETT skudd på en ball og dermed røk en sene i leggen. 59 mål på de to siste sesongene endte i en ispose og flybillett hjem til Narvik.

- Vi takker for at Moss FK var så generøse å gi oss Joachim Heier og Steffen Lilleng gratis. Begge var veldig gode på sin første trening i går. Flott gjort av MFK å gi disse spilletid når de ikke vil satse på dem selv, men hvorfor de ikke vil satse på dem selv har jeg store problemer med å forstå. Nok om det.

- Det kommer to nye ansettelser og styrking av klubben: ny daglig leder og ny markedssjef. Bra!

- Det går mot at vi får ny stadion. Hurra!

- Tran legger opp for å bygge hus (!)

- Gikk glipp av to lovende backer fra Sverige og Danmark, men jakter fortsetter. Godt å se at jaktes kun etter GODE spillere og ikke stallfyll.

- Brynes Kydland er visst aktuell - Start jakter også på han.

- Vi får en fra U21-landslaget til Ghana på trening snart.



De vil vel satse på sine egne talenter regner jeg med. Moss jr. spiller vel i interkrets og det holder for dem sikkert det.

Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 18 jan 07, 23:29
Mye god informasjon der, spartasupporter. I tillegg kan det nevnes at budsjettet ser ut til å øke fra 10 til 15 millioner, at det jobbes med å etablere en spillerpool etter mønster fra Fredrikstad og samarbeidssamtalene med SFK. Også ryktene om Sandro Occhipinti da...

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 15 feb 07, 23:10

Bump!

 

På tide med en update:

Karim Aoudia, Steffen Lilleng og Joachim Heier er klare. Fine forsterkninger/erstatninger. I tillegg er Alexander Forsberg med i opptreningen etter skaden han pådro seg i en treningskamp. Kan bli interessant å se om han får kontrakt. Han ble prøvd i rollen som midtbaneanker. Noen som har sett hvordan han har taklet en sånn rolle før? Eller har han bare spilt i sentralt i 4-2-2? Spesiell rolle den der ankerrollen.

 

To på prøve som er sendt hjem igjen: Richard Normann (Mjølner) og Nicolai Jørgensen (Midtjylland). Dennis Olsen (Lyngby) er på prøve nå uten å ha imponert veldig sier de som har sett litt.

 

Med et par viktige forsterkninger til kan det bli en artig sesong.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 feb 07, 23:18
Mitt store håp er at Sparta kommer over Moss på tabellen i år

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 15 feb 07, 23:25
Endret: 15 feb 07, 23:26
Opprinnelig postet av spartasupporter

I tillegg er Alexander Forsberg med i opptreningen etter skaden han pådro seg i en treningskamp. Kan bli interessant å se om han får kontrakt. Han ble prøvd i rollen som midtbaneanker. Noen som har sett hvordan han har taklet en sånn rolle før? Eller har han bare spilt i sentralt i 4-2-2? Spesiell rolle den der ankerrollen.


Min mening er at Alexander Forsberg på ingen måte har pasningsferdigheter nok til å spille i en ankerrolle - uten at jeg har sett ham i en slik rolle før. Kan bare ikke forestille meg det. I FFK spilte han enten høyreback eller indreløper. En spiller med stor vilje som løper og takler mye. Aggressiv og entusiastisk som ofrer seg for laget, men dessverre med store tekniske mangler... Vet ikke hvordan han har utviklet seg i Moss, men mye tyder vel på at han ikke har tatt det store spranget, rett og slett fordi han neppe har det i seg. Begrensningene blir for mange, men kan sikkert gjøre en god jobb som "squad-player" og grovarbeider i Sparta. Men neppe i en ankerrolle.

Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 16 feb 07, 00:05

Det som er det heteste i Sarpsborg nå, er samtalene om en mulig fusjon mellom Sparta og SFK. SKjer nok tidligst i etter sesongen. Meget spennende, nå er er det navnespørsmålet som diskuteres. Sparta åpner for å skifte navn, og samarbeidsklubbene er positive. Selvfølgelig finnes det museumsvoktere på begge sider, men jeg tror folk fleste ser med blide øyne på det som skjer. La ikke navn og draktfarger ødelegge et mulig eliteserielag i Sarpsborg sier nå jeg. Vi kommer ingen vei før de to store blir enige!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 feb 07, 00:29
Opprinnelig postet av Sarpingen

Det som er det heteste i Sarpsborg nå, er samtalene om en mulig fusjon mellom Sparta og SFK. SKjer nok tidligst i etter sesongen. Meget spennende, nå er er det navnespørsmålet som diskuteres. Sparta åpner for å skifte navn, og samarbeidsklubbene er positive. Selvfølgelig finnes det museumsvoktere på begge sider, men jeg tror folk fleste ser med blide øyne på det som skjer. La ikke navn og draktfarger ødelegge et mulig eliteserielag i Sarpsborg sier nå jeg. Vi kommer ingen vei før de to store blir enige!



Minner om en gammel, kanskje klassisk vits i sarpsborgmiljøet, hva vet vel jeg.
Det var forslag om å slå sammen SFK og Borgen til "Sorgen". Lurer på hva moro det kan komme ut av SFK og Sparta, kommer ikke på noe akkurat nå.... damn

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 16 feb 07, 10:35
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av spartasupporter

I tillegg er Alexander Forsberg med i opptreningen etter skaden han pådro seg i en treningskamp. Kan bli interessant å se om han får kontrakt. Han ble prøvd i rollen som midtbaneanker. Noen som har sett hvordan han har taklet en sånn rolle før? Eller har han bare spilt i sentralt i 4-2-2? Spesiell rolle den der ankerrollen.


Min mening er at Alexander Forsberg på ingen måte har pasningsferdigheter nok til å spille i en ankerrolle - uten at jeg har sett ham i en slik rolle før. Kan bare ikke forestille meg det. I FFK spilte han enten høyreback eller indreløper. En spiller med stor vilje som løper og takler mye. Aggressiv og entusiastisk som ofrer seg for laget, men dessverre med store tekniske mangler... Vet ikke hvordan han har utviklet seg i Moss, men mye tyder vel på at han ikke har tatt det store spranget, rett og slett fordi han neppe har det i seg. Begrensningene blir for mange, men kan sikkert gjøre en god jobb som "squad-player" og grovarbeider i Sparta. Men neppe i en ankerrolle.

 

Jeg ser poenget ditt. Han spilte bare 15 minutter før han måtte ut med skade, så vurderingsgrunnlaget mitt er syltynt! Hehe. Det jeg la merke til da var at han var veldig flink til å vinne ball, dueller, og spille ballen enkelt videre. Det er jo ankerrollens essens, hvis jeg ikke tar helt feil. En som feier litt unna på midtbanen og foran stopperne, og som spiller gjerne enkelt fremfor vanskelig. At han spiller med entusiasme og ofrer seg for laget er jo bare perfekt. Alle lag trenger slike spillere. At han også kan brukes i flere roller er også bra. Ettersom alle andre prøvespillere er sendt rett hjem igjen, men at Forsberg får trene seg opp igjen med laget tar jeg som et tegn på at klubben er interessert. De som så han på trening i uka før kampen sa at spilte ganske bra.

Han spilte vel i 4-4-2 i FFK og i Moss? Eller? Noen passer jo enda bedre i 4-3-3. Nei, det blir uansett spennende å se. Folk sier at han er en likandes fyr også. Det teller også mye

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 16 feb 07, 10:37
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Sarpingen

Det som er det heteste i Sarpsborg nå, er samtalene om en mulig fusjon mellom Sparta og SFK. SKjer nok tidligst i etter sesongen. Meget spennende, nå er er det navnespørsmålet som diskuteres. Sparta åpner for å skifte navn, og samarbeidsklubbene er positive. Selvfølgelig finnes det museumsvoktere på begge sider, men jeg tror folk fleste ser med blide øyne på det som skjer. La ikke navn og draktfarger ødelegge et mulig eliteserielag i Sarpsborg sier nå jeg. Vi kommer ingen vei før de to store blir enige!



Minner om en gammel, kanskje klassisk vits i sarpsborgmiljøet, hva vet vel jeg.
Det var forslag om å slå sammen SFK og Borgen til "Sorgen". Lurer på hva moro det kan komme ut av SFK og Sparta, kommer ikke på noe akkurat nå.... damn

 

"Sorgen", ja. Gammel klassiker dette. Finnes det noe mer trist enn gamle gubber som tror de fremdeles er evige cupmestere? Det er satt på spissen. Jeg tror ikke dette blir noe av, og de siste 30 årene (ikke minst de siste fem årene!) viser vel at man definitivt kommer langt og lenger uten gamle grinebitere men med friske folk og nye tanker. Heller samarbeid enn fusjon til noe som ingen har et forhold til.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 16 feb 07, 13:23

Time will show! Museumsvoktere finnes i begge leire. I Sandefjord og Haugesund har da hatt suksess med en fusjon.

 

Hva er nicket ditt på fossefallets forum?

 

Mvh Patrioten



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340