Husk meg
Brukernavn
Passord

Sparta

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 07 jun 06, 10:57
Hehe, dere tåler vel en liten tråd om naboklubben FK Sparta Sarpsborg?

Når jeg prater med folk fra Fredrikstad så er det ofte sånn at de ikke vet spesielt mye om klubben og hva som skjer, og hvis det er noe så er det "FFK 2" som jeg får i fleisen. Det er jo ikke tilfredsstillende


14 poeng på 11 kamper er ganske brukbart, spesielt med tanke på en ufattelig stor skadesituasjon som har gjort at vi har hatt seks-sju sentrale spillere ute nesten i hver eneste kamp. I kampene mot Tromsdalen, Løv-Ham og Sogndal var vi uheldige som ikke fikk to seire og en uavgjort. Det ville ha vært fem poeng til, og altså bare ett poeng fra kvalifiseringsplass! Med omtrent full spillerstall er jeg sikker på at vi kommer til å plukke enda flere poeng.

Trenerteamet har gjort en god jobb og kunne vel egentlig ikke ha gjort spesielt mye mer i kampene. Et stort pluss for at de har våget å spille vårt eget spill både hjemme og borte!

Rino har spilt en kjempegod sesong til nå og virker faktisk enda bedre og mer skjerpet enn i begge sesongene i 2. divisjon. Bra!!! Forsvaret har gjort en ganske god jobb, enkelte glipper i noen kamper, men det har alle lag. Jørgen Pettersen har vært konge!!! både som midtstopper, back og spiss. Herlig oppofrende, sjef og kaptein når Bjørnar ikke har spilt. Etter en svak start på sesongen har midtstopper Artur vært sjef i de siste kampene.
På midtbanen har Bjørnar vært jevnt god som indreløper, Daniel ok som midtbaneanker, og ekstra morsomt med løpsjernet Kim-Andre som indreløper. Utrolig artig når egne spillere tar steget fra 4. divisjon til også å være god i 1. divisjon. Senegalesiske Thioune har bevist hvorfor han er i A-troppen til Senegal og har vist ting som ikke engang vises i Tippeligaen. Strålende...!!!
I angrepet har det vært litt mer rustent, men mye skyldes skader og nye spillere. Mommo har vært knall siden han kom tilbake fra skade, fjorårets toppscorer Turner har slitt med å komme seg tilbake fra fotbruddet i januar, og nye Dahm har løftet seg for hver eneste kamp med stor fart og teknikk.
Når vi får tilbake spillere som Sandem, Ole Heieren frisk, Stubsveen frisk, Rustadstuen skadefri, Berat skadefri, Bjørnar skadefri, Mommo i god fysisk form, og de nye kjent med systemet, så er jeg sikker på at vi kan bli veldig gode på høstsesongen.
Husk at fire serierunder gjenstår før serien "snur" - mot Follo, M/S, Strømsgodset og Bryne. Det bør kanskje være sju poeng. Da har vi 21 poeng etter halvspilt serie og matematisk 42 ved fullspilt serie. Det bør være øvre halvdel. ikke verst for en ny klubb på dette nivået med et lite budsjett og fem-seks juniorspillere i A-stallen.

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 

Når sees vi i Tippeligaen, tro?

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 07 jun 06, 11:00
Det tror jeg kan bli minst 15 år til. Dessverre

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 07 jun 06, 11:09
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Det tror jeg kan bli minst 15 år til. Dessverre


På samme måte som at det ville ta mange år før FFK kom opp på samme nivå som MFK?  (legendarisk sitat fra MFK-Bakke)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 07 jun 06, 13:12
Opprinnelig postet av spartasupporter

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 



For egen del vil jeg bare nevne at de beste søndagene er de der FFK vinner, Sparta vinner og Moss taper. Det er en orgasmisk følelse. Kan nok ha sammenheng med at på Melløs jubler de hver gang FFK får mål imot (Speeker legger veldig opp til det også...... Så et resultat Odd-FFK ............................(lang pause) før han skriker 3-0), mens i Sarp har vi sjelefrender.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jun 06, 16:20
Opprinnelig postet av spartasupporter


PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 

Når sees vi i Tippeligaen, tro?


Jeg juler ihvertfall når jeg hører at sparta leder eller har scoret mål! Synes det er knall gøy at dere kommer dere vinner, derimot når det gjelder moss så består de av kun hoverende sjeler som ikke klarer å innse at pr dags dato så er faktisk FFK østfolds beste klubb hvis en ser på divisjon og plassering! Jeg synes som sagt det er gøy at sparta fotball gjør det bra, derimot med sparta hockey er det nok litt mer rivalisering fra min side... hehe (heia stjernen)

drømmen: FFK og Sparta i TL om ett par tre år, (tror at sparta kan trenge litt tid til å bygge opp et godt TL lag) og moss ned i sumpa og 2 div! det hadde vært gøy det!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 07 jun 06, 22:36

Vi er da et folk. Heia Sparta(men ikke med skøyter)!!

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 jun 06, 06:30
Endret: 08 jun 06, 06:33
registrerer at jeg skrev at jeg JULER når jeg hører at sparta scorer, det betyr altså ikke at jeg juler opp noen for at de scorer, bare en liten skrive leif for JUBLER....

ser det har gått litt fort i mitt forige inlegg på denne saken igjen.... jeg synes vist at det er knall gøy at dere kommer dere vinner... (hva nå en det betyr) hehe, jeg beklager så meget og sier at jeg synes det er knall gøy at dere vinner.....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 08 jun 06, 07:04
Endret: 08 jun 06, 07:05
Kjenner jo Ole Heieren,så jeg får vel holde med Sparta i 1 divisjon
Tror dere kan klare å etablere dere i 1div,men no evt opprykk til TL tror jeg ikke på enda.. Men for all del,ballen er rund!!

Hva er gjennomsnittet på tilskuerfronten hos dere nå da??

Var forresten morsomt å se Ole H score mot Hønefoss nå sist,lo litt inni meg da!! hehe..
Husker han som en liten pjokk,men nå har han blitt en stor kar

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!
Gud gjør underverker,guden er Enerly!


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 09:57
Ingen tror på opprykk ennå, i hvert fall ikke i år, men en klubb uten ambisjoner er jo nesten meningsløst etter min mening. Ettersom det ikke finnes rike onkler som gidder bruke av sin formue på fotball slik det har vært helt avgjørende for i Fredrikstad (Forsberg, Høili), så må fundamentet legges sten på sten hele tiden. Det tar som kjent mye lenger tid. Til sammenlikning hadde vel FFK et høyere budsjett i 2. divisjon enn det Sparta nå har i Adeccoligaen...

Tilskuermessig ligger det mellom 1000-2000. Varierer ut fra vær, motstander, osv. Ikke veldig imponerende, men veldig bra på bortebane. Snittet er jo kjapt på øvre halvdel i divisjonen, faktisk, så det er vel "normalt" og at FFK var "mot normalt". Alt avhenger vel av sportslig suksess over tid. Som kjent er de fleste mennesker medgangssupportere. Det er langt mellom de 300 på Fredrikstad stadion i regnvær mot Nybergsund i 2. divisjon og 10000 i toppkampene i medgang i Tippeligaen hos dere også. Sånn er det bare! Men også dette bygges sten på sten hos oss og arrangementer for publikum før kamper og til bortekamper er meget bra.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 10:01
Ellers gleder vi oss også over at klubben ifølge SA i dag har forsøkt å hente Thomas Pereira hjem til byen men fått foreløpig nei. Vi får se hva som skjer. Det viser at klubben har solide ambisjoner i hvert fall og at det går rett vei!



Treneren nekter å kommentere om noen FFK-spillere er aktuelle i dag. Helt ærlig vet jeg ikke om benkesliterne deres faktisk forsterker vært lag, jeg tviler faktisk på det, men en eller to kan nok kanskje gjøre det og passe inn i Spartas spillestil. Czwartek og Wiig ble jaktet på i fjor og jeg sier ikke nei takk nå heller

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 10:04
Opprinnelig postet av GurrBass
Kjenner jo Ole Heieren,så jeg får vel holde med Sparta i 1 divisjon
Tror dere kan klare å etablere dere i 1div,men no evt opprykk til TL tror jeg ikke på enda.. Men for all del,ballen er rund!!

Hva er gjennomsnittet på tilskuerfronten hos dere nå da??

Var forresten morsomt å se Ole H score mot Hønefoss nå sist,lo litt inni meg da!! hehe..
Husker han som en liten pjokk,men nå har han blitt en stor kar



Morsomt med Ole Heieren Hansen! Kjempehyggelig gutt. Kom jo som spiss fra 3. divisjon og ble plutselig god høyreback i fjor. Har slitt ganske mye i år, spesielt på fart, men at han har vært syk i tillegg har jo ikke hjulpet. Hvis han lærer og utvikler seg like mye i år som i fjor kan det bli bra på sikt. Jeg vet ikke sikkert men tror han kan bli best som midtstopper

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 08 jun 06, 11:55
Opprinnelig postet av spartasupporter

Treneren nekter å kommentere om noen FFK-spillere er aktuelle i dag. Helt ærlig vet jeg ikke om benkesliterne deres faktisk forsterker vært lag, jeg tviler faktisk på det, men en eller to kan nok kanskje gjøre det og passe inn i Spartas spillestil. Czwartek og Wiig ble jaktet på i fjor og jeg sier ikke nei takk nå heller


Njaaa- vet ikke helt det da. Bjørnar var vel benkesliter i FFK i Eliteserien - og er vel bankers på Sparta nå vel. 


Tror nok samtlige av disse FFK benkeslitere (de siste kampene) hadde gått rett inn på Sparta.

Hoås, West, Wiig, Berg og Tronseth.

Når det gjelder Petersen, Blixt og Røn er jeg usikker på om de hadde tatt en plass.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 12:23
Jeg var nok litt upresis. Siktet til de som knapt engang har en plass på benken. De andre spiller jo forholdsvis mye

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 08 jun 06, 12:26
Men det er disse spillerne som er i faresonen, og som det evt snakkes om å selge/leie bort tror jeg: 

Sørlie, Tronseth, Blixt, Petersen, Berg, Garro, Røn, Hornseth, Wiig, Hoås.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


knaggen

Knøttespiller

Ble medlem: 19 apr 06
Innlegg: 74

Lagt til: 08 jun 06, 12:31
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av spartasupporter

PS! Da FFK reduserte og utliknet mot Odd var det stor applaus på Sarpsborg stadion. Håper det er sånn på Fredrikstad stadion når vi scorer også... 



For egen del vil jeg bare nevne at de beste søndagene er de der FFK vinner, Sparta vinner og Moss taper. Det er en orgasmisk følelse. Kan nok ha sammenheng med at på Melløs jubler de hver gang FFK får mål imot (Speeker legger veldig opp til det også...... Så et resultat Odd-FFK ............................(lang pause) før han skriker 3-0), mens i Sarp har vi sjelefrender.



Sjelefrender i Særp???? Er du komplett historieløs?
Gamle lokaloppgjør mellom FFK og SFK var mye mer en nabofeide enn FFK - MFK. MFK har vi aldri tatt helt seriøst - finnes jo knapt noen interesse for fotball der.
Og for å blande inn litt hockey - der er det ihvertfall ikke snakk om sjelefrender!

---------------------------

Øvre halvdel 2006 !


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 jun 06, 12:32
Du skriver at Sparta har igjen Bryne, er dette borte på Jæren eller hjemme i Sarp? Er det på Jæren og jeg ikke jobber, så tror jeg faktisk jeg skal ta meg en tur... Og hvilken dato? Ok, jeg kunne ha sjekket dette selv men, he he.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 12:51
Opprinnelig postet av FFK1903
Du skriver at Sparta har igjen Bryne, er dette borte på Jæren eller hjemme i Sarp? Er det på Jæren og jeg ikke jobber, så tror jeg faktisk jeg skal ta meg en tur... Og hvilken dato? Ok, jeg kunne ha sjekket dette selv men, he he.


Kampen mot Bryne på Jæren er 5. november i siste serierunde.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 12:55
Opprinnelig postet av oleberg
Men det er disse spillerne som er i faresonen, og som det evt snakkes om å selge/leie bort tror jeg: 

Sørlie, Tronseth, Blixt, Petersen, Berg, Garro, Røn, Hornseth, Wiig, Hoås.


Jeg synes det er ufint å nevne navn overfor de spillerne det gjelder, men det er nok ikke mer enn to - kanskje tre - av de som faktisk hever Sparta nå. Det letes etter en back og kantspiller/spiss fra klubbens side. Wiig ble forsøkt på i fjor. Nå nekter klubben å kommentere eventuelle henvendelser til FFK til media. Kanskje Wiig er på ønskelisten nå. Jeg aner ikke, men håper faktisk det.

Viking bør også snu og slippe Pereira hjem til Sarpsborg og Sparta

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 jun 06, 13:01
Opprinnelig postet av spartasupporter
Opprinnelig postet av oleberg
Men det er disse spillerne som er i faresonen, og som det evt snakkes om å selge/leie bort tror jeg: 

Sørlie, Tronseth, Blixt, Petersen, Berg, Garro, Røn, Hornseth, Wiig, Hoås.


Jeg synes det er ufint å nevne navn overfor de spillerne det gjelder, men det er nok ikke mer enn to - kanskje tre - av de som faktisk hever Sparta nå. Det letes etter en back og kantspiller/spiss fra klubbens side. Wiig ble forsøkt på i fjor. Nå nekter klubben å kommentere eventuelle henvendelser til FFK til media. Kanskje Wiig er på ønskelisten nå. Jeg aner ikke, men håper faktisk det.

Viking bør også snu og slippe Pereira hjem til Sarpsborg og Sparta



Hehe. Tror de fleste spillerene der ville hevet Sparta. Sørlie tok i hvert fall plassen til Rino Hansen ( er  det ikke han som er keeper for dere nå?) Tronseth er en under middels tippeligaspiller men ville vært blant de beste i Adecco, Petersen har allerede vist nivået sitt i Follo i fjor, Berg har spilt fast på bodæ/glimt i mange år, Garro vet jeg ikke, Røn vel ca like god som Tronseth tror jeg, Hornseth har jeg ikke sett spille på flere år, Wiig har spilt fast på Odd Grenland i flere år, og Hoås er jo den fjerde beste angriperen vi har etter min mening. Litt dårlig av Eggen å ikke gi han flere sjanser.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
Roser er døde, fioler er små!
Keiko er kæss og du like så!


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 08 jun 06, 13:09
Det poenget er jo greit nok. Men når det kikkes etter back og kant/spiss så er det ikke vits i å tenke på spillere i andre posisjoner i nårværende situasjon

---------------------------

- sammen for Sarpsborg



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340