Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsterkninger på vei!!

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 18 mai 06, 08:56
Ryktene går på at Espen Johnsen kommer på lån

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 18 mai 06, 09:21
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av Bjørnen
Spørsmålet er om dere har råd, for Vidar skal ikke selges - hvis dere da ikke klasker til med et fjell av penger da...


Penger er ikke spørsmålet her, er ikke sikker på at MFK kan hindre Martinsen å gå hvis FFK byr 3 mill. Har fått med meg at MFK mener klausulen ikke gjelder etter at Martinsen takket nei til Molde. Men vi har jo sett kompetansen på Melløs i forbindelse med kontrakter og klausuler før i år.......




Hvilken klausul er det du snakker om?

Spørsmålet er jo om FFK engang kan bla opp 3 mill engang. Et annet er om FFK er så innmari attraktivt som dere vil ha det til for Vidar. Dere snakker om ham som om han er et offer og at MFK er slemme mot ham. Han har sagt flere ganger at han ønsker TL-spill og da aller helst med Moss. 

..og så er det jo mange her som heldigvis mener at Vidar ikke er god nok for FFK og da er det jo ikke noe å snakke om. Glem Vidar og finn en som hever laget. Vær litt kreative. Se etter spillere andre steder enn i Moss.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 mai 06, 09:35
Endret: 18 mai 06, 09:35
Opprinnelig postet av wergis
Opprinnelig postet av Pk
Hvis jeg foreslår å bruke Peters istedet for Tronseth til Bora er tilbake, er jeg helt på jordet da? Føler meg ikke trygg på Tronseth, men Peters er kanskje ikke noe bedre alternativ? Det er vel det eneste alternativet vi har kanskje, Jørgen Magnussen er vel fortsatt litt ung og uerfaren?


For min del er du laaaangt utpå jordet..
Tror nok ikke peters har så mye å bidra for FFK lenger gett..


Hallo. Nå har jeg sett Are Tronseth i 5 kamper er det vel. LSK hjemme (OK kamp), Start borte (Bra kamp), VIF hjemme (Meget god kamp), Molde borte (Elendig kamp), Stabæk hjemme (under pari kamp). 

Må bare si at jeg utfra dette synes Tronseth ikke er på nivået til Bora, selv om Bora har spilt litt rustent i de første kampene. Det jeg så av Tronseth mot Molde og Stabæk, er jeg sikker på at Christian Pettersen hadde løst mye bedre - så jeg er 100% enig med deg Pk.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 18 mai 06, 10:30
Det er jo noe alle vet at VM er i Måss til FFK kommer på banen, Bjørnen. Og de skarve millionene kan vi skramle sammen selv.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 18 mai 06, 10:56
Så vidt jeg vet har Vidar kontrakt med oss ut 2007.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 18 mai 06, 10:58
Opprinnelig postet av oleberg
Opprinnelig postet av wergis
Opprinnelig postet av Pk
Hvis jeg foreslår å bruke Peters istedet for Tronseth til Bora er tilbake, er jeg helt på jordet da? Føler meg ikke trygg på Tronseth, men Peters er kanskje ikke noe bedre alternativ? Det er vel det eneste alternativet vi har kanskje, Jørgen Magnussen er vel fortsatt litt ung og uerfaren?


For min del er du laaaangt utpå jordet..
Tror nok ikke peters har så mye å bidra for FFK lenger gett..


Hallo. Nå har jeg sett Are Tronseth i 5 kamper er det vel. LSK hjemme (OK kamp), Start borte (Bra kamp), VIF hjemme (Meget god kamp), Molde borte (Elendig kamp), Stabæk hjemme (under pari kamp). 

Må bare si at jeg utfra dette synes Tronseth ikke er på nivået til Bora, selv om Bora har spilt litt rustent i de første kampene. Det jeg så av Tronseth mot Molde og Stabæk, er jeg sikker på at Christian Pettersen hadde løst mye bedre - så jeg er 100% enig med deg Pk.


Har ikke sagt at Tronseth er på nivået til Bora, men jeg trur likevel at Tronseth blir førstevalget fram til sommeren.. Peters hadde kanskje gjort ting annerledes, men det også i negativ forstand..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 mai 06, 11:08
Opprinnelig postet av stenhard
Ryktene går på at Espen Johnsen kommer på lån


Det hadde vært greit å hatt han i mål fram til Rami er tilbake! Er det sikre kilder eller?

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 18 mai 06, 11:34
Det påstås så. Bør bli offentliggjort i dag hvis det er noe hold i det.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 18 mai 06, 11:39
Opprinnelig postet av ffkmufc
Opprinnelig postet av stenhard
Ryktene går på at Espen Johnsen kommer på lån

Det hadde vært greit å hatt han i mål fram til Rami er tilbake! Er det sikre kilder eller?


Espen Johnsen på benken da i så fall. Heller Sørlie enn Johnsen. 

Selv om jeg vel tviler på at Espen Johnsen kommer til FFK uten å nærmest ha blitt lovet spilletid.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 mai 06, 11:40

Hvilken klausul er det du snakker om?

Spørsmålet er jo om FFK engang kan bla opp 3 mill engang. Et annet er om FFK er så innmari attraktivt som dere vil ha det til for Vidar. Dere snakker om ham som om han er et offer og at MFK er slemme mot ham. Han har sagt flere ganger at han ønsker TL-spill og da aller helst med Moss. 

..og så er det jo mange her som heldigvis mener at Vidar ikke er god nok for FFK og da er det jo ikke noe å snakke om. Glem Vidar og finn en som hever laget. Vær litt kreative. Se etter spillere andre steder enn i Moss.[/quote]


Klausulen jeg snakker om er denne:

Holder summen hemmelig

Moss Fotballklubb ønsker ikke å offentliggjøre summen de måtte ut med for at Karim-saken ikke skulle havne i retten.
MFK, Publisert: 10.05.06, JEANINE NORSTAD MARIANNE A. WOLD

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 133

Lagt til: 18 mai 06, 12:00
Den klausulen opphørte å ekstistere i det øyeblikket Vidar takket nei til Molde til summen 3 millioner som Moss og Vidar hadde avtalt seg imellom. 

Moss kan prise han akkurat som de vil etter dette.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 mai 06, 12:09
Opprinnelig postet av janrafn
Den klausulen opphørte å ekstistere i det øyeblikket Vidar takket nei til Molde til summen 3 millioner som Moss og Vidar hadde avtalt seg imellom. 

Moss kan prise han akkurat som de vil etter dette.


Jeg vet at MFK hevder dette. Det var derfor jeg nevnte at MFK har hatt uttalelser tidligere i år om andre klausuler (Karim) så jeg mente at vi ikke skulle ta det som en selvfølge at Vi måtte betale mer enn 3 mill uansett.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 133

Lagt til: 18 mai 06, 12:10

Fredrikstad kan uansett ikke bestemme "hva vi vil betale" Fjedjik. Trude eller Eg.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 mai 06, 12:18
Mener ikke å påstå det heller. Men, dersom jeg forsto Molde saken rett måtte Moss la VM gå, da Molde hadde bydd 3 mill pga klausulen. Heldigvis takket VM nei.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 mai 06, 12:21
Opprinnelig postet av mygg
Opprinnelig postet av ffkmufc
Opprinnelig postet av stenhard
Ryktene går på at Espen Johnsen kommer på lån

Det hadde vært greit å hatt han i mål fram til Rami er tilbake! Er det sikre kilder eller?


Espen Johnsen på benken da i så fall. Heller Sørlie enn Johnsen. 

Selv om jeg vel tviler på at Espen Johnsen kommer til FFK uten å nærmest ha blitt lovet spilletid.



Hvis han kommer, blir han nok ganske sikkert  1.keeper

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 mai 06, 13:35
Opprinnelig postet av Bjørnen

Hvilken klausul er det du snakker om?

Spørsmålet er jo om FFK engang kan bla opp 3 mill engang. Et annet er om FFK er så innmari attraktivt som dere vil ha det til for Vidar. Dere snakker om ham som om han er et offer og at MFK er slemme mot ham. Han har sagt flere ganger at han ønsker TL-spill og da aller helst med Moss. 

..og så er det jo mange her som heldigvis mener at Vidar ikke er god nok for FFK og da er det jo ikke noe å snakke om. Glem Vidar og finn en som hever laget. Vær litt kreative. Se etter spillere andre steder enn i Moss.


Det siste jeg leste i den saken (og det er lenge siden, så det kan ha skjedd noe nytt) var vel at Moss sa at klausulen forsvant når han takket nei til Molde, mens Vidar Martinsen var litt mer usikker på det punktet. Mulig det har skjedd noe der i ettertid som jeg ikke har fått med meg. Vi har jo sitat på at VM har sagt at han ikke likte Moss` fremgangsmåte når FFK først kom på banen, og ikke ville selge han, selv om VM hevdet at Moss ikke ville være til hinder om en Tippeligaklubb kom på banen. Så vidt jeg husker så var dette før Molde kom på banen. Er så lenge siden så jeg husker ikke den saken helt korrekt nå, men vi hadde da en rimelig stor diskusjon rundt dette, hadde vi ikke? Der du ikke ville skjønne hva et sitat var, og at det bare var FB som hadde skrevet det dem ville.

Det er mulig han vil spille Tippeliga med Moss aller helst, men nå ser det ikke akkurat ut som det skal skje til neste år heller, selv om serien er ennå ung.

Men er enig i at FFK kan se andre steder etter forsterkninger også. Ser ut som omtrent alle vet hva Vidar Martinsen står for her inne, men faktum er vel at nesten ingen av oss har sett fyren spille i så mange kampene. Det meste er vel basert på hva dere mossinger har skrevet om han på deres forum. Selv aner jeg ikke hvor god denne spilleren er, jeg bare registrerer at flertallet på Kråkeforumet savner han dypt i midtforsvaret.

Men det er en god grunn for å hente spillere fra Moss, det finnes mye lokalt der, og det er like naturlig for FFK å se til Moss som det var for Moss å se til FFK og andre Østfold-klubber når dere var det beste laget i Østfold.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 mai 06, 13:44
Her er hvertfall en som kan lage mål:

Ørjan Låstad 
Løv Ham
7 Mål På 7 Kamper i 1. Divisjon

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article55778.ece

http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=2533&sesong_id=323&klubb_id=204

Uansett nivå så er jo dette bra. Løv Ham ligger i tillegg på en 5 plass.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 18 mai 06, 13:52
Rune Lange går nå antagelig til en bunnklubb. er det noe i veien for at vi kan hente inn spillere fra et nivå som gjør at de styrker laget umiddelbart? En spiller skal være outstanding på et lag i 1 divisjon som ligger på direkte nedrykk hvis de i hele tatt skal ha noe i TL å gjøre. Mener fremdeles at hvis vi kun skal hente 1 divisjonsspillere blir vi et 1 divisjonslag!

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 18 mai 06, 14:03
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvilken klausul er det du snakker om?

Spørsmålet er jo om FFK engang kan bla opp 3 mill engang. Et annet er om FFK er så innmari attraktivt som dere vil ha det til for Vidar. Dere snakker om ham som om han er et offer og at MFK er slemme mot ham. Han har sagt flere ganger at han ønsker TL-spill og da aller helst med Moss. 

..og så er det jo mange her som heldigvis mener at Vidar ikke er god nok for FFK og da er det jo ikke noe å snakke om. Glem Vidar og finn en som hever laget. Vær litt kreative. Se etter spillere andre steder enn i Moss.



Klausulen jeg snakker om er denne:

Holder summen hemmelig

Moss Fotballklubb ønsker ikke å offentliggjøre summen de måtte ut med for at Karim-saken ikke skulle havne i retten.
MFK, Publisert: 10.05.06, JEANINE NORSTAD MARIANNE A. WOLD

[/quote]

Dette har jo ikke noe med noen klausuler å gjøre! saken her dreide seg om MFK kunne annullere KONTRAKTEN i sin helhet. En litt kinkig sak som det bare er FFK-supporterne som henger seg opp i nå. Det ser ut til at begge parter ble enige og saken er derfor ute av verden - for alle andre unntatt dere selvsagt.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 18 mai 06, 14:04
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Rune Lange går nå antagelig til en bunnklubb. er det noe i veien for at vi kan hente inn spillere fra et nivå som gjør at de styrker laget umiddelbart? En spiller skal være outstanding på et lag i 1 divisjon som ligger på direkte nedrykk hvis de i hele tatt skal ha noe i TL å gjøre. Mener fremdeles at hvis vi kun skal hente 1 divisjonsspillere blir vi et 1 divisjonslag!


Du har ikke noe tro på Eggens egenskaper som trener sjkønner jeg?

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340