Husk meg
Brukernavn
Passord

Keeperkandidater FFK 2006

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 14 nov 05, 14:00
Jeg mener keeperplassen må forsterkes i FFK, slik jeg ser det er følgende kandidater :

1. Thomas Myhre - Regner med at det jobbes med å få han til klubben, men jeg er redd det ikke går.
2. Per Morten kristiansen - En habil keeper som ønsker seg vekk fra Moss. Han er pr i dag ikke av det kalibret som jeg ønsker av FFK`s neste siste skanse. Jeg tror derimot at han har potensiale utover det nivået han har i dag. Han har stagnert, men med en dyktig keepertrener (det har vi) kan han ta noen steg frem og bli den habile keeperen vi trenger. I Moss har han stagnert fordi de ikke har råd til Keeper trener.
3. Haugesund FK s målvakt Jan Kjell Larsen er et ungt spennende talent. Men er det det vi trenger nå?
4. Ivar Rønningen, RBK. Har kapasitet men jeg er redd han er "over the hill"
5. Adin Brown. Kvalitetskeeper som ikke ønsker å spille norsk 1. div. Men en keeper som bruker av kvoten "utenfor EU" spillere er ikke mitt førstevalg.


---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 14 nov 05, 14:07
Jeg har en magefølelse på at det ikke blir noen av disse.

Thomas Myhre tror jeg nok dessverre havner i Viking (hadde en sær drøm i natt hvor Myhre deltok i et underholdningsprogram på NRK en lørdagskveld med Tande P eller Dan-Børge som programledere, og Myhre skulle der og da endelig si om han kom til å spille for Viking eller FFK som det stod mellom. Dette var visst noe hele Norge var opptatt av. Så kommer klimakset, Myhre åpner munnen og sier: "Jeg velger Viking")

Når det gjelder Ivar Rønningen så har han aldri imponert meg særlig, dessuten har han aldri prestert stabilt på høyt nivå i Tippeligaen.

Jan-Kjell Larsen blir helt sikkert overpriset, og jeg synes det blir feil å bruke masse penger på å kjøpe en talentfull keeper som KAN bli veldig god så lenge vi allerede har en av det eksemplaret i Lasse Staw.

Brown utelukker jeg pga "utenfor EU". Han vil nok også koste litt å kjøpe fri.

PMK er nok den jeg anser som mest realistisk. Eggen kjenner ham godt fra Moss-tiden, og gutten har jo en fortid i FFK (selv om den ikke akkurat var så fin). Men noe sier meg at han havner i en annen klubb.

Tipper vi ender opp med en keeper neste sesong som til nå ikke har vært inne i vår diskusjon...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 14 nov 05, 14:11
Opprinnelig postet av Costanza


Tipper vi ender opp med en keeper neste sesong som til nå ikke har vært inne i vår diskusjon...



Og det gjelder jo de fleste keeper på dette nivået i europa.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 14 nov 05, 14:17
Thomas Myhre tror jeg nok dessverre havner i Viking (hadde en sær drøm i natt hvor Myhre deltok i et underholdningsprogram på NRK en lørdagskveld med Tande P eller Dan-Børge som programledere, og Myhre skulle der og da endelig si om han kom til å spille for Viking eller FFK som det stod mellom. Dette var visst noe hele Norge var opptatt av. Så kommer klimakset, Myhre åpner munnen og sier: "Jeg velger Viking")



Skandale hvis PKM kommer i FFK drakta.
HAN vil jeg IKKE ha...vi skal HEVE laget eller?

Får vi Myhre, har vi god nok 2.keeper i Sørlie.


---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 nov 05, 15:25
Tror det er tvilsomt med Jan Kjell Larsen, han er skadet fortiden og kan ikke begynne å trene før i Januar, lyskestrekk.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 14 nov 05, 16:09
Mitt soleklare førstevalg er Thomas Myhre. Men som mange andre så tror jeg nok han havner i Viking. Han begynner å bli gammel og for en keeper som ønsker å vinnen noe før han legger opp, så har jeg full forståelse for at Viking per dags dato er mer attraktiv enn FFK. Men når det er sagt, så mener jeg det beste FFK kan gjøre for å unngå nedrykksstrid neste sesong er å få tak i Myhre, ikke bare på grunn av ferdigheter, men nesten like mye for hvordan hans trygghet smitter over på forsvaret. (Har selv en kompis som har spilt back i en firer foran Myhre. Det er riktignok noen år siden, men var visstnok en fryd.)
Uansett, jeg håper ihvertfall at FFK gjøre et skikkelig forsøk og gir landslagskapteinen et skikkelig tilbud. Gi mannen tidenes beste kontraktstilbud i FFK!!

Etter ferdigheter ville jeg sagt "Hent Adin Brown!" Utenom Myhre, den beste keeperen i Tippeligaen ifjor, slik jeg ser det. Men om han må legge opp ved en eventuell ny skade, så er jeg meget skeptisk. Om han blir en ny Trondsen så har vi fort det samme keeperkaoset som denne sesongen. Dessuten så vil jeg ikke ha ham på bekostning av Mackie (/Garro).

Ivar Rønningen vil jeg helst spares for. Hadde en periode som han var ok i Tippeligaen, men er ikke, i følge mine kilder, akkurat noen toppidrettsutøver. Tenker rett og slett på holdninger.
Heller Per Morten enn Ivar Rønningen, men som så mange ganger før: I mine øyne er han ikke god nok for FFK. Joda, han kan sikkert gjøre noen brukbare opptredener, men FFK trenger en keeper som fikser en del poeng på egenhånd. For meg blir Per Morten litt sånn som Steinar; kapabel til å stenge målet, men over tid så blir det for mye rot.

Jan Kjell vet jeg rett og slett for lite om.


Tipset mitt er som en ovenfor her; Tror det blir en helt annen. Kunne faktisk tenkt meg Lars Hirschfeld, men så var det dette med EU-kvote igjen da.....

---------------------------

God bedring, Daginn!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 nov 05, 17:48
Hmmm... gode keeperkanditater her...
Hva med Heinz Muller i LSK, som sitter benken?
Eller er han ikke god nok kankskje`Han spilte glimrende i Odd ifjor, og tok over plassen til Holtan..

---------------------------

"Dette minner meg om den berømmelige terrasen i The MUppet Show, Drillo gjør comeback i Fredrikstad, og Eggen sr gjør comeback i RBK" Ivar Hoff TV2 ekspert


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 14 nov 05, 17:52
Hva med TIL-keeperen, er det han FFK er i prat med? http://www.dagsavisen.no/sport/article1824805.ece

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 14 nov 05, 18:05
Endret: 14 nov 05, 18:05
Opprinnelig postet av DrDRE
Hva med TIL-keeperen, er det han FFK er i prat med? http://www.dagsavisen.no/sport/article1824805.ece

Han stiller i samme klasse som Adin Brown: Meget god, men utenfor EU. Dessuten sikler vel bl.a. RBK etter ham.

Men tidligere Spurs-spillere tar jeg selvfølgelig alltid i mot
(bortsett fra Sol Campbell da)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 nov 05, 18:13
drømmer om myhre, eller en (for meg) ukjent klassekeeper av dimensjoner fra utlandet et eller annet sted..

vil overhodet ikke ha PMK i FFK drakt. har ikke trua..

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 nov 05, 18:19
jeg tror og håper slik: vi skal ha 3 keepere.. den ene er lasse den andre er pmk og den 3 håper jeg da blir myhre.. skal vi satse på steinar,pmk og lasse tror jeg vi kan glemme å bli blant dem 6 beste.. keeper har mye å si i TL..hadde myhre blitt i år hadde vi kjempet høyere en nedrykk..  

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 14 nov 05, 18:29
Endret: 14 nov 05, 18:30
Opprinnelig postet av keiko99
jeg tror og håper slik: vi skal ha 3 keepere.. den ene er lasse den andre er pmk og den 3 håper jeg da blir myhre.. skal vi satse på steinar,pmk og lasse tror jeg vi kan glemme å bli blant dem 6 beste.. keeper har mye å si i TL..hadde myhre blitt i år hadde vi kjempet høyere en nedrykk..  

Drillo sa jo at han ville vært fornøyd om vi hadde 2 keepere neste sesong: Lasse Staw og Thomas Myhre. Da trengte han ikke mer. Men nå er jo Drillo ute...

Man bør selvsagt ha to juniorkeepere i tillegg. 4 i klubben totalt. Det er passe fordelt på 3 lag.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 nov 05, 20:33
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av keiko99
jeg tror og håper slik: vi skal ha 3 keepere.. den ene er lasse den andre er pmk og den 3 håper jeg da blir myhre.. skal vi satse på steinar,pmk og lasse tror jeg vi kan glemme å bli blant dem 6 beste.. keeper har mye å si i TL..hadde myhre blitt i år hadde vi kjempet høyere en nedrykk..  

Drillo sa jo at han ville vært fornøyd om vi hadde 2 keepere neste sesong: Lasse Staw og Thomas Myhre. Da trengte han ikke mer. Men nå er jo Drillo ute...

Man bør selvsagt ha to juniorkeepere i tillegg. 4 i klubben totalt. Det er passe fordelt på 3 lag.

jo da, men jeg tenker at siden vi har kjøpt pmk og vi har jo lasse som er tl keepere, men om steinar blir kommer ingen myhre hit.. du sier ikke noe på det jeg sa da at om vi ikke satser mer på keepere en det vi gjør kan vi glemme 6 beste

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 nov 05, 20:41
Per Morten sier han ikke har fått tilbud for noen klubber ennå. 
http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051114/MFK/460022626

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 14 nov 05, 22:31
Opprinnelig postet av keiko99
jeg tror og håper slik: vi skal ha 3 keepere.. den ene er lasse den andre er pmk og den 3 håper jeg da blir myhre.. skal vi satse på steinar,pmk og lasse tror jeg vi kan glemme å bli blant dem 6 beste.. keeper har mye å si i TL..hadde myhre blitt i år hadde vi kjempet høyere en nedrykk..  


Skjønner ikke hvorfor vi skal hente PMK istedet for Steinar.
PMK er ikke bedre enn Steinar, da kan vi vel like godt beholde Steinar?
Skal vi hente inn en ny keeper, bør det være en som benker Steinar og er et klart førstevalg. Ser ikke at PMK kan være den keeperen dessverre.

Thomas Myhre - Gjerne, men da uten en klausul som sier at han kan gå til en annen klubb hvis han får et bedre tilbud. Ser ikke noen nytte i å hente han for å stå i tre kamper igjen. Det skaper bare usikkerhet og turbulens blant de andre keeperne i troppen. Regner dog med at hvis han kommer, så regner han seg ferdig med utenlandsopphold, og ønsker å flytte hjem igjen.

Ellers er det sikkert mange gode keepere i Europa som vi ikke har hørt om, men som holder godt nivå. Får håpe klubben har/kan skaffe gode kontakter på ledige spillere.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 nov 05, 22:42
Heller steinar enn pm..
Men heller adin Brown på bekostning av garro. Brown er suvveren i gållen.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 nov 05, 22:48
Opprinnelig postet av Shadar
Heller steinar enn pm..
Men heller adin Brown på bekostning av garro. Brown er suvveren i gållen.
hva om han for en hode skade da... nei takk du kan ikke mene at vi skal satse på utrygge forhold... jeg vil ha en keeper som myhre eller bedre en steinar..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 14 nov 05, 22:55
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Shadar
Heller steinar enn pm..
Men heller adin Brown på bekostning av garro. Brown er suvveren i gållen.
hva om han for en hode skade da... nei takk du kan ikke mene at vi skal satse på utrygge forhold... jeg vil ha en keeper som myhre eller bedre en steinar..


Myhre er vel ikke den keeperen som er minst skadet han heller akkurat .... Men står valget mellom Brown og Myhre, tar jeg Myhre. Da slipper vi tenke på kvota for spillere utenfor EU, siden vi allerede har tre stykk der. Og så har vi Steinar på benken, dersom (når) Myhre skulle bli skada

FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 14 nov 05, 22:57
Hva med Skjeldestad i Sogndal? Han burde absolutt være en kandidat.

Han sier sikkert ikke nei takk til et tilbud av en klubb i TL. Han har jo vært inne i landslagsvarmen og. Er etter min mening en sterk kandidat. Problemet er at ledelsen kanskje ikke jakter han.

Han er vel ikke inne i kikkerten!?!

---------------------------

FFKgutten


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 15 nov 05, 02:02
enig. terje skjeldestad vil være mitt 2valg etter myhre. underlig at ingen har hentet ham etter at sogndal rykket. som du nevner var han landslagsaktuell en tid tilbake. jeg husker ham som en solid keeper med bra rekkevidde. men spørsmålet blir da om vi skal ha 3keepere? ny keeper,sørlie og staw? eller skal vi en gang for alle satse på staw og kun hente èn ny keeper og gi slipp på steinar?

---------------------------

savner "svensk magi" allerede



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340