Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er galt med Fredrikstad publikummet?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 nov 05, 08:46
Endret: 14 nov 05, 08:47
Jeg må bare tillate meg og spørre; 

Hva er det som feiler publikummet og "omgivelsene" her i byen? Nå har vi prestert å "kjeppjage" en folkehelt, et fotball geni, ja mannen som kanskje skal ha absolutt mest av æren for at Norsk fotball er der den er i dag fra klubben!!! 

Hva er det som har fått mannen i gata her i byen til å mene at klubben som spilte i 2. divisjon for noen år siden ikke kan tillate seg å ha en ressurs som Drillo i klubben, til og med i en skreddersydd rolle som trenerteamet, styret og spillere hadde stor tro på? En rolle som VIF nå tilbyr Drillo.

Hvordan har vi på rekordtid prestert å bli så til grader høye på pæra? 

Nå håper jeg bare VIF og Drillo blir enige om et sammarbeid hvor Drillo får nøyaktig den rollen "omgivelsene" i fredrikstad ikke tolererte at han skulle inneha i FFK. 

Fotball Norge vil le seg ihjel av oss og det fortjener vi!

Jeg er flau!

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 14 nov 05, 09:22
Alltid aristokrat vet du, vi "skal" være høye på pæra.

Hvorfor slenger folk dritt til egne spillere/trenere fra tribunene? Det er jævlig feigt, fordi offrene kan uansett ikke forsvare seg. I tillegg bryter det ned selvtillit for de som trenger det mest.

"Pell deg hjem Drillo" er utrolig lite konstruktivt, særlig fordi forventningsnivået for noen var alt for høyt.

I en klubb som FFK er det alltid noen gamle sulliker som forlanger toppresultater (fordi sånn var det i gamle dager).
Disse slenger ofte med leppa, og bryter ned mer enn de er konstruktive. Jeg har inntrykket av at de samme gutta var de som kjørte klubben ned i 2 divisjon fordi de ikke fornyet seg og forlangte at klubben ble drevet som i "gamle" dager.
De samme gutta var det som sparket Tony Knapp og ansatte Mosgaard da vi røkka ned i 84 imo.

Ønsker vi å ha det sånn? Burde ikke flertallet av supportere jobbe med å bli kvitt dette?
Det er ett kollektivt ansvar å gjøre noe med det, så jeg foreslår at alle gjør en innsats for å be dem holde kjeft når de slenger dritt. Mulig jeg er forutintatt men jeg har inntrykket av at dette problemet er størst på hovedtribuna.

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 14 nov 05, 09:30
Opprinnelig postet av Kent
Jeg må bare tillate meg og spørre; 

Hva er det som feiler publikummet og "omgivelsene" her i byen? Nå har vi prestert å "kjeppjage" en folkehelt, et fotball geni, ja mannen som kanskje skal ha absolutt mest av æren for at Norsk fotball er der den er i dag fra klubben!!! 

Hva er det som har fått mannen i gata her i byen til å mene at klubben som spilte i 2. divisjon for noen år siden ikke kan tillate seg å ha en ressurs som Drillo i klubben, til og med i en skreddersydd rolle som trenerteamet, styret og spillere hadde stor tro på? En rolle som VIF nå tilbyr Drillo.

Hvordan har vi på rekordtid prestert å bli så til grader høye på pæra? 

Nå håper jeg bare VIF og Drillo blir enige om et sammarbeid hvor Drillo får nøyaktig den rollen "omgivelsene" i fredrikstad ikke tolererte at han skulle inneha i FFK. 

Fotball Norge vil le seg ihjel av oss og det fortjener vi!

Jeg er flau!



da må jeg tillate meg å spørre:
hvordan kan du generalisere folk i Fredrikstad på denne måten? Det høres jo ut som om tusenvis av borgerne i denne byen har mobbet mannen vekk.

Jeg tror nok at de aller aller fleste i Fredrikstad ønsket Drillo i akkurat den funksjonen han var tiltenkt til neste år. Jeg og mange med meg ønsket ham ikke som hovedtrener, men jeg hadde ikke noe imot om han fortsatte i en annen rolle i klubben, men Drillo ønsket ikke dette selv. Jeg tror hovedårsaken til dette var pendlingen fra Oslo samt muligens tilbudet han tydeligvis har fått fra VIF. 

Så please, slutt med dette "jeg er så flau" tullet..

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 14 nov 05, 09:34
Endret: 14 nov 05, 09:38
Opprinnelig postet av Kent
..... Hva er det som har fått mannen i gata her i byen til å mene at klubben som spilte i 2. divisjon for noen år siden ikke kan tillate seg å ha en ressurs som Drillo i klubben, til og med i en skreddersydd rolle som trenerteamet, styret og spillere hadde stor tro på? En rolle som VIF nå tilbyr Drillo .....

Nå håper jeg bare VIF og Drillo blir enige om et sammarbeid hvor Drillo får nøyaktig den rollen "omgivelsene" i fredrikstad ikke tolererte at han skulle inneha i FFK. 


Kan du navngi en eneste person som ikke ønsket at Drillo skulle ha rollen som spiller- og kampanalytiker ? Ser da bort i fra en syklig fanatisk mann som skriver brev. "Alle" er da enige om at denne rollen hadde vært glimrende for Drillo ? Det var som trener kritikken haglet mot Drillo, ikke mot den rollen han skulle ha neste år.

Jeg håper ikke at Drillo og VIF blir enige, det vil kun forsterke VIF ytterligere. Hvordan du kan synes at det er så fantastisk flott lurer jeg virkelig på .....

EDIT : 
* Memo til meg selv : Husk å taste fortere slik at det ikke ser ut som om alle poengene er hentet fra folk som poster innleggene raskere enn meg. Memo slutt *

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 nov 05, 09:43
Saken var at Eggen ga beskjed om at han ikke ønsket og trene FFK i 2005 sesongen. Drillo blir så hentet inn som "vikar" og gjør en OK jobb. Jeg kan vanskelig se for me at noen bedre "vikar" kunne blitt hentet inn! Som takk blir han "kjeppjaget" av "omgivelsene" i Fredrikstad.

Håløst!

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 14 nov 05, 09:45
Opprinnelig postet av Kent
Jeg må bare tillate meg og spørre; 

Hva er det som feiler publikummet og "omgivelsene" her i byen? Nå har vi prestert å "kjeppjage" en folkehelt, et fotball geni, ja mannen som kanskje skal ha absolutt mest av æren for at Norsk fotball er der den er i dag fra klubben!!! 

Hva er det som har fått mannen i gata her i byen til å mene at klubben som spilte i 2. divisjon for noen år siden ikke kan tillate seg å ha en ressurs som Drillo i klubben, til og med i en skreddersydd rolle som trenerteamet, styret og spillere hadde stor tro på? En rolle som VIF nå tilbyr Drillo.

Hvordan har vi på rekordtid prestert å bli så til grader høye på pæra? 

Nå håper jeg bare VIF og Drillo blir enige om et sammarbeid hvor Drillo får nøyaktig den rollen "omgivelsene" i fredrikstad ikke tolererte at han skulle inneha i FFK. 

Fotball Norge vil le seg ihjel av oss og det fortjener vi!

Jeg er flau!


Det er forde vi ser på oss selv som Aristokrater,....
Håper vi får ro rundt klubben nå, så Eggen og Ahlsen får gjort jobben sin...og vi gir et bedre inntrykk neste ses.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 14 nov 05, 09:55
Opprinnelig postet av Kent
Saken var at Eggen ga beskjed om at han ikke ønsket og trene FFK i 2005 sesongen. Drillo blir så hentet inn som "vikar" og gjør en OK jobb. Jeg kan vanskelig se for me at noen bedre "vikar" kunne blitt hentet inn! Som takk blir han "kjeppjaget" av "omgivelsene" i Fredrikstad.

Håløst!


kjeppjaget? 

synes du det var rart at kritikken kom, spesielt etter 1-4 på hjemmebane mot AAFK? Da så det rimelig håpløst ut.

Husk at FFK har vært borte fra toppserien i 19 år! Folk her i byen ønsker neppe og oppleve dette igjen og en del fikk nok panikk når laget fremstod så dårlig som det tross alt gjorde. 


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 nov 05, 10:04
Tribunedritt er etterhvert blitt politisk helt ukorrekt, og jeg fornemmer en gryende holdning også på tribunene hvor man rett og slett ikke aksepterer drittslenging, for jeg har mang en gang hørt folk sende forholdsvis freske beskjeder til de ytterst få som slenger dritt (jeg vil tro at vi snakker om 5-8 promille av publikum, noe færre når vi ligger langt nede på tabellen). Hvis vi som er her inne sier fra når idiotene setter igang drittslenginga tar det ikke lang tid før det er historie.

Etter det jeg kan forstå har vi nå tre typer "surmagede" publikummere:
1) Den gode gamle stadion-publikummer ("sånne feilpasninger var uhørt i min tid"), "alt er lov bare vi vinner på den gode gamle måten"
2) Den nye stadion-publikummer som ikke kjenner tradisjonen, men som er ekstremt opptatt av resultat, og ikke klarer å glede seg over noe annet. "Alt er lov bare vi vinner"-typen
3) Den knapt tilstedeværende og infame journalist, som skal selge aviser dagen etter, og dagen etter det igjen, og som skaper saker ut av ingenting for å lage blest og selge. "Alt er lov bare jeg selger"-typen.

Alle disse tre typene er ekstremt uproduktive, men av de tre vil jeg faktisk si at type 1 er den mest forsonlige, siden de faktisk har sitt standpunkt plassert i en rik fotball-kultur som er nærmest unik i fotball-Norge.

Disse tre typene må lære oss å leve med, og det gjelder trener og spillere i like stor grad som publikum.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 14 nov 05, 11:34

Opprinnelig postet av Asgeir
Tribunedritt er etterhvert blitt politisk helt ukorrekt, og jeg fornemmer en gryende holdning også på tribunene hvor man rett og slett ikke aksepterer drittslenging, for jeg har mang en gang hørt folk sende forholdsvis freske beskjeder til de ytterst få som slenger dritt (jeg vil tro at vi snakker om 5-8 promille av publikum, noe færre når vi ligger langt nede på tabellen). Hvis vi som er her inne sier fra når idiotene setter igang drittslenginga tar det ikke lang tid før det er historie.

Etter det jeg kan forstå har vi nå tre typer "surmagede" publikummere:
1) Den gode gamle stadion-publikummer ("sånne feilpasninger var uhørt i min tid"), "alt er lov bare vi vinner på den gode gamle måten"
2) Den nye stadion-publikummer som ikke kjenner tradisjonen, men som er ekstremt opptatt av resultat, og ikke klarer å glede seg over noe annet. "Alt er lov bare vi vinner"-typen
3) Den knapt tilstedeværende og infame journalist, som skal selge aviser dagen etter, og dagen etter det igjen, og som skaper saker ut av ingenting for å lage blest og selge. "Alt er lov bare jeg selger"-typen.



Vil si du klarer å sette folk i bås her, noe som sikkert er meningen. Alvorlig talt håper jeg ikke du opplever folk som går på stadion slik. I så fall vil jeg i det minste slenge på enda en type tilskuer. Den positive fotaballelskende publikummer: Han synger for laget sitt til han blir hes og blå i trynet hver eneste gang. Han elsker sporten i all sin prakt. Han følger laget i medgang og motgang, og fokuserer heller på å rope ting som  "Bra Øivnd" når spilleren gjør noe bra, i stedet for å rope "F*** da Øivind! Det der skal ikke gå an din j***a amatør!" Han liker også å følge med på spillernes utvikling og trenerteamet som sådan. Og mye mye mer...

Øivind er bare brukt som et eksempel i denne sammenhengen, men det er heller ikke uten grunn at jeg valgte ham som eksempel.

---------------------------

Dagfinn Enerly i våre hjerter!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 nov 05, 22:47
Opprinnelig postet av Superkjegle
Alltid aristokrat vet du, vi "skal" være høye på pæra.

Hvorfor slenger folk dritt til egne spillere/trenere fra tribunene? Det er jævlig feigt, fordi offrene kan uansett ikke forsvare seg. I tillegg bryter det ned selvtillit for de som trenger det mest.

"Pell deg hjem Drillo" er utrolig lite konstruktivt, særlig fordi forventningsnivået for noen var alt for høyt.

I en klubb som FFK er det alltid noen gamle sulliker som forlanger toppresultater (fordi sånn var det i gamle dager).
Disse slenger ofte med leppa, og bryter ned mer enn de er konstruktive. Jeg har inntrykket av at de samme gutta var de som kjørte klubben ned i 2 divisjon fordi de ikke fornyet seg og forlangte at klubben ble drevet som i "gamle" dager.
De samme gutta var det som sparket Tony Knapp og ansatte Mosgaard da vi røkka ned i 84 imo.

Ønsker vi å ha det sånn? Burde ikke flertallet av supportere jobbe med å bli kvitt dette?
Det er ett kollektivt ansvar å gjøre noe med det, så jeg foreslår at alle gjør en innsats for å be dem holde kjeft når de slenger dritt. Mulig jeg er forutintatt men jeg har inntrykket av at dette problemet er størst på hovedtribuna.


Fullstendig enig med deg superkjegle!

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 nov 05, 00:00
Les hva jeg sier igjen, så ser du at jeg ikke setter et menneske i bås:
" Etter det jeg kan forstå har vi nå tre typer "surmagede" publikummere:"

Jeg snakker bare om de surmagede publikummerne, ikke alle de andre. Alle de andre er nemlig ikke noe problem for verken Drillo eller noen andre, og de er et aktivum for FFK på alle måter. Det er de surmagede som har "jaga" Drillo ut av byen.

De aller, aller fleste som jeg treffer på stadion er genuint interesserte i FFK og fotball.

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 15 nov 05, 10:26
Tror dessverre at det gjelder flere enn noen "gamle sulliker" som sammenligner med gamle dager. Sitter selv på hovedtribunen og er litt oppgitt over hvor dårlig mange supportere oppfører seg der. Mangel på opdragelse er det nærmeste jeg kommer en forklaring på dette. Jeg snakker om folk i alle aldre, ikke minst de som er i 40-50 åra og som egentlig ikke har noe "gullhistorie" å referere til i det hele tatt.

Og det  er alt for mange av de. Oppfordrer deg og alle andre til å sette slike folk på plass på en saklig måte så vi får en mentalitetsendring på tribunen. En bekjent av meg gjorde det konkret og personene rundt applauderte. De var dritt lei av tåpelige negative kommentarer fra en person, tror ikke denne personen kommer til å gape så mye mer i ettertid etter denne hendelsen. Flaut var det selvfølgelig også for de som satt ved siden av ham og var venner/familie.

Sett hetserne på plass!





Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 15 nov 05, 15:39
Opprinnelig postet av Asgeir
Les hva jeg sier igjen, så ser du at jeg ikke setter et menneske i bås:
" Etter det jeg kan forstå har vi nå tre typer "surmagede" publikummere:"

Jeg snakker bare om de surmagede publikummerne, ikke alle de andre. Alle de andre er nemlig ikke noe problem for verken Drillo eller noen andre, og de er et aktivum for FFK på alle måter. Det er de surmagede som har "jaga" Drillo ut av byen.

De aller, aller fleste som jeg treffer på stadion er genuint interesserte i FFK og fotball.


Ok. Leste kanskje litt fort jeg da. Da er jeg enig med deg da jo!

---------------------------

Dagfinn Enerly i våre hjerter!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 15 nov 05, 18:48
Opprinnelig postet av Kent
Jeg må bare tillate meg og spørre; 

Hva er det som feiler publikummet og "omgivelsene" her i byen? Nå har vi prestert å "kjeppjage" en folkehelt, et fotball geni, ja mannen som kanskje skal ha absolutt mest av æren for at Norsk fotball er der den er i dag fra klubben!!! 

Hva er det som har fått mannen i gata her i byen til å mene at klubben som spilte i 2. divisjon for noen år siden ikke kan tillate seg å ha en ressurs som Drillo i klubben, til og med i en skreddersydd rolle som trenerteamet, styret og spillere hadde stor tro på? En rolle som VIF nå tilbyr Drillo.

Hvordan har vi på rekordtid prestert å bli så til grader høye på pæra? 

Nå håper jeg bare VIF og Drillo blir enige om et sammarbeid hvor Drillo får nøyaktig den rollen "omgivelsene" i fredrikstad ikke tolererte at han skulle inneha i FFK. 

Fotball Norge vil le seg ihjel av oss og det fortjener vi!

Jeg er flau!


Helt enig,står 110% bak det du skriver her..Skam at vi har mista en slik ressurs,og han hadde sett frem til løsninga vi skulle ha i 2006,men enkelte klarte jo ikke å la vær å holde kjeften lukket og være fornøyd at vi holdt oss i tippeligaen

---------------------------

Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga


-Drillo



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340