Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi trenger solide forsterkninger

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 06 nov 05, 20:43
Endret: 06 nov 05, 23:16
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903
Lurer på hva som skal til for at vi skal slippe inn mindre mål til neste sesong jeg. Vi har jo et solid stopperpar i Piiroja og Bora, samt en god venstreback i Bertelsen. Når vi i tillegg hadde Drillo som trener så lurer jeg på hvorfor vi slipper inn så fordømrade mange mål, både i år og i fjor. Er det midtbanen som ikke henger med på notene, eller er det keeperne som har vært sløve med organiseringen? Det var faktisk kun to kamper vi holdt nullen i år (Borte mot RBK og Enga) og i begge kampene burde vi vel ha sluppet inn noen mål hvis fotballen var rettferdig. Til sammenligning var det seks kamper vi ikke scoret i år.

Derfor må vi vel fortest mulig få klar en keeper som klarer å organisere den bakre fireren skikkelig. Med Myhre mellom stengene hadde vi garantert sluppet unna en del billige baklengsmål.



Jeg har nevnt det før. Midtbanen vår holder ikke mål. Ingen av dem, ikke Brenne heller. Dere får trykke han til brystet aldri så mye. Det er min mening. Midtbanen skal være limet både forover og bakover. De har også skylden for at det ikke blir noe trykk fremover.


Tvert imot... Endelig begynner vi å få en midbane som holder mål. Simen og Bjørkøy sentralt er gode nok, Kvisvik er god nok. Får vi inn en god høyrekant eller en sentral (dersom Bjørkøy spiller kant) årnær`e seg.

Å mene at Brenne ikke holder mål blir merkelig. Harru sett noen kamper i år??  (Noen av de få han har spilt :) )

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 06 nov 05, 21:19
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Men det viktigste av alt er å få en keeper som holder TL nivå. Denne sesongen har man ikke hatt det og det har kostet MANGE poeng. Om Staw blir klar i tide vil han kanskje kunne være god nok som 2. keeper. Da må bare klubben ut å finne en god 1. keeper. Sikker på at det er mange av dem ute i Europa. Det gjelder bare å finne den rette. Sjansen for at Myhre kommer er minimal.
Jeg er ikke enig i at Sørlie ikke holder tippeliganivå. Greit - han er ikke på øvre halvdel, og jeg sier ja takk til en bedre keeper, men like fullt holder han tippeliganivå, IMHO.


Etter sesongen i fjor så jeg alle målene i FFK sine kamper på web tv. Jeg vil ehr gi et kort resyme. 1. halvdel av sesongen handlet mye om at Sørlie STO å kikket etter baller som suste inn rundt ørene på ham. ALH gjorde en kanon høstsesong. Denne sesongen har FFK hatt 2 keepere som er utrolig passive. HVis du ser reprisene fra denne sesongen vil du se at det ikke er mange av målene som ikke kunne vært avverget. Det er også tydelig at back fireren ikke har hatt tillit til Sørlie og ALH denne sesongen. Det legger et godt grunnlag for usikkert forsvarspill også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 nov 05, 01:40
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903
Lurer på hva som skal til for at vi skal slippe inn mindre mål til neste sesong jeg. Vi har jo et solid stopperpar i Piiroja og Bora, samt en god venstreback i Bertelsen. Når vi i tillegg hadde Drillo som trener så lurer jeg på hvorfor vi slipper inn så fordømrade mange mål, både i år og i fjor. Er det midtbanen som ikke henger med på notene, eller er det keeperne som har vært sløve med organiseringen? Det var faktisk kun to kamper vi holdt nullen i år (Borte mot RBK og Enga) og i begge kampene burde vi vel ha sluppet inn noen mål hvis fotballen var rettferdig. Til sammenligning var det seks kamper vi ikke scoret i år.

Derfor må vi vel fortest mulig få klar en keeper som klarer å organisere den bakre fireren skikkelig. Med Myhre mellom stengene hadde vi garantert sluppet unna en del billige baklengsmål.



Jeg har nevnt det før. Midtbanen vår holder ikke mål. Ingen av dem, ikke Brenne heller. Dere får trykke han til brystet aldri så mye. Det er min mening. Midtbanen skal være limet både forover og bakover. De har også skylden for at det ikke blir noe trykk fremover.


Tvert imot... Endelig begynner vi å få en midbane som holder mål. Simen og Bjørkøy sentralt er gode nok, Kvisvik er god nok. Får vi inn en god høyrekant eller en sentral (dersom Bjørkøy spiller kant) årnær`e seg.

Å mene at Brenne ikke holder mål blir merkelig. Harru sett noen kamper i år??  (Noen av de få han har spilt :) )


Har sett alle hjemme, og en del borte. Og jeg har ikke vært imponert over midtbanen i år. Bjørkøy åpna bra han, men etterhvert så dala han æv. Jeg tviler ikke på at midtbanen kan fungere til neste år. I år så har den defenitivt ikke gjort det.  Hvis de opptrer sånn til neste år også, så blir det fortsatt neglbiting. Det kan jeg love deg.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 nov 05, 09:23
Rob Friend er en grisespiller som jeg ønsker lengst mulig unna FFK.

Den norske tippeligaen er nok sannsynligvis den eneste ligaen i verden hvor han får lov til å spille uten å bli dømt sønder og sammen i frispark og gule kort.

Personlig hadde jeg blåst frispark mot Friend i det første målet i cupfinalen. Han setter jo rett og slett opp en venstrearmsblokk for å stanse/felle midtstoppern. Jeg så noen replay også som viste diverse griseri fra den fyren der.

Nei, fytterakkern, håper Molde rykker ned.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 nov 05, 09:48
Faktisk helt enig med deg her, Asgeir!

Det er ikke tvil om at Rob Friend ville vært en spillemessig forsterkning for oss, men jeg ønsker absolutt ikke å se ham i FFKdrakta...
Makan til usympatisk spiller må man lete lenge etter!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 nov 05, 12:18
Da spør jeg dere 2. Hvor mye har dere sett av Rob Friend ?? Den duellen som kom før målet blir det sjeldent dømt frispark for.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 07 nov 05, 12:23
Opprinnelig postet av Asgeir
Rob Friend er en grisespiller som jeg ønsker lengst mulig unna FFK.

Den norske tippeligaen er nok sannsynligvis den eneste ligaen i verden hvor han får lov til å spille uten å bli dømt sønder og sammen i frispark og gule kort.

Personlig hadde jeg blåst frispark mot Friend i det første målet i cupfinalen. Han setter jo rett og slett opp en venstrearmsblokk for å stanse/felle midtstoppern. Jeg så noen replay også som viste diverse griseri fra den fyren der.

Nei, fytterakkern, håper Molde rykker ned.


Nei nå må du skjerpe deg. Hadde en FFK spiss gjort dette, hadde man protestert så det holder. Dette er ikke noe å blåse frispark for. 

Ta deg en tur på engelsk premier league du Asgeir. Da setter du vel i halsen tenker jeg. 

Men en ting er jeg enig med deg i:  Håper jeg ser Rob Friend lengst mulig vekk fra FFK

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 nov 05, 12:51
Har sett litt av Friend og det som har gått igjen hver gang er en hel haug med tjuvtriks, selvom han er såpass rutinert at han er god til å skjule dem.
Tenker da ikke på duellen før målet, men heller hvor mye han holder i duellene.
Han er heller ikke helt ukjent med å smelle til folk med albuen i hytt og pine i luftduellene, noe flere FFKspillere smertelig har fått erfare.

Sier ikke at han ikke hadde vært en klar forsterkning for FFK, sier bare at jeg personlig ikke liker spilleren.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 07 nov 05, 13:07

Joda... spillere som tar for seg litt er ikke velkommen her i gården... Tror Rob friend bruker mye færre tjuvtriks enn de aller fleste midtstopperne her i landet...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 nov 05, 13:16
Opprinnelig postet av JJunior
Har sett litt av Friend og det som har gått igjen hver gang er en hel haug med tjuvtriks, selvom han er såpass rutinert at han er god til å skjule dem.
Tenker da ikke på duellen før målet, men heller hvor mye han holder i duellene.
Han er heller ikke helt ukjent med å smelle til folk med albuen i hytt og pine i luftduellene, noe flere FFKspillere smertelig har fått erfare.

Sier ikke at han ikke hadde vært en klar forsterkning for FFK, sier bare at jeg personlig ikke liker spilleren.


Jeg har sett han i noen kamper jeg å ( sikkert under 10 ). Er det noe å basere sitt grunnlag på ?? Jeg synes ikke han er verre enn andre spillere. Hoås er han bedre da ?? Der går jo armer og bein i hytt og pine i duellene. Men nei da. Han er jo våres gutt han jo.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 nov 05, 16:53
Frode Kværneng sa til Radio Fredrikstad, at målsettingen er å bli mellom nummer 4 -6. Ellers har de tydeligvis vært her inne og lest mitt startinnlegg i forhold til målsetting

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 nov 05, 16:54
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av JJunior
Har sett litt av Friend og det som har gått igjen hver gang er en hel haug med tjuvtriks, selvom han er såpass rutinert at han er god til å skjule dem.
Tenker da ikke på duellen før målet, men heller hvor mye han holder i duellene.
Han er heller ikke helt ukjent med å smelle til folk med albuen i hytt og pine i luftduellene, noe flere FFKspillere smertelig har fått erfare.

Sier ikke at han ikke hadde vært en klar forsterkning for FFK, sier bare at jeg personlig ikke liker spilleren.


Jeg har sett han i noen kamper jeg å ( sikkert under 10 ). Er det noe å basere sitt grunnlag på ?? Jeg synes ikke han er verre enn andre spillere. Hoås er han bedre da ?? Der går jo armer og bein i hytt og pine i duellene. Men nei da. Han er jo våres gutt han jo.


Fatter ikke at det plager deg sånn at jeg har en annen mening enn deg?

Jeg har ikke sett Friend i flere kamper enn deg, men sitter igjen med et inntrykk av at han er en grisespiller med mange tjuvtriks.
Mener du virkelig at jeg ikke kan ha en personlig mening om en spiller selvom jeg ikke har sett ham i flere kamper enn jeg har?
Om du er uenig så får så det være, men vær litt saklig...
(Skjønner ikke hvordan du kan sammenligne ham med Hoås...)

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 nov 05, 18:05
nå sier jo friend i avisa idag at han kommer til å bli værende i molde, så noen aktuell problemstilling tror jeg det ikke er..

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 07 nov 05, 18:29
Opprinnelig postet av Husgutt
nå sier jo friend i avisa idag at han kommer til å bli værende i molde, så noen aktuell problemstilling tror jeg det ikke er..


Dessuten er det vel på spissplassen man har best dekning i dag.Jeg tror man bør begynne i andre enden. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 nov 05, 18:46
Endret: 07 nov 05, 18:47

sett samtlige ffk sammendrag på tv2.no web tv. noterte straffer og stangskudd for å understreke det jeg mente med flaksen på vår side i et tidligere innlegg:

stangskudd FFK:8    Motstanderne:16

straffespark FFK:6    Motstanderne:2


det her er absolutt ikke et fasitsvar, mye tilfeldigheter som råder. selvfølgelig er det flere elementer av flaks/uflaks enn stangskudd og straffer. mener allikevel at det i løpet av en så lang sesong viser litt av realiteten. . Fredrikstad hadde flaksen på sin side sesongen 2005!

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 07 nov 05, 19:13
Opprinnelig postet av bateman

sett samtlige ffk sammendrag på tv2.no web tv. noterte straffer og stangskudd for å understreke det jeg mente med flaksen på vår side i et tidligere innlegg:

stangskudd FFK:8    Motstanderne:16

straffespark FFK:6    Motstanderne:2


det her er absolutt ikke et fasitsvar, mye tilfeldigheter som råder. selvfølgelig er det flere elementer av flaks/uflaks enn stangskudd og straffer. mener allikevel at det i løpet av en så lang sesong viser litt av realiteten. . Fredrikstad hadde flaksen på sin side sesongen 2005!



En keeper har sjelde kontroll på om et skudd går i stangen eller ikke. Du ser ikke en keeper kontrollere et skudd til satng ut frivillig. I FFK har vi hatt en keeper som ofte "slipper" ballen forbi seg til både stang ut, stang inn og mål. Regner med at du så de samme sammendragene som meg. En keeper på TL nivå hadde både "tatt etter" og tatt mange av disse stangskuddene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 05, 21:12
Tromsø, Lillestrøm, Molde, Enga, Odd, Rosenborg, Brann, Viking, Lyn og kanskje Stabæk vil jeg påstå har bedre angrep enn oss. Og hvis målsettingen om øvre halvdel skal innfris bør angrepet styrkes.  Hoås kan bli god og visste litt på slutten, West vet vi vil være mye skadet og Wiig er ingen toppspiss i tippeligaen, men en ok squadspiller.  Ingen av dem scorte vel mer enn 4-5 mål dette året.......... Spisstyper som Friend, Occean eller Powell ville vært ypperlig i mine øyne og nødvendig.......

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 nov 05, 22:26
her er jeg helt enig kanogvetalt. steinar sørlie har ikke rekkevidde i keeperspillet sitt. blir fryktelig ofte stående å se på når lærkula suser inn i nettet...men så er han god til å dirigere, kan spille glimrende i flyt og også god på streken, og delvis utboksinger. alh har en knallgod rekkevidde i spillet sitt og har et stort talent, men mangler lederegenskaper og timing på utboksing foreløpig. alh på permanent basis hadde kanskje ikke vært så dumt? selvsagt ville jeg foretrukket myhre eller kjell larsen, men realistisk sett er det ikke sikkert vi får plukke fra øverste hylle.

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 nov 05, 00:19
Endret: 08 nov 05, 00:20
jeg føler at det kan ta tid føre det kommer noen om jeg skjønner meg rett på eggen sin utalese i fb


http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051108/FFK/451588106

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 08 nov 05, 00:41
Endret: 08 nov 05, 00:44
Opprinnelig postet av keiko99
jeg føler at det kan ta tid føre det kommer noen om jeg skjønner meg rett på eggen sin utalese i fb


http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051108/FFK/451588106


Fordi...?!?!?


Hvilke(n) av uttalelsen(e)?!?

---------------------------

__________________________________________________________
Bodø Glimt - FFK
Angrer ikke på turen=)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340