Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo såret av mobbinga i byen!!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 21:22
f... i h........  har holdt på nå i hele uka. hvis jeg ikke er klar til å støtte da vet jeg ikke da... og det vet du selv veldig godt , da skjønner jeg ikke hvorfor du må skirve dette direkte til meg. Det ser ut som om det er enkelte her som rett og slett ikke orker tryne mitt .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 21:43

Nå må dere slutte å blande sakene her.  Jeg var absolutt ikke fornøyd når Drillo ble ny hovedtrener, men var glad at Eggen ihvertfall ble i FFK.  Og jeg tror rollene neste år er positive for klubben.  Derfor, man trenger ikke å være Drilloelsker for å ta til motmæle mot noe av det som er urettferdig og dårlig fremført kritikk mot Drillo som person.

 

 

Mye av kritikken, det jeg oppfatter som ren mobbing, går direkte på hans person.  I tillegg så er det altfor mange som uttaler seg uten legitim dekning.  Det er et ryktemakeri her som er symøter og kjærringer verdig.  Ytringfrihet er ikke å kunne si hva man vil uten dekning for det.  Og det holder ikke med jeg har hørt at, eller ifølge en kollega så....

 

 

Hva så om han er sær?  Hva med Nils Arne Eggen, Røsler, Rekdal, Mourinho – sære så det holder alle sammen.  Ta Drillo for mangel på resultater, vær uenig i spillestil, vær uenig i laguttak, vær uenig i spillerkjøp og salg, men om han hater røyk, ikke liker musikk eller er noe over snittet interessert i geografi og kommunist så har ikke det med saken å gjøre.  Og mye av dette ble Drillo møtt med fra dag 1.  Drillo er en ressurs, en av de helt store i Norge.  Med rett spillergruppe beviste han det til fulle med landslaget og nedla den ene fotballstorheten etter den andre.  Han har ikke lyktes etter det og derfor var også jeg skeptisk, men han fikk aldri sjangsen i FFK.

 

 

Jeg er ikke ute etter å ta deg Klokan.  Jeg vet du er en ressursperson for supporterne og klubben.  Men i tillegg til å gjøre mye bra, så har også du bidratt sterkt til støyen som oppstod i Ringbergsaken og som ennå ikke har lagt seg.  Jeg var dritskuffa når Ringberg gikk, men gjort er gjort og livet må gå videre.  All støyen som ble skapt har ikke vært positivt for FFK.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


FFK rulær!!

Juniorspiller

Ble medlem: 05 aug 05
Innlegg: 94

Lagt til: 21 okt 05, 21:48
helt enig!! man skal ikke mobbe noen selv om de kanskje ikke har levert det like bra som vi trodde han skulle gjøre, håper det blir slutt på det snart!!

---------------------------

ekte ffk supporter;)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 22:08

DeKjøk, du skriver gi Drillo rette spillergruppa osv.
Vel det har han vel aldri fått som klubbtrener da.
Er det komplett umulig å prøve å se at det er forskjell på å trene landslag og klubblag?

Mener at Drillo var en kjempe landslagstrener, men klubbtrener eller ressurs for en klubb, nei!

Greit vi er uenige om dette. jeg akspekterer selvsagt den uenigheten.
Men likevel kan vi ikke prøve å diskutere det istenfor å komme med påstand om at Drillo ikke fikk sjangsen til å bevise i FFK. 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 21 okt 05, 22:09
Opprinnelig postet av Klokan
f... i h........  har holdt på nå i hele uka. hvis jeg ikke er klar til å støtte da vet jeg ikke da... og det vet du selv veldig godt , da skjønner jeg ikke hvorfor du må skirve dette direkte til meg. Det ser ut som om det er enkelte her som rett og slett ikke orker tryne mitt .


Jeg betviler hverken din innsats eller dine motiver.
Jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener. Spillergruppa skal prestere i 2 viktige kamper. Trenerteamet legger en strategi for disse 2 kampene. Det viktigste er ikke at de finner den beste strategien, selv om det er ønskelig. Det viktigste er at alle spillerene følger denne strategien 100%. For å være sikker på at de gjør det så er det en fordel at de har 100% tillit til at trenerteamet kan finne den riktige strategien. Når "en hel by" går rundt å utrykker sterk mistillit til trenerteamet, eller deler av det, kan dette påvirke spillerene. Det kan medføre at de ikke har den tilliten til trenerteamet som skal til. Det kan gå utover prestasjoner/samhandling på banen. Det kan igjen påvirke resultatene av disse kampene.

Derfor mener jeg det er selvmotsigende og kunnskapsløst å kalle den ensidige kritikken konstruktiv. Den kan nemlig bare være destruktiv. Jeg mener det er total mangel på vett når man går ut i media og kritiserer noen i trenerteamet, og hevder at man gjør dette til beste for FFK.

Sikter ikke til deg her Klokan, eller ihvertfall ikke spesielt til deg. Trå til på søndag du...å ikke bli for lenge oppe lørdag. Det viler et stort ansvar på deg som cheerleader!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 21 okt 05, 22:55
Nå er det vel slik at dersom det var Drillo som hadde tatt oss fra 2. divisjon til TL, så hadde det vært han som hadde blitt 
nevnt som kandidat til å sette på sokkel utenfor stadion.

Og hadde Eggen kommet inn før denne sesongen, så hadde det vært Eggens skyld, det som folk nå klandrer Drillo for.

Sakens kjerne er vel den at folk er litt "pissed of" pga den måten laget har blitt forandre siden Drillo kom inn.
Det kan godt hende dette er Drillos skyld, men jeg nekter å tro at et trenerteam i 2005, ene og alene styres av 1 DIKTATOR.

Derfor regner jeg med at det som er blitt gjort i år har Eggen og Ahlsen også hatt en finger med i spillet på.

Keepersituasjonen i klubben. Spillerkjøp og salg. Det er mye som har fått det til å koke!!!

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 okt 05, 23:33

Opprinnelig postet av Klokan
f... i h........  har holdt på nå i hele uka. hvis jeg ikke er klar til å støtte da vet jeg ikke da... og det vet du selv veldig godt , da skjønner jeg ikke hvorfor du må skirve dette direkte til meg. Det ser ut som om det er enkelte her som rett og slett ikke orker tryne mitt .


Nå synes jeg du er hårsår, klokan. 
Det er jo nettopp på grunn av at jeg vet at du har stått på og at du har et veldig positivt opplegg til kampen på søndag, som gjør at jeg ikke riktig skjønner at du gidder å bidra i en diskusjon som denne.

Det er jo greit nok at du føler at noen ikke tåler trynet ditt, men for det første så tror jeg ikke det finnes mange av dem, og for det andre så tror jeg nok du vet at jeg ihvertfall ikke er en av dem.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 okt 05, 00:16
Opprinnelig postet av dracula

DeKjøk, du skriver gi Drillo rette spillergruppa osv.
Vel det har han vel aldri fått som klubbtrener da.
Er det komplett umulig å prøve å se at det er forskjell på å trene landslag og klubblag?

Mener at Drillo var en kjempe landslagstrener, men klubbtrener eller ressurs for en klubb, nei!

Greit vi er uenige om dette. jeg akspekterer selvsagt den uenigheten.
Men likevel kan vi ikke prøve å diskutere det istenfor å komme med påstand om at Drillo ikke fikk sjangsen til å bevise i FFK. 


Jeg er enig med deg om at det er forskjell på klubb og landslag og som klubbtrener har han ikke lykkes, heller ikke nå.  På landslaget hadde han sannsynligvis den mest profesjonelle spillergruppa han noensinne har hatt og han var ukjent, ingen var forutintatte.  Samtidig er man som klubbtrener mye mer sammen med gruppa og det krever en annen innstillling fra alle parter.  Og Drillo er nok heller ikke den enkleste å forholde seg til.  Men nå mener jeg at han er sjefen og dersom han skal stilles til ansvar så kan det bare skje om omgivelsen har innrettet seg 100% etter hva han sier.  Så siden vi egentlig er enige, det var derfor også jeg var skeptisk til Drillo som trener, så vil jeg heller diskutere om Drillo virkelig fikk full oppbacking av spillerne.  Jeg tror enkelte var skeptiske og ikke profesjonelle nok til å legge dette til side, at spillerne virkelig misslikte at Eggen ikke skulle være hovedtrener, at omgivelsene ga spillerne legitimitet for å betvile Drillo.

Men som en ressurs i forhåndsanalyse av motstandere tror jeg han absolutt har noe å fare med.  Derfor er jeg fornøyd med måten ledelsen har håndert dette, muligens litt seint.

Det store problemet slik jeg ser det er all turbulensen som ble skapt ved Ringbergsalget og som fortsatt vedvarer

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 okt 05, 01:14
DeKjøk, kan gjerne gå over til dine premisser.
Dersom ikke Drillo fikk den store oppbacking av spillerstallen, må han takke seg sjøl.
En leder eller en trener som ikke klarer å kunne forstå at man må bygge på det positive og endre det som er negativt fortjener ikke tillitt.!!!
For meg og sikkert mange andre, trolig også spillerne virket det som Drillo ga uttrykk, " Nå kommer jeg, nå begynner vi på nytt". Det er et hån og provokasjon mot både spillere og supportere.
Slik velger jeg å se det.

En kan ikke få respekt uten å gi andre det.

Om du er uenig, greit. Jeg har respekt for det, vil bare klart si hva jeg føler.

PS.
Hvorfor jeg fryktet dette, vel noen ganger gjentar historien seg, spesielt dersom ikke aktørene har lært av historien.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 22 okt 05, 08:07
Opprinnelig postet av dracula
DeKjøk, kan gjerne gå over til dine premisser.
Dersom ikke Drillo fikk den store oppbacking av spillerstallen, må han takke seg sjøl.
En leder eller en trener som ikke klarer å kunne forstå at man må bygge på det positive og endre det som er negativt fortjener ikke tillitt.!!!
For meg og sikkert mange andre, trolig også spillerne virket det som Drillo ga uttrykk, " Nå kommer jeg, nå begynner vi på nytt". Det er et hån og provokasjon mot både spillere og supportere.
Slik velger jeg å se det.

En kan ikke få respekt uten å gi andre det.

Om du er uenig, greit. Jeg har respekt for det, vil bare klart si hva jeg føler.

PS.
Hvorfor jeg fryktet dette, vel noen ganger gjentar historien seg, spesielt dersom ikke aktørene har lært av historien.


Du hevder fortsatt at kritikken din er til klubbens beste? Eller er du bare ute etter å bygge ditt eget ego? Hva er hensikten din med å fortsette denne kritikken?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 22 okt 05, 10:27
til kanogvetalt,  hadde vært interresant og vist hvem du er som kan være så positiv til alt ledelsen og trenerene gjør,  i den tiden jeg har vært med på dette forumet har alt blitt rost opp i skyene uansett hva som har skjedd. 

For meg ser det ut som om vedkommende er en del av systemet, og jeg hadde ikke blitt overrasket om vedkommende hadde mulighet til å logge seg på som flere brukere.


 

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 okt 05, 11:03
Endret: 22 okt 05, 11:06
Kanovetalt,!
Du kommer med spørsmål ang hensikt med kritikken!
Vel, det du henger deg opp i er min redegjørelse for hvordan kannskje misstillitt til Drillo kan ha oppstått f.eks i spillergruppa. Jeg sier IKKE at det har vært misstillitt der, tror faktisk at spillerne har taklet dette fhv. bra. Den som sier at det har vært misstillitt i spillergruppa er jo f.eks DeKjøk. Mao ikke "rett baker for smed" som Scheie sier her.
 Om jeg er interessert i å bygge opp mitt egen ego, slett ikke. Men jeg har rett til å hevde mine meninger, selv om de faller deg tungt for brystet. Ikke sant.

Husker før sesongen hvor jeg var optimist og tippet 6. plass, begrunnelsen utelater vi. Bare vil nevne da at jeg av mange som har vist seg å ha rett, ble stemplet som en som "hauset" laget og spillerne opp. 

Kanovetalt, heldigvis kan eller vet verken du eller jeg alt, og slik vil det alltid være. Vi er mennesker, akkurat som andre. Med våre sterke og svake sider.

En ting som ikke direkte har med FFK eller Drillo og gjøre, er at det er blitt en motesak og ikke kunne ta kritikk: Dette enten man sitter i næringslivsledelse, poltikk, idrett eller annen underholdning.

Vil minne om et gammelt ordtak "Når krybba er tom bites hestene"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 okt 05, 19:36
Til en viss grad enig Dracula.  Drillo må selvsagt også ta skyld her.  Men, det er jo også bare Drillo som henges ut mht resultater.  Eggen har vært tilstede nærmest 100%, spillerne har i flere kamper vist laber interesse.  Men det er bare Drillo som hetses og forfølges.  Som jeg nevnte i mitt første innlegg på denne tråden så er jeg sikker på at Drillo ikke leser hva som skrives her inne.  Mobbinga som han merker er mer direkte i form av sms, sikkert email og post, samt kanskje fra forumet til FB som jo er helt ute å sykle.

Så til at du mener det er motesak mht. å ikke kunne ta kritikk.  Her er fotballspillere og trenere i en særstilling.  Ingen kan svare media på den måten de gjør, fex. Hareide.  De er på en måte å sammenligne med adm. dir for et større firma, men de kan altså stå i beste sendetid og skrike ting som "feite jævel" (Rekdal til Nordli) og komme unna med det.  Informasjonssjefer som må svare for seg på fex TV2 hjelper deg, må jo legge seg langflate eller tape. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 22 okt 05, 22:42
Jeg kan avlsutte med mine kommentarer nå.  Ville bare si en ting. Har sagt etter bortetapet mot Lillestørm et jeg likte ikke hva som skjer med laget. Det styrte drillo det meste. Etter kampen skrev jeg tråden hvor jeg mente at Drillo bør gå fordi han satte inn to fosrvar spillere etter at vi har vært under med 2:0. Ingen kan overbevise meg at Eggen hadde noe å si i denne kampen.  Har stått og sagt mitt hva jeg mener om salget av Ringberg og Risholt og spessilet av inkjøpet av Toth. 
Slike ting bør tas opp etter serieslutt og vi bør få klarhet om hva som skjedde og hvem som har skylda i det. Jeg kan postå at JEG er sikker på at FFK hadde hat minst 5 poeng mer med disse to spillere. 
Når det gjelder mobbing via mail og SMS, hja da hadde jeg først tenkt på det hvem som sender disse og heller tenke meg om det går ann å ta det alvorlig i det heletatt. Ja alvorlig kanskje , men ikke på fotball basis men heller at enkelte mennesker ikke har det helt bta med seg selv og sender slike ting. ved siden av dette , ut fra dette jeg leste i FB så er det egentlig riksmedia som får mest skyld fra Drillo . Og ja personlig kan jeg ikke tenke meg noe sympati for menneske som ville først og fremst sett på meg som en røyker enn det jeg egentlig er. Men det er meg så ... hvis dette er mobbing da vet ikke jeg , da kan jeg si takk det samme for vi røykere mobbes mer enn nokk ellers i hverdagen. 


---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 05, 09:24
Mange av oss er også kristisk til Eggen, han var ansvarlig ifjor da vi med et under ikke rykket ned, og han har vært medskyldig i år. Opprykksåret fra 1. div var også mye tilfeldigheter.
Tror ingen av de er de rette til å lede FFK om ambisjonene til klubben skal innfris.

Om vi retter blikket østover , kan vi se en klubb med begrensede midler som skaper resultatet, Sparta Sarpsborg.
De klarte kunstykket å rykke opp med et budsjett på under halvparten av Notodden.

I de sesongene vi har rykket opp har vi hatt dobbelt av de andre.

Jeg tror vi skal passe oss for hva de kan få til der oppe neste sesong. De har mange dyktige ledere i klubben, med bena på jorda, men en filosofi om at det skal bygges sten på sten , kjenner en av de personlig og han har klart de samme med en it bedrift i oslo. Rykker vi ned mister vi et sponsor market som de tar over.
Klubben drives stor sett som amatørklubb ,  trener med sivil jobb i tillegg, kun 1 eller 2 spillere med redusert stilling, ingen med kun fotball som jobb.

Hadde håpet av jeg skulle slippe å sende en gratulasjon om opprykket til vedkommende , siden vi kan havne i samme div.  Om det verste skulle skje , får vi håpe at næringslivet i området nok en gang vil stille opp og at også medgangssuporterene også stiller på kamp neste år.

Så får vi håpe at vi neste sesong har lært at man skal være like forsiktig med klubbens penger som sine egne , før man går til innkjøp av flere spillere .

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 23 okt 05, 10:59
Veldig enig med tomroar. Rent bortsett fra at det viser seg gang på gang at et solid økonomisk grunnlag er utslagsgivende for hvorvidt et lag lykkes over tid eller ikke. Sparta er i stor grad bygd opp av spillere fra andre lag som i flere tilfeller ikke har blitt funnet gode nok. Disse har fremdeles mye å bidra med, og får en fandenivolskhet sammenblandet med en ny vår. Fandenivolskhet er i min bok synonymt med innstilling, og det kommer et lag MEGET langt med. Jamfør Alexander Forsberg, som på ingen måte er noen stor fortballspiller. Rent talentbasert er ikke han engang en andredivisjonsspiller, men hans utrettelige jobbing, gode fysikk og fine innstilling gjør at han er en solid spiller i førstedivisjon. I TL holder han ikke, men hva hvis noen av de spillerne som jobber på FFK hadde hatt litt av det samme? Ingen tvil om at det er utrolig mye talent på FFK, det er innstilling Trond Erik Bertelsen er nesten alene om.

Litt OT nå, men håper det går.

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 05, 11:13
Er ikke uenig  med økonomisk grunnlag, men det kan fort ødelegges med dårlig styring og lange kontrakter på feilkjøp.  Vi får håpe vi ikke får oppleve blåmandag om en uke,  der det må startes en storrengjøring på alle plan for å sikre neste års satsing. 
Om en spiller er god eller dårlig har mye med trenerens disposisjoner spillemønster osv, det er det jo sett utallige eksempler på, jfr Alex Valensia, vår egen Watson som Odd mener kan bli en habil eliteserie spiller, han var stort sett benkesliter under Eggen.
Alexander Forsberg ble ansett av Eggen som for dårlig for 2.div til FFK, Zane hos Molde osv
Tror nok Sparta S. har en coming man som trener , som har de evnene til motivasjon  som medfører at det trekkes i samme retning.

Vår strategi i FFK har de siste 8-10 åra vært bruk og kast , prester i løpet av et innbytte ellers er det rett ut.

Hvor mange unge spillere har fåt tillit.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340