Husk meg
Brukernavn
Passord

Nedturen startet med Ringberg salget.....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 05, 17:38
Endret: 27 sep 05, 17:40
Det var ikke bare fotballspilleren Ringberg som vi mistet, men også en personlighet som hadde stor respekt innad i laget og som publikum var glad i.  Siden da  har samspillet mellom publikum, spillere, trenere og ledelsen blitt dårligere. De siste to tre årene har dette vært en våre styrker at vi har dratt i samme retning, nå er det vår svakhet......... I tillegg presterer man å selge vår eneste gode spiss, som aldri er skadet til en klubb som er  nedrykkskandidat sammen med oss.......... Nå vet jeg at det er for seint angående Ringberg, men jeg håper de rette ansvarlige forstår viktigheten av å spille på lag med omgivelsene, og derfor glemmer jeg ikke det hodeløse salget, og det hodeløse kjøpet av Toth...... 

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 sep 05, 17:40
Hvor mange ganger skal du si/skrive dette??

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 27 sep 05, 17:45

Der er jeg uenig, Ringberg var ingen messias på vårsesongen og kunne erstates med en bedre, yngre spiss.. Problemet er at FFK-ledelsen dret seg ut totalt ved å hente inn en spiller som både var eldre, utrent og dårligere(og de kjøpte han basert på en dvd)..  


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 05, 17:47
Tidligere har jeg bare skrevet om hvor feil Ringberg salget var, nå skriver jeg om når nedturen startet og hvorfor......... Det viktige her er at publikum, spillere, trenere og ledelse drar i samme retning. Det har ikke skjedd etter salget og det har jeg heller aldri skrevet om......

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 05, 17:49
Ringberg scoret tre på våren ifjor, åtte på høsten. Han leverer i Ham Kam og det hadde han gjort i Høst også med en positiv spillestil.......

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 05, 00:57
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ringberg scoret tre på våren ifjor, åtte på høsten. Han leverer i Ham Kam og det hadde han gjort i Høst også med en positiv spillestil.......


Hadde dette vært fasiten så hadde det vært greit. Men så tror jeg ikke hadde vært tilfelle. Vi hadde mest sannsynlig kjempet der ned med Markus også.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 28 sep 05, 01:43
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tidligere har jeg bare skrevet om hvor feil Ringberg salget var, nå skriver jeg om når nedturen startet og hvorfor......... Det viktige her er at publikum, spillere, trenere og ledelse drar i samme retning. Det har ikke skjedd etter salget og det har jeg heller aldri skrevet om......


Nedturen startet etter den praktfulle kampen mot Rosenborg, som vi vant 5-1, uten Ringberg.
Etter den kampen trodde nok både spillere og supportere at vi var nesten uovervinnelige og at vi kom til å kopiere høstsesongen 2004. Men isteden så fikk både vi og laget flere negative opplevelser, som jeg tror hadde stor betydning for at laget tapte mer og mer selvtillit.
Det mest negative tror jeg faktisk var at Myhre plutselig forsvant til England, noe som nok kom veldig overraskende på de fleste. Vi sto nå tilbake med to keepere som begge var sure, hadde mistet både selvtillit og motivasjon, og som raskt spredde en usikkerhet til resten av laget også.
At Ringberg forsvant synes jeg faktisk var helt greit på det tidspunktet, og det synes jeg faktisk fremdeles. Det var ikke det som var galt, men at han som skulle være en klassespiller og en betydelig signing i FFK`s historie og som skulle komme inn som Ringbergs erstatter overhode ikke har innfridd. Det er dette som har gjort at savnet av Ringberg har vært merkbart og ikke det at Ringberg spillemessig var så fryktelig god.
Den trenden FFK er inne i er det fullt mulig å snu og det er jeg nesten helt sikker på kommer til å skje også. Se på Odd og hva som skjedde med dem etter en begredelig vårsesong og se på Rosenborg, som på papiret nok har Norges beste spillerstall. Etter 6 tap på rad med mye motgang klarte de å snu det i sist kamp med en 6-0 seier over formlaget Odd.
Vi røkkær aldri ner!

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 05, 01:59
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tidligere har jeg bare skrevet om hvor feil Ringberg salget var, nå skriver jeg om når nedturen startet og hvorfor......... Det viktige her er at publikum, spillere, trenere og ledelse drar i samme retning. Det har ikke skjedd etter salget og det har jeg heller aldri skrevet om......


Nedturen startet etter den praktfulle kampen mot Rosenborg, som vi vant 5-1, uten Ringberg.
Etter den kampen trodde nok både spillere og supportere at vi var nesten uovervinnelige og at vi kom til å kopiere høstsesongen 2004. Men isteden så fikk både vi og laget flere negative opplevelser, som jeg tror hadde stor betydning for at laget tapte mer og mer selvtillit.
Det mest negative tror jeg faktisk var at Myhre plutselig forsvant til England, noe som nok kom veldig overraskende på de fleste. Vi sto nå tilbake med to keepere som begge var sure, hadde mistet både selvtillit og motivasjon, og som raskt spredde en usikkerhet til resten av laget også.
At Ringberg forsvant synes jeg faktisk var helt greit på det tidspunktet, og det synes jeg faktisk fremdeles. Det var ikke det som var galt, men at han som skulle være en klassespiller og en betydelig signing i FFK`s historie og som skulle komme inn som Ringbergs erstatter overhode ikke har innfridd. Det er dette som har gjort at savnet av Ringberg har vært merkbart og ikke det at Ringberg spillemessig var så fryktelig god.
Den trenden FFK er inne i er det fullt mulig å snu og det er jeg nesten helt sikker på kommer til å skje også. Se på Odd og hva som skjedde med dem etter en begredelig vårsesong og se på Rosenborg, som på papiret nok har Norges beste spillerstall. Etter 6 tap på rad med mye motgang klarte de å snu det i sist kamp med en 6-0 seier over formlaget Odd.
Vi røkkær aldri ner!


Jeg er villig til å vedde 100 spenn på at vi rykker ned, Snæbb 1. Toget er nok gått allerede.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 sep 05, 07:00

Jeg er villig til å vedde 100 spenn på at vi rykker ned, Snæbb 1. Toget er nok gått allerede.[/quote]

Ikke mye konstruktivt dette....

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 sep 05, 08:27
Opprinnelig postet av Brukernavn

Jeg er villig til å vedde 100 spenn på at vi rykker ned, Snæbb 1. Toget er nok gått allerede.


Ikke mye konstruktivt dette....[/quote]helt enig

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 sep 05, 08:48
Heller ikke konstruktivt , å lukke øya for historien.
Det er da stor fare for st den gjentar seg.

SnæbbusA1 er inne på RBK , og nevner den som et "veiskille".
Uten å gå inn på de forskjellige reaksjonene her inne på forumet, vil jeg trekke fram en reakson som jeg
(personlig) tror hadde stor betydning.
Etter denne kampen vår mange supportere og selvsagt spillerne var i en "lykkerus", presterer 
Egil Olsen å si noe slik som" VI har vært bedre før i år, men i dag fikk vi uttellinga".
Dette sier mye om mannens evne til motivering, fokus hele tiden på det negative.
I en slik situasjon er det ikke naturlig at spillerne mister gløden.

Derfor blir spørsmålet, hvem er konstruktiv.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Replicant

Knøttespiller

Ble medlem: 10 aug 05
Innlegg: 39

Lagt til: 28 sep 05, 09:51
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det var ikke bare fotballspilleren Ringberg som vi mistet, men også en personlighet som hadde stor respekt innad i laget og som publikum var glad i.  Siden da  har samspillet mellom publikum, spillere, trenere og ledelsen blitt dårligere. De siste to tre årene har dette vært en våre styrker at vi har dratt i samme retning, nå er det vår svakhet......... I tillegg presterer man å selge vår eneste gode spiss, som aldri er skadet til en klubb som er  nedrykkskandidat sammen med oss.......... Nå vet jeg at det er for seint angående Ringberg, men jeg håper de rette ansvarlige forstår viktigheten av å spille på lag med omgivelsene, og derfor glemmer jeg ikke det hodeløse salget, og det hodeløse kjøpet av Toth...... 


Jeg tror salget av Ringberg kan ha vært en av flere årsaker til dagens tragiske situasjon, men ikke den viktigste. Med dette mener jeg ikke at Marcus var en fatastisk spiller som ville løftet laget opp fra bunnstriden, det har han ikke ferdigheter til, men han hadde riktig innstilling! Det er enormt viktig å ha spillere som tør å si ifra til både trenere og medspillere, i tillegg er evnen til å blø for drakta helt nødvendig for et lag med en negativ formkurve. 

Det nevnes rosenborg kampen, og det må jeg si meg enig i, er en årsak. Den ga som det blir sagt, et helt galt bilde av lagets evner. Men dette er vel noe flere forhåpentligvis har sett i flere kamper enn denne. Vi har i hele år tatt mer poeng enn vi har fortjent utifra spillets gang, alle husker vel ran som i trondheim og på hamar!

Den viktigste grunnen til dagens situasjon mener jeg er vår kjære hovedtrener. Drillo har ikke klart å heve laget verken i defansiv struktur eller det offensive spillemønsteret. Laget har faktisk blitt dårligere enn det var ifjor, selv med en bedre spillerstall. Han har mislykkes med det meste, og spillerne har mistet all tro på hans spillemønster og fotball filosofi. Og humøret og spillergleden har jo forsvunnet som dugg for solen. Og hans kampledelse, eller sådan mangel på det, gidder jeg rett og slett ikke kommentere engang. 

Et siste punkt er at såkalte nøkkelspillere har sviktet. Tror vel mange vil være enig i at Enerly ikke kan nevnes i den kategorien før neste sesong.

---------------------------

" Vi sitter på en udetonert bombe her i fredrikstad, og da kan det smell skikkelig" - Knut Torbjørn Eggen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 05, 13:32
Opprinnelig postet av Brukernavn

Jeg er villig til å vedde 100 spenn på at vi rykker ned, Snæbb 1. Toget er nok gått allerede.


Ikke mye konstruktivt dette....[/quote]

Hadde vært kjekt med mer penger også.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 sep 05, 17:36
Blir kanskje litt tynt å si at fordi dem spilte så bra mot RBK uten Ringberg, så er ikke han savnet........  Arsenal kommer sikkert til å savne Vieira denne sesongen, samtidig som dem kommer til å spille enkelte praktkamper alikevel. Dette uten sammenligning forøvrig........  

brenne

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 04
Innlegg: 65

Lagt til: 28 sep 05, 19:30
Jeg vil heller si at nedturen startet med at Myhre kom og gjorde forsvaret trygt og godt, og derretter pluttselig dro igjen og lot de håpløse keeperene vi nå har, få stå i mål.. Sørlie fo eksempel så ikke helt edru ut nå på søndag..!

---------------------------

FFK=konge



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340