Husk meg
Brukernavn
Passord

Har Arve solgt oss ned til 1.divisjon

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 sep 05, 16:11
Med spillere som Ringberg, Risholt, Vikmae, Koskela, Söderstjerna, Petersen
 i stallen tror jeg ikke vi hadde ligget i nedrykksavdelingen.
Konsevensene av dette kan bety at Mokkelbost har sendt oss til nedrykk.
Med dagens stall, har vi 15. spillere som holder mål, resten burde finne seg noe annet å gjøre. Vi hadde vel det samme problemet i fjor vår. 
Disse er ikke med å gjør stallen bedre, kaller dette stall fyll.

Lars Blixt
Pål Andre Czwartek
Roger Helland
Tor Trondsen
Jose Garro
Michael Røn
Dag Frode Hornseth
Martin Wiig
Mihály Tóth


LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 17 sep 05, 16:26
Har ikke du forstått at det er Drillo og Eggen som velger å selge spillere?
Eller trur du han Arve selger spillere uten å si i fra til dem først?

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 05, 16:46
Skjønte ikke helt poenget i innlegget ditt jeg. Mener du at vi ikke trenger de spillerne du nevner? For du nevner ikke om at vi skulle kjøpt inn andre, kun at vi skulle beholdt Ringberg, Risholt, Viikmae, Koskela, Søderstjerna og Peters.  Vil jo si at de fire siste ikke er noe annet enn stallfyll heller egentlig. Så hvorfor disse fire, men ingen av de du nevner under skal gjøre noe fra eller til vet ikke jeg.

Men du har selvsagt rett i at FFK hadde vært sterkere med de første du ramser opp i tillegg, men da hadde vi brått hatt en haug med spillere som hevet lønn i klubben. Tror klubben har tenkt litt mer langsiktig på utskiftningene. I steden for å kjøpe inn bredde vil det nå komme kvalitet inn. Og vi må gjøre noen bomkjøp for å kjøpe riktig.

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 17 sep 05, 16:49
Det er klart det er Arve sin feil! Vi hadde antakelig tatt medalje uten han...

Enig i at Ringberg har vært savnet... det er det vel ikke mye tvil om. Risholt hadde definitivt tilført midtbanen mye, ihvertfall når han var i form. Men han har vel enda ikke blitt spilleklar etter skaden (eller surrær jeg no veldig nå)

Kan ikke helt se hvordan resten av gjengen skulle løfta laget så veldig...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 sep 05, 17:04
Opprinnelig postet av Olavesen
Det er klart det er Arve sin feil! Vi hadde antakelig tatt medalje uten han...

Enig i at Ringberg har vært savnet... det er det vel ikke mye tvil om. Risholt hadde definitivt tilført midtbanen mye, ihvertfall når han var i form. Men han har vel enda ikke blitt spilleklar etter skaden (eller surrær jeg no veldig nå)

Kan ikke helt se hvordan resten av gjengen skulle løfta laget så veldig...


Risholt er fortsatt skada, så han hadde ikke kunnet gjort mye i klubben vår nå.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 sep 05, 18:55
Opprinnelig postet av Patrioten
Med spillere som Ringberg, Risholt, Vikmae, Koskela, Söderstjerna, Petersen
 i stallen tror jeg ikke vi hadde ligget i nedrykksavdelingen.
Konsevensene av dette kan bety at Mokkelbost har sendt oss til nedrykk.
Med dagens stall, har vi 15. spillere som holder mål, resten burde finne seg noe annet å gjøre. Vi hadde vel det samme problemet i fjor vår. 
Disse er ikke med å gjør stallen bedre, kaller dette stall fyll.

Lars Blixt
Pål Andre Czwartek
Roger Helland
Tor Trondsen
Jose Garro
Michael Røn
Dag Frode Hornseth
Martin Wiig
Mihály Tóth

bravo patrioten... du tror jaggu på julenissen....

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 sep 05, 08:41
Opprinnelig postet av Patrioten
Med spillere som Ringberg, Risholt, Vikmae, Koskela, Söderstjerna, Petersen
 i stallen tror jeg ikke vi hadde ligget i nedrykksavdelingen.


Hmm... Jeg lurer på hvorfor du har valgt deg nick`et "Patrioten". Du burde visst heller tatt "Furteguri" - det kler deg bedre... MYE bedre. 

Admin, går det an å få et filter her? Av og til hadde det jaggu vært fint med muligheten til å slippe å lese innlegga til enkelte her...

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 18 sep 05, 08:55
Var ikke de spillerne han nevner i stallen ifjor? Hvor var vi da? Jo, midt i nedrykkstriden. Idag snur det. Samesnørr og tårer skal renne, i dag skal poenga HIT. Så, sånn e` det. *HÆRK*

---------------------------

Bøsen - Per Inge Torkildsens ukjente bror
-Spell på han Stian-


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 sep 05, 09:02
Klarer du ikke å huske hva som var hovedproblemet i fjor,   forsvaret lakk som en sil.
Vi fikk inn topp trente spillere i flere ledd.

Det hjelper hverken men Eggen eller Drillo

Ifjor spillte gutta underholdene fortball stor sett hele tiden.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 18 sep 05, 09:05
Og det var bare på Fru Fortunas kusehår at det holdt også. Ser heller en kjedelig kamp som ender med FFK seier enn en feiende flott kamp hvor vi taper. Hawaii fotball kan være moro det, og det var det FFK spilte frem til høsten ifjor.

---------------------------

Bøsen - Per Inge Torkildsens ukjente bror
-Spell på han Stian-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 18 sep 05, 10:07
Opprinnelig postet av tomroar


Ifjor spillte gutta underholdene fortball stor sett hele tiden.


Sorry tomroar. Med et slikt hukommelsestap er du ikke bare glemsk, men seriøst dement.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 sep 05, 10:16
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av tomroar


Ifjor spillte gutta underholdene fortball stor sett hele tiden.


Sorry tomroar. Med et slikt hukommelsestap er du ikke bare glemsk, men seriøst dement.


Neida, tomroar har helt rett: Første halvdel av sesongen syntes nok motstandernes supportere at vi spilte underholdende fotball hele tiden. Andre halvdel av sesongen var det FFK-supporternes tur. 

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 sep 05, 10:46
på samme tid i fjor hadde vi scoret 33 mål, mens vi i år har scoret   27

det er over 20 % flere mål med færre poeng

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 sep 05, 13:14
Opprinnelig postet av tomroar
på samme tid i fjor hadde vi scoret 33 mål, mens vi i år har scoret   27

det er over 20 % flere mål med færre poeng


Har du mål som eneste kriterie når du definerer underholdning?  

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 sep 05, 14:04
Nei, men det er ofte ensbetydende med angrepsfotball, jo flere sjansjer jo flere mål. 
Ligge i forsvar med stort sette alle man med 40-60 meters pasninger opp mot en mann er ikke min favoritt fotball, finner det lite underholdene. 

Helt ok innimellom for å sikre poeng , men ikke når det blir det normale.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 sep 05, 14:36
Opprinnelig postet av tomroar
på samme tid i fjor hadde vi scoret 33 mål, mens vi i år har scoret   27

det er over 20 % flere mål med færre poeng


Men vi hadde sluppet inn 10 mål mer også da...

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 sep 05, 14:57
Det er jeg jo helt klar over, det ble rettet med å få tak i bedre forvarspillere ( alle er nye fra i fjor).   Men når det er på plass bør man jo ikke stoppe med underholdningen og sørge for at  de andre ikke leverer.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 sep 05, 15:52
Vi savner Ringberg både på og utenfor banen, resten var det riktig å bli kvitt..... Ringberg salget er en like stor tabbe, som da dem overvurderte stallen foran fjorårssesongen..........

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 18 sep 05, 18:37
Opprinnelig postet av tomroar
på samme tid i fjor hadde vi scoret 33 mål, mens vi i år har scoret   27

det er over 20 % flere mål med færre poeng


Ikke drit deg ut æ!

På samme tid i fjor, dvs etter 20 serierunder var status følgende:
 
 -12 i målfoskjell (32-44)
21 poeng
nest sist på tabellen

Etter 20 serierunder i år er status følgende:
  -7 i målforskjell (27-34)
23poeng
6.sist på tabellen


Kort oppsummer, tomroar: Det du skriver er bare pissprat!

Virker som en del folk leter etter ting dem kan klage på! Hva f*** er det som feiler dere? Skal dere først syte og klage, så finn i det minste noe med et snev av fakta da!

På forhånd takk.

---------------------------

Noen som har lest eventyret om smeden og bakeren?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 sep 05, 18:47
om jeg regnet et mål feil står jeg på det jeg sier om at vi spillte mer underholdende enn i år.

Jeg snakker ikke om poeng , men hvordan vi spillte.

Med den utviklingen vi ser også i dag ser det "lysere og lysere"

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 sep 05, 20:28
På den tiden her ifjor fremsto vi som ett topplag med spillere som ville, vi hadde ett lag med personligheter. Det er det som er den store forskjellen og det viktige........ 

raio

Knøttespiller

Ble medlem: 05 aug 05
Innlegg: 37

Lagt til: 19 sep 05, 22:43
Det værste som kan skje nå er vel at FFK rykker ned fra Tippeligaen. Det får jo også konsekvenser for FFK2. Dem kan jo ikke rykke opp til 2. divisjon  hvis FFK er i 1. divisjon?

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 19 sep 05, 22:59
Den store forskjellen mellom i fjor og i år var at i fjor var forventningene lave, pluss at FFK tryna nærmest fra dag én, og befant seg i gjørma til tæla kom, først da kom medgangen, og slik husker man jo.

I år gikk det plutselig bra i begynnelsen, og alle begynte å fable om div interasjonale cup`er, men så har vi slitt i motbakke etterpå. Da bli man deppa!

Hadde FFK spilt 2005 fotball i 2004 (med 2004 resultatene ) og motsatt, er jeg sikker på at 99% av de som nå kalger  fortsatt ville sagt at vi spilte morsomemre fotball i fjor enn i år...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 19 sep 05, 23:02
Endret: 19 sep 05, 23:06
Opprinnelig postet av Bedreviteren
På den tiden her ifjor fremsto vi som ett topplag med spillere som ville, vi hadde ett lag med personligheter. Det er det som er den store forskjellen og det viktige........ 



På denne tiden ifjor så fremstod vi som et bunnlag som hadde ingenting å tape. 
På bakgrunn av vårsesongen og tabellplassering før høstsesongen så regnet vel ingen seriøst med (joda, vi håpet riktignok) at FFK skulle klare seg. Jeg tro det slo positivt ut. Det hadde lissom gått så dårlig på våren at ingen ville bli overrasket om FFK rykket ned. Kan nesten sammenlignes med RBKs prestasjon i Hellas forrige uke; "Alle" regnet med at RBK skule tape, og alle vet hva som skjedde. Det var en kamp RBK spilte uten press. Hjemme i serien, derimot, har RBK alt å tape.  Det har på mange måter FFK også. En god høstsesong i fjor.  Har i lengre tid "bare" trengt 6 poeng for å sikre ny kontrakt. Og så har motgangen kommet og bunnstriden nærmet seg raskt. Nå er FFK et lag som har alt og tape. Der har man kontrasten fra i fjor.

- Ifjor høst: Lyst til å lykkes. Ingen angst fordi oppgaven nesten var uoverkommelig. Var ikke farlig å mislykkes.`

- Iår:  Angst for å misslykkes. I tillegg er oppgaven så absolutt overkommelig og det forsterker angsten hvis den først har oppstått.

Forskjellen på dette kan ha store utslag på prestasjoner. Og her har det lite å si hva lønnsslippen sier. Her snakker vi om det som skjer oppe i hue på spillerne, husk de er bare mennesker.
(Spesielt interesserte kan lese litt om Atkinson og Prestasjonsmotivasjon, eller Csikszentimilihalyis teorier om flytsonen.)

---------------------------

Noen som har lest eventyret om smeden og bakeren?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 sep 05, 08:25
Artig forklaring Scheie.
Dersom vi trekker`n helt ut, så kan aldri noen bli stabile .
Alt svinger fra bunn til toppp eller motsatt.
Teorien kan helt rett gi enkle på forklaringer på svingninger på samme måte som "kaos-teorien".

Forklaringen på FFK "svingninger", manglende overskudd osv, tror jeg dessverre ligger på et annet plan, enn 
bortklaringer som "kaos-teori" eller "forenkla prestasjonsteori".

La oss heller gå sammen å finne forklaringer som kan vi varige endringer eller mao stabilitet.

Sjøl om vi trolig er uenige i ugangspunktet.

Sjøl tør jeg si at begynnelsen til disse "svingningene"  kan en lese mellom linjene i Eggene(enes) nye bok,
den totale mangel på sjølkritikk / evne til å møte kritikk som de deler med Egil Olsen.
( har ikke lest boka, dare de utdrag som mediene har publisert, det er jammen nok)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 20 sep 05, 12:32
For meg fremstår det som utvilsomt at FFK er et svakere lag etter overgangsvinduet, enn hva vi var før.
Det er gjort 3 ok/gode kjøp, og et gigantisk bomkjøp.

Når det gjelder hva vi har solgt/kvittet oss med, så er tapet av Ringberg ubeskrivelig stort!! Han var ikke alltid like god, og ikke alltid målfarlig, men han ga alltid 100% i alle dueller, og han var en skikkelig ledertype med hjerte i klubben. Når ting butter i mot nå, så har vi ingen til å dra lasset. Deesuten var Ringberg på en dårlig dag, langt bedre enn det han erstatere har vist hittil.

Midtbanen blir overspilt i hver eneste kamp denne høsten. Det er her vi taper kampene. Jeg både liker og kjenner Ramberg godt, men han holder ikke nivå. Mister ballen alt for lett, taper alt for mange dueller og bruker for mange touch. Risholt var motoren på midten, men en meget god taklingsstyrke. Dessuten var han suveren i å skjerme ballen, slik at vi fikk frispark. Dette hadde vi trengt nå.

Den tredje faktoren som svekker oss, er etter min mening keepervalget. ALH oppfører seg som "Tause Birgite" bak der og det skaper mange sjanser for motstanderne. I tillegg er han så godt som aldri ute i feltet. Noen som så 2-0 scoringen til TIL? Man kan si mye om Steinar, og jeg er enig i at han ikke er noen spesielt god keeper, men han er alt i alt langt bedre enn ALH. Særlig med tanke på at fotball er et lagspill, hvor man må gjøre hverandre gode.

Om det er Drillo, Arve eller disse to sammen som har skyld i elendigheten er ett fett. Faktum er at FFK per i dag er like nærme et nedrykk som AAFK. De andre lagene rundt oss på tabellen sanker jevnt med poeng. Det gjør ikke vi. Taper vi på søndag ligger vi på direkte nedrykk!! Her er det klart at noen ikke har gjort jobben sin. 

---------------------------

"The best you can hope for, is to die in your sleep"
Kenny Rogers - The Gambler


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 sep 05, 13:01
Opprinnelig postet av Carlsberg
Faktum er at FFK per i dag er like nærme et nedrykk som AAFK.


Nei. Per i dag er vi ikke på noen måte like nærme et nedrykk som AAFK er.  Du leste kanskje tabellen opp ned?

10. FFK 27-36 23p
11. Tromsø 23-27 21p
12. RBK 34-40 21p
13. B/G 25-34 20p
14. AAFK 19-33 17p

Greit at vi ikke har gjort det bra i det siste, og det er greit nok at enkelte av de andre bunnlaga har fått et poeng eller tre, men...

Faktum er: VI LIGGER BEDRE ANN ENN Tromsø, Rosenborg, Bodø/Glimt og Aalesund. 

Jeg har lest flere innlegg om savnet av Roger Risholt!  Joda, Roger hadde nok hjulpet oss mye i høst! Sjekk bare hvor mye hans inntreden har hjulpet AGF, som nå har 8 poeng på 9 kamper. 

Faktum: RISHOLT ER SKADD, HAN HADDE IKKE BIDRATT MED NOE SOM HELST. 

"Taper vi på søndag ligger vi på direkte nedrykk" sier du.  Svartmaling, sier jeg. 

Faktum: For at FFK skal havne på direkte nedrykk etter helgas kamper krever at minst to av tre følgende lag må vinne sine kamper: Tromsø (spiller borte mot Lillestrøm), Rosenborg (spiller hjemme mot Odd) eller Bodø Glimt (spiller hjemme mot Molde).

Jeg sier ikke at det ser lyst ut og at alt er bra, men kan dere ikke for svarte f__n i det minste holde den aller, aller groveste svartmalingen unna?  I fjor lå vi på nedrykksplass, men jobbet oss opp - nå ligger vi bedre an, men det virker som om dere allerede har gitt opp!

Bli med på søndag og hei frem guttæne!

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 20 sep 05, 13:21
Vet ikke om du har fått det med deg, men det er ett fett hvilke av de to nederste plassene på tabellen du havner på. Begge fører til direkte nedrykk. Om AAFk ligger dårligere ann enn oss har ingen betydning, så lenge det er en ledig plass til oss.

Når jeg skrev at vi ligger dårligere ann enn de øvrige lagene rundt oss, mener jeg ikke rent poengmessig, men totalt sett. De vinner noen kamper, det gjør ikke vi. Det er 5 kamper igjen, mer enn nok for både Molde, RBK, TIL og BG til å gå forbi oss. La oss ikke glemme at vi skal møte BG borte. Hva tror dere sjansen for seier er der? I bestefall bitteliten!! Jeg tør påstå at sjansen for poengtap hjemme mot både AAFK og Molde er langt større enn sjansen for poeng mot BG. Poeng mot LSK og Start trenger vi ikke tenke på engang.

Det er bare å innse at FFK fortiden er i en elendig form, hvor spillerne faller helt sammen ved scoringer i mot. De evner for tiden ikke å reise seg etter nederlag, og det vil kunne bli sjebnesvangert denne høsten.

Når det gjelder Risholt, så registrerer jeg at han er skadet, og ikke kunne ha spilt uansett. Det forandrer ikke det faktum at vi kunne trengt en Roger Risholt i form, på midtbanen. 

---------------------------

"The best you can hope for, is to die in your sleep"
Kenny Rogers - The Gambler


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 20 sep 05, 14:56
Mye bra vurderinger her,  tror nok at ledelsen  skulle brukt noe tid her inne  til å se ståa fra en annen side.

Er redd de er lite villige til selvkritikk og lite villige til å be om hjelp fra andre. Synd at de over trener apparatet mangler "baller". Hadde de vært sitt ansvar besvisst hadde noe skjedd for lenge siden.
I steden for å fjærne Drillo har de ansatt han i ny rolle ??????????????,  det ligner mer på en offentlig omplassering pågrunn av sterkt oppsigelsesvern enn godt lederskap.

De har vært tre i ledelsen som har sørget for den negative utviklingen, da er det utrolig at en i temaet rykker opp til .
Dette er lederskap av værste sort.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 20 sep 05, 15:22
Bare en liten forskjell... I fjol lå vi RÆVA an, styrket laget og hamlet opp med de aller fleste lagene! Vi var blant de beste på høstsesongen, da mener jeg at vi burde være like gode som vi var i fjol høst, ikke sammenlikne denne sesongen med HELE forrige sesong... Faktum er at FFK før å etter sommeren i fjol var to helt forskjellige lag! Det kan ingen si noe på. Men hittil i år har vi vært laaangt dårligere enn vi var på høsten ifjol! Da lurer jeg på HVORFOR...?

Utviklingen er jo helt motsatt fra ifjol, i år lå vi godt an ved midtspilt sesong, ifjol ræva. I år har vi en dårligere å dårligere utvikling, mens ifjol gikk pila oppover! Det er DETTE som er skremmende. Vi har ikke vist tendenser til formbedring i det siste. Hadde vi hatt denne posisjonen ifjol, foran de siste kampene hadde jeg ikke vært det minste redd for nedrykk, men nå... 
På den annen side, så tar vi et LANGT steg i riktig retning med 4-1 seieren vi tar på søndag, å vips så ser alt mye lysere ut 
Rykker ned gjør vi ikke!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 20 sep 05, 16:32

Til Dracula:

Gidder ikke kommentere ditt forsøket på å trekke en til de grader forenklet versjon av allment anerkjent forskningsarbeide helt ut, men jeg har to enkele spørsmål (bare for å finne ut hvor uenige vi eventuelt er):

Tror du, eller tror du ikke at det å være redd for å mislykkes har noen innvirkning på et menneskes prestasjonsevne?


---


PS! Jeg tok ikke treneren(e) i forsvars i mitt forrige innlegg. Ut i fra det jeg skrev i forrige innlegg så er nettopp trenerne de som skal jobbe for å motvirke slik prestasjonsangst. Men på det planet så tror jeg at det øvrige støtteapparat, andre spillere, publikum (ikke minst) og media også kan være med å gjøre vel så stor nytte for seg. Er utrolig hva litt selvtillit gjør med en spillers ferdigheter. Spesielt i spillerutviklingsarbeide har man mange eksempler på dette. (Og  bare så det er sagt, denne tankegangen har ingenting med naiv ros å gjøre).

---

PPS! Tror forresten ikke at teoriene til Atkinson er noe dårligere enn alskens paranoide kameraderi- og senilitesteorier som kommer frem i omtrent annehvert innlegg fra den kanten.

---------------------------

Noen som har lest eventyret om smeden og bakeren?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 sep 05, 18:09

Joda, Scheie.
Vi er enige i mye , egentlig.
Tror også faktisk på "PRESTASJONSTEORIEN".
Det er kanskje der noe av motivasjon arbeidet ligger i å få spillerne til å "nullstille deg" som det populært heter etter hver kamp.
Atkinsons prestasjonteori kan bl.a forklare mye hvordan ofte et trenerskifte slår bra ut med en gang, men ofte ikke viser de samme positive stabile resultatet. Dette etter min mening.

Mener derfor fortsatt at dersom det er slik at "prestasjonsteorien" skal benyttes som forklaringsmodell, så er det andre vesentlige "motivajons / inspirasjonsmodeller" som har sviktet grunnleggene.

At Scheie ikke ser komikken i at jeg trekker fran "kaos-teorien" synes jeg egentlig er merkelig.

Dersom noen er blitt såret p.g.a min kritikk av EgilOlsen eller andre er det trist, men jeg velger likevel å tro at  da vi opererer med en lav takhøyde. Da beklager jeg at jeg sikkert flere ganger har stanget i taket.

Når det gjelder forskningsarbeidet eller statistikker er det som Nils Christie har sagt.
" Statistikk er som en lyktestolpe, 
  gode å støtte seg til
  og lyser opp kun ett begrenset område"

Scheie synes ditt lille PPS! tyder på at du er fornærmet og ønsker å ta mannen istenfor mannen.
Håper du ikke tolker dette svaret på samme måte.










---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 20 sep 05, 19:14
Husker du ikke hva som skjedde  ifjor ? vi vant mange kamper med mye flaks og stang inn stang inn osv.
Prøvde å si noe om det tidligere i år , ble da avfeid av de fleste som ment at vi var mye bedre.

Det viste szeg å være reaitetene  at ikke laget var så bra alikevel, slik er det og ofte når ikke alle klarer å motivere seg mer enn 100 og spille uten høye skuldrer ( pga vi allere hadde rylkket ned i alles øyne, også mine).
dette i spedd med å kun  velge 2. sortering, tom.  som var vraket fra 1.div eller såkalte toppspillere med feil holdninger, så må det gå som det går nå..
Personlig var jeg kritisk til å brenne av flere millioner på Kvisvik  når man hadde store problemer på viktigere plasser på laget. Det holder ikke med en sentral mann på som man så lett kan nøytralisere , slik VIF gjorde.

Når man leser i avisen i dag, og ser Eggen uttale seg om kritisk personer, er Drillo av samme ulla så måtte resulatet bli som det ble. person er som aldrig klare å ta selvkrtikk i en organisasjon er livsfarlige, Når det engang går feil vei er de ikke ydmyke nok til å ta signalene .
AT noe av kritikken mot Eggen med flere var feil er sikkert ritkig, men kritikken på vurdering av stallen og kondisjonen i fjor var på sin plass. Samme feil er gjor i år igjen av trekløveret som Eggen er en del av.
Hadde Eggen og Drillo hatt snev av fornuft i seg hadde de lagt seg langflate ang høstens største bommert, TOTH.
Eggen personlig var fremme i avisen og uttalte at de hadde signet en kjempeforsterkning. 
Bare med den ene saken besiser han sin udugelighet og mangel selvkritikk



frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 20 sep 05, 21:48
Opprinnelig postet av tomroar
Hadde Eggen og Drillo hatt snev av fornuft i seg hadde de lagt seg langflate ang høstens største bommert, TOTH.
Eggen personlig var fremme i avisen og uttalte at de hadde signet en kjempeforsterkning. 
Bare med den ene saken besiser han sin udugelighet og mangel selvkritikk





Vil vel ikke hjelpe på noe om man går ut nå, mens Toth faktisk er med å kjemper om en plass, å kritiserer hverken Toth eller kjøpet av ham... Enhver oppegående skjønner at dette ikke var noe heldig kjøp, men å henge ut f.eks. Toth fra klubbens side vil IKKE slå heldig ut. Dette får man ta når sesongen er ferdig.... Det vil sannsynligvis bli gjort å...

jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 20 sep 05, 22:02
Tror ikke Toth har vært et så stort bomkjøp som mange vil ha det til. Han leverer varene på FFK2. Jeg vet at det er og skal være vesens forskjell på TL nivå og FFK2 nivå men allikevel. Jeg synes han viser en klar evne til å være der ballen er forann mål eller i nærheten av mål og skaper da målsjangser. Han burde etter min mening få mer spilletid så han kan få spillt seg litt varm. Han kan nok igjen bli en scoringmaskin bare han får tillit. Det kan jo ikke bli verre enn det er alikevell. FFK har jo faktigst en sentral midtbanespillere som toppscorer , det er jo ikke akuratt et komplimang til spissene våre.

---------------------------

jorhan


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 20 sep 05, 22:15
Jeg har nevnt det før, men kan trekke det frem igjen... Verken Robbie Winters eller Charlie Miller ble noen umiddelbare publikumsfavoritter i Brann. Faktisk virket de veldig dårlig den første tiden, men over tid har det vist seg å være gullkjøp av Brann. Det er viktig å ha tålmodighet med nye spillere, i særdeleshet unge spillere (Hoås) og utenlandske spillere som kommer til nytt land med nye omgivelser, nytt språk og ny kultur (Toth).

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 20 sep 05, 22:17
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg har nevnt det før, men kan trekke det frem igjen... Verken Robbie Winters eller Charlie Miller ble noen umiddelbare publikumsfavoritter i Brann. Faktisk virket de veldig dårlig den første tiden, men over tid har det vist seg å være gullkjøp av Brann. Det er viktig å ha tålmodighet med nye spillere, i særdeleshet unge spillere (Hoås) og utenlandske spillere som kommer til nytt land med nye omgivelser, nytt språk og ny kultur (Toth).



Helt enig i det. La mannen slippe til så får man gjøre opp status etterpå. Han kan ikke klare å prester i de få minuttene han får i noen få kamper.

---------------------------

jorhan


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 21 sep 05, 22:00
Opprinnelig postet av dracula

Scheie synes ditt lille PPS! tyder på at du er fornærmet og ønsker å ta mannen istenfor mannen.



Hvordan gjør man det?

---------------------------

5 om dagen?
Potetgull med paprika, Pizza med løk og mais.
Og et eple.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 sep 05, 08:18
Fint med humør "Ido Form".
Ser i dagens F-B at i enkelt kretser har man innført en variasjon av dette også ifht.
Harry Potter!!!!
Men tror det er mer i nærkontakt øyemed enn over web/forum sider.
Men selvsagt " æ væt itj " kan ta feil, vet ingen er feilfri!!!!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 22 sep 05, 09:54
Var bare ment som en spøk, morsom glipp.

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 sep 05, 18:29
Dere mente det var dumt skrevet av meg, men nå ser det i hvertfall stygt ut, dere mener at det er styret som bestemmer kjøp og salg, men tror Arve har også har en finger med i spillet.
Grunnen til at vi ligger der vi ligger nå, er at det ikke er konkurranse om plassene på laget, hadde vi hatt de som er blitt solgt ville det i hvertfall vært konkurranse om plassene, men nå er det klippekort for enklte hver kamp. Kan ikke gå bra.
Mikael Røn og Martin Wiig, hva faen har de i Tippeligaen å gjøre, ingenting, men er gullet til Drillo, derfor spiller de. De spilte ikke mye i vår, da var nok spillere i troppen, noe det ikke er nå

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 sep 05, 20:11
Lurer på hva de kloke hodene tenker


Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340