Husk meg
Brukernavn
Passord

Sørli exit

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 10 aug 05, 13:01
Endret: 10 aug 05, 13:02

Jeg har ikke svaret på det, Dracula. Og jeg "kjøper" egentlig ikke alt det jeg selv skrev over her. Mitt innlegg var egentlig et forsøk på å nyansere bildet. Så lenge vi ikke VET hva som ligger bak, så kan det være like sannsynlig som en del av det andre som blir skrevet her inne...

Det er poenget mitt....

 

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 10 aug 05, 13:03
Endret: 10 aug 05, 13:04

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Kjenner ikke til Sørlies drikkevaner. Men man trenger ikke godt øyemål for å se at gutten er hjemme til alle måltider.

Fantastisk sitat!

Liker det SS tidvis har gjort for klubben, men gir ham høstsesongen til å bevise at han har noe i FFK-buret å gjøre - hvis ikke er han velkommen på benken eller til en annen klubb. Ser ham ikke som noe klart førstevalg slik ståa er nå. Jeg håper egentlig "kjeppen" (Staw) får stå resten av kampene etter at vi er oppe på 30 poeng om vi ikke har mulighet til Royal League - noe jeg trodde vi hadde mulighet til helt til Myhre forsvant.

Gi gutten tid og tillit, så er det ikke sikkert vi trenger å ruinere oss på toppkeeper neste sesong!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 aug 05, 13:38
Endret: 10 aug 05, 13:40
Opprinnelig postet av Replicant

Sørli exit helt fortjent!

Dette kan du vel seriøst ikke mene. At steinar sørlie kommenterer formasjonen til laget, er ikke god nok grunn til å flytte han til fjerde valg. Han har stått bra denne sesongen, og plutselig bli satt bak en 17 åring som spiller i 3 div, er jo rett og slett for dumt. Det burde være opplagt for de fleste at det ikke er sportslige grunner som her ligger til grunn. Ryktene sier at det har vært alkohol inne i bildet, og det nærmere kamp enn klubbens rettningslinjer sier. Steinar fikk seg jo en kraftig knekk når Thomas Myhre kom til klubben, kanskje ikke så vanskelig å forstå, og da er det ikke akkurat utenkelig at han har tatt ut frustrasjonen på Metz. Man går ikke fra å være klart første valg til fjerde uten at det er en god forklaring. Å si at man trives bedre i en formasjon man har spilt i mange år, kan ikke sies å være god nok grunn. Det er jo heller ikke naturlig at steinar sier at han verken har fått en begrunnelse, eller har spurt om en. Ville ikke du spurt om begrunnelse, hvis du plutselig ble satt på tribunen som fjerdevalg etter en god sesong?

 

 

Hvorfor har ikke steinar spurt om en grunn??? det sier mere om han eller??

 

Disse situasjonene kunne vært unngått hvis klubben informerte og holdt oss oppdatert. Dette synes de tydeligvis er helt unødvendig, for det har vel aldri før vært så mye hemmeligheter og lite informasjon som etter Arve og Drillo inntok sentrale posisjoner.

 

Hva mener du med oss???

Eneste håp er at Knut Torbjørn Eggen tar over som hovedtrener neste år!

 

 

Og det siste her er bare tull...  

Drillo/Eggen = Dynnamitt

---------------------------

Heia FFK


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 10 aug 05, 13:52

Jeg har aldri vært sikker jeg, Scheie. Men det er en teori hvor mange av bitene passer...

OK. Så vi hadde både Peters og Røn å sette inn for Ramberg. Risholt er fremdeles den beste av de. Personlig mener jeg det ville vært best å satt inn Blixt og flyttet Bjørkøy frem, og det har jeg reg. at du mener også.

Jeg har ikke reg. Peters i media på samme måte som de øvrige 3, og Peters er nå engang spillernes talsmann, så det skulle bare mangle om ikke han skulle få uttale seg.

ALH fremsto som verdens største sytepave, og ga tydelig uttrykk for at han ikke ønsker å være hos oss. Men han kritiserte ikke spillestilen.

Ellers er jeg helt enig i at diskusjoner bør tas internt og ikke i media. Spillere som griner til media uten først å snakke med treneren, fortjener tilsnakk.

---------------------------

"The best you can hope for, is to die in your sleep"
Kenny Rogers - The Gambler


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 10 aug 05, 14:00
Opprinnelig postet av Carlsberg

Det er 3 spillere som har uttalt seg til pressen om spillestil i år. Ringberg, Risholt og Sørli. Noen som ser en sammenheng?

Såvidt jeg kan bedømme er det ingen sportslige grunner til vrakingen av noen av disse 3. Ringberg var den beste spissen vår, Risholt var blandt de 2-3 beste på midten og Sørli er bedre enn ALH (om ikke mye).

Savnet av Risholt ble veldig tydelig mot Odd, da Ramberg måtte forlate banen. Hva hadde vi å sette inn? Peters! Ikke noe vondt å si om han, men Roger er bedre. Det virker det som en sinnsyk handling å gi bort Roger Risholt, særlig når Bjørkøy blir brukt på bekken.

Synes mye tyder på at Drillo rensker bort de som ikke føyer seg stille inn i rekkene av lydige disipler. Jeg har imidlertid tatt feil før, og håper jeg gjør det igjen.

Nå var det vel sånn at alle tre uttalte seg til pressen først etter at de fikk signaler om at de ikke kom til å få så mye spilletid fremover. I Sørlies tilfelle var det ihvertfall etter at Myhre begynte å trene med klubben og han fikk signaler om at klubben gjorde alt de kunne for å få ham til å spille for oss.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 10 aug 05, 14:05

keepersituasjonen er noe som bør få en rask avklaring. hvis det er bombesikkert at lund hansen ikke blir å finne i ffk neste sesong, er det bare å kvitte seg med han med en gang. han er en bedre keeper enn sørli, men ikke så mye bedre. steinar er vi stuck med neste sesong også, så da er det bedre å matche to av keeperne vi har neste sesong.

---------------------------

med ffk til champions league!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 aug 05, 14:09

Du er inne på noe viktig Knut.

Dersom ikke ALH er såååå mye bedre enn S.S, og det er sikkert at ALH forsvinner neste sesong kan det hele virke litt merkelig.

DVS dersom ikke FFK allerede har en evt to nye keepere i kikkert og evt velger å forsøke å selge S.S.

Fortsatt ønske om helst måke så kråke,

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 10 aug 05, 14:27
Opprinnelig postet av knut

keepersituasjonen er noe som bør få en rask avklaring. hvis det er bombesikkert at lund hansen ikke blir å finne i ffk neste sesong, er det bare å kvitte seg med han med en gang. han er en bedre keeper enn sørli, men ikke så mye bedre. steinar er vi stuck med neste sesong også, så da er det bedre å matche to av keeperne vi har neste sesong.


Jeg ser ikke noen som helst problemer med at keepersituasjonen forblir den samme som nå ut sesongen. Tror det er bedre enn å begynne jakten på ny keeper nå midt oppe i en hektisk innspurt.

Og det er ikke bare å kvitte seg med Lund Hansen med en gang. RBK har sagt at det er uaktuelt å hente ham tilbake før etter sesongen, og siden han er bundet til FFK gjennom en utlånsavtale er det faktisk umulig å kvitte seg med ham (med mindre RBK skulle ombestemme seg)

Lund Hansen stod for øvrig veldig bra mot Odd Grenland sist og kommer trolig til å bli vår førstekeeper ut sesongen.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Replicant

Knøttespiller

Ble medlem: 10 aug 05
Innlegg: 39

Lagt til: 10 aug 05, 15:14
Endret: 10 aug 05, 15:14

LEX

 

Med oss mente jeg enkelt og greit supportere og andre som følger med på FFK.

 

At steinar ikke har spurt om en grunn tror jeg ikke noe på. Han har fått en begrunnelse, men det gjenstår jo å høre fra ham eller klubben.

 

Det siste var nå sagt litt på spøk, men jeg mener at eggen er en bedre trener og han har en spillemønster som underholder, og jeg tror vi kunne gjort det vel så bra i år, med et snev av offensiv tankegang. Å legge seg i 4-5-1 etter 52 min på stillingen 1-1 er helt latterlig. I tillegg så har det jo ført til mål i mot og gjerne tap, så og si hver eneste gang denne omleggingen har skjedd. 


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 10 aug 05, 15:39

Hmm... Hørte både Simen B og Ramberg på radioen for en stund siden. De fortalte etter en god kamp sammen på midten at de likte seg bedre i 4-4-2. Husker ikke helt hvilken kamp. Dette betyr vel i praksis at de forsvinner i løpet av overgangsvinduet?

Dessuten går det rykter om at det går mange tåpelige rykter! Vennligst ikke sett ut rykter om alkohol-saker hvis det ikke er hold i det a...

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 10 aug 05, 15:54
Benken, og spesielt Eggen, var rasende på Sørlie etter Start kampen. Han klønet det skikkelig til på Starts vinnermål. Ikke rart han ble benket.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 aug 05, 15:58
Husk at Drillo har lite å gjøre med forretningsdriften av FFK ASA.

Det er styret som først og fremst har ansvaret for spilleroverganger, og jeg regner det dermed også for sannsynlig at Drillo ikke har hatt så mye med bråket å gjøre, først og fremst fordi det ikke er hans ansvar!

Jeg tror de nevnte spillerene har hatt frimodighet til å uttale seg i pressen og høyst sannsynlig også internt i FFK, og at det er eventuelle uttalelser her som har fått styret til å gjøre som de har gjort, høyst sannsynligvis ikke pga kritikk av drillo, men heller kritikk av andre anliggender som styret har ansvar for.

Det er Styret som har sogt Risholt gratis, ikke Drillo. Det er styret som har solgt Markus. Drillo har hatt en rådgivende rolle, joda, men han sa vel det som sant var, at Markus ikke har så grisesvært fysisk potensiale.

Vi må huske at Drillo ikke har ansvaret for kontrakter, kjøp/salg av spillere osv osv. Grunnen til at vi iår har sett noen "merkelige" og kontroversielle avganger er at Drillo åpenbart ikke er tilsvarende involvert i spillerkjøp som det Eggen var, og at mer dermed er opp til styret, og vi ser også da hva som skjer...

At Steinar Sørli ikke inngår i langtidsplanene til styret er merkelig i mine øyne, i og med at vi vet hva vi har, men ikke hva får. Ikke alt kan kjøpes for penger, og spesielt ikke når det er begrensa mengder av dem...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 10 aug 05, 16:05
Endret: 10 aug 05, 16:21
Opprinnelig postet av Asgeir
Husk at Drillo har lite å gjøre med forretningsdriften av FFK ASA.

Det er styret som først og fremst har ansvaret for spilleroverganger, og jeg regner det dermed også for sannsynlig at Drillo ikke har hatt så mye med bråket å gjøre, først og fremst fordi det ikke er hans ansvar!

Jeg tror de nevnte spillerene har hatt frimodighet til å uttale seg i pressen og høyst sannsynlig også internt i FFK, og at det er eventuelle uttalelser her som har fått styret til å gjøre som de har gjort, høyst sannsynligvis ikke pga kritikk av drillo, men heller kritikk av andre anliggender som styret har ansvar for.

Det er Styret som har sogt Risholt gratis, ikke Drillo. Det er styret som har solgt Markus. Drillo har hatt en rådgivende rolle, joda, men han sa vel det som sant var, at Markus ikke har så grisesvært fysisk potensiale.

Vi må huske at Drillo ikke har ansvaret for kontrakter, kjøp/salg av spillere osv osv. Grunnen til at vi iår har sett noen "merkelige" og kontroversielle avganger er at Drillo åpenbart ikke er tilsvarende involvert i spillerkjøp som det Eggen var, og at mer dermed er opp til styret, og vi ser også da hva som skjer...

At Steinar Sørli ikke inngår i langtidsplanene til styret er merkelig i mine øyne, i og med at vi vet hva vi har, men ikke hva får. Ikke alt kan kjøpes for penger, og spesielt ikke når det er begrensa mengder av dem...

Det er da faktisk trenerteamet med Drillo i spissen som bestemmer hvilke spillere som skal hentes inn og hvem man vil selge. Så gir de beskjed til ledelsen, også blir det Arve Mokkelbost sin sak. Men det er ikke han som bestemmer, det er han som forhandler.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 aug 05, 16:09

Yepp, C`est la vie, Constanza.

PS fin hatt du har.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 10 aug 05, 16:44
Opprinnelig postet av dracula

Yepp, C`est la vie, Constanza.

PS fin hatt du har.

 

Henger meg på den. "George is back".

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 10 aug 05, 16:59
Two dollars?! For this?!

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 10 aug 05, 17:00
Endret: 10 aug 05, 17:15
Opprinnelig postet av stenhard

................ Så Sørli forsvinner nok om kort tid. Synes det er jævlig synd. Er ingen superfan av Steinar i mål, men som type virker han helt gull.................................



Man ansetter da for svingende ikke fiolk fordi de er greie(men  udugelige), og man beholder de heller ikke bare fordi de er det
Kommer ikke til å savne Steinar som keeper, han er for ustabil og helt jævlig i feltet

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 aug 05, 18:33
Opprinnelig postet av Replicant

LEX

 

Med oss mente jeg enkelt og greit supportere og andre som følger med på FFK.

 

At steinar ikke har spurt om en grunn tror jeg ikke noe på. Han har fått en begrunnelse, men det gjenstår jo å høre fra ham eller klubben.

 

Det siste var nå sagt litt på spøk, men jeg mener at eggen er en bedre trener og han har en spillemønster som underholder, og jeg tror vi kunne gjort det vel så bra i år, med et snev av offensiv tankegang. Å legge seg i 4-5-1 etter 52 min på stillingen 1-1 er helt latterlig. I tillegg så har det jo ført til mål i mot og gjerne tap, så og si hver eneste gang denne omleggingen har skjedd. 

Der er jeg kjempe enig med du...

Bare lurte se..jeg missforsto nok litt..

---------------------------

Heia FFK


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 aug 05, 01:28
Jeg tviler meget sterkt på at Drillo engasjerer seg i kabalen med kontrakter, varighet, lønnsbudsjetter osv osv. Denne kabalen er det nok desverre forretningsdriften som tar seg av i stor utstrekning.

Styret prater masse med Drillo om stallen, og han gir dem sikkert feedback på saker og ting, men det overordna ansvaret for alle kontraktene er det ikke Drillo som har, nei.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 11 aug 05, 01:49

Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg tviler meget sterkt på at Drillo engasjerer seg i kabalen med kontrakter, varighet, lønnsbudsjetter osv osv. Denne kabalen er det nok desverre forretningsdriften som tar seg av i stor utstrekning.

Styret prater masse med Drillo om stallen, og han gir dem sikkert feedback på saker og ting, men det overordna ansvaret for alle kontraktene er det ikke Drillo som har, nei.

Du har noe rett Asgeir, men ikke helt.

Drillo bestemmer mer enn det du åpenbart tror. Når klubben feks skriver en 4 års avtale med Piiroja, så er det helt sikkert fordi Drillo har sagt i fra at dette er en spiller vi bør satse på i flere år fremover.

Drillo kommer med sine ønsker både på de spillere han vil ha og de han mener vi kan unnvære og så jobber Arve M. ut fra hans ønsker.

Dersom klubben blir kontaktet av andre klubber om noen av våre spillere, så blir ikke disse solgt heller dersom Drillo ikke ønsker å selge. Dette er hovedregler for hvordan ting foregår, men selvfølgelig så kan det oppstå konflikter mellom det økonomiske og det sportslige, men så vidt jeg vet så har ingen av årets overganger i FFK systemet vært berørt av sånne konflikter, selv om Ringbergs overgang til Ham-Kam av noen ble tolket som en slik konflikt..

 

---------------------------

FFK på toppen i 2005



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340