Husk meg
Brukernavn
Passord

cup kampen i morgen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 19 mai 05, 21:14
Er ikke noe som heter "ekte hat-trick", bare noe mediskapt tøv. Men samme det... Kampen i dag var uansett ikke noe god. FFK spilte veldig uinspirert og benyttet ikke anledning til å kjøre på og spille god fotball mot antatt svakere motstand. GBK hadde ikke noe å stille opp i når det kom til duellspill, så ingen overraskelse at FFK scoret på dødballer. GBK var for øvrig veldig farlige på kontringer, de gikk raskt og presist. Her har FFK noe å lære. Også bekymringsfullt at FFKs sentrale midtbane, ved Brenne og Risholt, ikke var i nærheten av å dominere. Faktisk var det en liten teknisk spiller for GBK som var "kongen" av midtbanen. Heldigvis var de litt svake i avslutningsfasen, men ganske urovekkende at de spilte seg veeeldig lett forbi midtbanen og forsvaret vårt. Petersen slet mot spissen deres (som minnet veldig om Daniel Braaten, både av utseende og spillestil)

Ingen spillere pekte seg ut som veldig positive i dag, foruten Ringberg som putter fire ganger og sikker får selvtillit. DET er bra. Men noen veldig god kamp spilte han ikke. Brian West skapte også en del da han spilte i 1. omgang, og det så ikke ut som han gav alt heller. Men det var det vel ingen på FFK som gjorde. De fleste, om ikke alle, virket uinspirerte. Verst var Simen Brenne og Dagfinn Enerly. Tror aldri jeg har sett førstnevnte så uinteressert og uengasert i en kamp før, mens sistnevnte bare småjogget...

Men det viktigste er selvsagt at vi vant og er videre i cupen!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 mai 05, 21:48
Endret: 19 mai 05, 21:49
kan ikke si meg helt enig der costanza, synes ffk gjorde en helt grei kamp, det vil si etter 2-1 scoringen da, før det var det masse slurv. ser jo at ffk ikke går for full maskin idag jeg også men det er da strengt tatt ikke nødvendig, mye kamper fortiden nå og ffk gjorde denne kampen til en ren gjennomkjøring, terningkast 4 på ffk spillerne bortset fra enerly som du sier, han gaddd rett og slett ikke mye idag.

Morro at markus scorær mål igjen, får håpe det løsner for han i serien også nå da...

når trekkes 3 runde??

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 19 mai 05, 21:58
Endret: 19 mai 05, 21:59
3. runde trekkes ikke, men settes opp. Tipper på hjemmekamp mot Moss. Skjer vel enten i morgen eller på mandag.

Men tilbake til kampen. Synes det var altfor store rom mellom forsvaret og midtbanen vår, og det utnyttet hjemmelaget til å kjøre gode kontringer som fort kunne endt med flere scoringer. Hadde håp om at vi skulle klare å styre mer av kampen, uten å slippe de til så mange muligheter.

Men 5-1 er absolutt mer enn godkjent, og man ser jo at mange andre Tippeliga-lag har slitt vesentlig mer for å komme seg videre mot lag fra 2. divisjon.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 mai 05, 22:07
midtbanen til ffk hadde ikke helt dagen i dag de nei, jeg kan til en viss grad være enig i det, men synes lissom at kampen blir kontrolert ganske greit fra 2-1 og utover, bortsett fra et skudd i stanga og ett rett på keeper hadde vel ikke groruddalen noe å stille opp med.

når det gjelder ffk`s 2.scoring, var det ikke christian petersen so scora det???

siden 3 runde blir satt opp blir det vel borte mot moss igjen da, i dag var det 5 cup kampen på rad ffk hadde borte! synes det blir litt dumt hvis det fortsetter på den måten...

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 19 mai 05, 22:11
Endret: 19 mai 05, 23:52
Siden FFK har hatt to strake bortekamper i cupen, mens Moss spilte hjemme i denne runden, så er det kanskje lov å håpe at NFF setter opp FFK mot Moss på Stadion i 3. runde.

EDIT: Hørte nå at tv-bildene viste at Peters var sist på ballen, så da er vel den grei.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 22 mai 05, 00:58
Mener å ha lest et eller annet sted at tippeligalagene skal ha bortekamper i de tre første rundene mot lag fra lavere divisjoner. Er litt usikker på om det gjelder fra 2. divisjon og nedover eller om det også inkluderer 1. divisjon.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 22 mai 05, 01:10
Endret: 22 mai 05, 01:11
Uttrykket ekte hat-trickhar nok ikke blitt skapt av media i moderne tid. Jeg har heller ikke påstått at uttrykket er nevnt i FIFAs papirer og regelverk på linje med f.eks offside og straffe.

Uttrykket stammer fra 1870-årene :

An ordinary hat-trick er når samme spiller scorer tre mål i samme kamp men en annen spiller eller spillere fra samme lag scorer innimellom.

A natural (Naturlig eller "ekte") hat-trick er når samme spiller scorer tre mål etter hverandre i samme kamp.

Uttrykket kommer - av alle ting - fra cricket. Når en spiller greier en Wicked (spør meg ikke om hva det er) på tre påfølgende slag så får han en hatt eller cap, som regel i klubbens farger.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 mai 05, 06:11
Mener det gjelder 1. divisjon også.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 22 mai 05, 12:09
Nå er det 14 lag igjen fra Tippeligaen, 13 fra 1. divisjon og 5 fra 2. divisjon såvidt jeg kan se. Og jeg gjentar det jeg har sagt før, mener at ca. halvparten av Tippeliga-lagene og ca. halvparten av 1. divisjonslagene pleier å få hjemmekamp i 3. runde.

Oppsettet for i fjor ga følgende hjemmekamper:

Tippeligaen: .7 lag
1. divisjon: ...5 lag
Andre: .........4 lag

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 mai 05, 14:17
når kommer bildene som ble tatt i grorudalen???

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340