Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor har det blitt av FFK...

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 mai 05, 12:43
Endret: 19 mai 05, 12:48
Jeg går på stadion , selv om jeg til tider synes det er "Gørr" trist¨å se negativ og destruktiv fotball.
Håper fortsatt som grisen at det er et liv etter jul( les etter........(putt inn hva du sjøl vil)).
Kan ikke holde meg fra å slenge iknnpå en liten kommentar til A.Scheie, etter å ha lest innlegget.
Godt at noen har papir på at de har kunnskap om fotball.
Tatt trener kurs, eller deltatt i Quiz.
:confused::confused::cool:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 19 mai 05, 12:54
kanskje a.scheie er drillo sjøl?

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 mai 05, 13:53
Tror ikke det ajg, Drillo har jo sjøl spilt fotball, og da mener jeg underholdning og ikke det ...........

Fortsatt " The future so bright I gotta wear shades":cool:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 20 mai 05, 14:10
Dracula:
Ble vel ikke overrasket over at enkelte henger seg opp i bisetninger. Regna strengt tatt med det. Min hensikt var uansett å si at Iversen neppe er den skarpeste kniven i skuffen.

Ajg:
Jeg er nok ikke Drillo, nei, men etter utallige timer med Egil ved min side i boksen, har jeg nok plukket opp en del.


Med hilsen Scheie som er opptatt med "lesinng og kommentering" frem til mandag.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 20 mai 05, 20:38
Endret: 20 mai 05, 20:39
Denne diskusjonen har vært interessant å følge, men når det begynner å dreie seg mer om den enkelte skrivers kvalifikasjoner enn FFKs spillestil (eller mangel på sådan), så har det sklidd helt ut.

De av dere som syns FFK spilte bedre i fjor, sliter nok bittelitt med husken. Eller kanskje dere var blandt alle de som reiste seg og gikk opptil 20 min. før kampslutt, slik at dere ikke fikk med dere alle de upresise langpasningene som ble måka opp mot Ringberg og West?

Det var først på høsten i fjor det var moro på stadion, og det var fordi vi vant kampene, ikke fordi vi spilte så feiende flott fotball.

Uansett så skal ikke det faktum at vi var like dårlige i fjor, være noen grunn til å være tilfreds med det spillet som er vist i år, men jeg tror ikke det har så mye med spillestil å gjøre.

Problemet, slik jeg ser det, er det som jeg stadig kommer tilbake til, nemlig midtbanen og dens åpenbare mangel på kreativitet, tempo og innsats. Godt mulig at disse manglene skyldes manglende treningsgrunnlag pga skader, men årsaken betyr egentlig ikke så mye. Det som betyr noe er at spillerne får tilbake "pønsjen" som prega de på høsten i fjor.

At Ivers ikke ville like seg i FFK får være hans sak, men hvis han dermed mener at VIF spiller så mye bedre fotball, så avslører han vel at det ikke skjer så alt for mye oppe i det kvisete hodet hans. Rekdal sa selv ved flere anledninger at de slår vel så mye langt som FFK. Og hvem er det de langpasningene er rettet mot? IVERSEN.

Skulle gjerne sett at FFK kom mer rundt på kantene, men først må vi få spillere som klarer å bevege seg uten ball, slik at det blir rom å spille ballen i. Jeg tror at McDonald kunne vært spilleren som kunne skapt slike rom, og jeg syns det er på tide at han får prøve seg i en omgang. Hoås har ikke fungert i det hele tatt de siste kampene, og bør kanskje få hvile litt.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 20 mai 05, 23:07
Opprinnelig postet av A.Scheie

Ajg:
Jeg er nok ikke Drillo, nei, men etter utallige timer med Egil ved min side i boksen, har jeg nok plukket opp en del.

Mener du med dette at du sitter på benken under FFKs kamper? (altså er en du en spiller eller støtteapparat i FFK?)

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03
Innlegg: 242

Lagt til: 21 mai 05, 11:46
Hvor er patriotismen enn her da gutter. Klart jeg vil bli underholdt på stadion eller andre arenaer når FFK spiller. MEn sålenge FFK tar poeng borte og vinner hjemme har jeg egentlig blitt underholdt nok! 1. omgang VIF-FFk mener jeg var noe av det beste FFK har prestert hittil i år. Spillet bølget fram og tilbake og guttane var helt på høyde. I 2. da Ramberg ble byttet ut mistet vi taket på midtbanen og VIF fikk ett godt overtak. Hele 2. omgang tilhørte VIF, men kampen ble egentlig slik jeg drømte om. Spennende og morsom! og ikke minst ETT poeng til FFK. Husk!! Uavgjort borte, seier hjemme er GULL oppskrift!!!

---------------------------

En ærlig FFK supporter!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 mai 05, 14:26
Kan man ikke opsummere at det er litt vemodig at FFK ikke spiller den samme type spillestil i år som i fjor, men likevel innrømme at det er deilig å henge godt med i toppen?
Vi befinner oss i en overgangsfase hvor vi må venne oss til den nye stilen. Vi kommer til å måtte venne oss til den, og vi kommer til å bli glad i den. Vi som liker FFK må ikke la oss bli påvirket av den negative vinklingen fra media. Det er viktig.
Hele Norge elsket landslaget da Drillo ldet det. Da var det stor oppslutning på landskampene da, større enn det er nå.
Det syns jeg folk har glemt helt merkelig fort.

I en så jevn tippeliga som det er i år, hvor alle kan slå alle er det vel bra gjort å ligge der vi ligger? Å rykke ned i år hadde vært krise for byen. Tror ikke det hadde kommet så mange på 1.divisjonskampene neste år da som sist. Det er vel kanskje greit å sikre plassen? Jeg syns FFK har spilt veldig fornuftig med tanke på den tøffe tippeligaen i år.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 21 mai 05, 14:37
Endret: 21 mai 05, 14:38
Opprinnelig postet av Shadar
Kan man ikke opsummere at det er litt vemodig at FFK ikke spiller den samme type spillestil i år som i fjor, men likevel innrømme at det er deilig å henge godt med i toppen?

Hvorfor i all verden?! Spillestilen i år er ikke mye forskjellig fra i fjor, det blir sagt gang på gang, men ingen tar det til seg... Du trenger briller hvis du mener FFK spilte en helt annen type fotball i fjor, selv på høsten da flyten kom...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 mai 05, 00:16
Guttær, det er meningsløst å snakke om "spillestil" når nøkkelspillere er ute av form, når nøkkelspillere ikke har kondis nok, når spillerene ikke gjør som trenern sier pga overnevnte.

Det er også meningsløst å snakke om en veldefinert "spillestil" når FFK hadde tidenes dårligste sesongoppkjøring, og vi har møtt samtlige medaljekandidater (med unntak av Start, sefføli).

Jeg kan ikke si at FFK har begynt med en ny spillestil iår. Fordi jeg ikke har sett noen spillestil i det hele tatt. Det jeg har sett er en midtbane som er totalt ute av form, som ikke løper uten ball, som ikke får ballen til bedre plasserte medspillere. Men dette kan jo ikke kalles "spillestil"!!!

Vi har rett og slett ikke hatt kamper så langt som viser FFKs spillestil, og derfor er det meningsløst å sammenlikne ny og gammel spillestil.

Og jeg forsøker å være tålmodig i påvente av bedre tider, bedre rytme, flyt, og initiativ uten ball på midtbanen, og ditto bedre spill. Og gleder meg over "poengran" enn så lenge.

Kanskje vi får se litt mer av FFKs "spillestil" til mandan... Håper det.

FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 22 mai 05, 09:21
Artig diskusjon...men vi som var på stadion i fjor...vi husker ikke helt det samme tror jeg...

For min egen del: Fredrikstad spilte ikke feiende flott fotball...og de var ikke sinnsykt gode i andre halvdel heller...men de fikk poeng og vant kamper...men de var faktisk heldige...hadde flyt

Det har det i år også..men foreløbig har de møtt antatt gode lag...

Så kanskje FFk skal kjøre kamper mot lag de skal slå..og ikke lag som skal kjempe om europa?

Slik jeg husker det, var det mange begredelige kamper ifjor..og det er faktisk mye mer innteresant å se kamper med nerve..så lenge det er laget mitt som spiller, er det artig:D

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 mai 05, 11:20
planken:

At vi ikke spiller likt i år som i fjor betyr i nødvendigvis noe negativt. Jeg må da vel få lov til å mene noe uten å bli kalt blind?

Jeg syns ikke det er så vanskelig å se at det blir slått mer lengre i år enn i fjor da vi spilte oss mer gjennom langs bakken. Og det er færre med i angrepene våre. Man kan vel ikke nekte for dette??

Men jeg vet at det er tidlig på sesongen og at alle våre spillere ikke er skadefrie ennå. Men det er vel bare naturlig det at man spiller litt annerledes med en ny trener?

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 22 mai 05, 12:17
Vi får bare være uenige. Jeg mener fortsatt at FFK spiller veldig likt i år som i fjor, hadde vi spilt under Eggen nå og ikke under Drillo ville ikke diskusjonen kommet opp engang, selv om spillet hadde vært likt...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 mai 05, 12:43
Det er viktig å kunne akseptere uenighet. Som Voltaire ( ingen sammenligning) vil jeg forsvare andres rett til å være uenig med meg og ha andre meninger. Selvsagt så lenge dette ikke går ut over tredjepersoner.
(underkuing/rasisme/ apartheid o.lign).
Men i denne uenighet er det viktig å huske at vi alle forhåpentlig vil:ffk: sitt beste, selv om meninger om spillestil/trenere er forskjellige.
Personlig har vel vel aldri lagt skjul på min skepsis til Drillo sin fotball filosofi.
Har vel også gitt uttrykk for å kunne revidere dette synet.
Dessverre føler jeg så langt at i Drillo sin fotballfilosofi er det rom for lite nytt.
Håper selvsagt fortsatt at jeg tar feil.:cool:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 22 mai 05, 17:15
Endret: 22 mai 05, 17:16
Opprinnelig postet av ajg
Opprinnelig postet av A.Scheie

Ajg:
Jeg er nok ikke Drillo, nei, men etter utallige timer med Egil ved min side i boksen, har jeg nok plukket opp en del.

Mener du med dette at du sitter på benken under FFKs kamper? (altså er en du en spiller eller støtteapparat i FFK?)



:rolleyes::D
Jeg legger debatten vedrørende min person død vet å avklare dette:

Min kommentar var en smule selvironisk. Nicket mitt er jo A.Scheie, og kommentaren var bare en henspeiling på at Egil Drillo Olsen og Arne Scheie har sittet manger timer sammen i "boksen" - kommentatorboksen - under fotballkamper.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 mai 05, 17:26
M.a.o delvis innhabil til å diskutere Drillo sin fotballfilosofi:D:cool:.
Blir jo smittet av mange timer i samme boks.:rolleyes::)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340