Husk meg
Brukernavn
Passord

En grusom vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 28 feb 05, 22:39
Det er ikke annet å konstatere..

Jeg som trodde FFK nå endelig kunne gå en vinter i møte og virkelig spille mange gode og underholdende treningskamper med fullt lag. At laget nå virkelig skulle få tid til å spilt seg inn, og at forsterkningene skulle komme tidlig i sesongoppkjøringen.
Det så lyst ut da Berthelsen ble kjøpt tidelig, og at en trenertrio bestående av Drillo, Eggen og Ahlsen var snekret sammen. + at FMV avtalen ble skrevet under.

Etter dette mener jeg det meste har gått nedover! FFK har kun hentet inn "stallfyll" etter berthelsen i b.l.a martin wiig og lars blixt.
Jeg syns det virker som om spillerne virker umotiverte og "mette".. hvordan kan dette ha seg?
Og hva er vitsen i å ta med prøvespillere først nå i mars måned, på treningsleir??
Sant skal sies, at jeg syns kristen wiikmae burde få sjans i FFK, tror han er en spennende spiller, men Cipriani hadde vel svært lite å tilføye laget. Etter en dag i Spania fikk han ikke lenger være med. Hva er dette for noe research av klubben?
Jeg syns klubben opptrer uprofessjonelt og hvorfor i alle dager har ikke FFK en Fysioterapeut med på treninger o.l ??? Og når jeg hører om feil valg av knotter og den slags , føler jeg meg bare mer og mer sikker på at det sportslige apparatet rundt FFK ikke opptrer på "øverste nivå" .
Er verdt å nevne at vi har vært ekstremt uheldig med skader i vinter, men jeg tror noe av det sitter oppe i hodet på den enkelte spiller..
Nei dette har vært en grusom vinter!
Et 4-1 tap for Bodø/glimt som vi slo 3-0 på bortebane ifjor vitner jo om at laget (b-laget) ikke er i form...
Dette ser skummelt ut med tanke på serieåpnigen mot LYN, da den sannsynlige beste startelveren til FFK , ennå ikke har spilt en kamp sammen i vinter..

Håper pila bare peker oppover for FFK nå den lille tiden frem til sesongstart!

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 feb 05, 22:50
Enig en grusom vinter, men egentlig slik en burde forvente.
Forventa av en gjeng som hele tiden har ungått å ta sjølkritikk over fadesene i fjor vinter og vår. Kommet med bortforklaringer og forstter i samme spor som intet har hendt.

Vet jeg kan virke ekstra kritisk, men når en klubb hevder å driver profesjonelt med flere helttidsansatt og et forholdsvis stort administrativt budsjett, må en ha lov til å forvente bedre resultat.
Skulle ønske at det påny kunne komme svart på hvitt hvordan FFK disponerer budsjett sitt . Hvor mye som går til administrasjon f.eks.
Synes også derfor at det er komisk når enkelte sammenligner dagens "yrkesutøver" i ledelse med andre som har jobbet for knapper.
Vi må kunne forlange mer av heltidsansatte enn av folk som arbeider dugnad ved siden av jobb.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 28 feb 05, 23:12
Til ffkfmv:
Er egentlig helt enig med deg, men jeg bare lurer på hvorfor ffk absolutt skal ha med en fysioterapeut på treningene? De har jo en avtale med kiropraktorklinikken som tilbyr både kiropraktor og fysioterapeutbehandling. Er jo bare å stikke bort hvis de trenger behandling. Er jo ikke sånn at en evt. skade blir bedre fortere hvis du får behandling med en gang. Også er jeg ganske sikker på at samtlige i trenerapparatet til FFK kjenne til RICE-prinsippet.

Ellers så er jeg veldig enig med deg. Blir helt matt av klubben av og til....

---------------------------

Trallalla........


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 feb 05, 23:50
Nå må vi ikke frata spillerne noe av ansvaret heller da. Det er voksne, godt betalte proffer vi snakker om. Etter en lang karierre på fotballbanen burde de vel vite hvilke typer knotter til hvilket underlag som bør brukes (når det gjelder knotte-saken). En annen ting er at FFK tross alt er en fersking i tippeligaen, med alt hva det innebærer. Tror vi trenger flere år på oss for å lære. Ikke bare det rent fotballtekniske, men også når det gjelder støtte-apparat, organisasjon, økonomi. Og det viktigste av alt; erfaring. Ikke mist motet ennå. Status gjøres ikke opp før i november. Og mitt mål for denne sesongen er foreløpig å unngå nedrykk. Jeg tenker heller langsiktig. Og når det gjelder savnet av de store stjernene, så er det ikke bare snakk om økonomi. Det kan faktisk være slik at FFK ikke attraktiv nok for hjemvendte utenlandsproffer. FFK har stolte tradisjoner og en formidabel supporterskare (på kampene). Men dagens fotballstjerner er for unge til å minnes FFK i sine glansdager. Så FFK må bygge opp sitt renomme på nytt. Og det tar tid. Om et par år er nye stadion på plass, og vi er forhåpentlig fortsatt i tippeligaen. Erfaringen og økonomien er styrket, og vi kan begynne å spise kirsebær med de store.
Derfor tro jeg denne sesongen (og kanskje neste) blir en konsolideringsfase hvor laget "setter seg". Uansett så gleder jeg meg som en unge til serien starter igjen, og jeg vil støtte guttæne hele sesongen igjennom (i glede, frustrasjon og muligens sorg). Jeg var på Ullevål i 1984, og jeg vil gjerne tilbake dit igjen (tenker ikke på Lyn-kampen) om det så vil ta et par år. (Ullevål som et bilde på å nå toppen). Engasjementet rundt klubben er det iallefall intet i veien med ;)


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340