Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 18:14
2-0 til start etter 8 minutter... Mål nr. 1 kom etter 7 minutter.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 jan 05, 18:18
Svakt......

Håper de hever seg!!

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 jan 05, 18:30
Er Fædrelandsvennen den eneste dekningen vi har av kampen?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 18:31
Opprinnelig postet av JJunior
Er Fædrelandsvennen den eneste dekningen vi har av kampen?

Ja. Det virker som f-b.no bare stjeler derfra. Kanskje de har en journalist på stedet også som de snakker med via telefon etter kampslutt.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 jan 05, 18:33
skuffende!!!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 jan 05, 18:34
Endret: 14 jan 05, 18:34
detta er dårlig!!!! er det 2-0 enda

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 18:36
2-0 fortsatt. Start er nærmere å øke ledelsen enn FFK er en redusering.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 jan 05, 18:43
Virker som om de bare oppdaterer i gode Start-Perioder........

*JJunior som prøver å leve i håpet om at FFK har noen gode perioder de og.....*:|

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 14 jan 05, 19:14
3-0. Herregud

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 14 jan 05, 19:21
Tror vi har et aldri så lite Tom Nordlie kompleks. Har vi noen gang tatt poeng mot et lag han leder?

Vi kan vel umulig skape så lite som det fremgår av dekningen til fedrelandsvennen?

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 19:21
Endret: 14 jan 05, 19:22
Da er det i alle fall bekreftet. f-b.no linker til og baserer oppdatering på fedrelandsvennen, samt at de snakker med f-bs utsendte journalist. ;)

Uansett... Dette er rett og slett grusomt av Fredrikstad!

Nå skal det sies at FFK er to helt forskjellige lag - Et uten Brian West og et med. Dere kan jo selv gjette når de er best. Middelmådighetene Ringberg og Wiig holder dessverre ikke klasse nok alene, men kompenserer sine svakheter godt med West sin spisskompetanse. Det hjelper nok litt å få tilbake West, men vi kan ikke regne med å få like flyt gjennom neste sesong som vi hadde på høsthalvåret i fjor.

Dette er for dårlig! Det finnes ingen unnskylding! Nå må klubben få opp øya!

Nei, for meg så virker det som om FFK gjør akkurat den samme feilen som før fjorårets sesong. De forsterker ikke laget i det hele tatt! Bertelsen er ca. like god som Barrett og dermed står vi på stedet hvil.

Man kan jo lure på hvorfor klubben valgte å gi spillerne en bonus på 2 millioner for en 10. plass! Det virker jo litt høl i huet når de nå ikke har mer penger igjen til forsterkninger - uten å ha forsterket laget i det hele tatt!Hvorfor ble ikke disse midlene brukt på forsterkninger i stedet?

Jeg aner ikke om det er mer midler til stedet, men Harry Hansen sier jo indirekte at det ikke er det med utsagn som: "Vi må kvitte oss med folk for å frigjøre midler til nye spillere". Det er ganske så oppsiktsvekkende!

Start på sin side spaserte mer suverent igjennom første divisjon enn Fredrikstad noensinne kan drømme om og har i tillegg forsterket laget med 3 spiller + Bärlin. Sistnevnte spiller ikke engang i dag! Fredrikstad har kvalitetsmessig det samme laget som i fjor.

Jo... Og Risholt er i form ser vi... Ble byttet ut etter 38 minutter til fordel for den tidligere fotballinvalide Ramberg. ;)

Holters
- forbaska skuffa og arg akkurat nå. Det går nok over i morgen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 jan 05, 19:22
Ringberg.....

Endelig et lite lyspunkt...
:D

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 19:24
Endret: 14 jan 05, 19:25
Weee, 3-1

65 min:
3-1. Dagfinn Enerly slår nydelig inn til FFKs toppscorer i fjor, svenske Markus Ringberg. Han er sikker som banken og header ballen i mål. Utagbart for Kenneth Høie.

Ikke overraskende at det er Enerly som har assist - eneste FFK-spilleren som tidligere har blitt nevnt i referatet.

Kanskje de tok til seg kritikken min? :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 19:37
Endret: 14 jan 05, 19:41
"Kristofer Hæstad mister ballen på vei i angrep og FFK får kontre. Simen Brenne fyrer av i fart fra drøye 20 meter, men over mål."

Sjokk! ;)

"FFK-stopper Raio Piiroja får seg en smell i kneet etter en solid Berhus-takling. Skriker som en stukket gris, men etter et minutt er han tilbake på banen som om ingen ting skal ha skjedd."

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 14 jan 05, 19:50
"Dommeren blåser av kampen. Start er ubeseiret i 2005."

hahaha, mest patriotiske dekningen noensinne. ;o) Det er faktisk sant, men fortsatt årets første kamp!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jan 05, 21:08
Tap for start syns jeg var litt svakt. ser ut til at ffk har noe å rette på føre 10 april

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 14 jan 05, 21:28
Tror ikke at vi skal legge så mye i dette...Blir bedre når Brian kommer tilbake, men alle kan se at vi trenger en ny spiss!

Ny spiss nå!
en Konge på midten!
og venstrekant så er vi der!

Da knuser vi alt!
Gleder meg til å se Mcdonald Herje!

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 jan 05, 21:36
Jeg poengterte det på VGD tidligere i dag, FFK har et Tom Nordlie kompleks... Er redd FFK aldri kommer seg over det...

Treningskamp eller ikke, det er FLAUT å tape 3-1 mot Start...

F***

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


YA

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 jan 05
Innlegg: 1

Lagt til: 14 jan 05, 23:15

Treningskamp eller ikke, det er FLAUT å tape 3-1 mot Start...

Flaut å tape mot Start. Hmmm tror du overvurderer dere litt. Dere overlevde i tippeligaen knepent og det er ikke lenge siden dere var i 2 divisjon.

Start vant 1 divisjon mer suverent enn noen lag tidligere. De blir bare bedre og bedre og å kun annta at et lag er dårlig fordi de var i 1 i fjor blir for dumt. Start kommer til å overraske mange flere enn FFK og kommer garantert ikke til å rykke ned. Til og med Aalesund som Start var mange hakk bedre enn i fjor tror jeg har sjanse til å klare seg i årets tippeliga.

---------------------------

Ferdig


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 jan 05, 23:25
*snøft* det var da heller ikke poenget... Tror da også at Start har mulighet til å klare seg, men det er ene og alene grunnet Tom Nordlie... Hadde ikke han kommet til Start, så hadde start enda lagt i 1, div, eller kanskje rykket ned...Et ganske så likt scenario som da KTE kom til oss...

Poenget var at det er flaut å tape 3-1 mot Start, Start skal nemelig ikke være så mye bedre enn FFK... Er ikke snakk om over-/undervurdering av noen... At man slipper inn 3 mål i trenings-/seriekamp er flaut... Det å holde buret reint burde være den enkleste sak i verden, det er værre å score målene... Hjelper ikke å score 2 om man slipper inn 3, elemtentærkunnskap...

Ergo, om det er Start eller RBK på motsatt side, hold NULLEN for pokker...

en arg KeJ i aften...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jan 05, 00:51
etter min mening er dette det første beviset på at ffk gjorde en feil ved å ansette drillo som trener. greit nok, jeg skal gi han mere tid, men merk dere mine ord; å ansette drillo tror jeg ikke var noe lurt valg, vi kommer til å kjempe i bunnen i år også! :mad:

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 00:57
Ahm... Drillo er vel foreløpig den siste jeg klandrer for det her... Altfor tidlig å begynne å ta skalpen hans, men den sportslige ledelsen må nå se at det trengs forsterkninger, og det tror jeg nok Drillo er den rette mann til å innse.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jan 05, 01:05
sant at vi trenger noen forsterkninger til, men med det laget vi stilte (faktisk det beste laget vi har i øyeblikket), burde vi slått start. vi må huske på at denne start-11eren nesten er identisk med det laget som storspilte (under Eggen) hele høstsesongen.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 01:10
Endret: 15 jan 05, 01:11
Vel, du må også huske at start spaserte igjennom 1. divisjon mer suverent enn Fredrikstad noensinne kan drømme om og har i tillegg hentet inn fire - 4 - nye forsterkninger. En av de (Bärlin) spilte ikke engang...

Start var (og er kanskje?) bedre... Problemet er nok heller at Fredrikstad ikke er så gode som så altfor mange tror... De er i alle fall ikke det mot et lag som så så si ikke har hatt treningsfri i jula. ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 15 jan 05, 08:49
Haha, Ajg er ikke til å ta feil av.
Forutsigbar som få.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 jan 05, 09:24
Endret: 15 jan 05, 09:58
Hei Holters
I ditt første innlegg synes jeg du er morsom.
Sutrer som en unge, og gir angrepet skylda for at :ffk: blir utspilt, eller hva mener du elleres med påstanden middelmåghetene som Ringberg ....
Er nok uenig med deg, uten å ha sett kampen. Ringberg er ikke Tl s beste spiss langt derfra, men å påstå at han er en middelmådlighet er feil.
Når et lag blir så rundspilt som :ffk:ble i første omgang, må dette skyldes midtbane og at forsvaret glipper.Kan ikke basere midtbanen på at spissene hele tiden skal jobbe der.
Derfor er jeg forsatt av den mening at kjøpa så lang, B,B & W ikke hever laget.
At 2.5 mill for Berthelsen er nærmest latterlig når de hevder at de nå er skrapa.
Mener også fortsatt at :ffk: først og fremst trenger en kreativ midtbanespiller plusse en v.kant av klasse.
Tror fortsatt at Ringberg dersom han får lpv til å spille ren spiss, putter på 15mål (minst ) denne sesongen.
Ps( spådde i fjor 10 tiltross for elendig førsesong og massiv kritikk)
Når det gjelder DRillo, så sa vel mitt tidligere nick hva jeg mener om han, men håper selvsagt at jeg tar feil.
Tilslutt så skal vi ikke legge for mye i en treningskamp, men jeg hadde gladelig bytta ut Drillo med Keiko Nordlie.

Sier likevel " The future så bright I gotta wear shades":cool::cool:

Sier også at :ffk: pr dato kommer på 4-6 plass, dårligere fiasko.

Tilslutt god helg, og slutt å sutre.
PS Holters synes de siste innlegg dine er bra, så når det gjelder deg mener jeg vel stopp vendettaen mot Ringberg.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 15 jan 05, 11:35
Delvis enig med dracula her....

FFK trenger absolutt en sterkere midtbane. Det er mulig at Ramberg/Piroja/Garro er den forsterkningen midtbanen trenger, eller eventuellt et nytt kjøp. Ikke vet jeg hvem som burde inn men noe burde nok gjøres.
Ang. venstreving tror jeg at FFK venter til sommeren for å se an om Stian/MacDonald er verdt å satse på.

Jeg tror også at Ringberg vil gjøre det bra med en sterk midtbane bak seg.

FFK hevder de er skrapa sier du?
Hvor har du det fra?
Alt jeg har hørt er at de ikke vil ha en større stall, og at noen derfor må gå før flere nye kommer inn. Ganske forståelig siden intensiteten på treningene faller litt når det blir for mange på treningene som ikke er førstevalget til troppen.

Vi må også huske på hvor mange skader FFK har hatt i det siste. Laget er ikke akkurat samspilte. Syns derfor det er altfor tidlig å dømme Drillo nå. (Det er uansett altfor tidlig å dømme en nyansatt trener i Januar)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 12:11
Endret: 15 jan 05, 12:14
Opprinnelig postet av dracula
Sutrer som en unge, og gir angrepet skylda for at :ffk: blir utspilt, eller hva mener du elleres med påstanden middelmåghetene som

Det jeg mente er følgende

1) Ringberg er en middelmådighet uten West ved sin side. Han trenger en spiss som kompenserer for sine svakheter ved sin side.

2) FFK er rett og slett to forskjellige lag med og uten West. Det ser vi gang på gang. Når West truer bakrom og bruker sin hurtighet, så tør ikke stopperne å legge forsvarslinja så høyt oppe. West skaper som regel strekk i rekkene hos motstanderen.

3) Jeg legger ikke skylda på angrepet alene. Da hadde jeg sagt at FFK kun trengte flere spisser. Men jeg mener uansett at det finnes bedre spisser enn Ringberg der ute, og at slike typer spisser som ham er det stort sett lett å skaffe. Det er de små, kreative, kjappe spissene som er vanskelig å få tak i.

4) Jeg har vel sagt konstant i en årrekke nå at vi trenger en venstreving og en kreativ, offensiv midtbanemann. Og en stor sterk spiss til å avlaste Ringberg. Er også redd for at angrepet blir kraftig punktert om West blir skadet.

5) Vendetta? Selv om jeg ikke har samme synspunkt som akkurat deg, så betyr det ikke at jeg har noen skjult vendetta mot noen av spillerne. Jeg må få lov til å hevde mine synspunkter uten at du skal ilegge meg holdninger og utsikter jeg ikke har.

JJunior:
Harry Hansen sier ikke bare at de ikke vil ha større stall, men at de må FRIGJØRE midler før de kan hente inn nye spillere.

Jeg har for øvrig troa på Drillo når det gjelder forsterkninger til laget. Tror ikke han er så naiv som flere før ham. Han ser nok svakhetene - det gjorde han i fjor selv uten å være trener og gikk ut i media og sa så.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 15 jan 05, 13:15
Jeg var selv i Sørlandshallen igår, og må si at jeg ble skremt av det jeg så av FFK.

Skal kanskje ikke legge så stor vekt på treningskamper, men har faktisk ikke sett FFK så dårlig før (inkludert treningskampene ifjor). Dersom jeg skulle laget en spillerbørs, ville jeg gitt Lars Blixt, Bora og Martin Wiig karakteren 2. Spesielt Bora skuffet meg veldig, han hang ikke med i det hele tatt.

Dessuten virket det som om Start ville vise seg fram for hjemmepublikummet i sin første treningskamp. FFK derimot, så ut til å inneha holdningen "Jaja, vi er her på ferie og skal feste ikveld. Men vi kan jo spille en kamp også...".

MEN man skal ikke dra alle under en kam da. Synes Roger Risholt (I den lille omgangen han fikk spille) samt Simen Brenne ihvertfall prøvde å spille fotball.

Synd at de andre ni ikke prøvde på det samme.

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 13:24
Godt å se at forsterkningene våre er i rute ;)

Kan du fortelle litt mer om hvordan de klarte seg?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jan 05, 13:36
Skjønner meg ikke helt på klubben når det gjelder spillerkjøp, og sluttstrek settes foreløpbig.
Med et budsjett på 37. millioner hvorfor satser de ikke på kvalitet, når de har penger å ta av.
Frode Kværneng lovte på Tv Østfold i fjor, at de skulle kjøpe inn to kvalitetspillere p.g.a de høye prisene på sesongkort. Det var derfor de la på prisene for å kjøpe Drillo og kvalitetspillere.
Martin Wiig og Lars Blixt begge hadde jo planer om å legge opp, det oser ikke akkurat kvalitetspillere av de.

Tv Østfold kommer med et innslag til tirsdag, eller onsdag om det Frode Kværneng lovte i fjor. Skal bli spennende å se hva han svarer.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 15 jan 05, 13:45
Synes det er litt av samme tendensen som i fjor. Hvis laget taper en kamp så skal alle finne en syndebukk. Noen kritiserer Drillo, noen Harry osv. Vær så snill å ikke gjør de¨tte etter så kort tid. Se hva som skjedde i fjor utover sesongen. Blir så deppa av å lese om hvor skuffet folk er.

---------------------------

Fredd


Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 15 jan 05, 13:48
Vel... Lars Blixt er vel til dels unnskyldt ettersom han ble kastet "rett til ulvene" uten nesten å ha trent med laget engang. Synes forøvrig hele forsvarsfireren slet stort, noe som også resulterte i to "tabbemål".

Og vi skal være VELDIG fornøyd med at det stoppet der. Vi kunne fort hatt 2-3 tabbemål til imot. Skremmende!

Som sagt, spesielt Bora, skuffet meg. Gjentatte ganger gjennomførte han horrible forsvarsfeil, det vil si elendige tilbakespill og 2-3 "fall" som bakerste mann. På 2-0 målet (tror jeg det var), stoppet han helt opp slik at Ben Wright enkelt kunne sette ballen forbi Lund Hansen. Litt stygt sagt, men det virket som om han hadde lagt igjen hjernen i fredrikstad slik at han måtte tenke i ti sekunder hver gang han var i nærheten av ballen.

Blixt slet med plasseringsevnen og Start kom stadig forbi på sin høyrekant. Også offensivt fikk han lite til å stemme. Setter store spørsmålstegn ved styrets innkjøpspolitikk.

Martin Wiig var som sagt også elendig. Tror ikke han gjorde en eneste ting rett. Likevel er han jo litt unnskyldt ettersom også midtbanen til tider slet oppsiktsvekkende mye. Men Wiig løp og løp (nesten som en høne uten hode) på "måfå", uten å utrette noe som helst. Registrerte også at ingenting stemte for Wiig med ballen i beina. Dårlig teknikk, dårlige pasninger, samt dårlige skudd. Lover ikke bra.

For å si det sånn: Håper det er hold ryktene om at Drillo vil kvitte seg med fem spillere og hente tre nye. Dette holder ikke.

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 13:52
Endret: 15 jan 05, 13:54
Personlig er jeg ikke ute etter å ta noen som helst, men jeg synes det er helt utrolig om de gjør den samme feilen i år også. Jeg håper inderlig det kommer noen vesentlige forsterkninger før seriestart. Det trenger ikke nødvendigvis å være noen vi har hørt om, men gode spillere har som regel et navn der de kommer fra.

Jeg var veldig skuffet i går, men det går langt bedre nå. Kalenderen viser tross alt bare januar, og det er enda en god stund til seriestart. Det er ikke et lag som peker seg ut som en skikkelig dumpekandidat - tippeligaen blir knallhard i år! Og i mine øyne er ikke Fredrikstad et av de lagene som peker seg ut blant de som virkelig kommer til å kjempe i toppen av tippeligaen - snarere tvert imot.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 15 jan 05, 13:54
Enig med Fredd! La treningskamp være treningskamp, det tar litt tid å få samkjørt laget. Lars Blixt har jo KTE siklet på i lang tid, akkurat det gir meg en forventning om at det handler om kvalitet. FFK var best siste halvdel av sesongen, de beviste hva tro kan bety, og da skal vel ikke vi sitte her å prøve å gjøre alt for at dem skal miste den lille optimismen de tross alt har opparbeidet seg. Og det kun pga 1 treningskamp. Støtt laget eller hold kjeft!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jan 05, 14:05
Det jeg synes er ille, er at konkurransen på spissplass erlik null. Intill videre har Markus Ringberg, Brian West klippekort. Mommo, Hornseth og Wiig er bare stallfyll. Det er vel her vi trenger forsterkninger mest

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 14:11
Opprinnelig postet av varheim
Støtt laget eller hold kjeft!

Kan ikke helle de som ikke tåler at det diskuteres rundt laget la være å lese da? ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jan 05, 14:13
Stå på Holters

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 15 jan 05, 14:29
Jeg tåler å høre mye om FFK, det er ikke det. Men jeg synes at en del blir litt i overkant negativ og begynner å kritisere spillerene på banen etter å ha lest kampreferatet, som forøvrig ble skrevet av den til dels partiske avisen Fævennen. Hvor mange ganger har ikke vi lest i de landsdekkende avisene om FFK-kamper og lurt på om de i det hele tatt har vært på kampen. Det er mye kritikk jeg er enig i også. Men prøv å hold det på er relativt sakelig nivå.

---------------------------

Fredd


Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 15 jan 05, 15:00
Endret: 15 jan 05, 16:00
Opprinnelig postet av Holters
Kan ikke heller de som ikke tåler at det diskuteres rundt laget la være å lese da? ;)


Helt enig Holters. Må jo forresten være lov å se litt kritisk på enkelte ting som gjøres i klubben. Å bare "jatte" med og late som om alt er perfekt gagner ingen.

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jan 05, 15:07
Greit nok at dette kun var en treningskamp, med det var det tross alt for Start også. Og det er ikke slik at det kun er FFK som kommer til å bli bedre til april, dette gjelder alle lag, og dermed blir det straks litt verre med tanke på at vi ligger så langt bak allerede.

Greit nok at Drillo sikkert trenger litt tid på å få laget til å spille slik at vil, men at vi tempomessig ligger bak Start allerede nå skremmer vel litt?

Jeg hadde skjønt hvis vi hadde møtt et topp motivert RBK. Men vi snakker om en treningskamp hvor vi stiller med et tilnærmet toppet lag, mot et lag vi skal kjempe om de samme plassene med. Da bør vi kunne yte litt mer.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jan 05, 15:44
Endret: 15 jan 05, 16:00
Synes det er rart at klubben ikke har prøvd seg Tryggvi G. Nå er på vei til Stabæk.
budstikka.no

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 16:01
Endret: 15 jan 05, 16:04
Opprinnelig postet av Fredd
...etter å ha lest kampreferatet, som forøvrig ble skrevet av den til dels partiske avisen Fævennen. Hvor mange ganger har ikke vi lest i de landsdekkende avisene om FFK-kamper og lurt på om de i det hele tatt har vært på kampen.

Akkurat den skal du få... Makan til partisk live-dekning skal man lete lenge etter. Den eneste FFK-spilleren som ble nevnt var Enerly med "et par farlige dødballer", men han vet vi holder et bra nivå. Alikevel: Litt skremmende at vi blir overkjørt av Start ifølge referatet OG Rødhvit, som hevder at han var på kampen...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 jan 05, 16:01
Endret: 15 jan 05, 16:08
Holters:
Vi er enige i ditt pkt 4, har sjøl også hevdet det samme siden ifjor vår.
Når det gjelder pkt.3 er jeg delvis enig, Ringberg er ikke Tl beste spiss ( et stykke derfra), men er en meget god mann å ha inne i boksen.
Scoret tross alt 11mål i fjor, tiltross for alle sine deffensive oppgaver. Tror derfor at han som ren spiss sørger for de måla vi trenger.
Mener også at FFK trenger en kvalitetsspiss til, slik at laget ikke blir så avhengig av skader.
Når det gjelder West så kan han være helt topp (nesten), men også han har spilt svakere kamper.

Mener også at kritikk må det være lov til å komme med, bl.a slik som spørsmålstergn rundt budsjettet på 37mill.
Administrasjonsutgifter og løfter fra Kverneng o.a ang kvalitetspillere. Dette uten at noen går fullstendig i forsvar.

Står også fast på med mine tips og utsagn om målet med sesongen. Mener lista er lagt for at vi kan si om sesongen (og Drillo) innfrir løftene.
Med kvalitetsforsterkningen, kan 7 bør:ffk: kjempe om Bronsemedaljer & R.L.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 16:07
Opprinnelig postet av dracula
Når det gjelder pkt.3 er jeg delvis enig, Ringberg er ikke Tl bestespiss, men er en meget god mann å ha inne i boksen.
Scoret tross alt 11mål i fjor, tiltross for alle sine deffensive oppgaver. Tror derfor at han som ren spiss sørger for de måla vi trnger.

Da er vi jo egentlig enige. Alle ære til Ringberg - ingen skal ta fra ham det. Han er og har vært en fantastisk spiller for klubben, men blir han eller West skadet, så ser det heller skralt ut. Dermed mener jeg at vi bør hente inn en klassespiss til, og når vi først gjør det; Hvorfor ikke hente inn en som er enda bedre enn de vi har fra før av?

Nå har jeg ikke helt gitt opp Wiig enda heller... Han har tendenser... Derimot har nok spillere som Hornseth og Momo fått sin mulighet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jan 05, 22:34
Er det forøvrig noen som vet om det var mange Fredrikstadfolk i Sørlandshallen? var det noe stemning?

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


mr.leipsland

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 feb 04
Innlegg: 3

Lagt til: 16 jan 05, 00:11
Var vel rundt 11-12 FFK-fans i sørlandshallen. Ca 600 tilskuere totalt. Liten/ingen stemmning i hallen. FFK-fansen stod for det lille som var.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 jan 05, 08:41
Lurer på hva som skjer om FFK må betale kompensjon for Martin Wiig.
Det betyr vel at Martin får reisepass, klubben kan ikke betale 500000 som Odd krever.
Vips så sitter vi igjen med Brian og Markus. Regner ikke med Hornseth og Mommo de forsvinner uansett.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 jan 05, 17:04
Når gjelder spisser står vel Start bedre rustet enn oss med disse.
Angrep :
Bala Garba
Ben Wright
Kai Risholt
Berlin, toppscorer fra svensk 1. div

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 16 jan 05, 17:20
Tviler på om Kai Risholt skremmer vannet av forsvarene i TL, men de tre andre ville alle vært forsterkninger for de fleste lagene i TL. Skulle gjerne sett Garba i FFK...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 16 jan 05, 17:35
Er nok bare Bala Garba og kanskje Bärlin som holder mål på TL-nivå i Start. Tror duoen Ringberg/West er bedre, men vi trenger en spiss til på samme nivå.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jan 05, 17:53
eller bedre :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 jan 05, 21:53
Opprinnelig postet av ensomvet
Lurer på hva som skjer om FFK må betale kompensjon for Martin Wiig.
Det betyr vel at Martin får reisepass, klubben kan ikke betale 500000 som Odd krever.
Vips så sitter vi igjen med Brian og Markus. Regner ikke med Hornseth og Mommo de forsvinner uansett.



Nei, Wiig har kontrakt, så det er neppe bare å sparke mannen på dør...

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 16 jan 05, 21:59
Mulig han har en klausul som gjelder et ev. problem med Odd, som kan gjøre at han blir løst fra kontrakten. HH har jo sagt at han ble hentet i den troen at han var gratis, og om noe annet skulle vise seg så måtte Wiig`s FFK-fremtid diskuteres på nytt.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 jan 05, 22:06
Endret: 16 jan 05, 22:17
Opprinnelig postet av Holters

1) Ringberg er en middelmådighet uten West ved sin side. Han trenger en spiss som kompenserer for sine svakheter ved sin side.


Skal ikke være uenig i at Ringberg trenger en rask spiss ved sin side (ihvertfall i en 4-4-2 formasjon), men å si at Ringberg er en middelmådighet uten West er vel å ta litt hardt i?



La meg spe på med litt statistikk:

Av Ringbergs 11 seriemål har West assist på 3 (4 hvis man regner med en retur fra keeper) av dem. Av West sine 6 seriemål har Ringberg assist på 5 av dem. (Man kan da kanskje diskutere hvem som gjør hvem god?)

6 av Ringbergs øvrige mål kommer etter innlegg i en eller annen form der han bruker hodet eller bein.

Ved 4 av Ringbergs mål var ikke West en gang på banen. Ringberg var på banen ved alle West sine mål.



Så til litt mer subjektive motargumenter:


Tidligere har jeg argumentert omfattende for at jeg mener Ringberg har blitt brukt i den rollen han er mest, nemlig i spissrollen. Det gidder jeg ikke gå inn på nå.

Jeg mener også at samarbeidet mellom Ringberg og West ikke er så godt som mange skal ha det til. Joda, West er lynkjapp, men hvis noen har opptak av FFKs kamper så ta en titt på bevegelsesmønsterene til West. Dersom Drillo (eller noen andre) klarer å få West til å bevege seg mer "riktig" ifht medspillere og pasninger vil vi, etter min mening, se en VIRKELIG farlig spiller. Poenget mitt er at Ringberg trenger ikke nødvendigvis en spiller som er like kjapp som West, men en som kan bevege seg "riktigere"

Et annet alternativ for å utnytte Ringberg er å spille slik som i dag (4-5-1 (evt 4-3-3)) med to løpssterke indreløpere.


Så Holters, jeg tror nok Ringberg er viktigere for FFK enn det du og en del andre ser.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jan 05, 22:25
Vel, statistikk kan brukes til så mangt, og jeg orker ikke å gå inn på det engang. Det blir for dumt. Fotball er så utrolig mye mer enn assists og mål. (Hvor har du for øvrig denne statistikken fra? Har du notert selv?)

Du må vel innrømme at angrepet til Fredrikstad er tilnærmet tannløst og totalt ufarlig så lenge West ikke er på banen? Ringberg alene klarer rutinerte midstoppere stort sett greit å demme opp for og uten West ved sin side er han faktisk en middelmådighet. Det er faktisk spisskompetansen til West som skaper rom for Ringberg. (Sistnevnte binder selvfølgelig også spillere for West). Setter man derimot inn en spiller som Wiig ved siden av Ringberg, så skaper vi jo ingenting fremover på banen. Det er ikke tvil om at West er den spilleren på topp med mest internasjonalt snitt over seg.

Det er ingen som sier at Ringberg ikke HAR VÆRT uvurderlig for Fredrikstad - æres den som æres bør. Han er også per idag uvurderlig for Fredrikstad - vi har ingen fullgode erstattere! 11 mål snakker for seg selv. Jeg sier bare at det finnes bedre spisser der ute og det bør være mulig å finne en bedre, lignende spillertype.

Jeg er like bekymret for hva som skjer om Ringberg eller West blir skadet. Begge to er veldig viktige for laget - det har jeg aldri sagt noe på, men det er også derfor jeg mener vi bør hente en ny spiss. Skal vi hente en ny spiss, så henter vi vel ikke en som er dårligere enn de vi allerede har? (Greit, det er min tankegang. Styret i FFK tenker tydeligvis noe helt annet). Og det bør faktisk være mulig å hente en bedre spiss enn Ringberg til klubben. (Bare i fjor kom spillere som Sæternes, Occean og Iversen til klubber i tippeligaen).

Som spydspiss i 4-5-1 tror jeg dessverre Ringberg hadde falt igjennom, men det er min personlige mening. Dessuten har vi i en slik formasjon ikke plass til West, og jeg har vanskelig for å se for meg Fredrikstad uten West på banen.

------------- Spydspiss (Ringberg) -------------

Mr.X/Stian - Brenne - Risholt - Ramberg - Enerly

-- Bertelsen ---- Raio -- Bora ----- Czwartek --

----------------- Lund Hansen ------------------

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 jan 05, 22:46
Jeg er ikke blandt dem som mener Ringberg er selvskrevet i 1. ellveren.

Pr. idag mener jeg FFK er alt for avhengig av at Brian West er på banen.
Derfor trenger vi en spiss som kan erstatte West, dersom han blir skadet.

Det vil derfor med andre ord si at han bør være så god at han tar plassen til Ringberg, dersom vi har alle spillerne i troppen tilgjengelige.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jan 05, 22:50
Touché... Vi er enige igjen, S-b#1! Hva skjer? :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 jan 05, 23:02
Det dere ble enige om her, er vel at neste spiss-forsterkning bør være så god som overhodet mulig!?

Det er greit det... jeg hiver meg med på den... :)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jan 05, 23:11
Opprinnelig postet av Olavesen
Det dere ble enige om her, er vel at neste spiss-forsterkning bør være så god som overhodet mulig!?

Det er greit det... jeg hiver meg med på den... :)

Konge! Nå venter vi bare på at noen er uenige! :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 jan 05, 00:15
Argh...også jeg som elsker å være uenig :mad:, men det funker jo ikke her...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 jan 05, 10:24
Flott A.Scheie.
Du klargjør og stiller de viktige spørsmåla (etter min mening).
Hvem gjør hvem god?
Hvem er avhengig av hvem.
Tror personlig at både West og Ringberg er avhengige av hverandre ( eller lignende spillertyper)
Mener mao at de begge gjør hverandre bedre.
Mener at Ringberg har mer å vise i Tl som ren spiss, enn han fikk vise ifjor.
Mener videre at West trolig har større utviklingspotensiale enn Rinberg.
Med det mener jeg økt spilleforståelse, løpsmønster og pasningslegger.
West har vel også den styrken at han bør kunne benyttes som breddeholder som søker inn mot midten, noe ala salige "Mini"

Ut fra dette vil jeg hive meg på Olavesens siste innlegg, men er uenig at det er bare Ringberg som må under "lupa".


---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 17 jan 05, 10:52
Opprinnelig postet av dracula

West har vel også den styrken at han bør kunne benyttes som breddeholder som søker inn mot midten, noe ala salige "Mini"



Jepp... Hvis jeg ikke husker helt gæærnt, så ble han vel henta med tanke på høyre-vingen... ihvertfall et alternativ der...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 17 jan 05, 14:05
Endret: 17 jan 05, 14:10
Dracula:

Jeg er enig i at både West og Ringberg i prinsippet er spillertyper som utfyller hverandre - det er jo også hele poenget med å ha de på banen: Kompensering av svakheter/utnyttelse av spisskompetanse. Wiig og Ringberg er for like spillertyper og dermed stopper det hele opp.

Jeg tror nok at West har langt større potensial til videre utvikling enn Ringberg. Vi så bare hvor mye West utviklet seg i løpet av sesongen i fjor - fra å være totalt ufarlig til å blir nr. 3. på VG-børsen!

Det skal riktignok sies at West trolig var preget av skaden tidlig i sesongen og i tillegg fungerte ikke laget som helhet. Fortsetter West den flotte formkurven han hadde i fjor, så tror jeg det kan bli vanskelig å beholde ham her i Fredrikstad. Han har fortsatt mye å lære, men spisskompetansen og potensialet er tilstede.

West hadde stort sett spilt høyre kant før han kom til Fredrikstad. Det var vel her han ble spiss? West fungerte ikke i det hele tatt i en 4-3-3 formasjon, da han spilte høyre ving. Det bør riktignok nevnes at laget Fredrikstad fungerte heller ikke i denne formasjonen. West var preget av skaden og fikk lite til, så kanskje det kan være nyttig å prøve det ut igjen? Drillo er jo kjent for å bruke gjennombruddshissige kantspillere og løpsterke indreløpere.

Derimot er jeg litt bekymret for West i en evt. 4-5-1 formasjon. Da kommer han til å sloss med Enerly om den samme plassen, og han MÅ vi rett og slett ha på banen. I en 4-3-3 formasjon kan Enerly både spille på høyre midtbane og høyre ving, men i 4-5-1, så blir det ikke plass til begge. Enerly tar nok da høyrekanten og løpsterke spillere alle Brenne/Røn/Ramberg tar indreløperrollene. Jeg er også litt usikker på om West sin innleggsfot er god nok. Tror også høyresiden vår da i en 4-3-3 formasjon fort kunne blitt ganske defensivt svak. Uansett: Dette er bare tallkombinasjoner.

Jeg er glad jeg ikke er Drillo. Dette er lett! Jeg hadde uansett hentet inn minst to forsterkninger til (om ikke Söderstjerna eller Stian slår til snart): Venstreving og spiss - begge forsterkningene bør være klare førstevalg. Gjerne også en sentral midtbanemann, men her tror jeg Ramberg kan bli den spilleren vi leter etter. Risholt trenger å føle at plassen er truet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 jan 05, 15:10
Dersom vi får de to spillerne, som står øverst på min ønskeliste, men som kanskje i øyeblikket ser litt urealistisk ut, så bli min lagoppstilling:

Alex L. hansen

Lars Blix
Bora
Piiroja
Bertelsen

Enerly
Risholt
Brenne
Kvisvik

Brian West
Tore A. Flo

Tror vi kunne kommet langt med det laget her. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 jan 05, 15:38
bra lag det der men jeg skulle gjerne hatt en annen spiss enn flo og jeg veit ikke om blixt er bedre enn pac... men kvisvik hadde vært god å ha...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 17 jan 05, 17:01
Ingen tvil om at Flo hadde vært en solid forsterkning! I tillegg hadde han nok fungert som spydspiss i 4-5-1! Kvisvik tror jeg vi bare kan glemme... Bergenserne har et spennende lag på gang!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 jan 05, 17:03
bra Snæbbussaristokrat , men jeg tror du bare er litt på vill spor. tror vi kan glemme Tore A. Flo

hva med håvar flo i sogndal i stedet :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 jan 05, 17:15
Som jeg sa, keiko, så står de på min ønskeliste, men er ikke særlig realistisk.
Så det er vel ikke så mye snakk om at jeg er på villspor.
Det er jo ikke alltid man får det man ønsker seg til jul heller, keiko. :D:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 jan 05, 17:30
Til Holters!
Kvisvik kommer nok, spørsmålet er bare når. Tror ikke han kommer til å forlenge med Brann etter at hans kontrakt går ut der i 2006.
Så spørs det om FFK fortsatt er interessert i ham om to år. Mye kan skje på to år.
De som kjenner ham sier i hvertfall at han lengter hjem, så får vi se. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 jan 05, 19:10
Noen svar til Holters:

Aller først, hvor jeg har statistikken min fra: Når man har tilgang til alle FFKs mål på video så er det ganske enkelt å analysere målene.

Videre vil jeg si at vi ikke er altfor uenige på en del områder. Likevel så sitter jeg igjen med det inntrykket at mye av det som kommer frem her blir veldig svart-hvitt, og det var egentlig motivet for å legge fram de synspunktene jeg la fram. Det området vi trolig er mest uenige er Ringberg og West sett i forhold til hverandre. Jeg mener også at både West og Ringberg er utrolig viktige for laget, men i mine øyne er Ringberg langt ifra en middelmådighet uten West. Dessuten er "Du må vel innrømme at angrepet til Fredrikstad er tilnærmet tannløst og totalt ufarlig så lenge West ikke er på banen?" en påstand jeg ikke kjøper uten videre.

Du sier at det er spisskompetansen til West som skaper rom for Ringberg. Da må jeg bare spørre: Er det West eller Ringberg som i utgangspunktet skal utnytte rommene? Dessuten mener jeg at en diskusjon om hvorvidt det er duellstyrken til Ringberg som skaper rom for West eller farta til West som gjør Ringberg bedre, er en diskusjon a la hvem som kom først av høna og egget. Men jeg kan jo legge til at en spiller som Lars Petter Hansen ikke blomstret skikkelig i FFK før han fikk Ringberg som makker. (Ja, jeg er klar over at LPH var på et lavere nivå, men han var nok like mye raskere enn stopperne i 2. div som det West er raskere enn stopperne i Eliteserien.) Legg imidlertid merke til at i 2.div ble Ringberg brukt i en spissrolle.

Du sier videre at West ble bedre og bedre gjennom sesongen. Der skal jeg være helt enig med deg. (Likevel må jeg si jeg undrer noe over at du kaller min statistikk for dum, mens du selv bruker VGs spillerbørs som utgangspunkt - DET syns jeg blir for dumt.)

Uansett, det jeg ønsker å få frem er at det KAN være flere årsaker til West sin utvikling. Når Ringberg har assist på 5 av West sine 6 mål, så må det være hevet over hver tvil at han har vært viktig for prestasjonene til West.

Men som sagt så er fotball mye mer enn mål og assist. La oss si det sånn at West spillemessig har vært bedre på høsten. Noe av årsaken er helt sikkert skaden. Men kan det ikke være noe mer? Etter bortekampen mot VIF hadde jeg et langt innlegg her på forumet om noe som hadde iritert meg hele vårsesongen, nemlig det at folk forventet at Ringberg skulle prestere ut ifra en spissrolle selv om han ikke ble brukt som spiss. Da Bora og Raio kom så jeg imidlertid noen endringer. Ringberg ble plutselig brukt mer som spiss (ikke fullstendig). Min teori er at vi da ble så fysisk sterke bakover at det var mindre behov for Ringberg der. Samtidig som Ringberg ble brukt mer offensivt, begynte også West og prestere bedre og bedre. Jeg sier ikke at dette ene og alene er skyld i West fremgang, men prøver å belyse at en sak har flere sider...

Personlig liker jeg ikke å sette opp slike drømmelag som en del på forumet gjør, men det JEG kunne tenkt meg er en sentral midtbanespiller som var så god at Ringberg fikk den rollen han trives absolutt best i, nemlig SPISSrollen!


Helt til slutt, så vil jeg legge til at jeg ikke er blant dem som absolutt vi "frede" Ringberg (ei heller noen andre på laget). En hver spiller som er bedre enn de vi har er absolutt velkommen, der er vi helt enige. Vil alltid ha spillere som hever laget.




PS! I forhold til en eventuell 4-5-1/4-3-3 formasjon må jeg bare legge til følgende: Enerly egner seg i mine øyne absolutt ikke som indreløper.
:)

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 17 jan 05, 19:16
Når det gjelder spisser så finnes de i mage varianter: store, små, raske, trege, lure, sterke, gode hodespillere, gode venstre ben, gode høyre ben, fantastiske finter og til å med møtende. Disse variantene er dusinvare.

Personlig har jeg alltid vært svak for spisser som scorer mål. For meg kan en spiss være så treg og keitete han bare vil. Synet av ballen som forsvinner inn i nettmaskene er, for meg, ubetalelig. Desverre er disse spissene en sjelden rase. Fint at FFK er så heldige å ha en.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340