Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 jan 05, 00:15
Argh...også jeg som elsker å være uenig :mad:, men det funker jo ikke her...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 jan 05, 10:24
Flott A.Scheie.
Du klargjør og stiller de viktige spørsmåla (etter min mening).
Hvem gjør hvem god?
Hvem er avhengig av hvem.
Tror personlig at både West og Ringberg er avhengige av hverandre ( eller lignende spillertyper)
Mener mao at de begge gjør hverandre bedre.
Mener at Ringberg har mer å vise i Tl som ren spiss, enn han fikk vise ifjor.
Mener videre at West trolig har større utviklingspotensiale enn Rinberg.
Med det mener jeg økt spilleforståelse, løpsmønster og pasningslegger.
West har vel også den styrken at han bør kunne benyttes som breddeholder som søker inn mot midten, noe ala salige "Mini"

Ut fra dette vil jeg hive meg på Olavesens siste innlegg, men er uenig at det er bare Ringberg som må under "lupa".


---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 17 jan 05, 10:52
Opprinnelig postet av dracula

West har vel også den styrken at han bør kunne benyttes som breddeholder som søker inn mot midten, noe ala salige "Mini"



Jepp... Hvis jeg ikke husker helt gæærnt, så ble han vel henta med tanke på høyre-vingen... ihvertfall et alternativ der...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 17 jan 05, 14:05
Endret: 17 jan 05, 14:10
Dracula:

Jeg er enig i at både West og Ringberg i prinsippet er spillertyper som utfyller hverandre - det er jo også hele poenget med å ha de på banen: Kompensering av svakheter/utnyttelse av spisskompetanse. Wiig og Ringberg er for like spillertyper og dermed stopper det hele opp.

Jeg tror nok at West har langt større potensial til videre utvikling enn Ringberg. Vi så bare hvor mye West utviklet seg i løpet av sesongen i fjor - fra å være totalt ufarlig til å blir nr. 3. på VG-børsen!

Det skal riktignok sies at West trolig var preget av skaden tidlig i sesongen og i tillegg fungerte ikke laget som helhet. Fortsetter West den flotte formkurven han hadde i fjor, så tror jeg det kan bli vanskelig å beholde ham her i Fredrikstad. Han har fortsatt mye å lære, men spisskompetansen og potensialet er tilstede.

West hadde stort sett spilt høyre kant før han kom til Fredrikstad. Det var vel her han ble spiss? West fungerte ikke i det hele tatt i en 4-3-3 formasjon, da han spilte høyre ving. Det bør riktignok nevnes at laget Fredrikstad fungerte heller ikke i denne formasjonen. West var preget av skaden og fikk lite til, så kanskje det kan være nyttig å prøve det ut igjen? Drillo er jo kjent for å bruke gjennombruddshissige kantspillere og løpsterke indreløpere.

Derimot er jeg litt bekymret for West i en evt. 4-5-1 formasjon. Da kommer han til å sloss med Enerly om den samme plassen, og han MÅ vi rett og slett ha på banen. I en 4-3-3 formasjon kan Enerly både spille på høyre midtbane og høyre ving, men i 4-5-1, så blir det ikke plass til begge. Enerly tar nok da høyrekanten og løpsterke spillere alle Brenne/Røn/Ramberg tar indreløperrollene. Jeg er også litt usikker på om West sin innleggsfot er god nok. Tror også høyresiden vår da i en 4-3-3 formasjon fort kunne blitt ganske defensivt svak. Uansett: Dette er bare tallkombinasjoner.

Jeg er glad jeg ikke er Drillo. Dette er lett! Jeg hadde uansett hentet inn minst to forsterkninger til (om ikke Söderstjerna eller Stian slår til snart): Venstreving og spiss - begge forsterkningene bør være klare førstevalg. Gjerne også en sentral midtbanemann, men her tror jeg Ramberg kan bli den spilleren vi leter etter. Risholt trenger å føle at plassen er truet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 jan 05, 15:10
Dersom vi får de to spillerne, som står øverst på min ønskeliste, men som kanskje i øyeblikket ser litt urealistisk ut, så bli min lagoppstilling:

Alex L. hansen

Lars Blix
Bora
Piiroja
Bertelsen

Enerly
Risholt
Brenne
Kvisvik

Brian West
Tore A. Flo

Tror vi kunne kommet langt med det laget her. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 jan 05, 15:38
bra lag det der men jeg skulle gjerne hatt en annen spiss enn flo og jeg veit ikke om blixt er bedre enn pac... men kvisvik hadde vært god å ha...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 17 jan 05, 17:01
Ingen tvil om at Flo hadde vært en solid forsterkning! I tillegg hadde han nok fungert som spydspiss i 4-5-1! Kvisvik tror jeg vi bare kan glemme... Bergenserne har et spennende lag på gang!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 jan 05, 17:03
bra Snæbbussaristokrat , men jeg tror du bare er litt på vill spor. tror vi kan glemme Tore A. Flo

hva med håvar flo i sogndal i stedet :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 jan 05, 17:15
Som jeg sa, keiko, så står de på min ønskeliste, men er ikke særlig realistisk.
Så det er vel ikke så mye snakk om at jeg er på villspor.
Det er jo ikke alltid man får det man ønsker seg til jul heller, keiko. :D:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 jan 05, 17:30
Til Holters!
Kvisvik kommer nok, spørsmålet er bare når. Tror ikke han kommer til å forlenge med Brann etter at hans kontrakt går ut der i 2006.
Så spørs det om FFK fortsatt er interessert i ham om to år. Mye kan skje på to år.
De som kjenner ham sier i hvertfall at han lengter hjem, så får vi se. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 jan 05, 19:10
Noen svar til Holters:

Aller først, hvor jeg har statistikken min fra: Når man har tilgang til alle FFKs mål på video så er det ganske enkelt å analysere målene.

Videre vil jeg si at vi ikke er altfor uenige på en del områder. Likevel så sitter jeg igjen med det inntrykket at mye av det som kommer frem her blir veldig svart-hvitt, og det var egentlig motivet for å legge fram de synspunktene jeg la fram. Det området vi trolig er mest uenige er Ringberg og West sett i forhold til hverandre. Jeg mener også at både West og Ringberg er utrolig viktige for laget, men i mine øyne er Ringberg langt ifra en middelmådighet uten West. Dessuten er "Du må vel innrømme at angrepet til Fredrikstad er tilnærmet tannløst og totalt ufarlig så lenge West ikke er på banen?" en påstand jeg ikke kjøper uten videre.

Du sier at det er spisskompetansen til West som skaper rom for Ringberg. Da må jeg bare spørre: Er det West eller Ringberg som i utgangspunktet skal utnytte rommene? Dessuten mener jeg at en diskusjon om hvorvidt det er duellstyrken til Ringberg som skaper rom for West eller farta til West som gjør Ringberg bedre, er en diskusjon a la hvem som kom først av høna og egget. Men jeg kan jo legge til at en spiller som Lars Petter Hansen ikke blomstret skikkelig i FFK før han fikk Ringberg som makker. (Ja, jeg er klar over at LPH var på et lavere nivå, men han var nok like mye raskere enn stopperne i 2. div som det West er raskere enn stopperne i Eliteserien.) Legg imidlertid merke til at i 2.div ble Ringberg brukt i en spissrolle.

Du sier videre at West ble bedre og bedre gjennom sesongen. Der skal jeg være helt enig med deg. (Likevel må jeg si jeg undrer noe over at du kaller min statistikk for dum, mens du selv bruker VGs spillerbørs som utgangspunkt - DET syns jeg blir for dumt.)

Uansett, det jeg ønsker å få frem er at det KAN være flere årsaker til West sin utvikling. Når Ringberg har assist på 5 av West sine 6 mål, så må det være hevet over hver tvil at han har vært viktig for prestasjonene til West.

Men som sagt så er fotball mye mer enn mål og assist. La oss si det sånn at West spillemessig har vært bedre på høsten. Noe av årsaken er helt sikkert skaden. Men kan det ikke være noe mer? Etter bortekampen mot VIF hadde jeg et langt innlegg her på forumet om noe som hadde iritert meg hele vårsesongen, nemlig det at folk forventet at Ringberg skulle prestere ut ifra en spissrolle selv om han ikke ble brukt som spiss. Da Bora og Raio kom så jeg imidlertid noen endringer. Ringberg ble plutselig brukt mer som spiss (ikke fullstendig). Min teori er at vi da ble så fysisk sterke bakover at det var mindre behov for Ringberg der. Samtidig som Ringberg ble brukt mer offensivt, begynte også West og prestere bedre og bedre. Jeg sier ikke at dette ene og alene er skyld i West fremgang, men prøver å belyse at en sak har flere sider...

Personlig liker jeg ikke å sette opp slike drømmelag som en del på forumet gjør, men det JEG kunne tenkt meg er en sentral midtbanespiller som var så god at Ringberg fikk den rollen han trives absolutt best i, nemlig SPISSrollen!


Helt til slutt, så vil jeg legge til at jeg ikke er blant dem som absolutt vi "frede" Ringberg (ei heller noen andre på laget). En hver spiller som er bedre enn de vi har er absolutt velkommen, der er vi helt enige. Vil alltid ha spillere som hever laget.




PS! I forhold til en eventuell 4-5-1/4-3-3 formasjon må jeg bare legge til følgende: Enerly egner seg i mine øyne absolutt ikke som indreløper.
:)

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 17 jan 05, 19:16
Når det gjelder spisser så finnes de i mage varianter: store, små, raske, trege, lure, sterke, gode hodespillere, gode venstre ben, gode høyre ben, fantastiske finter og til å med møtende. Disse variantene er dusinvare.

Personlig har jeg alltid vært svak for spisser som scorer mål. For meg kan en spiss være så treg og keitete han bare vil. Synet av ballen som forsvinner inn i nettmaskene er, for meg, ubetalelig. Desverre er disse spissene en sjelden rase. Fint at FFK er så heldige å ha en.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340