Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jan 05, 15:07
Greit nok at dette kun var en treningskamp, med det var det tross alt for Start også. Og det er ikke slik at det kun er FFK som kommer til å bli bedre til april, dette gjelder alle lag, og dermed blir det straks litt verre med tanke på at vi ligger så langt bak allerede.

Greit nok at Drillo sikkert trenger litt tid på å få laget til å spille slik at vil, men at vi tempomessig ligger bak Start allerede nå skremmer vel litt?

Jeg hadde skjønt hvis vi hadde møtt et topp motivert RBK. Men vi snakker om en treningskamp hvor vi stiller med et tilnærmet toppet lag, mot et lag vi skal kjempe om de samme plassene med. Da bør vi kunne yte litt mer.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jan 05, 15:44
Endret: 15 jan 05, 16:00
Synes det er rart at klubben ikke har prøvd seg Tryggvi G. Nå er på vei til Stabæk.
budstikka.no

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 16:01
Endret: 15 jan 05, 16:04
Opprinnelig postet av Fredd
...etter å ha lest kampreferatet, som forøvrig ble skrevet av den til dels partiske avisen Fævennen. Hvor mange ganger har ikke vi lest i de landsdekkende avisene om FFK-kamper og lurt på om de i det hele tatt har vært på kampen.

Akkurat den skal du få... Makan til partisk live-dekning skal man lete lenge etter. Den eneste FFK-spilleren som ble nevnt var Enerly med "et par farlige dødballer", men han vet vi holder et bra nivå. Alikevel: Litt skremmende at vi blir overkjørt av Start ifølge referatet OG Rødhvit, som hevder at han var på kampen...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 jan 05, 16:01
Endret: 15 jan 05, 16:08
Holters:
Vi er enige i ditt pkt 4, har sjøl også hevdet det samme siden ifjor vår.
Når det gjelder pkt.3 er jeg delvis enig, Ringberg er ikke Tl beste spiss ( et stykke derfra), men er en meget god mann å ha inne i boksen.
Scoret tross alt 11mål i fjor, tiltross for alle sine deffensive oppgaver. Tror derfor at han som ren spiss sørger for de måla vi trenger.
Mener også at FFK trenger en kvalitetsspiss til, slik at laget ikke blir så avhengig av skader.
Når det gjelder West så kan han være helt topp (nesten), men også han har spilt svakere kamper.

Mener også at kritikk må det være lov til å komme med, bl.a slik som spørsmålstergn rundt budsjettet på 37mill.
Administrasjonsutgifter og løfter fra Kverneng o.a ang kvalitetspillere. Dette uten at noen går fullstendig i forsvar.

Står også fast på med mine tips og utsagn om målet med sesongen. Mener lista er lagt for at vi kan si om sesongen (og Drillo) innfrir løftene.
Med kvalitetsforsterkningen, kan 7 bør:ffk: kjempe om Bronsemedaljer & R.L.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 15 jan 05, 16:07
Opprinnelig postet av dracula
Når det gjelder pkt.3 er jeg delvis enig, Ringberg er ikke Tl bestespiss, men er en meget god mann å ha inne i boksen.
Scoret tross alt 11mål i fjor, tiltross for alle sine deffensive oppgaver. Tror derfor at han som ren spiss sørger for de måla vi trnger.

Da er vi jo egentlig enige. Alle ære til Ringberg - ingen skal ta fra ham det. Han er og har vært en fantastisk spiller for klubben, men blir han eller West skadet, så ser det heller skralt ut. Dermed mener jeg at vi bør hente inn en klassespiss til, og når vi først gjør det; Hvorfor ikke hente inn en som er enda bedre enn de vi har fra før av?

Nå har jeg ikke helt gitt opp Wiig enda heller... Han har tendenser... Derimot har nok spillere som Hornseth og Momo fått sin mulighet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jan 05, 22:34
Er det forøvrig noen som vet om det var mange Fredrikstadfolk i Sørlandshallen? var det noe stemning?

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


mr.leipsland

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 feb 04
Innlegg: 3

Lagt til: 16 jan 05, 00:11
Var vel rundt 11-12 FFK-fans i sørlandshallen. Ca 600 tilskuere totalt. Liten/ingen stemmning i hallen. FFK-fansen stod for det lille som var.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 jan 05, 08:41
Lurer på hva som skjer om FFK må betale kompensjon for Martin Wiig.
Det betyr vel at Martin får reisepass, klubben kan ikke betale 500000 som Odd krever.
Vips så sitter vi igjen med Brian og Markus. Regner ikke med Hornseth og Mommo de forsvinner uansett.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 jan 05, 17:04
Når gjelder spisser står vel Start bedre rustet enn oss med disse.
Angrep :
Bala Garba
Ben Wright
Kai Risholt
Berlin, toppscorer fra svensk 1. div

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 16 jan 05, 17:20
Tviler på om Kai Risholt skremmer vannet av forsvarene i TL, men de tre andre ville alle vært forsterkninger for de fleste lagene i TL. Skulle gjerne sett Garba i FFK...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 16 jan 05, 17:35
Er nok bare Bala Garba og kanskje Bärlin som holder mål på TL-nivå i Start. Tror duoen Ringberg/West er bedre, men vi trenger en spiss til på samme nivå.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jan 05, 17:53
eller bedre :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 jan 05, 21:53
Opprinnelig postet av ensomvet
Lurer på hva som skjer om FFK må betale kompensjon for Martin Wiig.
Det betyr vel at Martin får reisepass, klubben kan ikke betale 500000 som Odd krever.
Vips så sitter vi igjen med Brian og Markus. Regner ikke med Hornseth og Mommo de forsvinner uansett.



Nei, Wiig har kontrakt, så det er neppe bare å sparke mannen på dør...

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 16 jan 05, 21:59
Mulig han har en klausul som gjelder et ev. problem med Odd, som kan gjøre at han blir løst fra kontrakten. HH har jo sagt at han ble hentet i den troen at han var gratis, og om noe annet skulle vise seg så måtte Wiig`s FFK-fremtid diskuteres på nytt.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 jan 05, 22:06
Endret: 16 jan 05, 22:17
Opprinnelig postet av Holters

1) Ringberg er en middelmådighet uten West ved sin side. Han trenger en spiss som kompenserer for sine svakheter ved sin side.


Skal ikke være uenig i at Ringberg trenger en rask spiss ved sin side (ihvertfall i en 4-4-2 formasjon), men å si at Ringberg er en middelmådighet uten West er vel å ta litt hardt i?



La meg spe på med litt statistikk:

Av Ringbergs 11 seriemål har West assist på 3 (4 hvis man regner med en retur fra keeper) av dem. Av West sine 6 seriemål har Ringberg assist på 5 av dem. (Man kan da kanskje diskutere hvem som gjør hvem god?)

6 av Ringbergs øvrige mål kommer etter innlegg i en eller annen form der han bruker hodet eller bein.

Ved 4 av Ringbergs mål var ikke West en gang på banen. Ringberg var på banen ved alle West sine mål.



Så til litt mer subjektive motargumenter:


Tidligere har jeg argumentert omfattende for at jeg mener Ringberg har blitt brukt i den rollen han er mest, nemlig i spissrollen. Det gidder jeg ikke gå inn på nå.

Jeg mener også at samarbeidet mellom Ringberg og West ikke er så godt som mange skal ha det til. Joda, West er lynkjapp, men hvis noen har opptak av FFKs kamper så ta en titt på bevegelsesmønsterene til West. Dersom Drillo (eller noen andre) klarer å få West til å bevege seg mer "riktig" ifht medspillere og pasninger vil vi, etter min mening, se en VIRKELIG farlig spiller. Poenget mitt er at Ringberg trenger ikke nødvendigvis en spiller som er like kjapp som West, men en som kan bevege seg "riktigere"

Et annet alternativ for å utnytte Ringberg er å spille slik som i dag (4-5-1 (evt 4-3-3)) med to løpssterke indreløpere.


Så Holters, jeg tror nok Ringberg er viktigere for FFK enn det du og en del andre ser.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jan 05, 22:25
Vel, statistikk kan brukes til så mangt, og jeg orker ikke å gå inn på det engang. Det blir for dumt. Fotball er så utrolig mye mer enn assists og mål. (Hvor har du for øvrig denne statistikken fra? Har du notert selv?)

Du må vel innrømme at angrepet til Fredrikstad er tilnærmet tannløst og totalt ufarlig så lenge West ikke er på banen? Ringberg alene klarer rutinerte midstoppere stort sett greit å demme opp for og uten West ved sin side er han faktisk en middelmådighet. Det er faktisk spisskompetansen til West som skaper rom for Ringberg. (Sistnevnte binder selvfølgelig også spillere for West). Setter man derimot inn en spiller som Wiig ved siden av Ringberg, så skaper vi jo ingenting fremover på banen. Det er ikke tvil om at West er den spilleren på topp med mest internasjonalt snitt over seg.

Det er ingen som sier at Ringberg ikke HAR VÆRT uvurderlig for Fredrikstad - æres den som æres bør. Han er også per idag uvurderlig for Fredrikstad - vi har ingen fullgode erstattere! 11 mål snakker for seg selv. Jeg sier bare at det finnes bedre spisser der ute og det bør være mulig å finne en bedre, lignende spillertype.

Jeg er like bekymret for hva som skjer om Ringberg eller West blir skadet. Begge to er veldig viktige for laget - det har jeg aldri sagt noe på, men det er også derfor jeg mener vi bør hente en ny spiss. Skal vi hente en ny spiss, så henter vi vel ikke en som er dårligere enn de vi allerede har? (Greit, det er min tankegang. Styret i FFK tenker tydeligvis noe helt annet). Og det bør faktisk være mulig å hente en bedre spiss enn Ringberg til klubben. (Bare i fjor kom spillere som Sæternes, Occean og Iversen til klubber i tippeligaen).

Som spydspiss i 4-5-1 tror jeg dessverre Ringberg hadde falt igjennom, men det er min personlige mening. Dessuten har vi i en slik formasjon ikke plass til West, og jeg har vanskelig for å se for meg Fredrikstad uten West på banen.

------------- Spydspiss (Ringberg) -------------

Mr.X/Stian - Brenne - Risholt - Ramberg - Enerly

-- Bertelsen ---- Raio -- Bora ----- Czwartek --

----------------- Lund Hansen ------------------

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 jan 05, 22:46
Jeg er ikke blandt dem som mener Ringberg er selvskrevet i 1. ellveren.

Pr. idag mener jeg FFK er alt for avhengig av at Brian West er på banen.
Derfor trenger vi en spiss som kan erstatte West, dersom han blir skadet.

Det vil derfor med andre ord si at han bør være så god at han tar plassen til Ringberg, dersom vi har alle spillerne i troppen tilgjengelige.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jan 05, 22:50
Touché... Vi er enige igjen, S-b#1! Hva skjer? :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 jan 05, 23:02
Det dere ble enige om her, er vel at neste spiss-forsterkning bør være så god som overhodet mulig!?

Det er greit det... jeg hiver meg med på den... :)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 jan 05, 23:11
Opprinnelig postet av Olavesen
Det dere ble enige om her, er vel at neste spiss-forsterkning bør være så god som overhodet mulig!?

Det er greit det... jeg hiver meg med på den... :)

Konge! Nå venter vi bare på at noen er uenige! :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340