kapasitet og ny stadion
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Så vidt jeg vet så er det enda ikke tatt en endelig stilling til om det skal være kunstgress eller naturgress.
Det er det nok. Har selv hørt intervju med Frode Kværneng (tror det var han) som fortalte at det vil bli naturgress, men med innsydd kunstgress. Det som ennå var litt usikkert var hvor stor prosentandel de måtte ha med kunstgress, men mener å huske at det hvert fall blir under 20%. Men bare få prosentdeler med kunstgress øker bruksmengden betraktelig, dessuten var det visst mer eller mindre nødvendig pga vekstforholdene for naturgresset på dette området.
Det jeg virkelig IKKE liker med nye stadion, er at man ser ut til å dele langsidene i to "etasjer". Huff.
På en trening for ca. 14 dager siden, satt jeg og snakket med flere som bør ha greie på dette, og det ble sagt at klubben endelig må bestemme seg vedr. natur eller kunst gress før februar/mars 2006. Dette fordi konstruksjonen av betongdekke visstnok blir noe annerledes, dersom man velger naturgress i forhold til kunstgress.
Det er vel sånn at trenerteamet vil ha naturgress og de som styrer med økonomien vil ha kunstgress.
Dette er en stor beslutning, fordi det blir ganske kostbart, dersom man angrer seg og vil gå fra natur til kunstgress eller omvendt senere.
Hvor har du det fra at langsidene skal deles i to etasjer, Costanza?
Har det blitt laget noen nye tegninger? for dette fremgår ikke på de tegningene jeg har sett. På det ene langsiden er det kun en mindre forhøyning bla. pga. VIP plassene. Bortsett fra det så er det kun kortsidene som er i to etasjer, men det er kun dersom stadion blir utvidet til en kapasitet på 15000.
---------------------------
FFK på toppen i 2006
Håper virkelig du har sett de endelige tegningene, #1. Da får vi en rå stadio!
En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.
Snæbbusaristokrat 1:
Angående naturgress/kunstgress refererte jeg kun til radiointervju for et par måneder siden hvor det ble bestemt sagt at det ble en kombinasjon av natur- og kunstgress. Men du lever jo tett på FFK-miljøet, så jeg stoler på det deg.
Når det gjelder to etasjer på langsidene, så var det bare noe jeg la merke til på et par skisser nylig, og jeg gikk bare ut i fra at det blir slik. Tror dog ikke skissene var spesielt nye, og jeg har heller ikke slått fast noe sikkert om dette. Så jeg håper fortsatt! Se til Stavanger!
Angående naturgress/kunstgress refererte jeg kun til radiointervju for et par måneder siden hvor det ble bestemt sagt at det ble en kombinasjon av natur- og kunstgress. Men du lever jo tett på FFK-miljøet, så jeg stoler på det deg.
Når det gjelder to etasjer på langsidene, så var det bare noe jeg la merke til på et par skisser nylig, og jeg gikk bare ut i fra at det blir slik. Tror dog ikke skissene var spesielt nye, og jeg har heller ikke slått fast noe sikkert om dette. Så jeg håper fortsatt! Se til Stavanger!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Litt på gyngende grunn her nå, men ble det ikke spilt noe greier i Molde for en tid tilbake? Kanskje ikke noe viktige greier, mener det var en privatlandskamp, og de har ikke den helt store appellen.
Du har rett her, men grunnen til at kampen ble spilt der (og den som ble spilt i Nord-Norge) var for at de som bodde langt fra Oslo også skulle ha mulighet til å se landskamper innimellom. Fredrikstad ligger alt for nærme Oslo til at det vil være aktuelt med landskamper her nede.
For en stund siden lå det ute en "lysbildefremvisning" (powerpoint tror jeg) av ny stadion på nettet, f-b.no bl.a. hadde noe slikt, noen som vet hvor det er blitt av??
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914