Husk meg
Brukernavn
Passord

kapasitet og ny stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 29 okt 04, 03:08
bygg stadion med plass til 12000-14000 i første omgang, men la det være rom for å bygge ut til opp mot 20000, en gang i fremtiden kan det hende det trengs..... men uansett, bygg den ihvertfall på FMV!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 29 okt 04, 23:15
Elfsborg i Sverige er en klubb som vi kan sammenligne med FFK.
De har hatt 7000-8000 i publikumsnitt de siste årene.
Innbyggere borås ca 95 000.
Innbyggere Fredrikstad inkl. Råde.Hvaler og Greåker ca 85 000.

Her er et fornuftig stort stadion som de bygger (ferdig 2005).Kapasitet 14 500
(ligner litt på stadion FMV)

http://www.elfsborg.se/index2.asp?url=nyavallen

Hvorfor bygge et for lite stadion og tape publikumsinntekter,skyve ekstra utbyggingskostnader foran seg?

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!

15 000 +++++

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 30 okt 04, 00:12
Endret: 30 okt 04, 00:12
Registrerer at de har skal ha kunstgress, noen som vet om det blir kunstgress på vår stadion også? Kan virke som det klart mest fornuftige valget er kunstgress.

Lenge leve "hjørnet"!

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 30 okt 04, 12:00
det er planlagt naturgress med innsydd kunstgress. det samme som Tromsø har på Alfheim. Skal tåle mye slitasje.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 30 okt 04, 12:36
Stadion FMV er planlagt med kunstgress,ja.

Mange synes at "blue dream arena" til Stabæk er et luftslott.
Jeg tror ikke det.Tipper Stabæk vil dobble publikumssnittet med denne arenaen.(minst)
Å gå fra gamle Nadderud til "blue dream arena" er virkelig en stor kontrast.
Se her,nå er den snart en virkelighet.

http://www.vg.no/pub/skrivervennlig.hbs?artid=252267

Tror at fotballen i bærum vil få et kjempeløft med denne stadion.Det kresne publikum fra Bærum må ha gode fasiliteter skal de komme å se Stabæk`s kamper.
De er tross alt 100 000 menesker i kommunen.
Stabæk blir et av lokomotivene i Norsk fotball med denne arenaen.
Alt p.g.a. en kars ståpåvilje. Ingebrikt Steen Jensen.
FFK må også være offansive for å bli et av lokomotivene i Norsk fotball.
Du kommer ikke noen vei uten å være offansiv og ta risiko.
Det er da du vinner publikums hjerte.

Benksliter`n

15 000 +++++

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 05, 21:12
Tar opp denne tråden igjen. P.g.a. at FFK har ennå ikke bestemt seg for å øke kapasiteten på den nye stadion fra 12500 til 15000. Etter å ha sett Aalesund hadt fulle tribuner(ca 10600) i hver hjemmekamp og Viking øket sitt publikumssnitt fra 12400 til 13700 i år med mange av hjemmekampene utsolgt. Hvem vet hva for snitt de hadde hadt med større tribunekapasitet? Aalesund hadde 6600 i snitt det første året(2003) de var i tippeligaen. Viking hadde 6700 i snitt året før de fikk ny stadion. Molde,en by på 22000 mennesker lå på 3-4000 menesker i snitt med sitt gamle stadion. De har nå stabilisert seg på et snitt på 6-7000 i snitt. Her ser vi at de har øket publikumstilstrømningen med mellom 50% og 100% et sted. FFK hadde 8800 i år på et av de dårligeste stadioner i Tippeligaen + at vi var et bunnlag. Antakelig vil vi øke det snittet neste år. Vi får flere bortesupportere på stadion. Vi får besøk av Sandefjord og Stabeak, i stedet for Bodø/Glimt og Molde.Forhåpentlig vinner FFK flere hjemmekamper til året også ;-) For å ikke ta i for mye, så tenker vi at FFK bare øker sitt snitt med ca 50% med ny stadion. Da vil vi kunne ha et snitt på ca 13500!! Tror vi vil få Aalesund-tilstander her i byen med en stadion på 12500. Med et stadion på 15000. Tror jeg kan bli fullsatt i flere kamper pr. år. Vålerenga,Lillestrøm,Rbk etc. (Vi drar jo til og med 3-5000 tilskuere til Ullevål!) Flere bortesupporter også. Noe Aalesund,Molde og Viking ikke har samme grad som vi har. Det burde også tas høyde for å utvide til 18000-20000 i fremtiden.Eventuellt tenke på å bygge tribuner i hjørnene på stadionen. Vi må jo regne med at vi skal ha denne stadion i minst 50 år. Skal vi være med i toppen i fotball-Norge, så må vi også være med der på publikumssiden også. Sponsorer,presse,vi og spillere trekkes mot et lag som trekker masse tilskuere til en flott stort stadion,som de kan være stolt av å være en del av. Resten av Østfold-folket vil vel også skjønne etter hvert,hvor toppfotballen spilles her i Østfold ;-)

Benksliter`n

15 000 +++++

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 20 nov 05, 21:36
Opprinnelig postet av Topscorer
det er planlagt naturgress med innsydd kunstgress. det samme som Tromsø har på Alfheim. Skal tåle mye slitasje.

Alvor??!

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 20 nov 05, 22:14
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Topscorer

Alvor??!

Så vidt jeg vet så er det enda ikke tatt en endelig stilling til om det skal være kunstgress eller naturgress.

For et par år siden var det nesten en selvfølge at det skulle være kunstgress, men nå ser det ut til at det går mot naturgress, selv om man taper et tilskudd på kr 5-6 mill.

Når det gjelder tribunekapasiteten, så har jeg sett et regnestykke over hvor mye dyrere det blir å utvide senere, i forhold til å bygge ut til en kapasitet på 15000 med en gang, og den forskjellen var stor.
Det er også flere andre gode argumenter for å bygge stort med en gang.
Publikumsinteressen generelt øker hvert år og de klubbene som har bygget nye stadioner, har alle hatt en stor økning av tilskuere på kampene.

FFK på toppen i 2006

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 05, 23:14
Endret: 20 nov 05, 23:27
[quote=Snæbbussaristokrat 1]
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Så vidt jeg vet så er det enda ikke tatt en endelig stilling til om det skal være kunstgress eller naturgress.

For et par år siden var det nesten en selvfølge at det skulle være kunstgress, men nå ser det ut til at det går mot naturgress, selv om man taper et tilskudd på kr 5-6 mill.

Når det gjelder tribunekapasiteten, så har jeg sett et regnestykke over hvor mye dyrere det blir å utvide senere, i forhold til å bygge ut til en kapasitet på 15000 med en gang, og den forskjellen var stor.
Det er også flere andre gode argumenter for å bygge stort med en gang.
Publikumsinteressen generelt øker hvert år og de klubbene som har bygget nye stadioner, har alle hatt en stor økning av tilskuere på kampene.
Ja,tror klubben kan tjene stort på å bygge 15000 med en gang. Liker ikke den vente og se holdningen,som klubben har lagt seg på. Må vel være innlysende,at vi trenger en større stadion enn en på 12500???? Håper at de som har sesongkort til året,får velge plass på den nye stadion først. Vet jo hva som skjedd på Aalesunds nye stadion. Sesongkortene ble utsolgt! Var det ikke 8-9000 sesongkort der tro?

Benksliter`n

15 000 +++++

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 nov 05, 23:27
Endret: 20 nov 05, 23:27
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Det er det nok. Har selv hørt intervju med Frode Kværneng (tror det var han) som fortalte at det vil bli naturgress, men med innsydd kunstgress. Det som ennå var litt usikkert var hvor stor prosentandel de måtte ha med kunstgress, men mener å huske at det hvert fall blir under 20%. Men bare få prosentdeler med kunstgress øker bruksmengden betraktelig, dessuten var det visst mer eller mindre nødvendig pga vekstforholdene for naturgresset på dette området.

Det jeg virkelig IKKE liker med nye stadion, er at man ser ut til å dele langsidene i to "etasjer". Huff.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 21 nov 05, 13:23

12500 er kanskje litt i det minste laget, men får jeg og alle de andre flotte supporterene plass er jeg fornøyd:)

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 21 nov 05, 13:31
12500 er nok mer en nok til å begynne med. Men det er viktig at stadion konstrueres med tanke på en fremtidig mulig videre utbygging. Jeg tror at snittet vil ligge på 11000-11500 maks etter utbygging.  Men mye avhenger av produktet. 

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 21 nov 05, 13:45
Hvis denne stadion skal brukes til noe annet enn klubbfotball, bør den etter min mening være 15000+. Da har vi sjansen til å få internasjonale kamper (landskamper - oppvisningskamper etc) og vil da være en bedre investering. Så får de heller lukke opp felter etterhvert som folk kommer, type det Enga gjør på Ullevaal.

-Her Var Det Glatt, Gett-

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 21 nov 05, 13:46
Har det egentlig blitt bestemt at det skal være 12500 som kapasitet på den nye stadion, eller er ikke dette avgjort ennå?

Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga

-Drillo

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 nov 05, 13:49
Det er snakk om Fredrikstad Stadion og kapasiteten må selvsagt gjenspeile hva man forventer av tilskuere på FFKs kamper.
Og landskamper? De spilles på Ullevaal Stadion. NFF kommer ikke til å arrangere a-landskamper andre steder, i hvert fall ikke landskamper av betydning, dersom det ikke skulle skje noe ekstraordinært. U21-landskamper kan være aktuelt, men de trekker ikke mange tusen.

12 500 er etter mitt syn helt perfekt.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 21 nov 05, 14:36
Litt på gyngende grunn her nå, men ble det ikke spilt noe greier i Molde for en tid tilbake? Kanskje ikke noe viktige greier, mener det var en privatlandskamp, og de har ikke den helt store appellen.

-Her Var Det Glatt, Gett-

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 21 nov 05, 14:48
12500 med mulighet for øking opp mot 16-17000. ideelt med et stappfullt stadion, det får vi nok ikke umiddelbart med 15000++...men med sportslig suksess følger også interressen, så muligheten er tilstede for et større publikum fram i tid. ønsker ikke å erfare en kamp med fryktelig mange ledige seter som f.eks i molde. bygg med fornuften som nå tilsier at et tall på 12500 virker realistisk.

savner "svensk magi" allerede

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 21 nov 05, 15:22
12500 er forsiktig, på grensen til å være defensivt. realisme og fornuft er ikke ikke passende adjektiver her.

på vinger over europa

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 21 nov 05, 15:26
Endret: 21 nov 05, 15:26
Opprinnelig postet av hiawata
12500 er forsiktig, på grensen til å være defensivt. realisme og fornuft er ikke ikke passende adjektiver her.

det tror jeg molde sier seg enig i

savner "svensk magi" allerede

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 21 nov 05, 15:39
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Det er det nok. Har selv hørt intervju med Frode Kværneng (tror det var han) som fortalte at det vil bli naturgress, men med innsydd kunstgress. Det som ennå var litt usikkert var hvor stor prosentandel de måtte ha med kunstgress, men mener å huske at det hvert fall blir under 20%. Men bare få prosentdeler med kunstgress øker bruksmengden betraktelig, dessuten var det visst mer eller mindre nødvendig pga vekstforholdene for naturgresset på dette området.

Det jeg virkelig IKKE liker med nye stadion, er at man ser ut til å dele langsidene i to "etasjer". Huff.

Har du nye opplysninger ang. etasjer på stadion? Håper virkelig ikke dette stemmer! Men det kan se sånn ut på noen av bildene som er presentert. Hvertfall på den ene langsiden. En stadio på denne størrelsen mister mye av inntimiteten når den er i flere etasjer. Så tøff den kunne ha blitt da........-lurer på hvorfor egentlig.

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914