Husk meg
Brukernavn
Passord

Til deg som drar i gang sanger!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 okt 04, 15:18
Endret: 18 okt 04, 15:51
Godt at hvertfall Abby og Rhythmatist tør å si at de er enige da! For jeg kan love at det er MANGE som reagerer. Alle som sto rundt meg i går måtte vente litt med å henge seg på, for så å bytte toneart fullstendig. Det er latterlig å kritisere meg for at jeg tar opp dette, for jeg vil kun det beste for Plankehaugen, og det beste er ikke å synge i forskjellige tonearter. Det som er viktig er å synge i en toneart som alle kan være med på. DJ, Klokan og flere andre er flinke til det.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 okt 04, 15:18
Opprinnelig postet av javell

blir det noe mer klaging på at andre drar igang i feil toneleie, begynner jeg med samba på stadion igjen så dere ihvertfall har grunn til å klage..


hehehehe
venta på den der skulle komme opp, men ikke fra deg :p

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 18 okt 04, 15:20
Javell: Du er velkommen til Bamseludo på partytoget til Stavanger. Marianne er forsanger, også. ;) Samba derimot fører til overflytting til nærmeste godstog!

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 18 okt 04, 15:23
vil vil jo bare det beste for Plankehaugen og guttæne da.... Og det blir IKKE bedre med sanganarki på tribunen. Og det er faktisk lettere at èn retter seg etter andre enn at 1000 skal rette seg etter èn.

---------------------------

Han løper opp sin egen feilpasning. Da er du kjapp!

Ivar Hoff


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 18 okt 04, 15:23
Endret: 18 okt 04, 15:28
he.? klager du på samba og nå.. fy skamme deg.. det som er så god musikk og som gjør seg så godt på stadion..


humor, bjørn.. humor.. :p
jeg har fått tryne mitt nok i avisa nå se. så det er ikke så viktig lengere.. ;)

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 18 okt 04, 15:43
Han er kanskje litt vel ivrig. Fikk den noe tvilsomme ære å dele buss med nevnte person på en bortetur. Ikke bra. Burde kanskje roe ned litt, for jeg synes ikke det høres bra ut jeg heller.

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 18 okt 04, 16:04
Selvfølgelig...syng med den stemmen du har! Men det er ikke tvil om at det blir mer "trøkk"(det vil vi vell ha) når sangene synges i et dypt toneleie!
DJ og Klokan har etter min mening funnet et ca. leie som passer Plankehaugen perfekt.

Og...tempo har mye å si. IKKE syng fortere og fortere!

Og en ting til som er viktig for "trøkket":
Ikke ta i alt du har i starten, da er det lett for å bli krampeaktig. Og det berømte "trøkket" uteblir. Syng gradvis sterkere og sterkere utover i sangen.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 18 okt 04, 16:13
Opprinnelig postet av seal_dm
Han er kanskje litt vel ivrig. Fikk den noe tvilsomme ære å dele buss med nevnte person på en bortetur. Ikke bra. Burde kanskje roe ned litt, for jeg synes ikke det høres bra ut jeg heller.


Hadde jeg vært sangpedagog hadde jeg sikkert ikke takla å være på PH feltet jeg heller, men det er ikke tilfellet her.. det handler om å gi alt det du har. synge så lungene vrenger seg.. lage mest mulig liv og røre. hadde det vært opp til meg hadde det fortsatt vært samba på stadion også, for å skape enda mer liv. så vi har ikke retten til å si til andre mennesker som gir alt de kan for klubben at de skal slutte med det. det kan ta løsta fra folk til å i det heletatt gå på kampa om man er riktig uheldig..

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 okt 04, 17:08
Endret: 18 okt 04, 17:09
Opprinnelig postet av Møklegård
Selvfølgelig...syng med den stemmen du har! Men det er ikke tvil om at det blir mer "trøkk"(det vil vi vell ha) når sangene synges i et dypt toneleie!
DJ og Klokan har etter min mening funnet et ca. leie som passer Plankehaugen perfekt.

Og...tempo har mye å si. IKKE syng fortere og fortere!

Og en ting til som er viktig for "trøkket":
Ikke ta i alt du har i starten, da er det lett for å bli krampeaktig. Og det berømte "trøkket" uteblir. Syng gradvis sterkere og sterkere utover i sangen.


Fra din munn i alle ører... jeg kunne ikke sagt det bedre selv... er helt enig med deg..... Og der kommer jeg igjen med forslaget mitt om en enkel tromme som skal kun holde takta og sette i gang sanger .....
Når det gjelder den lyse stemmen... Jeg synes det fungerte veldig bra med Heie Fredrikstad ropet på Ullevål og stemmen hans høres veldig godt men er enig at det er vanskelig å følge med den høye tonefallen.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 18 okt 04, 17:43
NEEEEEI...IKKE TROMME!!!!!!!!

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 18 okt 04, 18:05
jo.. sambatrommer skal du få mange av klokan.. jeg har 20 støkker eller noe tenker jeg.. slå så mye du orker..

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 18 okt 04, 18:38
En ting er at typen synger jævelig høyt, en annen ting er at det blir alt for ofte. Mot Lyn tok han jo helt av og prøvde å dra i gang "hele tiden". Etterhvert ble det til at kun noen få ble med :|
Engasjement er bra, men ikke for enhver pris.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Taxinord

Juniorspiller
Ble medlem: 08 jan 04
Innlegg: 130

Lagt til: 18 okt 04, 19:03
Endret: 18 okt 04, 19:12
Opprinnelig postet av javell

taxinord: takk for røyken i går.. og innrøm det det hadde vært litt kult med egene sanger for jentene.. ;)


hehe:D Bara hyggelig :D

Alle stemmer teller.... selv ved valg...

Men med våre lyse stemmer så blir det vel ikke noe "trøkk", tror du vel....
*ler*

Jeg ser for meg løpende negativ kritikk (nevner ikke navn) hvis vi fikk vårt inntog med jentesang... *ler*
...vi har jo tross alt ikke baller til det *gliser*
Men uansett om jeg så mangler baller, kunne det ikke falle meg inn å holde kjeft hverken før, under eller etter kampen :D:D:D

Sorry folkens....
Min balleløse udype stemme er her for å bli :cool:
Og jeg håper da for all del at jeg ikke er den eneste med lys balleløs røst som fortsetter *ler*

...hva blir det neste???:confused:
PH...adgang kun for mørke røster??

---------------------------

En for Alle og Alle for En!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 18 okt 04, 19:25
Endret: 18 okt 04, 19:26
Så si det til han når du/dere står der oppe istedet da vel. Er rimelig sikker på at han ikke er alt for mye her inne og leser.

For min del synes jeg For fredrikstad jeg synger høyt kanskje blir sunget litt vel mye innimellom..
Er jeg alene om det??
For all del, sangen er bra, forsangern er bra, men vi må passe på å ikke "bruke" den opp!


Men jeg gir egentlig f***, så lenge "giffarna" er i 3.div! Muha!:ffk:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 18 okt 04, 20:30
Endret: 18 okt 04, 20:37
[quote=Taxinord]
Opprinnelig postet av javell

Men uansett om jeg så mangler baller, kunne det ikke falle meg inn å holde kjeft hverken før, under eller etter kampen :D:D:D

Sorry folkens....
Min balleløse udype stemme er her for å bli :cool:
Og jeg håper da for all del at jeg ikke er den eneste med lys balleløs røst som fortsetter *ler*

...hva blir det neste???:confused:
PH...adgang kun for mørke røster??


Det hadde vært tøft med en egen jentesang. Humor.

Angående pipestemmer og jentestemmer, skal selvfølgelig alle synge med den stemmen en har. Men for å få mest mulig trøkk i sangene er det en fordel at den som starter i et dypere stemmeleie, er forsanger.

Noen som elsker å misforstå her eller?

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 okt 04, 23:14
Opprinnelig postet av Kristian B
Så si det til han når du/dere står der oppe istedet da vel. Er rimelig sikker på at han ikke er alt for mye her inne og leser.

Vanskelig for meg hvertfall da han står et godt stykke unna meg, og det er ikke akkurat lett å komme seg fram på PH-feltet...

Opprinnelig postet av Kristian B
For min del synes jeg For fredrikstad jeg synger høyt kanskje blir sunget litt vel mye innimellom..
Er jeg alene om det??
For all del, sangen er bra, forsangern er bra, men vi må passe på å ikke "bruke" den opp!

Helt enig! Registrerte at flere av de rundt meg til slutt ikke gadd å være med på den sangen lenger.. man blir fort lei av den hvis man synger den for ofte.. en gang i hver omgang holder!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 okt 04, 23:48
Ja.... men minst i 5 minutter... hvis vi klarer det da skal dere skjønne at det er helt glimmrende... og husk hva Møklegård skrev (har lest mange av dine innleg og du er en som kan si det gett). at vi må ikke synge den så energisk med en gang men komme i bølger....
Møklegård vi må nesten ta oss en halvliter på vei til stavanger .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04
Innlegg: 67

Lagt til: 18 okt 04, 23:56
Hver gang jeg hører pipestemmen drar igang merker jeg at jeg blir irritert. Og etter at han har dratt igang akkurat det samme for sjuende gang ilp. av den første halvtimen av kampen, så merker jeg egentlig at det koker inni meg.

---------------------------

Stinger

-Supporter i alle vindretninger


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 19 okt 04, 00:18
Hehe helt enig Stinger.... Jeg og blir irritert. Man skal jo være et godt medmenneske og alt det der, men.... Jeg tror ikke jeg skal fullføre den setningen. Noen ganger får man bare lyst til å slå. Jeg sier det i stedet jeg. hehehe

---------------------------

Han løper opp sin egen feilpasning. Da er du kjapp!

Ivar Hoff


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 19 okt 04, 00:47
Endret: 19 okt 04, 00:48
Denne pipestemme mannen.Jobber han som DJ på Jonsen?

---------------------------

Gøran Karlsen



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340