Husk meg
Brukernavn
Passord

Enda et forslag på heia rop

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 okt 04, 15:18
Hører under hjemmekampene til Rosenborg at de roper : ROS-EN-BORG i tregt tempo, og det gir et fantastisk trykk.
Hadde det vært en ide å speeda opp tempoet, bytta ut til FRE-DRIK-STAD.
Dette kunne gått kontinuerlig en stund..
Dere kommer nok til å si at det blir å herme for mye, men dette er bare et forslag...
:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 12 okt 04, 15:31
Endret: 12 okt 04, 15:31
Nei, nei, nei!

Sorry. Men det ropet hater jeg over det meste i fotballsammheng, og ser helst ikke at vi bruker noe lignende på Fredrikstad Stadion!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 12 okt 04, 15:57
Fint med forslag, men ...
Er ikke enig i at det gir noe trykk, det høres utrolig teit ut og det gir lite trykk.

Det som kanskje kunne vært noe var om PH dro igang og skrek FREDRIKSTAD i langsomt tempo etter hverandre og øka tempoet gradvis samtidig som vi klappa og holdt takta på en måte, kanskje folk ville hengt seg på da?
Da ville nok fortsangerne likt seg tenker jeg :D

Ville kanskje hørt litt fett ut på slutten...
FREDRIKSTAD, FREDRIKSTAD, KLAPP KLAPP med skikkelig trøkk... :)

Eller....

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 12 okt 04, 16:38
Hm..tja... Jeg har mitt eget forslag. Noe som vi brukte i gamle dager i 2.divisjon. Da Plankehaugen var 30 stykker, i de gode, gamle dagene. Da var det en som telte opp, stille og pent: en, to, tre med lav stemme, så skrek vi FREDRIKSTAD en gang, og ikke noe mer. Som lyn fra klar himmel. Jævlig kult når en får det til. Vanskligere nå, selvfølgelig, men med litt tegnspråk fra cheerleaderane bør det gå, om vi vil.

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 12 okt 04, 17:18
Få igang at PH begynner med ,hvor er du fra, sangen til andre siden.Høyt!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 12 okt 04, 18:49
Er enig med Jon Syversen.
Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøes enkelt.
Hvis vi får til ropet til Jon, vil det virke veldig sjokkerende.:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 12 okt 04, 19:07
Jeg har også et forslag til å få med hovedtribunen(eller hele resten av stadion)!!
Jeg syntes reportoiret vårt nå begynner å bli knall bra. Men vi savner en som hele stadion er med på, så;

Plankehaugen setter i gang med, Sommern er herlig i Fredrikstad. Når vi kommer til ....ja da har vi det bra og det skal vi ha i Fredrikstad...er hele stadion med.

Dette klarer vi fordi:

1. Alle som kan krype og gå kan denne delen av sangen.

2. Plankehaugen synger det meste av sangen alene, og resten av stadion bare sitter og venter på at de skal "trøkke til".

3. Dette er "gåsehud"!!!

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 12 okt 04, 19:22

"Sommer`n er herlig" er bra den men egner seg vel best i strålende sol om sommeren?

Til ROS-EN-BORG synes jeg den gikk bra trykk, men det går ikke ann å få opp tempoet på den. Dette pga at lyden beveger seg 340m/s, litt avhengig av luftfuktigheten. Derfor blir det vanskelig å få til den. Det kan du til og med merke når vi tar: Rød og hvite er de beste på stadion. Det blir litt forsinkelse.

---------------------------

Fredd


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 12 okt 04, 19:47
Det er sant det, går jo mot vinter.
Men fotball på stadion varmer som en god sommer.
Sommern er herlig i Fredrikstad hele året.
Og....det er jo ikke no supportersang heller da. Men vi syngern fordi den er patriotisk.
--------------------------
En oppfordring fra "speaker" eller "plakatvisning", og den er i box!

Sommern er herlig, altså...

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 12 okt 04, 21:10
hvorfor skal vi drive å herme fra andre supporterklubber?????Finner på noe eget...Herregud
Nå har klokan vært med å satt i gang nye rop som ingen andre supporklubber i norge bruker,vi må forstsette der..og ikke byte fra andre

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


FTC

Knøttespiller
Ble medlem: 07 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 12 okt 04, 21:52
Det var en sang som var brukt mye i Tyskland og Sør-Europa noen år siden.
Melodien var hentet fra Aida. Jeg er overbevist at dere hørte denne sangen.
Jeg har selve melodien på Mp3. hvis noen vill høre på den.

---------------------------

Fred og velsingelse


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 12 okt 04, 23:42
Endret: 12 okt 04, 23:43
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Hm..tja... Jeg har mitt eget forslag. Noe som vi brukte i gamle dager i 2.divisjon. Da Plankehaugen var 30 stykker, i de gode, gamle dagene. Da var det en som telte opp, stille og pent: en, to, tre med lav stemme, så skrek vi FREDRIKSTAD en gang, og ikke noe mer. Som lyn fra klar himmel. Jævlig kult når en får det til. Vanskligere nå, selvfølgelig, men med litt tegnspråk fra cheerleaderane bør det gå, om vi vil.


Men det jeg lurer på, er: Hvor har det blitt av "Ræva kasta blanke skygger" ?
For ikke å snakke om galgenhumoristiske "Når gutttane tar champions leauge - da sitter vi på gamlehjem"
Og sist men ikke minst, så enkelt, men akk så genialt: "Kristian Østli, klapp klapp klapp." Lar seg kanskje overføre til "Kenneth Brenne klapp klapp klapp" i dag. (Er det ikke det broren til Simen heter?) Den legendariske brøleren fra Halden stadion glemmer vi vel aldri.
Forøvrig noen som fortsatt husker når og hvor rekorden for hvor lenge "røde og hvite er de beste" er sunget ble satt?

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 12 okt 04, 23:55
"Rævva kasta" er en klassiker! Hvis jeg får med meg Jon S og Glenn Glitter på West End før Brannkampen, så er det jo ikke umulig vi er i form til å ta den:-) Jon og jeg tok den på toget til Bergen var det vel. Var en del så knapt hadde fått hår et visst sted som absolutt syntes den var artig da. Om ikke før, så bør Stavangerturen være en ypperlig anledning til å spre denne glemte/aldri innlærte kulturskatten.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 12 okt 04, 23:57
Hvis vi berger plassen, så er de jo på sin plass å ta i bruk en annen sang. Ikke en klassiker, men kan bli det hvis alt går veien. Har vært fremme på forumet her tidligere mener jeg på:

Ole, Dole, Doff,
det er Ivar Hoff!
Vi må både le og gråte,
Fredrikstad gjør alle kåte!
Går på noe stoff,
det gjør Ivar Hoff!

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 13 okt 04, 00:18
synes forslaget til Bever er det beste. "hvor er det du er fra" tror jeg det er størst sannsynlghet for å få med hovedtribunen på...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 13 okt 04, 00:22
Opprinnelig postet av En Annen Planke

Forøvrig noen som fortsatt husker når og hvor rekorden for hvor lenge "røde og hvite er de beste" er sunget ble satt?


Mener å huske at beverne sang "røde og vite er de beste" i hele tredje periode for noen år sida i stjernehallen. Vet ikke om det var den samme sangen, men tror faktisk det var det, bortsett fra at de hadde noe annet enn "heia heia Fredrikstad" Enten så er dette noe jeg har drømt, eller så var det beverne som begynte med denne sangen?

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 okt 04, 00:37
lars du stjeler sangen om du ikke sier hvem som er oppfinneren :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 13 okt 04, 00:42
Endret: 13 okt 04, 00:45
Regner med at det er en viss herre som har spist utallige pølser på begge togturene i år. Selv Ulf Berg ble imponert da det jeg tror er sangforfatteren, kom og kjøpte de siste syv-åtte pølsene rett før vi kom til Bergen. De var borte på noen få minutter... Moro!

Når det gjelder "røde og hvite", så kjørte vi den i ett kvarter eller noe i den stilen i Halden. Tror det var Rostad-sesongen jeg. Kristian...eh...jeg mener Anders Østli skårte to mål og vi klarte faktisk å gjennomføre et kvarter med "røde og hvite" faktisk med klapping! I dag er jo klapping verre enn pest og kolera. Det går alltid dit pepperen gror med tempoet på sangene våre når klapping er involvert i dag. Men i gode gamle dager...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 13 okt 04, 00:44
Endret: 13 okt 04, 00:46
Jeg syns forøvrig at flere av forslaga her blir alt for avanserte. Det høres kanskje ikke så vanskelig ut å gjennomføre, men dersom man vil få til noe med skikkelig trøkk i, spesielt hvis man skal ha med hovedtribunen, så må det være enkelt!! Det er en grunn til at "Gi meg en F" har blitt enda mer populær på hovedtribunen enn "røde og hvite er de beste" for å si det sånn. Dersom vi hadde kommet opp med flere alternativer til de to, så hadde vi hatt flere "hovedtribunesanger" å variere blant. Kan bli litt ensformig hvis f.eks. "gi meg en F" blir dratt ti ganger i løpet av en kamp.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 13 okt 04, 00:46
Endret: 13 okt 04, 00:47
Opprinnelig postet av En Annen Planke

Forøvrig noen som fortsatt husker når og hvor rekorden for hvor lenge "røde og hvite er de beste" er sunget ble satt?


Er ikke sikker, men husker at den gikk ganske lenge mot slutten på en kamp på halden stadion for noen år siden.

Har jeg rett? :rolleyes:

REDIGERT: Oisann, Så ikke innlegget ditt får nå jeg Lars

---------------------------

Signatur:

max 250 tegn



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340