Husk meg
Brukernavn
Passord

Gamle GODE FFKere kan sende Måss ned i møkka.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 08 okt 04, 14:49
Endret: 08 okt 04, 14:50
Hjalmar Johansen og Oluf H. Watson spiller nå sammen for Pors Grenland i første divisjon, de kjemper for å unngå nedrykk og fire serierunder før slutt så ligger de to poeng under sikker plass og gjett hvilket lag som ligger på den nederste trygge plassen på tabellen. Ja, det var Måss, tenk så deilig om Oluf og Hjalmar kan sende de ned i andre divisjon på bekostning av at Pors skal klare seg.

Det skal legges til at Oluf på sine 9 kamper for Pors har levert et solid comback i norsk første div. I den seneste kampen ble han kåret til banens beste og har skåret 3 mål og har 3 ass. på sine 9 kamper.

Synd vi mistet en slik kapasitet som han var. En spiller som kan bekle en rekke plasser, v.back, v. kant, s.midtbane, spiss. Og ung og lovende som han var. Godt andre drar nytte av hans ferdigheter.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 08 okt 04, 15:01
Endret: 08 okt 04, 15:02
Har hørt fra to ulike supportere av to ulike motstanderlag som har møtt Pors i høst, og begge har skrytt voldsomt at Olof Watson. Han er visstnok veldig dominerende for tiden.

Jeg er ikke overrasket.

Hadde forresten ikke fått med meg at Hjallis hadde gått til Pors. En stor fotballspiller som vil bli husket utelukkende positivt for tiden i FFK.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 08 okt 04, 15:09
Endret: 08 okt 04, 15:10
Tror Eggen gikk lei av Watsons manglende evne/ønske til å forstå hvordan han vil at fotball skal spilles. Husker jeg snakket med Eggen(han tok sin folkelige vandring opp på tribunen) om det på en B-kamp(Fagerborg på Bislett) i fjor, hvor jeg spurte om ikke han kunne prøve å lære Watson litt mer taktisk forståelse, da freste Eggen tilbake: "Du kan itj lær bort no til noen som itj vil lær" eller noe sånt. Virka som han hadde gitt opp han litt, for å si det sånn.

Han sa forøvrig også at Watson har alle forutsetninger for å bli en bra spiller, men akkurat det kunne vel hvem som helst se.:)

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 08 okt 04, 15:16
Siden jeg er født i Porsgrunn så er det moro at det er en noen FFKere på Pors, jeg håper virkelig Pors holder seg i 1.div... :)

---------------------------

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 08 okt 04, 15:58
Jeg mener at det er trenerens oppgave å luke vekk feil hos en ung spiller, hvis Eggen ikke er den typen som klarer det, så er vel det en av hans svakheter. Det er vel derfor det er så få unge spillere som har blomstret igjenom med han som trener. Vi får se hva han klarer å få til med McDonald og J. Garro, men jeg frykter at Eggen er den riktige treneren på dette feltet.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


vidar_hansen

Knøttespiller
Ble medlem: 14 sep 04
Innlegg: 53

Lagt til: 08 okt 04, 16:39
Hei PSS

Jeg håper absolutt Moss klarer seg. Selvsagt er det viktig også for FFK å ha en 1. div klubb rett i nærheten (hvis vi klarer oss da.) Det betyr mye at Østfold fotballen er sterk. Jeg ville gjerne hatt opp Sarp og Kvik og et samlet lag fra Indre Østfold i 2. div. Det ville jo gjort at hele fotballen ble sterkere og bedre lokal rekruttering.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 okt 04, 17:09
hadde vært hyggelig med kvik og sarp opp ja, men er det virkelig plass til så mange lag i toppen i østfold? vil de ikke spise hverandre opp?

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 08 okt 04, 17:52
Ser heller Kvik og særp oppe enn Måss

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 08 okt 04, 19:24
NED MED MOSS NED MED MOSS...Syntes det er helt merkelig at folk her på forumet vil ha de kråkene vidre med i 1 div...*oppgitt*
Selvfølgelig er det ikke plass til Moss i 1 div heller.....La laget gå i oppløsning..å stadion dems brenne,makan til dårlig plassering for borte supporterne ska en lete lenge etter.....

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 08 okt 04, 20:54
Opprinnelig postet av A9
makan til dårlig plassering for borte supporterne ska en lete lenge etter.....


Nu vell... Er vel ikke kjempeplassering på Nadderud heller... Må jo ha med kikkert...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 09 okt 04, 00:25
Det har, meg bekjent, ikke spilt noen ved navn Oluf Watson på FFK...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 okt 04, 02:01
Han heter Olof Widen Watson, men han ble kalt for Oluf, Bøge Jon.

Forøvrig synes jeg det er litt tåpelig å nærmest ønske at Moss skal raderes ut av fotball kartet. Man sparker ikke noen som ligger nede. Ikke glem at FFK kjempet nesten 20 år for å komme tilbake til det gode selskap.
Håper Moss klarer seg og at de også en gang i tiden klarer å komme tilbake i tippeligaen, selv om også jeg heller hadde sett et Sarpsborg lag der før Moss.
FFK tror jeg uansett ikke noe annet Østfold lag vil klare å passere på mange år. Det er her i Fredrikstad alle muligheter for et topplag ligger. :D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 09 okt 04, 07:28
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Han heter Olof Widen Watson, men han ble kalt for Oluf, Bøge Jon


Tåpelig å rette på folk hvis man ikke selv klarer å skrive navnet riktig syns jeg...

Hans rette navn er iflg. fredrikstadfk.no og porsgrenland.no Olof Hvidèn Watson

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 09 okt 04, 09:12
Hei pss.

Synes det er flott at du også stiller ? ved KTE`s evne når det gjelder å utvikle spillere. Deler fullt ut den skepsisen, har hatt tidligere debatter her på Forumet om det.
Når det er sagt, håper jeg allerhelst at "breiale" Haugesund rykker ned, og gjerne at både Pors & Moss klarer seg.
Hadde vært moro medom 2 år FFK i TL og Moss & Sparta i 1.div. Da begynner det å lukte fotball av Østfold igjen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 09 okt 04, 12:09
Olof ville bort fra FFK. Han ville starte hver kamp, og altså ikke la seg utvikle på benken.
Ikke å forveksle med LPH som ønsket og være i klubben, men også mente han var god nok for å starte hver kamp. Han fikk beskjed om at hvis han trente bedre kunne han bli "superreserve". Det ville han ikke.
På bakgrunne av dette/fakta synes jeg det blir feil å beskjylde KTE for å skyve disse spillerene ut av klubben.

Når det er sagt, ville jeg ønsket å ha Watson i FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ÅsaNisse

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 17

Lagt til: 10 okt 04, 22:34
Nb, Hjalmar har fortsatt et år igjen av kontrakten med Sandefjord og er kun utleid til Pors på slutten av sesongen.

---------------------------

tjs


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 10 okt 04, 22:48
Oluf herjer i første divisjon for Pors Grenland. Både av egne supportere og av objektive vg så blir Watson belønnet med banensbestemannpris. På Pors sine egne sider fortelles det at Watson til stadighet kom rundt på kanten å slo inn foran mål.

Synes det er synd at han forsatt ikke er i våre rekker. Men ingenting ville gledet meg mer enn at han lykkes på fotballbanen, gjerne i Norge.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 okt 04, 01:06
Endret: 11 okt 04, 01:07
Olof var konge, på banen og på byen :D

PS! Jeg kalte han aldri for Oluf...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 11 okt 04, 10:21
Etter alt Mossinger både på supporterhold og mer offisielt hold klarte å si om FFK og 1 div var det koselig om ikke annet, at Moss gjorde det dårlig når FFK rykka opp til TL og Moss såvidt berget plassen, men noe mer enn det skal man ikke fokusere på. Ikke spark noen som ligger nede, det er like ille som når klanen sang "rykker ner, rykker ner" til oss på Ullevål.

Store vinnere ser fremover, ikke bakover, det handler om å gjennomføre med stil og integritet. Det er feks. mye bedre å si hvem man vil ha med i TL enn hvem man vil ha bort.

Jeg vil gjerne ha med SFK i TL, håper og tror vi holder oss.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 11 okt 04, 10:37
Jeg synes bittelitt synd på Moss. Aldri morsomt med lag som nærmest blir utradert. Men med tanke på alle de hånlige kommentarene vi har fått minner jeg gjerne igjen om sitatet fra Moss` Knut Evensen for to år siden:
"Det vil ta mange år FFK er i nærheten av vårt nivå".

Ser man det, Evensen?! :D:ffk:


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340