Husk meg
Brukernavn
Passord

FFKSupporter.net - Dere tok feil!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 29 sep 04, 00:05
Jeg kommer i alle fall med direct flight live from London når den avgjørende kampen om videre eksistens i tippeligaen skal utkjempes. ;)

Det ser lysere ut enn noen gang i løpet av (og før) sesongen, men som flere her påpeker; No cigar before the fat lady sings! Det er litt for tidlig å sprette champagnen enda!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 29 sep 04, 02:03
Bare en kort kommentar;

Tabelltipset var i utgangspunktet en objektiv vurdering basert på den spillertroppen FFK hadde til disposisjon ved seriestart. Hverken mer eller mindre.

Hadde spillertroppen vært uforandret frem til i dag,
...ja da hadde vi sannsynligvis stått bokført med en 12-15 poeng og 60 mål i baken.

Dermed ville vel tabelltipset vært i overkant optimistisk,
...eller ?


Sorry Costanza og Holters,
...måtte bare ! :rolleyes:

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 sep 04, 02:19
slutt nå unger :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 29 sep 04, 08:55
Skulle det gå gæærnt så kommer sikkert Costanza med en schvær, feit "Hva var det jeg sa!".

oner xøqqn

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 29 sep 04, 09:47
... også kanskje utestenger de seg selv for å være anti-patrioter? :D

Vel, heldigvis heter klubben FFK, og har masse spenn. Nok til å berge plassen... :D

---------------------------

Stadion på FMV!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 29 sep 04, 23:45
vi døppær`em i olje og fjær!!!!!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 30 sep 04, 00:53
Opprinnelig postet av Anduril

kenneth = Jær-Østfoldingen ?


Ja,det er meg.. måtte bytte litt i bånn her siden jeg virkelig lider av savn.. Gleder meg stort til siste rerierunde i Stavanger!!

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!



(I`ll be back)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 30 sep 04, 09:46
Følger denne diskusjonen med interesse. Jeg velger å konkludere med at det finnes to typer mennesker:
-De som gleder seg til de når de store målene. Heretter "vinnerne"
-De som gruer seg til å ikke gjøre det. heretter "taperne".

Vinnerne sier dette skal vi klare. Deretter tar de så lang sats som som de mener det vil kreve. Det er derfor stor sjanse for at de vil lykkes. Hvis ikke så har de gjort en helhjertet innsats, og har hatt det gøy underveis.

Taperne sier at vi vil gjerne lykkes, men realistisk sett er vi nok ikke gode nok. Så ruller de ut sikkerhetsnettet.
Det er veldig liten sjanse for at de lykkes.
Det er i det hele tatt svært få realister som har utrettet noe som helst her i verden. Men de får ofte rett i at de ikke vil lykkes.

Bli med på vinnerlaget. Veien til målet blir mye morsommere. Lei av lese at det er grinebitere som kaller seg supportere!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 30 sep 04, 11:35
Endret: 30 sep 04, 14:30
Få realister som har utrettet noe? For meg er det en klisje uten rot i virkeligheten. Hvem tror dere har skapt det meste her i verden? Dagdrømmere som surrer rundt og ikke klarer å sette seg realistiske mål - mål som man må jobbe mot. Eller folk som virkelig tar tak i problemene, analyserer situasjonen og ser realistisk på løsninger? Faktumet er at stallen ikke holdt mål og det ble bevist til det fulle frem mot sommeren. Jeg kan garantere at Eggen hadde hentet flere spillere om det hadde vært gigantiske midler til stede.

Mot sommeren innså Eggen med flere at dette ikke holdt og trådde til med realistiske løsninger, dvs forsterkninger. De utsatte ansettelsen av en direktør og fikk frigjort midler til forsterkninger. Hadde ikke FFK gjort dette og nitrodd på at stallen skulle klare fornyet tippeligakontrakt, så hadde det aldri sett så lyst ut per i dag.

Nei, takke seg til at Eggen og Harry innerst inne er realister og har forsterket laget. Hadde de ikke gjort det hadde vi kanskje fortsatt hatt ni poeng den dag i dag. Det er viktig for en god leder å oppmuntre massene, skape entusiasme og spre positivisme, men man kommer ingen vei uten å ha en realistisk tankegang i bunn. Hvordan tror dere diverse kapitalister rundt i verden har bygd seg opp? Man kan gjerne starte med en drøm, men man må jaggu jobbe seg realistisk mot målet. Roma ble ikke bygd på en dag!

Tror dere virkelig Rosenborg bygde seg opp ved å si: - Vi skal bli best! Og ferdig med det? Så langt derifra! Opp igjennom historien har flere lag bevist at dette ikke er nok. Penger er rett og slett ikke nok! Man må gjøre som Rosenborg: De satte seg ned, lagde en plan, og hadde mange delmålsetninger. For hver sesong som gikk jobbet de realistisk med nåtiden. "Hva er våre svakheter? Hva må vi gjøre for å fostre opp talenter? Hvor må vi forsterke laget? Har vi gode nok spillere til å satse på individualister, eller må vi virkelig få innkjørt samhandling i laget?" I tillegg er det viktig med en god lagleder, og Eggen SR viste seg som en mirakelmann.

Nei, legg denne diskusjonen død. Den er smålig, full av etterpåklokskap og bærer ingen verdens frukter. En diskusjon som dette har like få vinnere som en krig. Vi kommer aldri til å bli enige og bør innse det nå.

Personlig er jeg glad for å være realist: Det gir meg så ufattelig mye mer om jeg selv jobber og når mine mål enn at andre oppfyller de for meg.

Dette er i alle fall nåtiden i mine øyne: Aldri tidligere - verken før eller under sesongen - har det sett lysere ut for fornyet tippeligakontrakt enn nå. Det er det vi burde konsentrere oss om. Bli ferdige med snøen som fallt i fjor!

Jeg får si om Radoslaw,
... Holters har talt :)


PS! Hvor mange tabelltips er det som treffer 100% med tipsene sine? Det ble påpekt at det hovedsaklig var en presentasjon av lagene. Jeg har en følelse av at altfor mange kun har lest tabellen - ikke analysene. Til neste år bør vi kanskje vurdere å droppe tabellen og heller kun presentere lagene.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 30 sep 04, 14:58
For det første: Tullete diskusjon. Folk må få lov til å ha sine egne meninger uten å bli kritisert for dem. Dette gjelder både et uavhengig nettsted, og andre privatpersjoner.

For det andre: Er det virkelig noen som trur at vi ikke kan havne på nedrykk fortsatt? Sist jeg sjekka var det 2 poeng ned til nedrykk!
Jeg er fortsatt grinenervøs for nedrykk. Vanskelige kamper igjen.

Tar absolutt ingenting for gitt!!

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 30 sep 04, 15:10
Når man først skal synke ned på et nivå hvor man lager en "se hva jeg sa"-tråd, burde man i det minste ventet til ting var avgjort, ja...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 30 sep 04, 15:53
Kunne ikke vært mer enig, Røvern! Vi må ikke glemme at vi skal møte 3., 4. og 5. plassen i løpet av de tre neste kampene. Deretter skal vi til Stavanger for å kapre nødvendige poeng mot Viking i deres nye storstue

Mot Lyn tror jeg ikke vi kan regne med poeng, men jeg håper på ett. Det samme gjelder mot Brann. Står vi med minst to poeng til etter disse kampene, har vi to matchballer til å avgjøre det hele.

Tromsø er langt ifra noe å skryte av på bortebane, og det er i denne kampen jeg har troen på en trepoenger. Jeg håper i alle fall vi er på trygg grunn til kampen mot Viking. En plan-B kan være at i alle fall Viking er på trygg grunn, og at de da ikke har noe mer å spille for.

30 poeng bør holde! Dette kommer til å bli ulevelig nervepirrende.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 sep 04, 16:44
1. Vi er fortsatt i nedrykkstriden

2. ffksupporter.net dret seg ut overfor klubb, spillere, supportere, sponsorer og resten av fotball-Norge når de valgte å sette FFK på nedrykk.

3. Skamtipset er ferdigdebattert

4. Både den gemene hop her inne og ikke minst fløyte-gjengen ønsker vel helst å glemme hele greia!

Det er vel omtrent som hvis en hadde hatt en oldefar som var medlem av NS før krigen:
Du er ikke stolt av det og ønsker helst at ingen snakker om det, men han trodde det var riktig før han fikk se hvordan det gikk :D

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 30 sep 04, 16:55
Tipper aldri imot eget lag?

Man trenger ikke være dum selv om man er fotballsupporter.
Det er ingen automatikk i det.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 sep 04, 19:05
Opprinnelig postet av En Annen Planke
Tipper aldri imot eget lag?

Man trenger ikke være dum selv om man er fotballsupporter.
Det er ingen automatikk i det.


hehe, som jeg skulle sagt det sjølll. Når jeg tenker meg om så har jeg vel gjort deg også...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 30 sep 04, 19:36
Det er klart man tipper mot sitt eget laget i enkelte situasjoner. Hvis Arsenal - FFK hadde stått på tippekuppongen så måtte man være dum hvis man ikke kjørte en sikker H.

Legg denne diskusjonen død. Den er etter min mening totalt uinteressant.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340