Husk meg
Brukernavn
Passord

Takk Demokraten

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 25 aug 04, 18:40
Leserbrevet ble først send til f-b, men de valgte å ikke publisere det pga det var for injuriende og innholdt for mange persoonangrep.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 25 aug 04, 19:40
Det er greit med ytringsfrihet og alt det pisset der, men her er jeg faktisk enig med FB for en gang skyld. Makan til surt oppgulp skal man lete lenge etter. At den mannen har vært i "FFK systemet" før er jo helt utrolig.

Den mannen er ikke god som vi sier, han føler seg nok dolket i ryggen av en eller annen han kritiserer i innlegget.

Han skulle skamme seg, Demokraten også!!!!!!!!!!!!

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 25 aug 04, 20:00
Injurierende? Gikk BD over streken? Synes ikke det. Kritikken som kommer frem i leserbrevet er da ikke værre enn det de får tåle.
Kritikken av de nevnte, er jo det samme som en god del folk rundt om har hatt inntrykk av i lang tid. Og så vidt jeg vet har han faktisk rett i mye også.
Att ikke FB valgte å trykke dette, setter jo FB i et litt merkelig lys, siden de har jo vært flinke til å trykke ting som er blitt sagt tidligere ved gf og annet.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 25 aug 04, 20:05
Her er det viktig å ta ballen, og ikke mannen. Og ikke skyte budbringeren, thomkat!

Vi lever i et demokratisk samfunn med ytringsfrihet. Leserbrev publiseres. Det skal Demokraten ha verken ros eller ris for. At FB visstnok velger å ikke trykke det, og hvilke motiver som ligger til grunn for det, skal jeg ikke spekulere i.

Drillestad har rett til å si sin mening akkurat som alle andre. Vi kan si hva vi mener om innlegget og måten å gjøre det på, men få kan vel betvile mannens innsikt i nettopp det han snakker om. Jeg mener; ingen av oss har vel vært trener i FFK?

Personkarakteristikkene kunne jeg personlig vært foruten, men innholdet og meningene er for så vidt greie. Og vel godt innenfor det som kan regnes som ytringsfriheten.

Ellers skal vi ha et meningsdiktatur? At det bare er de kjempeblide og superkoselige menneskene som skal få ha leserbrev på trykk i avisene med utelukkende FFK-skryt?

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 25 aug 04, 20:23
Jeg mener vi må være litt stalinistiske og slå ned på negative ytringer som skaper uro rundt klubben AKKURAT NÅ! Trenerne og spillerne trenger ro, og må få lov til å konsentrere seg om det som er jobben deres.

Drillestad & Co kan sette opp galger senere når serien er over !!

Her handler det om å overleve!!

---------------------------

Stadion på FMV!


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 25 aug 04, 20:28
Helt enig med ffk-thomas. Til deg Svein: De har hatt altfor mye ro rundt laget. Da blir det kanskje sånn som nå. Alt kommer på en gang.

---------------------------






ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 25 aug 04, 20:29
Da forbeholder jeg meg retten til å mene at frie meningsytringer er bedre og viktigere enn meningsdiktatur. Er det meningsdiktatur i for eksempel Rosenborg? Der har det da virkelig stormet frisk i med- og motgang

:ffk:

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 25 aug 04, 20:33
Opprinnelig postet av stenhard
Helt enig med ffk-thomas. Til deg Svein: De har hatt altfor mye ro rundt laget. Da blir det kanskje sånn som nå. Alt kommer på en gang.


Godt å høre! Jeg tror du har et vesentlig poeng. I en egen selvforherligende orgasmerus har klubbledelsen, og de fleste av oss supportere, trodd at vi er mye bedre enn vi er og ufeilbarlige. Når noen peker på noe annet er piggene ute med en gang. Det er en normal menneskelig reaksjon.

Åpenhet, ærlighet og takhøyde er et viktig korrigerende verktøy i enhver prosess.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 25 aug 04, 20:52
Hvem i alle dager er det som snakker om at man tror man er ufeilbarlige ?
Det er neppe noe problem å finne 5-10 avisartikkeler der Eggen & Co inrømmer at de har overvurdert de spillerne de hadde til rådighet og at de har gjort en del feilvurderinger ?

Ikke kan jeg finne særlig mye som minner om " Åpenhet, ærlighet og takhøyde " i det innlegget i Demokraten heller. Det er ren skjær drittkasting og personangrep fra ende til annen, krydret med faktaforvrengning og galle.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 25 aug 04, 23:41
Opprinnelig postet av ffk-thomas
Da forbeholder jeg meg retten til å mene at frie meningsytringer er bedre og viktigere enn meningsdiktatur. Er det meningsdiktatur i for eksempel Rosenborg? Der har det da virkelig stormet frisk i med- og motgang

:ffk:


Sant nok.
Men har det virkelig vært sånn at FB har skjermet klubben i det siste? Det var jo de som -på forsiden- med store fonter proklamerte at Høyli trakk seg som sponsor på grunn av Harry Hansen.
De har videreformidlet debatten, og latt alle viktige personer slippe til. Hvorfor ikke Drillis?Det er vel ikke nødvendigvis personangrepet hans som er så ille. Det i seg selv er ikke nok til å bli nektet plass.
Men Bjørn Drillestad har med sitt innlegg kun en hensikt: Å sverte ledelsen i FFK, å skape splid og mistillitt, og å bidra til at FFK rykker ned igjen. Det var forsåvidt tre, men alle med samme essens. Bjørn Drillestad godter seg over nedturen, legger all skylda på Harry og Knut Thorbjørn, og tar selv æren for at vi har rykket opp.
Jeg synes det var riktig av FB å holde igjen dette brevet, på bakgrunn av klubbens situasjon. Rent ut fra et presseetisk standpunkt, vet jeg ikke. Det har jeg ikke peiling på. Men jeg er glad for at de ikke trykket det, for jeg ønsker så sterkt at klubben beholder plassen i tippeligaen. Det kan jo hende at det er noen i FB som ønsker det samme? Brevet kom jo uansett på trykk i Demokraten, så da har hvertfall ikke FB bidratt (ytterligere) til uro i FFK.

Det bør også nevnes at Bjørn Drillestad har fått et veldig dårlig rykte etter tiden i FFK. Hvis han nå prøver å forbedre dette, har han valgt feil metode.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 26 aug 04, 00:24
Til dere som mener det er bra at slike ting kommer ut nå: Kan dere gi meg et godt svar på hva F*** godt som kommer ut av et møkkainnlegg som dette?? INGENTING!!!

For en latterlig gammel mann!!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 26 aug 04, 09:06
Godt med engasjement!!!!
Til "Bedreviteren" jeg er ikke 14år, men har dessverre vært en periode i 80/90 utenbys.

Ellers dette med at F-B finner innlegget injurerende er jammen meg godt funnet på. Hva med andre innlegg i saken.
Nei det ligner vel mer på "stalinistiske" ensur som enkelte ser ut må gjelde i denne saken.

Synes det hadde vært flott om alle dere kunnskapsrike, men gode hukommelser påviser direkte feil i B.D sitt innlegg.

Enig at han nkelte ganger går over streken med sine personangrep, men det er det vel flere som har gjort.

M.a.o jeg etterlyser klare fakta feil.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 26 aug 04, 09:26
Opprinnelig postet av antidrillo
Ellers dette med at F-B finner innlegget injurerende er jammen meg godt funnet på.
Tro hva du vil, men f-b fikk leserinnlegget, og valgte å ikke publisere det... Da er det nok en grunn til det?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 aug 04, 09:27
Bra gjort av FB det, de har ikke akkurat et seriøst rykte fra før, ville ikke akkurart hjulpet med dette gulpet :p

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 26 aug 04, 09:30
Til Holters, betviler ikke at F-B sier det!!
Grunnen, tja............ trolig har vi ulike oppfatninger av den, men det må vi vil få lov til å ha?

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 26 aug 04, 09:37
Endret: 26 aug 04, 09:38
Opprinnelig postet av antidrillo
Til Holters, betviler ikke at F-B sier det!!
Grunnen, tja............ trolig har vi ulike oppfatninger av den, men det må vi vil få lov til å ha?

For all del! Trodde du mente at f-b ikke hadde fått det tilsendt. ;)

Personlig velger jeg å ikke mene så veldig mye om denne saken, da jeg dessverre ikke vet nok. Selvfølgelig kunne jeg ment mye rart om selve leserinnlegget, men det blir litt tynt å uttale seg bastant når man ikke med 100% sikkerhet (slik altfor mange tror de har) vet hva som skjer i FFK for tiden.

Alle sidene av saken av viktige poenger. Spørsmålet er bare hvem som har mer rett enn den andre...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 26 aug 04, 09:45
Beklager Holters , ikke ment som personangrep!
Ellers må jeg innrømme at jeg vet ingenting av hva som skjer ide indre kammers i FFK.
Leser bare aviser og tolker dette etter min ringe oppfatning. Synes bare at de forskjellige "seriøse" aktørene kan ha en tendens til å tolke fakta etter egen "fortjeneste".
Yours humble

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 26 aug 04, 10:15
Jeg synes det er forstemmende å lese at flere her synes det er riktig å ikke trykke et leserbrev fordi det kan skape uro. Altså: her er det riktig med sensur. Er det virkelig det vi vil i vårt samfunn...?
Skal avisene styre hva folk skal få lov til å mene i det offentlige rom, i frykt for at det eventuelt kan sørge for at FFK kan rykke ned?
Nei, folkens, dette er for meg altfor drøyt.
Etter å snakket med en journalist i avisa som trykket leserinnlegget har jeg fått bekreftet at det er "versjon 2", altså noe moderert fra førsteutkastet. At FB likevel da ikke trykker det stiller jeg endel spørsmålstegn ved.

Om Drillestad har rett eller ikke er meg revnende likegyldig. Det jeg reagerer på er at folk tar til orde for regelrett sensur. Det er for meg prinsipielt viktig.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 26 aug 04, 11:07
Hvis dette er versjon 2 og moderert i forhold til 1 utgaven så er jeg i alle fall glad for at den første ikke kom på trykk .....

ffk-thomas : Vet du sikkert om f-b fikk tilbud om å trykke 2 utgaven da ? Kan jo hende at Drillestad gikk rett til Demokraten med det ?

anti-Drillo : Hvordan skal man greie å finne faktafeil ved en endeløs tirade av personhets ?

Se på budsjettpåstandene hans da, han påstår at FFK har TL nest største budsjett, det er i alle fall galt. I slutten av artikkelen har han plutselig påstand om at budsjettet er 4-5 størst.

Se så på hva han sier om stadio-plassering :
" Det ble vedtatt i FFK-systemet i 2003 at stadion skulle ligge på Holmen. "
" ... Østfolds flaggskip skal spille på en arena med dårlig publikumskapasitet og kommunikasjonskapasitet "
" Stadion bør ligge på Holmen inntil videre for å se an det sportslige. Deretter bør man vurdere å bygge på Rolvsøy. FFKs historie tilsier at det bør være en publikumskapasitet på minst 25000 hvis de sportslig blir gode nok. "

Altså : det er bestemt at stadion skal ligge på Holmen. Men han vil ha flyttet den til Rolvsøy .... Det er altså greit at han kan flytte den, men ingen andre.

Han synes at Værste har for liten publikumskapasitet, men den ligger vel på 12.500 med mulighet for 15.000 ved utbygging. Holmen skulle ha 10.500.

Og hva i alle dager skal vi med plass til 25.000 ? Du verden så stemning det er når Lyn har hjemmekamp på Ullevåll ...

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 26 aug 04, 11:47
Til de som følger denne drillefyrens kritikk. Hva tror dere er motivet hans?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340