Husk meg
Brukernavn
Passord

Brannfakkel fra Høili

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 15 aug 04, 16:01
Opprinnelig postet av stenhard
Neimen Svein æ! Terje Høili og Henning Forsberg tenker likt her. Det er deres måte å presse klubben på. La oss slippe å hylle Forsberg. Skal bli deilig å bli kvitt han.


Poenget mitt er at Forsberg går ikke utenom organene i klubben. Han følgeer spillereglene...

---------------------------

Stadion på FMV!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 aug 04, 21:19
Helt riktig, Svein!
Det er stor forskjell på måten Forsberg og Høili takler Deres problem med at klubben ikke er enig med dem.
Forsberg følger spillereglene og er lojal overfor klubben og tenker først og fremst på klubben beste. Ihvertfall virker det slik.
Når Terje Høili nå går ut som han gjør i media midt i sesongen, tviler jeg på at han tenker på FFK`s beste.
Det FFK trenger nå for å overleve er rett og slett at absolutt alle krefter jobber med klubben på en positiv måte.
Og da er jo ikke Terje Høili`s utspill akkurat et veldig godt bidrag.:confused::D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 15 aug 04, 21:41
Opprinnelig postet av Costanza
Det er for øvrig bare seks lag i Tippeligaen som betaler mer i lønn til spillere og ledere enn FFK. Likevel ligger vi på bunn av tabellen. Prioriteringene må være feil et sted.


Nja... Når vi akkurat har rykket opp et par divisjoner kan vi ikke forvente å ligge på 6. plass selv om vi bruker mer penger enn så og så mange. Når vi er stabilisert i TL vil også vilkårene være bedre for å prioritere riktig. Må prøve å ikke panikk-handle så mye som vi har gjordt (litt sånn ta-det-vi-får-og-det-fort-stemning nå) Ække bare å hente inn etablerte TL spillere nå, og ikke før sesongen heller egentlig

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 aug 04, 02:52
Endret: 16 aug 04, 02:53
Jeg vil bare minne om hva Knut Torbjørn Eggen tidligere har uttalt til Fredrikstadfk.no:

* Jeg tar i mot råd på spillerkjøp fra både interne og eksterne kanaler.

Når jeg får et råd om at det er en spiller vi kan få innenfor de økonomiske rammene, er det jeg og jeg alene som tar avgjørelsen om vi skal gå for dette eller ikke

Harry er en administrativ støttespiller som tar seg av de kontraktmessige tingene, og jeg har også gode støttespillere i medtrenere.

Men det er jeg som har det siste ordet rundt den sportslige biten, og sånn må det være. *

Jeg vil oppfordre alle som til stadighet kaster seg på bølgen om at det er Harry som er den store syndebukken, til å tenke seg om, og sette seg inn i hvordan egentlig FFK organisasjonen er bygget opp og fungerer.

Avslutter med mitt lille vers til Harry.

Mel: Nei nei gutt, dette må bli slutt

Nord til sør, alltid godt humør.
Harry Hansen er en vinner,
elsker fotball vin og kvinner.
Våres fargeklatt, ikke noe pjatt.

:eek::D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 16 aug 04, 08:51
Det er to store "guttær" i denne byen og det er Høili og Brynhildsen. Det er vel ingen hemmelighet at de IKKE er kamerater.
Brynhildsen sitter vel med en eierpost i Værste AS.
At stadion kommer på Værstæ må jo være gull verdt for Værste AS. Skal de få noe fart i FMV området så vil de selvfølgelig ha stadion på FMV.
Høili mener da sikkert at hvis stadion kommer på FMV gagner dette Værste mer enn klubben og dermed også Brynhildsen.
Jeg tipper Høili er "såpass barnslig" at da velger han heller å trekke seg ut. Tror han ikke er villig til å samarbeide og fremme interessene til Brynhildsen.

Synes derfor det er tøft av klubben å tøre å "ofre" 5 mill kortsiktig og heller tenke langsiktig for klubben.
I år er budsjettet 35 mill. 5 mill utgjør derfor kun 14%. Mye det, men det klarer de helt sikkert å erstatte med en landsdekkende sponsor eller lignende.

Det er jo bare å se på hva som skjedde på opprykksfesten i fjor det. Brynhildsen forsøkte å være "stor gutt" og spanderte 100000 på samboere, ektefeller etc. Det gikk vel maks 5 sek før Høili tar mikrofonen og sier han gir 200000. Kun for å markere makt og slå Brynhildsen! Den det ble snakket om etterpå var Høili og ikke Brynhildsen i denne sammenheng, men det er egentlig Brynhildsen som burde få all honnør for dette tiltaket!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 aug 04, 12:12
Tror dette er noe klubben, T.H og Værste folkene burde diskurtert på et lukket rom.

Når T.H velger å gå utenom vanlig framgangsmåte for en drift som FFK er, sier det seg selv at det blir bråk.
Dette burde han vite, men det var vel en hansikt med dette framstøtet. Jeg vet ikke hvorfor, men en ting er sikkert. Dette bygger ikke opp noen tillit til klubben. Det synes jeg er trist.

Jeg gir Henning Forsberg honnør fo4r at han velger å forholde seg lojal til klubben.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 aug 04, 10:22
Endret: 17 aug 04, 10:29
Flyttet hele innlegget til den andre tråden...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 aug 04, 10:46
Bra skrevet.
% vis tror jeg at jeg ligger over TH i å bruke penger på å støtte klubben og Plankehaugen (leste 0,7%) og det skal jeg fortsette med selv om det "forferdelige" skulle skje, at stadion blir på FMV.
Håper TH ber om unskyldning for sin klønete fremtoning i denne saken. En sponsor skal ikke legge seg opp i det sportslige. Håper at han ikke slutter å komme på stadion. Stadion er for alle!
:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 aug 04, 14:10
Endret: 17 aug 04, 14:11
Jeg håper også at Terje Høili og FFK kan finne tonen igjen. Ikke på grunn av pengene hans, men fordi FFK ikke er tjent med stridigheter, men at alle krefter jobber mot et felles mål.

Dersom FFK spiller i tippeligaen er ikke klubben avhengig av Terje Høili som hovedsponsor. Jeg vil påstå at det finnes andre aktører som er villige til å signere sponsor avtale for tilsvarende beløp.
Når det er sagt, så er det godt for klubben å ha med seg Terje Høili videre, etter alt det han inntil nå har gjort for klubben.
Men det må være en Terje Høili som følger spillereglene og er lojal over overfor klubben. Det vil si en som tar opp eventuell kritikk og sine meninger internt i klubben og med rette vedkommende.
En Terje Høili, slik vi har opplevd ham i sommer har FFK rett og slett ikke bruk for, dersom klubben i fremtiden har tenkt å nå sine oppsatte målsettninger.

Terje Høili og flere andre har kritisert mange av FFK`s disposisjoner i år, ikke så rart når man ser på dagens tabellsituasjon. Det skal jo ikke så mye fantasi til for å forstå at noe har gått galt, for det var vel ikke på den plassen klubben hadde planer om å ligge på.
Derfor vil jeg nevne noen punkter, som kanskje kritikerne bør tenke på før man feller en endelig dom.

1. Knut Torbjørn Eggen ønsket å gi flest mulige av de spillerne som hadde bidratt med å rykke klubben opp fra 2. divisjon til tippeligaen sjansen til å bevise at de også kunne heve seg til tippeliganivå.

2. Det var viktig for klubben å få kjøpt fri Tor Trondsen fra Rosenborg. og etter at klubben hadde knyttet til seg Brenne, Hornseth, West og Koskela var kassa for spillerkjøp nesten oppbrukt.

3. Derfor satset man på få knyttet til seg Toni Kallio, som var overkommelig i forhold til de pengene man hadde igjen. Kun et par dager før Kallio skulle bli spilleklar ble det klart at han var skadet på ubestemt tid. Tiden ble for knapp og man klarte ikke å finne en erstatter for Kallio. Dette var selvfølgelig en stor strek i regningen for FFK.

3. Som alle vet så ble også Tor Trondsen langtidsskadet og det kom selvfølgelig også meget ubeleielig. Nå måtte man starte sesongen med et mangelfullt forsvar uten muligheter til å forsterke før overgangsvinduet åpnet igjen 1. juli.

4. I løpet av våren og sommeren fikk FFK overført flere midler til forsterkninger blant annet på grunn av at man utsatte opprettelse av en ny direktørstilling og isteden overførte disse pengene til kontoen for spillerkjøp.
Det har resultert i at vi nå i tur og orden har fått forsterkningene Enerly, Barret, Lund Hansen, Bora og Piiroja. og at klubben nå jobber med enda en forsterkning på spissplass.

5. I løpet av den siste uken har, som de fleste sikkert har fått med seg to vesentlige personer bidratt til å skape mye unødvendig uro rundt klubben.
Både Terje Høili og Dag Solheim burde vite at dette ikke er positivt for klubben som de begge påstår at de elsker.
Men faktisk så tror jeg at vi alle kan være med til å snu dette til noe positivt dersom det nå blir ro, slik at klubben kan konsentrere seg om det som er aller viktigst akkurat nå, nemlig å vinne fotballkamper.

Det har nesten vært rørende å konstatere at både ledelsen og klubbens supportere har vist at i FFK og Fredrikstad så står vi en for alle og alle for en.

6. Med dette vil jeg herved oppfordre alle til å støtte opp om klubben resten av sesongen, glemme det negative og vente med det til sesongen er ferdig. Spillerne må finne frem den fandenivoldske innstillingen. Så slår vi Odd på søndag og tar minst 1 poeng mot Sogndal.
Det spillermateriale vi nå rår over er mer enn godt nok til å spille i tippeligaen og vi vil bli bedre og bedre for hver kamp vi spiller. men som sagt det er viktig at alle krefter blir brukt positivt. Da er vi også i tippeligaen i 2005.
:D:D:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04
Innlegg: 117

Lagt til: 17 aug 04, 14:19
et lite spørsmål til punkt nr 1 du

om han ville at de som hadde vært med opp skulle spille,hvorfor hentet han da ikke inn et par,tre erfarne spillerë som kunne dra lasset istede for 8,9 middels gode fyllmasse. med 2-3 gode så ville det vært mye større plass til de som hadde dratt lasset fra før?

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 17 aug 04, 14:45
Endret: 17 aug 04, 14:45
Jobben før sesongen var for dårlig, det ble det sagt fra om. Jobben i første halvdel av sesongen var for dårlig, det ble det sagt fra om. Hva skal egentlig til for at de ansvarlige hører etter? Hadde ikke Eggen vært så arrogant før sesongen, når hele fotballnorge uttalte at dette laget ikke holdt mål, da kunne det sett annerledes ut.

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 aug 04, 15:13
Opprinnelig postet av super
et lite spørsmål til punkt nr 1 du

om han ville at de som hadde vært med opp skulle spille,hvorfor hentet han da ikke inn et par,tre erfarne spillerë som kunne dra lasset istede for 8,9 middels gode fyllmasse. med 2-3 gode så ville det vært mye større plass til de som hadde dratt lasset fra før?


De kunne selvsagt sjanset på det, og hentet inn 2 kvalitetsspillere, men hva om disse ble skadet? Da hadde fallhøyden på kvaliteten på førsteelleveren var stor, og da kan du banne på at Eggen hadde fått pepper fordi han ikke tenkte på bredde i stallen også.

Og med tanke på fjorårssesongen så skjønner jeg at han hentet inn litt bredde inn i troppen, dog, jeg hadde sett en kombinasjon. 1 kvalitetsstopper, og så heller fått litt mer bredde etter det kjøpet...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 aug 04, 15:51
Opprinnelig postet av Barabus
Jobben før sesongen var for dårlig, det ble det sagt fra om. Jobben i første halvdel av sesongen var for dårlig, det ble det sagt fra om. Hva skal egentlig til for at de ansvarlige hører etter? Hadde ikke Eggen vært så arrogant før sesongen, når hele fotballnorge uttalte at dette laget ikke holdt mål, da kunne det sett annerledes ut.


Meget godt sagt:D

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 aug 04, 21:42
Mannen får tydeligvis ikke nok oppmerksomhet. Nå stilte han nylig opp i et intervju med TV2-sporten også. Tror han at han er FFKs ansikt utad, at han er FFKs viktigeste person? Du er sponser Høili, ikke noe mer.

Hvis du ikke ville ha noe tilbake av pengene du investerte, er det jo nettopp det du har gjort, så vær så snill og hold kjeft, la laget du påstår står ditt hjerte få roen de trenger.

At du sier at du gruer deg til Odd-kampen sier vel at du er medgangssupporter mer enn de fleste. Du har investert lommerusk fra din egen lomme i forhold til det du er god for, og så skal du være så prippen? Det blir som om jeg hiver en tier i en ønskebrønn og blir misfornøyd når jeg ikke får det jeg ønsket meg, dog jeg egentlig ikke forventet stort av den tieren.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 18 aug 04, 21:47
Han er sikkert redd for hva Plankehaugen kan finne på å rope til han under kampen, og hva folk han møter vil si. Mannen fortjener pepper, og det helst i et åpent sår!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 aug 04, 21:56
Han forlanger ikke mye tilbake!!!!! Bare bestemme hvor nye stadion skal ligge......

ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 19 aug 04, 00:08
Endret: 19 aug 04, 01:27
Nå må "gutta" få arbeidsro før de siste kampene,

FY, for dårlig tidspunkt fra enkelte, og komme med ,dersom o.s.v...
NÅ er det som gjelder.


La ikke FFK komme i stor gjeld til "stor haier" når plassering av stadioen avgjøres.
Her må De jammen de sikre seg.

VIL ikke høre , dersom.., i ettertid.

Ja. det er jo bare 2. alternativer???



:ffk::ffk::ffk:Gå PÅ BANEN OG GI ALT DE SISTE KAMPENE!;)

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 19 aug 04, 08:48
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Han forlanger ikke mye tilbake!!!!! Bare bestemme hvor nye stadion skal ligge......

...og hvilke spillere vi skal kjøpe, eller ikke kjøpe... og hvem som skal jobbe i klubben.... og han vil tydeligvis ikke at HH skal jobbe der, siden han gir den hyggelige nordlendingen all skylda for at det har gått så dårlig i år.... :)

JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 19 aug 04, 08:49
Merkelig at han kan snakke med TV2 sporten og ikke HH og klubben direkte.
Kanskje på tide at Høili kontakter de berørte for å få forklart det han mener har blitt missforstått.

---------------------------

Marching on together!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 19 aug 04, 09:10
Høili kom seg jo greit ut av intervjuet med TV2. Kanskje han har lært !


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340