Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen, innrøm dine feil!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 04 jul 04, 18:18
Det blir nesten feil å angripe Knut Torbjørn Eggen, men nå begynner det å nærme seg paniske tilstander innad i Fredrikstad. Hvorfor i alle dager henter han kanskje Norges beste høyreving for å sette ham i forsvar? Greit nok at man har hatt suksess med å omskolere spillere som Ronny Johnsen fra spiss til midtstopper, men slikt tar tid! Det er ikke gjort over natten, og desto mer ubegripelig er det når Dagfinn Enerly fra før av er blant eliten i sin nåværende posisjon.

Nå nytter det ikke lenger å tenke på stolthet og ære! Denne skuta skal ikke synke med flagget til topps! Tiden er inne for å krype, være ydmyke, og innrømme at man kanskje ikke lenger klarer å føre skuta trygt i havn.

Når du selv ikke makter å spille kynisk, er det på tide å hente kunnskapen utenfra. Det minste du kan gjøre er å kontakte Egil ”Drillo” Olsen, men prøv gjerne å hente inn forsvarskapasiteter som Henning Berg. Trenger mannen to millioner til på konto, så gi ham det! Med tre ukers trening i kroppen, vil han være mannen til å dirigere de bakre rekkene trygt i havn.

Fredrikstad skal spille offensiv fotball, men per i dag har vi faktisk ikke mannskapet for å klare å spille ut et eneste tippeligalag. Når man knapt har en førsteelever som holder må, så må man tenke nytt, og ikke sverge til stolthet og ære. Kampen mot Lillestrøm understreket nok engang prisen for å være nesten gode nok. Det holder rett og slett ikke.

Fortsetter vi i dette sporet nå, så er Fredrikstad på stø kurs mot 1. divisjon.

Nå må ting skje – dessverre ser det allerede ut til å være for sent…

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 04 jul 04, 18:24
Jepp, vi må være litt handlekraftige nå.
Havner vi i 1. divisjon, kan det være meget vanskelig å komme tilbake til tippeligaen. Vi må kanskje være der i flere år. Men forskjellen på oss og de andre i tippeligaen er ikke så stor. Med nødvendige forsterkninger, er det håp.

Det er komisk at forsvarsrekka vår i dag, like gjerne kunne vært midtbanen. Ja, det er vel faktisk sånn at alle "forsvarspillerne" egentlig er bedre på midtbanen! Man kan si hva man vil om at det ikke er forsvaret sin skyld, og bla bla bla. Men allikevel: Når situasjonen er slik den er (med fire midtbanespillere bak), og vi vanligvis slipper inn tre mål minst, så KAN det jo være en liten sammenheng.
Jeg mener vi henger med i banespillet, men at vi rett og slett slipper dem til for lett.
Vi trenger solide forsterkninger bakover. Virkelig. Det var synd med Trondsen - hadde vi hatt han bak der ville nok situasjonen vært annerledes.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 jul 04, 18:28
jeg vil si det så sterkt at 3 personer bør stille sine plasser til disposisjon .

Eggen, Harry Hansen og kværneng. Når det skapes så lite fremover og det er åpent som en låvedør i andre enden og det ser ut som om spillerne ikke orker å stå på en hel kamp ,står klubbledelsen til karakter 0. De har hovedansvaret for å sette sammen et lag som holder mål, spillemessig og kondisjonsmessig.

Nok er nok, jeg har hevdet det lenge, vi har dessverre ikke en av Norges beste trenere, noe som mange av de her inne hevder og vi har ledere uten toppserie erfaring og det syntes så jævla tydelig i alt de foretar seg. Hvordan kunne de la være å ha nye forsvarere på plass til den viktigste av de gjenstående kampene.

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 04 jul 04, 18:52
Hehe, laget blir nok ikke bedre av å sparke knut thorbjørn.
Snarere tvert i mot.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 04 jul 04, 18:55
hvem skal evt ta over midt i sesongen, hvis de tre ovennevnte skal ta hatten å gå?
er mange disposisjoner jeg også har lurt på, men anser eggen og co, for å ha mer greie på fotball enn meg!

jeg er i allefall av den formening, at eggen og co skal fullføre sin filosofi, så får vi se hvordan det går!

den tilliten bør vi gi dem, etter hva de har fått til de to foregående årene!

---------------------------

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 jul 04, 19:03
Endret: 04 jul 04, 19:05
som trener bør feks drillo overta slik at vi klarer å få til en defensiv trygghet i spillet slik at vi ikke blir latterliggjort resten av sesongen når motivasjonen til spillerne sannsynligvis ikk vil være på topp.

Rekordene står for fall , sett i forhold til hva FFK har satset av midler foran denne sesongen. DE som sier vi må sammenlingne oss med Ålesund i fjor, Sogndal, Hamkam osv bør sette seg inn i det økonomiske . Resutltatene som har blitt levert til nå er jo totalt fraværende.

Nye ledere kan skaffes når som helst , det skal mye til å få gjort forhandlinger på en dårligere måte en det vi har sett i denne sesongen. Det er noe som heter inkompetansenivå, det inntreffer når personer tar på seg oppgaver de ikke mestrer, sett i forhold til det nivået de skal utføres på .

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 04 jul 04, 19:22
Har skjønt en stund nå at Eggen ikke er den rette til å lede FFK i tippeliga`n. Han har hele tiden hevdet at stallen holder godt nok nivå, og at vi "når som helst" kan hente inn gode forsterkninger. Det er ikke før nå i det siste jeg begynner å ane et snev av desperasjon og innrømmelser av at han "kanskje" har gjort noe feil... Problemet er at konsekvensen av disse feila gjør at vi mest sansynlig sitter igjen med Barret, Enerly og Lund Hansen som de forsterkningene vi får..Dette er ikke i nærheten av godt nok for nevne FFK noe som helst sjans for å overleve. Vi viser gang på gang nå at vi ikke er gode nok...og vi trenger 7 seire på de 12 neste kampene for å komme opp mot 30poeng som noen hevder er den magiske grensen for unngå nedrykk. Nei, dette ser dystert ut, og må inrømme at jeg er svært nærme ved å miste troa nå. Går vi ned, bør Eggen & Co finne seg andre jobber, det er nå ihvertfall min mening ...:ffk:


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 04 jul 04, 19:37
Det er godt at det er folk som faktisk VET hva Eggen har gjort og gjør, og ikke folk som tror dette er et dataspill ala Championship Manager som skal ta den avgjørelsen hvertfall....

---------------------------

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 04 jul 04, 19:39
Vel, jeg er sterkt uenig.
Ja, du har helt rett i at gutta gjorde feil før sesongstart. De overvurderte nivået på stallen. Rett og slett.
Men: Jeg tror ingen er bedre skikket til å få oss tilbake til toppen ved et eventuelt nedrykk enn eggen. Han har vist GANG PÅ GANG hva han kan, også med moss. Tenk - det møkkalaget der - holdt han i tippeligaen med god margin.
Ok, han har gjort noen feil i år, men jeg liker ikke filosofien om at de ansvarlige må "ta hatten og gå" med en gang noe går galt.
Går vi ned, bør Eggen & Co få prøve på nytt. De har lært av sine feil, og kommer ikke til å feile igjen. Det er nå ihvertfall min mening.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 04 jul 04, 19:40
Opprinnelig postet av bambam
Det er godt at det er folk som faktisk VET hva Eggen har gjort og gjør, og ikke folk som tror dette er et dataspill ala Championship Manager som skal ta den avgjørelsen hvertfall....


Hadde det bare vært så enkelt.... :D

---------------------------

Signatur:

max 250 tegn


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 04 jul 04, 19:42
enig med "en annen planke"

---------------------------

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 jul 04, 19:44
Eggen mente stallen var god nok, han har i det siste innrømt flere ganger at det var feil, det er han som har ansvaret her sammen med resten av ledelsen.

Og det er ikke snakk om noen liten blunder her, men noe som kan og mest sannsynlig vil få katastrofale følger for FFK.

Hvis vi går ned i år tror jeg det blir lenge til vi får se guttane i tippeligaen igjen.

Er alltid vanskelig å vite hva de driver med bak kulissene i FFK, men utifra det de sier offentlig virker det som de lever i en drømmeverden, det er bare prat men ingenting skjer.

Så eggen på tv for en times tid siden snakket om at vi skulle hente en bra midtstopper, hvorfor blir jeg ikke glad når jeg hører det fra hans munn....

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 04 jul 04, 19:46
Endret: 04 jul 04, 19:47
Opprinnelig postet av bjorn
Så eggen på tv for en times tid siden snakket om at vi skulle hente en bra midtstopper, hvorfor blir jeg ikke glad når jeg hører det fra hans munn....

La meg gjette.
Du tror kanskje ikke noe på det...

Kan skjønne deg der...

---------------------------

Signatur:

max 250 tegn


joko

Juniorspiller
Ble medlem: 02 jul 04
Innlegg: 93

Lagt til: 04 jul 04, 19:58
det hjelper ihertfall ikke å grave seg nad... Det er hele tiden små marginer som har vært avgjørende, og i negativ retning for ffk suin del.. Nå gjelder det jo at alle bretter opp ermene sine og viser hva slags supportere de er.. Får ffk og kte mere negative vibber nå så går det ihvertfall ikke å da kan dere takke dere selv.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 jul 04, 23:38
Opprinnelig postet av joko
Får ffk og kte mere negative vibber nå så går det ihvertfall ikke å da kan dere takke dere selv.

Delvis enig med deg, men når man har forsøkt det lenge nok, uten at det har fungert, og Harry Hansen fortsetter med sine dårlige bortforklaringer blir man provosert og forbanna!
De som sitter med hovedansvaret for å hente inn forsterkninger må TA SIN HATT OG GÅ! De har ikke lykkes i jobben sin, "belønningen er Mandalskameratene"
Hvor er kontaktnettet til de ansvarlige? Hvor gode er agentene som jobber for klubben?
De heteste forsterkningene nå om dagen heter "Kahlio" og Barret og er bekjente (anbefalt) av spillere i spillergruppen. Hvor er de ukjente navna som kommer som følge kunnskap og kontaktnett i sportsutvalget.
EN solid forsterkning har vi fått iår, Brian West! Kosso og Brenne har til tider spillt bra kamper, men mangler den siste lille spisskompetanse som skiller dem ut fra mengden, etter min mening.
Vi er i ferd med å ha spart oss til fant, og det kan være for sent å være villig til å åpne lommeboka nå!
For mange, i FFK ASA, FFK Eiendom og FFK sport har vært for opptatt av å sole seg i glansen av opprykket. Festen etter opprykket varte for lenge, og nå møter vi en inn i helvetes tung blåmandag!
T.o.m spillerne var før sesongstart skeptiske til den labre spillertilgangen, og skepsismen viser seg å holde vann, noe vi ikke gjør pr idag!

---------------------------

Macka fra start!


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 04 jul 04, 23:45
I fjor på disse tider trodde vel de fleste her at vi kunne hamle opp med et hvilket som helst tippeligallag. Forventningene foran årets sesong har nok ligget urealistisk høyt hos mange. Vi må konsentrere oss om å overleve, ikke tenke på plassering høyt på tabellen.

Når det gjelder forsterknnger, har vi ikke fått de spillerne vi kunne ønske oss. Men det er ikke bare å hente gode spillere. FFK er ikke atraktivt nok for de store navnene. Og man kan ikke bytte ut hele stallen heller. Eggen som arbeidsleder må stole på, og vise tillit til den gruppen av spillere han til enhver tid har tilgjengelig.

Eggen er en dyktig trener, men enkelte ganger kan man stille spørsmålstegn med de valgene han gjør. Som med Enerly i dag. Eggen ønsket mer presisjon i oppsillsfasen, og ville bruke Enerly`s presisjon i pasninger. En god tanke, men det fungerte ikke som planlagt. LSK var agressive og ga ikke det bakre leddet vårt nok ro. Andre disponeringer av Eggen har også vært tvilsomme så langt i sesongen.

Men det som er litt rart, er at vi i fjor spilte jevnt mot flere av de gode lagene vi møtte, og det før vi forsterket stallen vår. Men det er klart. Det gjør noe med spillerne når de går på tap etter tap. Man blir vant til å tape, og innsatsen blir deretter. Selvtilliten synker for hvert tap. Vi så det i dag også. Vi hang godt med inntil LSK gikk opp til 2-1. Da mista guttane trua, og det rakna mot slutten. Det virker også som vi ligger litt etter rent fysisk.

Har hele tiden hatt trua på at vi skal klare oss, men akkurat nå er jeg i tvil. Tror ikke løsningen er å sparke de tre nevnte herrer. Alle, både spillere og trenere må gå i seg selv og hente frem den gløden de viste i de første kampene. Og så får vi bare håpe at de klarer å hente inn et par spillre som virkelig styrker laget!

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 jul 04, 00:16
Tror kanskje eggen bør vurdere stillingen sin ja...!! Han inrømmer jo at han har overvurdert stallen... Det er Eggen sin jobb å skaffe de forsterkningene vi trenger og redde laget fra nedrykk(ja jeg vet det er mange kamper igjen, men det ser utrooolig mørkt ut!!) og når han ikke klarer det så må han "ta sin hatt å gå", desverre...

Er aboslutt enig at ledelsen bør vurdere å hente inn "drillo"... om det så bare er ut sesongen så har vi ingen ting å tape på å prøve.....
Bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort!!

---------------------------

Sommer`n er herlig i Fredrikstad!

Besøk tippeligasiden.no


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 05 jul 04, 01:29
Å hente Drillo hadde sikkert vært en god ide, men det koster jo også penger.

Tror nok det er bedre å bruke de pengene til forsterkninger, men de må komme raskt. Helst så raskt at de kan bli samspilt med resten av laget i de treningskampene vi skal spille før neste kamp mot Rosenborg.

Tror ikke det er noe i veien med KTE sine evner, men klubbens spillemateriale har vært for dårlig, noe på grunn av at vi har vært uheldig med to ting.
Den ene tingen er skaden til Tor Trondsen og den andre tingen var at Toni Kallio pga. skade, ikke ble klar til sesongstart.

Dersom vi får de nødvendige defensive forsterkningene i sommer, tror jeg fortsatt KTE er den beste til å redde klubben, slik at vi beholder plassen.
I fotball er ikke avstanden fra himmel til helvete stor. :D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 05 jul 04, 08:41
Disse innleggene er noe av det mest historieløse jeg har lest på lenge. Har dere glemt hvor vi var før Eggen kom? Har dere glemt hjemme tapet for Tollnes, og alle de andre drittlaga i 2. div? Har dere glemt at klubben kun ble nevnt i media hver gang vi møtte Sarp i cupen?
Eggen har gjort en kjempe jobb, og det gjør han ennå. Vi spilte i 2. div for 2 sesonger siden, og det ville vært et under om vi ikke skulle slite i år, uansett hvilke spillere vi hentet inn. Skjerp dere!

---------------------------

La oss selge hele laget!!


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 05 jul 04, 08:59
Her skal vi ikke skjerpe oss, Carlsberg! Vi må få uttrykt vår frustrasjon. Dette er ett bra sted for nettopp det. Om ett par dager når vi har fått roet oss ned litt og tenkt litt er kanskje meningene annerledes. Men nå har vi behov for å lette på trykket.

Jeg lurer på om jeg er den eneste som ikke kan se at FFK ikke har ett angrepsmønster. Alt virker så tilfeldig. Jeg mener at når FFK vinner ballen på midten så skal alle de rundt vite hvor de skal løpe. Han som har ballen skal vite at han kan slå ballen i blinde til f.eks på høyre kant. Han på høyre kant vet at innlegget skal på første stolpe eller ved straffemerket. Fordi at der er det folk som venter på ball. Dette mangler jo totalt. Altfor tilfeldig det som skjer i angrep.

---------------------------






kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 05 jul 04, 09:06
Jeg husker veldig godt tapet mot Tollnes. Og tapet mot Øssia i 16. mai kamp også. De som nå mener Eggen må ta sin hatt og gå er de samme som hyllet ham for et år siden.

Og hvem er så dumme at de tror Henning Berg tar et engasjement i FFK for 2 mill?

Da FFK rykket opp i tippeligan, var det med etablerte 1. og 2. divisjonsspillere. Det vil være naivt å tro at disse vil kunne heve seg til tippeliganivå over vinteren. På den annen side hadde man ikke økonomi til å kjøpe en helt ny stall.
Dermed skaffet man noen spillere på plasser der man trodde det var mest kritisk( -V: back pga Kallio`s skade).

Med andre ord startet man sesongen med en for tynn stall og med dårlig dekning på noen plasser. Når Eggen, Hansen & co fortalte oss før sesongstart at dette laget var godt nok, så var det vel kanskje for at de ikke hadde noe valg? Skulle de sagt at det laget vi skal spille 1. halvdel av sesongen med er alt for dårlig? Det ville sikkert spredt masse selvtillit i spillergruppa(Ironi)!.

Det eneste man kan klandre Eggen for er at han satser på en fotballfilosofi som er mer spillende, og mindre kynisk enn den f.eks. Lillestrøm står for.

Jeg avslutter der jeg begynnte. Jeg husker Tollnes og Øssia. I går var jeg på stadion og så på tippeligafotball. Det kaller jeg opptur. Lenge leve FFK og K.T.Eggen, og aller helst i tippeligan også neste år.:ffk:

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 jul 04, 09:30
Meget, meget bra skrevet!

Man er jo ikke ved sine fulle fem om man kan finne på å kreve Eggens avgang nå etter hva han og resten av FFK spillerne har gjort med klubben vår.

Det er mye naivitet ute å går mht. hva man kunne forvente av FFK denne sesongen når det gjaldt innkjøp av nye spillere. Hverken Fredrikstad som by eller FFK som lag er det store trekkplasteret vi liker å tro. Det er derfor ikke så lett å trekke inn de store navnene og det var og er FFK og Eggen klar over. Det viktig er at FFK har hatt enorm fremgang de siste 3 årene og at dette vil forplante seg nedover i systemet mht unge talenter som vil satse mer, som har et mål å satse mot.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 05 jul 04, 10:16
Å foreslå at Eggen må gå er direkte historieløst og håpløst. Men samtidig er det sunt at det stilles kritiske spørsmål. Dog av positiv art. Det er fremdeles forskjell på å være kritisk og å være negativ. Feil er blitt gjort, men man lærer av det også.
I 2. og 1. divisjon hadde vi budsjetter betydelig større enn motstanderlagene og hadde dermed også råd til å ha bedre spillere. Hvilke andre lag i 2. divisjon har for eksempel et 10-millionerkroners budsjett? Til sammenlikning har Sparta nå 2,5 og er diskutabelt hele 2. divisjons aller beste lag.
Vi har et veldig stort budsjett også i år, men kvaliteten på spillerne inn samsvarer ikke. La oss håpe at DET ordnes nå i fotballferien. Men ingen kan være så naive og tro at det er enkelt å hente klassespillere til et desidert bunnlag i norsk Tippeliga

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 05 jul 04, 10:21
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Å hente Drillo hadde sikkert vært en god ide, men det koster jo også penger.

Tror nok det er bedre å bruke de pengene til forsterkninger, men de må komme raskt. Helst så raskt at de kan bli samspilt med resten av laget i de treningskampene vi skal spille før neste kamp mot Rosenborg.

Tror ikke det er noe i veien med KTE sine evner, men klubbens spillemateriale har vært for dårlig, noe på grunn av at vi har vært uheldig med to ting.
Den ene tingen er skaden til Tor Trondsen og den andre tingen var at Toni Kallio pga. skade, ikke ble klar til sesongstart.

Dersom vi får de nødvendige defensive forsterkningene i sommer, tror jeg fortsatt KTE er den beste til å redde klubben, slik at vi beholder plassen.
I fotball er ikke avstanden fra himmel til helvete stor. :D:ffk:


Dagen derpå. Den største skuffelsen etter nok et hjemmetap har begynt å legge seg.

Enig med Snæbbussaristokrat 1. KTE har lang erfaring, og er en god trener. Nyere FFK-historie viser hva mannen er god for.

Laget har surfa på en medgangsbølge de siste to åra, før det brutale møtet med Tippeligaen. De har ikke taklet overgangen til TL og motgangen på en god måte. Guttane strutter ikke akkurat av selvtillit om dagen, og det viser seg når det butter imot.

Til klubbens forsvar må det sies at man har vært uheldig med skader i oppkjøringen, og ikke minst Trondsens skader hele denne sesongen.

Det er små marginer i fotball. Klarer klubben å hente inn en solid midtstopper, en med pondus, hodestyrke og fart, samt Barret, kanskje Kallio og eventuelt en offensiv spiller, kan vi gå lysere tider i møte. Men det må være kvalitetsspillere som kommer. Og de må være på plass ganske kjapt.

Vi må bli tette bakover. Da vil seierene og poengene komme, for vi scorer jo nok mål til å vinne kamper.

Syns det blir feil å gi Eggen sparken på grunn av en dårlig vårsesong. Med de rette forsterkningene og ny giv i laget kan vi ta mange poeng i høstsesongen. Aalesund klarte det i fjor, uten forsterkninger,og det holdt nesten til ny kontrakt. Tromsø, som scoret på overtid og dermed sendte Aalesund ned, leder så langt serien i år.

Vi har ikke rykka ned enda! Vi må ikke gi opp og miste trua før alt håp er ute!


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 05 jul 04, 10:36
Mener ikke at KTE bør eller skal gå, men dessverre savner jeg den ydmykhet og selvinnsikt som skal til for å takle motgang.

Det må være lov til på mene at KTE &Co må enten ha overvurdert seg sjøl, egne evner eller spillerstallen, når det først nå går opp for de at dagens
:ffk stall ikke holder TL nivå.
Det må være lov å kritisere de innkjøp som er blitt gjordt, de store ord før seriestart om at alle ville til FFK og lovnader om storfisker. Det må også være lov å stille ? angående "forarbeidet" og behandling av Kallio saken og hvorfor ikke flere spillere er allerede klare.
Dersom ett eller flere av påstandene eller ? har noe for seg. Bør etter min mening KTE vise den ydmykheten som skal til for å innrømme egne feil- vurderinger.

PS har generellt den største respekt for mannen og fotballtreneren KTE.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 05 jul 04, 10:59
Det virker som noen er fornøyd uansett hva eggen gjør, for han tok oss opp sumpa og da skylder vi han å ta oss ned igjen ?
Jeg mener ikke eggen bør sparkes NÅ, men hvis dette fortsetter resten av sesongen bør han sparkes.
Da har han vist at han ikke duger.
Det fungerer ikke sånn i fotball at man lever på hva man klarte i ifjor og året før der, det må vi vel være enige om.

Håper ikke ffk går inn i denne fella igjen, når noen ikke presterer så må de forlate klubben, uansett hvem det er.

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det eggen + resten av ledelsen som har ansvaret for dette, guttane utpå banen gjør bare sitt beste og eggen vurderte dette mannskapet godt nok.

Så kan vi skylde på skader, dommere, gressmatta, motvind og alt det der, men sånt skjer, det burde ikke være noe nytt for en trener som har holdt på såpass lenge.

Håper jeg må bite i meg dette, men det ser svært stygt ut
:eek:

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 05 jul 04, 11:19
Endret: 05 jul 04, 12:18
bjørn da! Du og alle andre som gnåler om at KTE vurderte mannskapet som godt nok før sesongen, må skjønne at han uansett hva han selv mente ikke kunne si noe annet. En trener kan ikke gå ut å si at "dette bærer rett ned igjen".

Trener må forholde seg til den spillergruppa han har, de spillerne som har spilt laget opp fortjener en sjanse, og det er grenser for hvor mange nye spillere du kan sette inn i et lag uten at det går kraftig ut over samhandling, miljø etc. Se på de store kjøpelagene i Europa, nesten ingen av de lykkes i de sesongene de bytter ut mange spillere.

Sannsynligheten for at vi rykker ned er stor, og det har den vært lenge. Vi må ikke være fornøyde med det, men vi bør verdsette den insattsen som er og blir gjort i klubben. Hvis vi rykker ned kan vi gjøre det med hevet hode, og gå løs på oppgaven med å rykke opp igjen. Og da vil vi være bedre forberedt på overgangen fra 1. div til tippeliga, som har vært mye større enn det de aller fleste hadde trodd.:ffk:

---------------------------

La oss selge hele laget!!


ginola

Knøttespiller
Ble medlem: 18 mai 04
Innlegg: 45

Lagt til: 05 jul 04, 11:49
Endret: 05 jul 04, 11:51
Å kreve at Eggen skal gå er håpløst!!!

Tenk tilbake til tiden før Eggen, med Rostad, LO Mattson og gud veit hvem...som satt på benken... Noen som så noen FFK kamper da eller...???

Vi ble avkledd, men da mot lag i 2. divisjon.

Da var FFK ikke bare en klubb i 2. divisjon, men en klubb i 2.divisjon helt uten mål, mening og fremtidsutsikter.

Nå har man en plan med det man gjør, selv om alt ikke lykkes 100 prosent.

Eggen har gjort en veldig god jobb i FFK. Og er rett mann for klubben.

I år har vi ikke vært gode nok, ingen tvil om det. Alle involverte har et ansvar for det, det er greit.

Men det er ikke bare bare å lage en toppklubb. Ting tar tid. Noen ganger må en ta et skritt tilbake, før en kan
gå videre. Kanskje gjør vi det i år. Det er ikke verdens undergang.

Det betyr ikke at man ikke skal kunne være kritisk til ting som gjøres. Men alt er ikke svart!!!

Vi må kunne ta tida til hjelp her... Det kan ikke være slik at en skal ut med engang det butter i mot, ihvertfall ikke når det jobbes godt langsiktig i klubben. Langsiktighet må det være rom for også blant supportere.....

Før sesongen var jeg spent på hvordan supporterene ville takle motgangen, for jeg var sikker på vi kom til å ligge i bunnstriden..., foreløpig er jeg ikke imponert....

Skal jeg rangere her, synes jeg FB har taklet dette aller dårligst, deretter etterfultgt av en del sutrete supportere, og at a-laget til FFK har taklet det best av de tre.... Og de ligger altså sist i Tippeligaen...


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 05 jul 04, 12:35
Opprinnelig postet av Carlsberg
bjørn da! Du og alle andre som gnåler om at KTE vurderte mannskapet som godt nok før sesongen, må skjønne at han uansett hva han selv mente ikke kunne si noe annet. En trener kan ikke gå ut å si at "dette bærer rett ned igjen".


Skjønner det, men de klarte ikke å gjøre noe med det, er det jeg syns er for dårlig.

Menmen, skriver mye rart når man er ekstremt skuffa... :|

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 05 jul 04, 19:18
greit av vi ble avkledd, men da hadde vi som alle de andre tilnærmet de samme midlene tilrådighet, men det husker vel kanskje ikke du !

sesongen med rostad var vårt total budsjett 2,8 mill, det sier seg selv at det ikke er like lett å skape de samme resultatet som med over 8 mill året etter når Eggen kom.

Du må sammenligne epler og epler og ikke epler og brødsmuler.
Den intetsigende glorifisering av alt som skjer, får meg nesten til å tru at du jobber i systemet

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jul 04, 20:56
Jeg ønsker å si at jeg støtter eggen. tror ikke det er bare hans feil. klart han kunne kjøpt føre serie start og alt sammen, men glem nå alt dette. Gi eggen en mulighet jeg tror vi ikke går ned, men om slikt skulle hende tror jeg det ikke tar lang tid føre vi er der igjen. mine tanker går til ålesund som kjøpte spillere da dem var på vei ned nå er dem kansje på vei opp igjen. La oss holde motet oppe på at ffk klarer seg.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 jul 04, 01:08
Hvorfor skal Eggen innrømme sine feil. Det er jo ikke sikkert han har den samme oppfattelsen av virkeligheten som mange av dere som leter etter syndebukker nå når FFK ligger nede for telling.

Synes forøvrig Eggen har vært ganske udmyk hver gang han blir konfrontert med spørsmålene vedr. hva som har gått galt i år.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340