Husk meg
Brukernavn
Passord

Media litt vel negative?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Biggus

Bedriftsspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 9

Lagt til: 28 jun 04, 07:49
Endret: 28 jun 04, 07:49
I går spilte FFK sin beste defensive kamp på lenge, men det later ikke til at media har merket seg noe annet enn at de ikke klarte å score. Verken Fuglestad, Nevland, Berland eller Kopteff kom til store målsjanser, og FFK-spillerne var (i alle fall på egen halvdel) raskt oppe i duellene og vant de fleste.

Ingen av mediene har lagt merke til det som alle på Plankehaugen-feltet så utover i andre omgang, nemlig at Christian Petersen spilte sin beste kamp for FFK. På Dagbladets spillerbørs er Markus Ringberg banens beste med 6 poeng, mens Petersen, som vant alle dueller i lufta og på bakken, og som ikke minst klarerte hardt og effektivt når det var nødvendig (mangelvare på årets FFK, spesielt uten Trondsen), ble avspist med en femmer.

Vi har lenge etterlyst trygghet defensivt, og i går fikk vi det. Det virker som om målrettet trening har hatt en god effekt, slik som avslutningstreningen i begynnelsen av sesongen da guttene slet med å score. Nå gjenstår det "bare" å kombinere målscoringen med den defensive tryggheten, så er vi klare for høstsesongen.

Underlig da at til og med ellers ultrapatriotiske Fredriksstad Blad ikke har mer positivt å si om gårsdagens kamp.

---------------------------

i gode og onde dager / vil vi trofast møte opp


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 28 jun 04, 14:16
Tidlig oppe i dag?!

Helt sprøtt at ingen har fått med innsatsen til Peters, særlig f-b... Godt vi i Plankehaugen ihvertfall fikk sagt fra til Peters hva vi mente om innsatsen hans igår!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jun 04, 15:13
Det reagerte jeg også på. Peters og Ringberg burde byttet poengsum.:cool:

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 28 jun 04, 15:32
Peters var helt konge!
Ser at demokraten gir Roger Risholt en 7`er på børsen. Lurer på om dem i det hele tatt så kampen...

---------------------------

Ære være plankebyen!


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 28 jun 04, 15:33
Nå må dere få med dere at spillestil og perfekte sentringer betyr ikke noe. Det er poeng som teller - det gis desverre ikke poeng for utførelse. Spesielt at ikke FFK kan greie en seier mot et lag som ikke ville.

Nå var vel ikke utføelsen det helt store, selv om enkelte glimtet til med noe mer enn normalt. Kampen ble bedømt til terningkast 1 i VG.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 28 jun 04, 15:43
Endret: 28 jun 04, 15:43
Opprinnelig postet av kjell
Peters var helt konge!
Ser at demokraten gir Roger Risholt en 7`er på børsen. Lurer på om dem i det hele tatt så kampen...

Er det sant????

For alt jeg vet går Demokraten-børsen fra 5 til 20 da..

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 28 jun 04, 17:14
Tror nok vi supportere bedømmer våre egne spillere noe subjektivt.
Når vi feks. bedømmer Risholt, så bedømmer vi ham i forhold til hans normale, som normalt ligger på et høyere nivå, enn feks. Peters og Bjørnar.
Bjørnar spillte bra igår, men når vi bedømmer ham, bedømmer vi ham i forhold til hvordan venstreback plassen har fungert tidligere i år.
Det samme tror jeg gjør seg gjeldende med Peters. Midtforsvaret har i en rekke kamper lekket som en sil. Når man så ser at midtforsvaret igår hadde full kontroll, så blir prestasjonen vurdert i forhold til hvordan det har fungert i de fleste andre kampene og da blir selvfølgelig lista lagt ganske lavt.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 28 jun 04, 17:50
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Tror nok vi supportere bedømmer våre egne spillere noe subjektivt.

Det gjør ikke Fredrikstad Blad,
...eller Demokraten?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 28 jun 04, 18:08
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Tror nok vi supportere bedømmer våre egne spillere noe subjektivt.
Når vi feks. bedømmer Risholt, så bedømmer vi ham i forhold til hans normale, som normalt ligger på et høyere nivå, enn feks. Peters og Bjørnar.
Bjørnar spillte bra igår, men når vi bedømmer ham, bedømmer vi ham i forhold til hvordan venstreback plassen har fungert tidligere i år.
Det samme tror jeg gjør seg gjeldende med Peters. Midtforsvaret har i en rekke kamper lekket som en sil. Når man så ser at midtforsvaret igår hadde full kontroll, så blir prestasjonen vurdert i forhold til hvordan det har fungert i de fleste andre kampene og da blir selvfølgelig lista lagt ganske lavt.:D:ffk:

Jeg forsøker hvert fall, etter beste evne, å ikke gjøre dette. Er ganske bevisst på at alle vurderes på likt grunnlag, men man vet jo selvsagt aldri med underbevisstheten. Én ting er jeg derimot skråsikker på: Risholt var til tider direkte sløv på kanten i går, fulgte nøye med ham, spesielt i 1. omgang da han spilte på "min side".

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jun 04, 18:56
Jeg vil heller si det motsatte. At vi er objektive.:cool:

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 jun 04, 20:20
Opprinnelig postet av kjell
Peters var helt konge!
Ser at demokraten gir Roger Risholt en 7`er på børsen. Lurer på om dem i det hele tatt så kampen...


:confused::confused::confused:

7 og 1 ligner jo litt på hverandre... kan det være noe der... Samme hvor subjektiv man er kan man vel ikke mene at Risholt var verdt en 7`er i går??

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 28 jun 04, 22:08
Opprinnelig postet av Biggus
Ingen av mediene har lagt merke til det som alle på Plankehaugen-feltet så utover i andre omgang, nemlig at Christian Petersen spilte sin beste kamp for FFK.


Kanskje du skal legge merke til Demokraten hadde Peters som FFKs beste? :D:ffk:

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 28 jun 04, 22:35
Opprinnelig postet av orion
Nå må dere få med dere at spillestil og perfekte sentringer betyr ikke noe. Det er poeng som teller - det gis desverre ikke poeng for utførelse.


Og jeg som trodde at mål kom etter en perfekt pasning som følge av at man bruker en spillestil som funker, dumme meg...

Applaus for genial tankegang!! :o

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 29 jun 04, 10:03
[quote=Planken
Og jeg som trodde at mål kom etter en perfekt pasning som følge av at man bruker en spillestil som funker, dumme meg...

Applaus for genial tankegang!! :o[/quote]

Jeg tror du har sett litt for mye på EM, der er det 11 individuelle spiller som er satt sammen til et lag og vi får noen krempasninger og dertil perfekte mål, som kan kjøres i reprise mange ganger.

Normalt i norsk seriefotball er det et felles press som tilslutt ender i at ballen ruller i mål, hvis ikke laget vil yte - blir det som regel ikke mål - selv om det har glimtet til med et par perfekte pasninger - men som ikke blir fulgt opp.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 29 jun 04, 16:37
Opprinnelig postet av orion
Normalt i norsk seriefotball er det et felles press som tilslutt ender i at ballen ruller i mål, hvis ikke laget vil yte - blir det som regel ikke mål - selv om det har glimtet til med et par perfekte pasninger - men som ikke blir fulgt opp.

Det felles presset er da en del av den spillestilen som funker, og kom ikke her og si at pasningen som fører til mål ikke er perfekt, uansett hvor tilfeldig det er at den havner der den gjør...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340