Husk meg
Brukernavn
Passord

Matchtråd FFK-Lyn!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 06 jun 04, 20:57
Opprinnelig postet av FFK1903
Vi har faktisk sluppet inn minimum to mål hver eneste hjemmekamp.

2.3 mål i snitt faktisk...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 06 jun 04, 20:59
Syns ikke vi skal svartmale forsvaret helt heller. Helland gjør nok en god kamp, og Pål Andre syns jeg også er ok. Det er ikke bare forsvaret som skal jobbe defensivt. F.eks Brian West var ikke nær ballen i det defensive arbeidet i 2.omg, det er for dårlig... Håper Trondsen holder i 90minutter mot Brann, det trenger vi. Med Risholt på banen kan det fort bli poeng der borte....

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 06 jun 04, 21:14
Enig i at vi ikke skal svartmale forsvaret helt, det er tross alt mye som mangler i det defensive arbeidet lenger opp på banen også, MEN, og det er et stort MEN. Det er slik jeg ser det desverre kun Trondsen som holder et akseptabelt tippeliganivå og skal det hentes inn noen nye spillere 1. juli bør det utelukkende være rutinerte forsvarsspillere.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 06 jun 04, 21:15
Det er ikke forsvaret isolert sett som er problemet. Det er dessverre ikke så enkelt. Selv om det selvsagt er en vesentlig del av årsaken til at det går som det går. Men det er nok mer sammensatt.

Vi slipper inn altfor mange mål på dødballer i mot, og det er ikke noe problem som kan rettes ene og alene mot forsvaret. Her er hele laget for svakt. FFK opptrer ikke som noe Tippeliga-lag på dødballer.

Det er vel også rent mentalt vi svikter i det defensive. Det er noe feil når man allerede etter 5-10 min av 2. omgang, hvor vi fortsatt leder, ser hvordan kampen vil utvikle seg. Spillerne blir usikre og henger ikke sammen kollektivt.

Dessuten ble det altfor store rom mellom lagdene i dag. Spesielt i 2. omgang.

Men... Vi spilte faktisk meget godt offensivt i 1. omgang, men det er vanskelig å huske når 2. omgang ble som den ble.

Heldigvis har vi tatt flere poeng borte i år. Og nå venter to tøffe bortekamper på rad... Tre, om man inkluderer cup`en - som egentlig er totalt uinteressant for vår del i år.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 06 jun 04, 21:21
syntes midtbanen legger seg får lavt hver gang vi leder! ffk fungerer alltid best når de presser høyt, og tar noen kjangser! liten tvil om at forsvaret er både pri 1 og 2 når det gjelder forsterkninger!!
er bare å stå på videre, og heie frem laget til dommeren blåser!
man går ikke 15 min før kampen er slutt!!!

---------------------------

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 jun 04, 21:26
Skjønte også hva som ville skje i andreomgang, og jeg bet nesten negler hver gang Lyn hadde en dødball.

Men det ser ut som forsvaret samler seg på midten. Vingene til Lyn hadde jo konstant store rom å gå på, og ved flere anledninger var det to Lynspillere fri på kanten, og ingen FFK-forsvarer. Og når det var noen der, så var det å rygge bakover helt inn til 16-meteren.

Er dog ikke enig at cupen er totalt uinteressant. Jeg syns i hvert fall en cupfinale hadde smakt godt, uansett hva serien måtte bringe. Men selvsagt viktigere å holde seg i TL enn å spille cupen, men håper og tror vi snur dette. At vi vinner mot Moss til onsdag, og at vi kommer videre også neste runde, hvor vi mest sannsynlig får hjemmekamp. Så med litt forsterkninger til sommeren så tror jeg også plassen kan bli berget, bare det ikke er for sent.

Det gledelige for være at HamKam ble jekket kraftig ned. Molde og Sogndal spilte uavgjort. Vi ligger ikke sist og har en liten kontakt med lagene foran. Og så gjør det jo ingenting at Mossingene blir grisebanka i Mandal. En cupseier til onsdag kan gi ny selvtillit, og kanskje Trondsen tilbake i skikkelig form. Det virket som han ville score i dag. En avslutning på mål, pluss at han noen ganger var helt oppe i angrepet.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 06 jun 04, 21:47
Første omgang er rett og slett en bra omgang. Mye bra fotball!
Annen omgang er rett og slett dårlig omgang. Ræva fotball.

Nedturen startet FØR Trondsen gikk av banen. Det var utrolig tamt helt fra første spark i annen omgang. Vi ble pressa skikkelig og hadde ikke skikkelig kontroll på ballen i det hele tatt i 2 omgang.

Så klart vi har et stort forsvarsproblem, men midtbanen må ta litt av skylden de også. Det har vært en tråd her på forument som har kritisert at Stjerna ble satt på benken i denne kampen. Etter det han viste i 2 omgang i dag; La han fortsatt sitte på benken, eller send han hjem til Sverige!

Men til det største problemet: Forsvaret!

Stian er ikke back i tippeliga. Er langt unna å kunne forsvare en slik plass. Kan spille ving, men ikke back. Han drar på seg to gule og et straffespark på en omgang. Det sier det meste.

Hagen gjør det jo underholdene, men det blir ikke sluppet inn mange mål fra den kanten. La han spille back frem til vi får noen forsterkninger.

Jørgen har imponert meg tidligere, men idag var han utrolig dårlig.

De tre ovennevnte spillere + at vi bruker Christian Pettersen i forsvar har en felles ting. MANGEL på rutine. Det er mangel på rutine som gjør at de gjør enkle banale feil. Vi må ha rutine inn i forsvaret.

Helland har rutine og redder seg inn på det, selvom han er for treg.

Trondsen er tryggheten selv i 60 minutter.

Cwartek klarer seg meget. Kan ikke klage. Tør bare ikke tenke på hvis han blir skadet....

Vi må ha rutine og trygghet!

Til dere som mener dommeren var dårlig idag. Ja jeg kan si meg enig i det, men det var ikke dommeren som slapp inn 4 mål i dag. Det må laget ta skylden for selv. Blir helt feil å sette fokus på dommeren.

Denne kampen var rett og slett ræva totalt sett, selvom 1 omgangen var bra. Et lag skal ikke slippe inn 4 mål på hjemmebane. Sist var det 3 mot Sogndal. Alt for dårlig!

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 06 jun 04, 22:00
DEt er ingen unnskyldninger i dag, Lyn er rett og slett et bedre lag.
Mål nummer 2 til Lyn hang i lufta i 20 min.
DEt er bare å håpe at vi iek blir hektet av før vi kan forsterke spesiellt forsvaret.
Begge omganger på venstre sida i forsvaret i dag var jo til de grader komisk. Tror det neppe var mer enn 2 div nivå over det.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 jun 04, 22:05
Endret: 06 jun 04, 22:08
Ingen som besylder dommern her, jeg på min side kommenterte bare hvor dårlig han var, og da tok jeg ikke med to andre store feil av Hauge. Det er ganske utrolig at det er så mye dårlig dømming på stadion. I dag var det forsvaret, men mot VIF og Sogndal kan dommern ta mye av skylden.

Jeg håper så inderlig at vi får inn forsvarsspillere til sommeren som er vant til TL-nivå. Og ikke at vi henter inn spillere som trenger 5-6 kamper for å tilvenne seg nivået, eller den fysiske delen av spillet. Ser at West fortsatt ikke er helt inne, men at han kommer. Vi har ikke tid til å vente når vi henter inn til sommeren. Vi trenger rutine, og vi trenger det fort.

Uansett hvor dyr en slik spiller blir, så er det vel nesten billigere enn å rykke ned? Trondsen har roen, får vi en med enda mer erfaring og er rask og god på hodet samtidig kan det bli bra.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 06 jun 04, 22:27
Huff.............

2. omgang var helt ...........

Dommeren gjorde en feil ....?

Her hjeper det ikke med 1000.....psykologer eller hva de kaller seg.Her trengs det mer....

:ffk::ffk::ffk:

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 06 jun 04, 22:38
Endret: 06 jun 04, 22:39
Opprinnelig postet av Hubro7

Trondsen er tryggheten selv i 60 minutter.


?
Også Trondsen slet idag etter min mening. Hadde flere dårlige klareringer og vanskelige pasningsvalg. Kan ikke ventet annet med et så langt avbrekk, men synes ikke han heller var veldig god idag gett.

---------------------------

Macka fra start!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 jun 04, 22:50
Han var den Minst dårlige av forsvarspillerne tror jeg vi sier:(

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 jun 04, 22:52
Ja ja, va kan jeg si som ikke allerede er sagt her?? Jeg kan vel egentlig bare gjenta andre, og her kommer det:

Forsvaret til FFK er ALT for dårlig, hvorfor ble Trondsen bytta urt etter 10 min av 2.omg?
Dommerstandaren i Norge er håpløs, Men det er ikke derfor FFK tapte i dag. De tapte pga håpløst spill i andre omgang med masse feilpasninger og det virker som om de ikke gidder å jobbe for lønna de hever, Trondsen, West og Sørlie holder mål i dag mens ringberg gjorde en veldig bra 1 omgang.

Jeg stiller spørsmålstegn ved følgende:

Hvorfor bytte ut den mest rutinerte midtstopperen FFK har når lyn presser med alt de har 10 min ut i 2 omgang?

Er FFK for dårlig trent fysisk? Det har vert mye snakk om at FFK spillerne har motatt psykolog hjelp, men har dette tatt fokusen vekk fra den fysiske treninga? Ser ut som brorparten av FFK spillerne ikke eier kondisjon.

Er det en slags sperre i FFK spillerne som sier at nå vi mister ballen så gidder vi ikke prøve å vinne den tilbake, men heller stoppe opp å se på hva som skjer videre?

Hvorfor skal FFK ALTID velge de vanskeligste løsningene? Jeg tenker på at de spiller alt for trangt, brker jo bare midten hvor alle lyn spillerne står istedenfor kantene hvor opptil 2 FFK spillere sto å ventet på ballen opptil flere ganger iløpet av kampen.

Er sikkert mere jeg burde stille spørsmål ved men nå orker jeg ikke tenke på den møkka kampen der noe mer, blir ordentlig frustrert, skuffa og direkte lei meg og får lyst til å begynne å grine når jeg ser FFK spille som de gjorde i 2 omgang i dag! Forferdelig!

Nei, dette får være nok, nå skla jeg sove! GOD NATT!:mad:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 06 jun 04, 22:59
Endret: 06 jun 04, 23:02
Trondsen hadde ikke mer å gi, og var ferdig etter 60 minutter. Mer er det vel ikke å mase om? Gutten har hatt et langt skadeavbrekk, han har ikke kunnet trene ordentlig, og vil trenge tid for å komme tilbake i toppform.

At vi ikke brukte kantene i andre omgang og utnyttet bredden finnes det nok et rimelig enkelt svar på: FFK hadde jo ingen kantspillere på banen!

stjerna - bjørnar - kosso - brenne

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 jun 04, 23:01
ja,ikek lett å begynne å ramse opp ting her...Men må bare skrive noe for å få ut frustrasjonen.,...Blir kanskje repitisjon av noe andre sikkert har nevnt tidligere,men det for heller bare være...

for det første hvorfor sette markus ringberg ned på midtbanen??West kan ikke gjøre alt alene...

for det andre:Har de ikke lært fra kampene før at det ikke nytter å legge seg bakpå?tenker spesiellt på vif kampen...Trodde eggen hadde en annen filosofi om det...

for det tredje:Dødballer?taper i avgjørende situasjoner..de bør bli sterkere på fysikken..Kanskje komme i kontakt med noen brytere å få hjelp av dem?

Spissene gjorde OK jobb,Midtbanen hang ikke med,slet uten risholt...og forsvaret finnes det ikke ord på å beskrive engang...

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 jun 04, 23:10
Endret: 06 jun 04, 23:11
Opprinnelig postet av A9
...og forsvaret finnes det ikke ord på å beskrive engang...
Jo da, ordene finnes de...

Men av dyp respekt for forumets opphavsmenn,
...velger vi å ikke bruke dem ! ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 jun 04, 23:13
sant så sant...:D

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 06 jun 04, 23:18
Endret: 06 jun 04, 23:19
Opprinnelig postet av Radoslaw

Jo da, ordene finnes de...

Men av dyp respekt for forumets opphavsmenn,
...velger vi å ikke bruke dem ! ;)

Skulle likt å se deg slenge ut den regla på polsk :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 jun 04, 23:51
Etter min mening på Eggen ta på seg en stor del av skylda i dag. Han gjorde flere merkelige valg både med bytter, taktikk og posisjonering av spillere. La meg nevne noen eksempler:
1) FFK la seg bakpå i andre omgang. (4-5-1) Det nytter ikke når vi er så dårlige defensivt, både kollektivt og særlig individuelt. FFK skulle fortsatt og angripe og ikke falle tilbake med så mye folk. Feighet straffer seg!
2) Ringberg som er vår desidert giftigste spiller offensivt (scoret 2 mål og hadde flere fine sjanser i 1.omg) blir helt anonym i 2.omg da Eggen flytter han ned på midtbanen. Laget fungerer da heller ikke offensivt overhodet.
3) Brenne blir flyttet inn i midten, mens Bjørnar ble satt ut på høyre i andre omgang. En håpløs bytting av plasser. Etter min mening spilte begge glimrende på sine plasser i første. Bjørnar med sine fine løp bakfra, og Brenne med fine innlegg og fiffig spill på kanten.
4) Sist, men ikke minst; Trondsen ut - Jørgen inn. Dette mener jeg avgjorde hele kampen. Ikke fordi Jørgen gjør en dårlig jobb, men fordi det var ro i de bakre rekker når Tor spilte, og han vant en rekke viktige dueller innenfor 16-meteren. Selv om Tor var sliten, mener jeg det hadde vært bedre og fortsatt med han.

Så over til det defensive. Her er det, som noen andre har nevnt, viktig og poengtere at forsvaret ikke på noen måte har skylda alene. Midtbanen er utrolig dårlig defensivt (savnet nok Risholt litt også). Koskela er forferdelig i dag. Han jogger rundt på søndagstur hele kampen. Håpløst! Vi må krige! Det er absolutt verdt å stille spørsmålstegn ved hvor bra man har trenet på fysikk og kondisjon. Vi åpner kampen knallbra, med jobbing og fine kombinasjoner. Utover i første omgang blir det dårligere og dårligere, og andre omg er jo helt forferdelig.

Dommeren gjør først og fremst en kjempetabbe i dag, og det er at Ringberg får frispark i mot seg når han kommer alene med keeper. En Lyn-spiller faller/sklir uten at ringberg er i nærheten av han, og Hauge blåser. Hadde han latt den gå, ville Ringberg kommet helt alene med keeper - og scoret...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 06 jun 04, 23:58
Angående Tor Trondsen så var det jo han selv som signaliserte at han måtte bytte, så du kan ikke akkurat anklage Eggen for å ta ham av banen da. Han må jo ha såpass tiltro til kapteinen sin at når han sier han ikke orker mer, ja, så orker han ikke mer. Fyren har jo ikke startet en Tippeligakamp siden april!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340