Kvalifikasjon til Tippeligaen
Leser om Adecco:
Serien bestár av 16 lag, og de to øverste lagene på tabellen rykker automatisk opp til eliteserien, mens de tre neste lagene spiller kvalifiseringskamper mot laget på tredje siste plass i eliteserien.
Noen som kan forklare hvordan dette skal foregå?
Laget som ender på kvalikk i Tippeligaen møter laget som ender på 5.plass i Adecco. Her skal det spilles en kamp, hvor laget fra Tippeligaen har hjemmebane.
Lagene som ender på 3 og 4.plass i Adecco skal spille en kamp mot hverandre, hvor laget som endte på 3.plass har hjemmebane.
Vinnerene av disse to kampene skal spille om retten til å kalle seg Tippeliga-lag i 2010. I Finalen spilles det både hjemme og bortekamp.
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 27 sep 09, 22:18
Endret: 27 sep 09, 22:19
Endret av: Knuty
Først to "semifinaler" hvor laget fra Eliteserien har hjemmekamp mot nummer 5 i adecco.
Laget på 3. plass har hjemmekamp mot laget på 4. plass.
Så møtes vinnerne over to kamper (hjemme/borte).
Edit: Jeg er treig.
Sarp er foreløpig på 5plass, men kan klatre til et par plasser til. Direkte opprykk blir vanskelig. Så havner vi på kvalik blir det lag som Sogndal, Sarp og Haugesund som må slåes, mao er jeg nesten sikker på trygg plass for FFK hvis vi "kaprer" kvalikplassen.
Magefølelsen sier at FFK tar nettopp kvalikplassen, glimt rett ned og Godset avslutter sterkt og havner over oss sammen med Aafk.
---------------------------
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Jeg ser for meg to muligheter:
1 FFK klarer seg med sikker plass.
2 FFK på kval plass og gruser 5 plass i Adecco, samtidig som Særp vinner oppgjøret mellom 3 -4 plasserte. Noe som resulterer i en kjempe finale borte og hjemme mot Særp. Ser for meg stinn brakke på begge kampene på Stadion og kjærkommne kroner i kassa. Og at vi vinner og berger plassen tar jeg som en selvfølge
Jeg har troa på at vi klarer dette jeg, så kvallikk plassen er nok ikke vår. Jeg håper på både FFK og Sarpsborg i tippeliga neste år. Glimt rett ned og Godset på kvallikk, hadde ikke gjort noe om det var Aalesund eller Lillestrøm der nede heller.
Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.
Jeg er veldig for å beholde "publikumslaga" i TL. En nøytral tilskuer med det synet ville da ønsket FFK og Aafk fremdeles i TL. Lag som Glimt og Liin har liten appell. Godset er OK, mens Lsk supporterne er få i antallet, alltid glissent på Åråsen. Håper på dirkete nedrykk på Glimt og Liin, Lsk på kvalik!
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Tror Godset sikrer seg trygg plass, mye takket være seieren over oss i Drammen. Ikke helt usannsylig om de tar 9 poeng til. BG får neppe mer enn 4, max 6, poeng til. Da er vi på kvalik, om ikke vi også tar 9 poeng. LSK og Aafk vinner nok nå til helgen, og da er det nok ikke noe vits å se oppover.
Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23