Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 44 14

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 11 aug 09, 17:29

Jeg forstår godt at Spillerinvest ønsker spillere de tror vil få økt verdi i fremtiden, jeg vil også tro at de absolutt ikke ønsker nedrykk slik at de må vurdere hva de skal gjøre ut fra dette. Et tips fra meg vil være å kjøpe en god høyre-back siden vi sårt trenger en.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 aug 09, 17:32

Selvsagt har invest inflytelse på spillerkjøp, når klubben ikke har egen kapital. Men.... å trekke nærmest "konspirasjonsteorier" ut av dette blir en ny runde på "komikveld" som enkelte "moderatorer" liker å dra fram.

Har også ved tidligere "høve" etterlyst litt langtidshukommelse fra enkelte, gjør det igjen .....samtidig som jeg spør?

Hvor hadde FFK vært i dag dersom ikke T.H hadde sprøyta millér in i FFK.???

Fortsatt rota rundt i gjørma, sammen med Kvik &Co.?

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 aug 09, 17:48

Opprinnelig postet av Erikk

 Et tips fra meg vil være å kjøpe en god høyre-back siden vi sårt trenger en.

Det vil trenerene også, men vil FSI det?? Har mine tvil, de vil ha spiss


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 aug 09, 19:00
Endret: 11 aug 09, 19:01
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Holters

Ja, men når da FFK ikke har pengene, så er det jo åpenbart at Invest har innflytelse på FFKs innkjøpspolitikk...

Klart det. De har ikke kontroll på økonomien og har derfor ikke penger til å bruke på innkjøp. Da har man en velsignelse i form av Fredrikstad Spillerinvest som kan spytte inn penger som de mener er verdt å spytte inn penger for. Det er litt naivt å tro at FFK skal kunne ha makt over penger de ikke eier.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 aug 09, 19:21

I fjor var det vel mange interessante spillere klubben gikk glipp av fordi FSI satset alt på å få Espen Hoff til klubben.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 11 aug 09, 19:26

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Erikk

 Et tips fra meg vil være å kjøpe en god høyre-back siden vi sårt trenger en.

Det vil trenerene også, men vil FSI det?? Har mine tvil, de vil ha spiss

Blir en interessant test det der. Tradisjonelt er spisser (som scorer mål, vel og merke) høyere priset enn forsvarsspillere. Noe som kan (og, for å ta en FFK1903, jeg understreker KAN) gjøre spillerinvest mer frista til å investere i en spiss enn en forsvarsspiller...

Men for å dele noen tanker rundt problematikken som reises: Jeg synes det er problematisk at klubbens innkjøp, og dermed en viktig bit av klubbens strategi, styres av noen andre enn klubben selv.  Jeg ser at spillerinvest har vært HELT nødvendig for å bringe FFK dit de er nå, men synes den måten å drive en fotballklubb på (altså å være avhengig av almisser) er et nødvendig onde akkurat nå. På sikt må FFK ha som mål å være helt uavhengige av slike ekstraordinære inntektskilder!

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 aug 09, 19:27

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det er vel naturlig at de bestemmer hvordan de bruker pengene sine.  At de takker nei til å bruke penger på en spiller de ikke tror på betyr ikke at de bestemmer FFKs innkjøpspolitikk. FFK kan fritt kjøpe hvem de vil hvis de greier å hoste opp pengene selv.

Ja, men når da FFK ikke har pengene, så er det jo åpenbart at Invest har innflytelse på FFKs innkjøpspolitikk...

Det er selvfølgelig en ønskesituasjon at FFK kunne drifte seg selv og kjøpe de spillerne de selv ønsker. Det må være et mål å komme dit. FFK kan ha sin integritet i behold ved å takke nei til spillere som FSI vil kjøpe og drifte hvis FFK selv mener at det ikke er sportslig ansvarlig med disse spillerne. Så får heller klubben måtte takke nei til spillere de ikke har råd til hvis FSI ikke er enig i vurderingen av spillerens kvaliteter.

Jeg har ikke så mye greie på det men jeg mener å huske at klubben særlig under Eggen foretok endel horrible kjøp, og at FSI stiller noe krav når de skal yte millioner har jeg full forståelse for.

Og Holters, du sier at Høili ikke bidrar med mer enn de andre i FSI, men han har vel bidratt mer i enkelte tilfeller når det gjelder FFK`s økonomi. Han ga 5 mill for at stadion skulle beholde navnet Frstad Stadion i 5 år. Hvem gjør dette hvis han ikke har hjerte for klubben ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 aug 09, 19:28

Opprinnelig postet av Lemmy

I fjor var det vel mange interessante spillere klubben gikk glipp av fordi FSI satset alt på å få Espen Hoff til klubben.

Kan du underbygge påstanden med navn ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 11 aug 09, 19:34
Endret: 11 aug 09, 19:51
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Willy Renè

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det er vel naturlig at de bestemmer hvordan de bruker pengene sine.  At de takker nei til å bruke penger på en spiller de ikke tror på betyr ikke at de bestemmer FFKs innkjøpspolitikk. FFK kan fritt kjøpe hvem de vil hvis de greier å hoste opp pengene selv.

Ja, men når da FFK ikke har pengene, så er det jo åpenbart at Invest har innflytelse på FFKs innkjøpspolitikk...

Det er selvfølgelig en ønskesituasjon at FFK kunne drifte seg selv og kjøpe de spillerne de selv ønsker. Det må være et mål å komme dit. FFK kan ha sin integritet i behold ved å takke nei til spillere som FSI vil kjøpe og drifte hvis FFK selv mener at det ikke er sportslig ansvarlig med disse spillerne. Så får heller klubben måtte takke nei til spillere de ikke har råd til hvis FSI ikke er enig i vurderingen av spillerens kvaliteter.

Jeg har ikke så mye greie på det men jeg mener å huske at klubben særlig under Eggen foretok endel horrible kjøp, og at FSI stiller noe krav når de skal yte millioner har jeg full forståelse for.

Ja, og da bør du vel samtidig har forståelse for at FFK1903 stiller spørsmål ved dette også? Spørsmål ved om personene i FSI har en bedre evne enn FFKs sportsapparatet til å vurdere om en spiller er noe for FFK eller ei? Eller hvor laget trenger å forsterkes?

Det hjelper ikke hvor mye FFKs trenerapparat for eksempel ønsker en høyreback eller en midtbanespiller dersom FSI bare ønsker å hente en spiss. Da blir det faktisk en spiss som blir hentet. FFK som klubb har over hodet ikke midler til rådighet. Sånn er ståa faktisk per i dag.

Opprinnelig postet av Willy Renè

Og Holters, du sier at Høili ikke bidrar med mer enn de andre i FSI, men han har vel bidratt mer i enkelte tilfeller når det gjelder FFK`s økonomi. Han ga 5 mill for at stadion skulle beholde navnet Frstad Stadion i 5 år. Hvem gjør dette hvis han ikke har hjerte for klubben ?

Er vel ingen som har betvilt at de har hjerte i klubben eller ei? Diskusjonen går jo på om de har mer makt enn de burde...

Fem millioner hvert skuddår er strengt talt ikke så mye relativt til hvor mye makt og innflytelse f.eks. Høili faktisk har. Det hadde vært noe annet om man spyttet inn 20 millioner årlig slik Røkke gjør. Det er ikke alltid det at de gir så mye i nuet som gir dem makten, men at dette er folk med penger kan komme til å gi i fremtiden. Man tør ikke å si imot i frykt for å miste dette sikkerhetsnettet. Ønsker Høili noe, så blir det sånn.

Presseoppmerksomheten og stor takk for innsatsen hører med, men med statusen som "evige redningsmenn" følger makt med på lasset. Og den statusen tror jeg de liker å ha.

Eksempel: Forsberg ringte personlig til PH-styret for å få dem til å arrangere en blomsteroverrekkelse, der han og Høili fikk hver sin kvast som takk for lang og tro tjeneste for klubben. Den seremonien ble avholdt på Gamle Fredrikstad stadion den...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 aug 09, 19:49
Endret: 11 aug 09, 19:53
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

Ja, og da bør du vel samtidig har forståelse for at FFK1903 stiller spørsmål ved dette også? Spørsmål ved om personene i FSI har en bedre evne enn FFKs sportsapparatet til å vurdere om en spiller er noe for FFK eller ei? Eller hvor laget trenger å forsterkes?

Sånn er det faktisk per i dag. Det hjelper ikke hvor mye FFKs trenerapparat for eksempel ønsker en høyreback eller en midtbanespiller dersom FSI bare ønsker å hente en spiss. Da blir det faktisk en spiss som blir hentet siden FFK som klubb over hodet ikke har midler til rådighet.

Nei, jeg har ikke forståelse for  mulige fremtidige situasjoner som FFK1903 konstruerer.

Da får heller FFK si nei til en evt. spiss hvis de mener de ikke trenger en, de bør ikke ta i mot noe som blir kastet etter dem mot sin vilje.

Opprinnelig postet av Holters

Er vel ingen som har betvilt at de har hjerte i klubben eller ei? Diskusjonen går jo på om de har mer makt enn de burde...

Fem millioner hvert skuddår er strengt talt ikke så mye relativt til hvor mye makt og innflytelse f.eks. Høili faktisk har. Det hadde vært noe annet om man spyttet inn 20 millioner årlig slik Røkke gjør.

Det hadde vært en ønskesituasjon, men klubbens mål må på sikt være å drifte seg selv.  For tiden er FFK avhengig av almisser.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 aug 09, 19:54

Opprinnelig postet av Holters

Det er MANGE tilfeller der Invest har takket nei til spillere FFK har lagt frem...

FFK er prisgitt investorenes godvilje for å forsterke. Da sitter investorene også med mye makt.

Høili gir for øvrig ikke noe mer til spillerkjøp enn de andre i Fredrikstad Spillerinvest.

Da det ser ut til at mitt spørsmål til deg Holters enten ble slettet eller ikke ble registeret så prøver jeg igjen.

Det er MANGE tilfeller skriver du. Hvem er de mange??

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 aug 09, 19:57

Nå er du noe historieløs Holters. Høili har bidratt lenge før Spillerinvest var en realitet.

Og hvilke tilfeller snakker du om? Kom opp med navn og tidsperiode

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 11 aug 09, 20:03
Endret: 11 aug 09, 20:08
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Topscorer

Det er MANGE tilfeller skriver du. Hvem er de mange??

Jeg vet at det har vært mange, ja. Og jeg har navn på flere. Om du tar mitt ord for det eller ei får være helt og holdent opp til deg selv.

Når det er sagt, så synes jeg det er helt greit at FSI takker nei til spillerobjekter de ikke ønsker å investere i. Det er tross alt deres penger, og deres penger skal de få lov til å benytte akkurat slik de føler for.

Jeg bare ønsket å påpeke at FSI i kraft av denne muligheten derfor har direkte innflytelse på hvem som blir hentet. Dette er ikke rene gavepakker som FFK kan disponere 100% fritt slik klubben selv ønsker. De som tror det er naive. Det er ikke alltid slik at klubbens førstevalg korresponderer med FSIs ønsker, og da trekker selvsagt de med pengesekken det lengste strået, da klubben tross alt er best tjent med at det i det hele tatt blir hentet inn spillere.

At alle parter har sine hjerter i klubben får jeg da inderlig håper. Så naiv er jeg. Wink

Opprinnelig postet av Holters
Nå er du noe historieløs Holters. Høili har bidratt lenge før Spillerinvest var en realitet.

Jeg lever ikke i fortiden. Jeg snakket om dagens situasjon med FSI.

PS! Innlegget ditt har ikke blitt slettet. Du må bekrefte innlegget etter å ha trykket på forhåndsvisning. Innlegget ditt lå til venstre under "uferdige innlegg".

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 aug 09, 20:07

Opprinnelig postet av Willy Renè

 

For tiden er FFK avhengig av almisser.

 

Spillerinvest investerer ikke mer penger enn de gjorde den gangen investorpoolen ble satt i gang vel? De styrer vel bare de midlene som fortsatt er igjen i potten? Flott at de velger å ikke ta ut overskudd altså, men det skulle nesten samtidig bare mangle synes nå jeg, ettersom de flagger at de gjør det pga hjerte i klubben.

At Høili kjøpte stadionnavnet, er en gest som fortjener all mulig honnør.  Så spørs det da, om ikke klubben heller burde lagt ut navnet for salg, og fått det mangedoble isteden, men det er en annen diskusjon. Det skal vel ikke stikkes helt under en stol at slike grep, er med på å skaffe investorer mer makt i klubben, og selvsagt masse goodwill ute blandt supporterne, som igjen skaper enda mer makt.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 11 aug 09, 20:12

Apropo til tråden: Fytti katta så kjedelig silly season har vært så langt...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 11 aug 09, 20:23

Opprinnelig postet av Holters

Apropo til tråden: Fytti katta så kjedelig silly season har vært så langt...

Agree.....

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 aug 09, 20:27

Ja, når man ser på hva vi diskuterer her inne er det ikke vanskelig å skjønne at det er rimelig dødt på overgangsmarkedet....Undecided


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 aug 09, 20:35

Sitat:

"Jørn Andersen er i forhandlinger med FFK om en to-års kontrakt. Men han krever å få ta med seg minst en av spissene, som også skal være villig til å følge Andersen nordover til Norge. Spilleren har en salgsklausul dersom en utenlandsk klubb melder sin interesse. Det står nå på midler til lønn for Andersen og spilleren selv. Men FFK står hardt på at noen MÅ ut før flere kan hentes inn."

Sitat slutt.

 

Sjekk denne linken


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 aug 09, 21:04

WTF!? Kan vel ikke stemme? gidder du å linke rett til artikkelen? fant den ikke....


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 11 aug 09, 21:07
Endret: 11 aug 09, 21:44
Endret av: Lex

Har hørt det ryktet for lenge siden, men trodde det ikke. fiks linken.

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 44 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340