Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Strømsgodset - FFK (8. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 mai 08, 21:27
http://f-b.no/article/20080525/FFK/659825278/1220/NYHET går det virkelig ann???

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 mai 08, 21:29
Opprinnelig postet av Pavlov

Jeg prøver å se med positive øyne på Wallace, men han gjør for mye feil

Enig Wallace er en rundigsbøye og misser jo totalt på scoringen.Noen mener FFK sin beste idag,jeg mener den dårligste

lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 25 mai 08, 21:34
tja...Det positive: Var på samme kamp i fjor, og Fredrikstad var bedre i år..
Så stiller jeg meg spørsmål til hvordan vi blir "lurt" oppover banen av et kontringssterkt Godset. ..Vi er bortelag og burde ha ligget mer kompakt på vår egen banehalvdel.
Så skal vi vel heller ikke skylde på spillestilen til Stømsgodset for at vi taper, det bli for dumt!  
Når det gjelder Spissene våre, synes jeg de er alt for ujevne i prestasjonene.. og det skyldes vel rett og slett kvaliteten på de ?? 

---------------------------

Go Tottis!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 mai 08, 21:34

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 25 mai 08, 21:59

Opprinnelig postet av SirLion
http://f-b.no/article/20080525/FFK/659825278/1220/NYHET går det virkelig ann???

Dette må jo få konsekvenser for Godset. Skammelig oppførsel.

---------------------------

Tarik på landslaget!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 mai 08, 21:59

Opprinnelig postet av lineker
Vi er bortelag og burde ha ligget mer kompakt på vår egen banehalvdel.
Så skal vi vel heller ikke skylde på spillestilen til Stømsgodset for at vi taper, det bli for dumt!  

Vi er et mye bedre lag enn Godset og skal dermed styre kampen. Da kan vi ikke ligge som et slitent kontringslag og håpe det skal være nok.

Ingen har vel heller skyldt på spillestilen til Godset? Vi har fastslått at de spiller massevis av langballer og trekker ut alt som er av dødballer.

Idag er det ingen andre å skylde på enn FFKs inneffektivitet.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


SuperRay

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 mai 08
Innlegg: 1

Lagt til: 25 mai 08, 22:00
Triste greier. Her rota vi bort muligheten til serieledelse mot et drittlag fra drittbyen Drammen. Klarer vi ikke favorittstempelet?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 mai 08, 22:06

Hadde "superspiss" Gardar scoret på de gode innlegg fra Wallace i 1.omgang, Hadde Gardar vært helt og Wallace fått kreditten for innlegg.

NÅ glemmer mange av Wallace kritikerne innlegga hans,  spesielt de med "Gardar" briller.

PS. Jeg er ingen spesielt Wallace fan, men rett bør være rett.

Mener fortsatt at FFK gjorde ei tabbe da de lot Riddez gå til "møkkalget" SIF.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 25 mai 08, 22:10
Endret: 25 mai 08, 22:12
Alt er ikke helsvart: Etter å ligge under på bortebane etter første omgang, var jeg sikker på at FFK skulle utligne i andre. For ett år siden ville jeg aldri ha tenkt slik. Altså er også jeg i ferd med å bli kvitt bortekomplekset, og jeg tror det samme gjelder laget....

I 1. omgang viser vi også tidvis klasseforskjell mot et stillestående Godset, og lar ballen og beina gå kjapt og presist. Tre skudd i treverket viser at det bare var uflaks som gjorde at vi ikke ledet til pause. Særlig var Opphaugs skudd utrolig ferdigscora, ufattelig at den ikke gikk inn

Men dessverre klarte vi ikke å fullføre, til tross for en meget god første omgang. FFK dominerte såpass stort, at målet som kom i mot like før pause, burde ha prellet av. I stedet mister vi piffen totalt, og lar Godset bryte ned tempoet

Skuffende også av Tarik i dag. For første gang i år satt jeg halvt og håpet på at han ble byttet ut - jeg ble bare ikke enig med meg selv om hvem som kunne erstatte ham (en påminnelse om at vi, etter min mening, har et spissproblem).

Når det er sagt, så synes jeg Gardar virket oppofrende, og var involvert i mye. Tegan viste dessverre lite da han kom inn. Kvisvik hadde jeg egentlig ikke den helt store troen på, slik kampen utviklet seg. Men når sant skal sies, så er det ikke bare lett å komme inn i en slik kamp og være tryllekunstner.

Wallace har vel blitt bedre og bedre siden seriestart. I dagens kamp synes jeg kurven pekte motsatt - han startet bra, men rotet det etter hvert til, og avsluttet med et unødvendig gult kort.

De neste kampene vil vise hva som bor i laget. Skal ambisjoner om topplassering innfris, må dagens 2. omgang bli årsverste, og Stabæk bankes bærumsblå på søndag.


Pavlov

Juniorspiller

Ble medlem: 04 mai 08
Innlegg: 77

Lagt til: 25 mai 08, 22:13
Endret: 25 mai 08, 22:37

Opprinnelig postet av Costanza
Spillerbørsen på ffksupporter.net

(Wallace som BB)

Frisk og positiv på venstreback. Har flere gode initiativ offensivt, sikker med ball og velger fornuftige løsniniger

 

 

Sikker med ball, og velger fornuftige løsninger?? Det er omtrent det motsatte av hva han faktisk presterer


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 25 mai 08, 22:29
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av lineker
Vi er bortelag og burde ha ligget mer kompakt på vår egen banehalvdel.
Så skal vi vel heller ikke skylde på spillestilen til Stømsgodset for at vi taper, det bli for dumt!  

Vi er et mye bedre lag enn Godset og skal dermed styre kampen. Da kan vi ikke ligge som et slitent kontringslag og håpe det skal være nok.

Ingen har vel heller skyldt på spillestilen til Godset? Vi har fastslått at de spiller massevis av langballer og trekker ut alt som er av dødballer.

Idag er det ingen andre å skylde på enn FFKs inneffektivitet.



Hvordan kan du påstå at vi er et mye bedre lag enn Godset..Hvem vant kampen?.Hvem scoret ikke mål? Var det en smart taktikk å ligge høyt i banen på et kontringslag, som slår høye lange baller i bakrom?

---------------------------

Go Tottis!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 25 mai 08, 22:37
FFK vant sjanse statistikken 6-4, men var ineffektive.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 25 mai 08, 22:39
Opprinnelig postet av Pavlov

Opprinnelig postet av Costanza
Spillerbørsen på ffksupporter.net

(Wallace som BB)

Frisk og positiv på venstreback. Har flere gode initiativ offensivt, sikker med ball og velger fornuftige løsniniger

 

 

Sikker med ball, og velger fornuftige løsninger?? Det er omtrent det motsatte av hva han faktisk presterer

Han får samme karakter på TV2, så det kan ikke være helt på jordet. Å det var ikke han som gjorde seg bort på baklengsmålet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 25 mai 08, 22:55
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Han får samme karakter på TV2, så det kan ikke være helt på jordet. Å det var ikke han som gjorde seg bort på baklengsmålet.

Piiroja var ikke helt heldig, men Wallace skulle nok ha fulgt løpet til Ohr, så det er en sannhet med modifikasjoner.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 25 mai 08, 23:03

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Han får samme karakter på TV2, så det kan ikke være helt på jordet. Å det var ikke han som gjorde seg bort på baklengsmålet.

Piiroja var ikke helt heldig, men Wallace skulle nok ha fulgt løpet til Ohr, så det er en sannhet med modifikasjoner.

Wallace jogga jo bare etter Ohr på målet, Ohr var Wallaces mann.

---------------------------

Tarik på landslaget!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 25 mai 08, 23:25
Opprinnelig postet av MLarsen

 

Wallace jogga jo bare etter Ohr på målet, Ohr var Wallaces mann.

Ohr kom sentralt i banen hele veien, og ikke på kanten. FFK spiller soneforsvar, som alle andre, og ikke mann mot mann.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 26 mai 08, 04:58

Ligger FFK  ann til nedrykk?

Etter en kamp som marginene ikke er på FFK sin side , så er vi plutselig middelshavsfarer. Alle spillerene er helt ræva. Makan til snever synt gjeng!

I tv2 studioet var de enige om at godset ble rundspilt av FFK i første omgang, at det kun var marginer som gjorde at ikke FFK avgjorde kampen i 1 omgang.

Hællædussen, det var det 2 tapet denne sesongen, så nå ryker nok plassen i tippeligaen. Blir nok vikarligaen neste sesong.

Alle lag kan ha en dårlig dag.

 

 


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 26 mai 08, 06:26
Opprinnelig postet av dracula

Svak kamp.

For å forfølge innelgg i "under kampen", innrømmer jeg gjerne at jeg har tatt feil når det gjelder Tegstrõm.  hadde en stund tro på han, men har i det siste skrevet og ment ( mener fortsatt ) at han er Adecco-spiss. Synes også at Gardar i dag også forsvarte betegnelsen Adecco-spiss.

Synes også at ikke Kvisvik, la noe inn noen spesiell god søknad om ny avtale. I dag hadde han sjangsen, det var jo så mye "grått" at litt innsats fra Kvisvik hadde lyst opp.

Dessverre tror / frykter jeg at dette er begynnelsen mot midttplasssering på tabellen.

Ehhh.. Mange det var Adecco-Klasse over idag.. Tarik var det vel 3 divisjon standard av!!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 mai 08, 07:39

Hei Oleberg.

Joda , kanskje fler som "forsvarte" betegnelsen "Adecco-spillere" idag.

Er fullstendig enig i at Tarik idag spilte seg til plass på FFK2.

Likevel når jeg nevner Tegstrøm, så er det fordi jeg her inrømmer å ha vurdert feil.

Gardar fordi diskusjonen om han går "høyt". For noen er han "superspiss" for andre slik som undertegnede holder han ikke brukbart TL nivå, sjøl om han i enkelte kamper glimter til.

Kvisvik fordi han ( iallefall) tidligere har ønsket seg fet kontrakt.

Når jeg også i innlegg nevner Wallace, er det fordi han etter min mening får unødvendig mye "pepper" av mange her inne. Han var etter min mening igår en av FFK sine beste. Bl.a med gode innlegg fra kanten i 1.omgang som spissene ( les her Gardar) burde klart å gjøre noe utav.

Ps. Det må være mye enklere å spille spiss enn forsvarer, tenk dere Gardar som forsvarer med sine "hull i lufta" spark. For korte "tær" på innlegg, og "treghet i motak som på innlegg i går. Hadde lett blitt noen stygge " sjølmål" da.

Generelt var FFK bra i perioder i 1.omgang og burde hatt en klar ledelse før 0-1 målet.

Håper også at "Hansi" er på plass mot Stabæk.

Ps. Hadde gitt ett "kongerike" for en  offensiv spiller med Stian Ohr sin innsats i går.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 mai 08, 09:16

Opprinnelig postet av lineker

Hvordan kan du påstå at vi er et mye bedre lag enn Godset..Hvem vant kampen?.Hvem scoret ikke mål? Var det en smart taktikk å ligge høyt i banen på et kontringslag, som slår høye lange baller i bakrom?

Jeg ser kampen. Jeg ser ikke på resultatet. Resultatmessig var Godset best. Spillemessig er FFK bedre enn Godset. Jeg ser hvem som spiller bra fotball og hvem som har litt mer flaks enn fortjent og scorer ett mål - når vi har tre skudd i treverket og fører kampen i stort sett hele første omgang og faller desverre ned på Godsets nivå.

Den første halve timen var ikke Godset i stand til å true oss i bakrom selv om vi lå høyt og kjørte dem. Fordi vi holdt trøkket oppe og gav dem ikke sjansen til å få til gode oppspill mot Nielsen/Ohr. I andre omgang faller vi ned i tempoet men holder oss høyere i banen - og Godset får sjansen til å kontre. Når vi ligger under skal vi iallefall ikke legge oss bakpå.

Jeg har to spørsmål til deg:

1 ) Hvordan skal vi spille mot lag som Godset hjemme? De er jo ikke noe mindre kontringslag der. Mener du at vi skal legge om taktikken hjemme mot kontringslag? 

2) Hvilken taktikk skal vi ha mot kontringslag, da? Spille kontringsfotball vi også, der vi kan stille i en klassisk 5-1-4 formasjon fordi man ikke behøver midtbane...?

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340