Husk meg
Brukernavn
Passord

Venstre back

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 22 jan 08, 11:11
Endret: 22 jan 08, 11:12

VIF tester ut en belgisk venstreback med landslagserfaring og Bundesliga-spill på CVen...

Vi må nok også innse at akkurat på venstreback er vi nødt for å se til utlandet nå. Det finnes rett og slett ikke noen norske kandidater. Så FFK-ledelsen er ganske enkelt nødt for å finne en eller annen løsning på problemet med max 11 utenlandske spillere (problemet heter Vuorinen eller Shaaban).

Håper fortsatt FFK sjekker ut muligheten for å hente Heath Pearce.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 jan 08, 11:12

Jeg mener å huske at Stadheim ble brukt på venstreback i en treningskamp eller noe i fjor, og gjorde en av sine beste opptredener i FFK-trøya per dags dato.

Ellers kan vel Jonna spille der? Med Kvisvik, Gashi, Wehrman og Barsom på midten og flere unggutter klare på benken skulle vel midtbanen tåle det. Spørs hvordan forholdet mellom Jonna og Grönnis blir hvis (eks?)kapteinen blir degradert til venstreback da men. Det er kanskje derfor treneren flagger behovet for forsterkninger...

Personlig ser jeg ikke så mye galt i litt omskolering. Jeg kan være enig i at Eggen jr brukte den strategien litt vel mye i blant, men på den annen side er det en styrke for laget om flere spillere kan bekle flere roller. Desto lettere blir det å stille med det beste laget sesongen igjennom.

Men selvsagt håper jeg aller mest at Mikkel-saken skal ende med at Lyn blir til de grader avslørt, ilagt en kjempebot, slått konkurs, og bli tvunget til å la alle spillerne gå for en billig penge. Slik at Stefanutto kan komme til FFK likevel.

Ja ja. Det er lov å drømme, er det ikke?

Alle bedre forslag bør forøvrig mottas med takknemmlighet...

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 jan 08, 11:15
Opprinnelig postet av Costanza

 Så FFK-ledelsen er ganske enkelt nødt for å finne en eller annen løsning på problemet med max 11 utenlandske spillere (problemet heter Vuorinen eller Shaaban).

I så fall heter vel problemet Vourinen. Klarer ikke helt å se på lagets (antagelig) beste spiller som et problem, overgangsspekulasjoner til tross.  

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 jan 08, 11:57
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

I så fall heter vel problemet Vourinen. Klarer ikke helt å se på lagets (antagelig) beste spiller som et problem, overgangsspekulasjoner til tross.  



å kvitte seg med Vourinen vil helt klart bli mye vanskeligere/dyrere enn å "kvitte" seg med Shaaban.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 jan 08, 12:43
Jeg synes Anders Stadheim er god som venstreback. Jeg har sett noen kamper med ham der og han gjør seg ikke bort. Ikke alle forsvarsspillere er kjappe. Selv om det er en stor styrke så er det mulig å kompensere med smartness og andre ferdigheter. Jeg sier ikke at han har briljert, for fyren er jo faktisk ikke back, men han kan bli det tror jeg. Stadheim har ferdigheter og kan få det ut om han fikser instillingen sin litt før sesongen.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 jan 08, 14:01

Stadheim som venstreback? Nei takk! Håper det var ment som spøk?

Greit at ikke alle forsvarsspillere er raske, og, som du nevner Shadar, de fleste kompanserer det med andre ting. Men hvilke andre ting er det Stadheim har som kan gjøre ham til en habil venstreeback? Greit, pasningsfoten er der. Men

 Anders Prytz hadde jo opprinnelig en god pasningsfot han også, vi husker jo åssen det fungerte i fjor.. Dessuten er det en forskjell på å ikke ha fart som styrke, og å ha total mangel på det. For den største grunnen til at Stadheim ikke er god nok for Tippeligaen, er at han sliter med tempoet. Derfor mener jeg at Adeccoligaen, med et mye lavere tempo, ville passet Stadheim langt bedre.Men nå leste jeg jo i FB at han fortsetter i klubben...

Har nevnt det før, og tror han kan være en bra kandidat: Roy Miller i Bodø/Glimt. Står for offensiv fotball, med et greit venstreben og bra med fart. Selvfølgelig er han ikke noen klassespiller som vi bare mååååå ha, men det kan være et greit alternativ hvis vi ikke finner noen i utlandet.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 jan 08, 15:41

Det største problemet til Anders Prytz var vel skader, og dårlig trening og form som følge av det.

En back må ikke på død og liv være en offensivt innstilt løpsmaskin. Plasseringsevne, ballkontroll, ro i situasjoner, gode pasninger osv betyr mye. Vel vel. Nei, men Stadheim er vel ingen spøk all den tid han har blitt brukt på den plassen før og kommet brukbart fra det.

Hvis man ikke finner en realt god venstreback snart håper jeg Jonna blir brukt der. Han har stabilisert forsvaret fra den posisjonen før, og er slett ikke noe dårlig alternativ. Idag vil han ikke bli like savnet på midtbanen som han var den gang heller.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 jan 08, 16:37

Prøv ikke å si at problemet til Prytz var skader! Nei, den mannen kunne ikke spille Tippeligafotball!

Selvfølgelig må ikke backen være rask, det var ikke det jeg mente. Ang. tempoet til Stadheim tenkte jeg ikke på farta hans. Men farten på pasningsspillet osv. Ballen går ofte litt treigt, i tillegg til at han til tross for god teknikk sliter litt med mottak/vendinger.

Som tidligere nevnt, backen kan ha dårlig med fart. Men det er få backer som er så store som Anders Stadheim.. Syns han er litt klønete motorisk innimellom, noe som er forståelig pga. kroppen. Og da passer man vel ikke særlig som back.

Enig med deg i at Jonna kan spille back hvis vi ikke får tak i noen andre. Men likevel, vi bør ha oss en venstreback før sesongen!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 jan 08, 19:14
Opprinnelig postet av Lemmy

Prøv ikke å si at problemet til Prytz var skader! Nei, den mannen kunne ikke spille Tippeligafotball!

Men det er få backer som er så store som Anders Stadheim.. Syns han er litt klønete motorisk innimellom, noe som er forståelig pga. kroppen

 

Hmm, og hva skjer viss vi prøver å si det?

Stadheim spilte helt uten selvtillit ifjor. Da blir det lett seende ut som om han er klønete. "Kløna" di var da tross alt landslagsaktuell engang.
Når det er sagt vil jeg jo også pressisere at jeg IKKE ønsker Stadheim som venstre-back. Jeg ønsker ham til en annen klubb så vi kan bruke pengene han får til å lønne det vi trenger: En god og erfaren venstre-back med gode kvaliteter offensivt og defensivt

Er det forresten sååå stor forskjell på tempoet i toppen av Adecco-ligaen kontra tippeligaen som du vil ha det til??? Trukke det


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 jan 08, 19:34

Da kommer hekser og troll og tar dere.

Vet godt at Stadheim var landslagsaktuell, men hvor lenge kan man leve på det? Det blir som å mene at Ramberg er god siden han spilte i Ajax før. Selvom det er lengre siden han gjorde det, enn Stadheim var landslagsaktuell.. Prinsippet er hvertfall det samme.

Tempoet er adskillig større i Tippeligaen enn i Adeccoligaen. For det første er det større tekniske ferdigheter på spillerne i TL, noe som gjør tempoet høyere. I tillegg er det så og si bare gode lag i TL, i Adeccoligaen er det mange dårlige lag nederst på tabellen. Det er ofte det som skiller de beste fra de dårligste, ballen går mye hurtigere.

Hvis du på et  feks. lokalt klubblag går på en trening/kamp for et lag i ungdomsavdelingen, vil du se at det som skiller et evt. 1.lag fra et 2.lag er tempoet på ballen. De tekniske kvalitetene som pasninger, vendinger, mottak og medtak i tillegg til spillforståelsen er det som regel stor forskjell på, og da blir tempoet meget ulikt.

Det jevner seg selvfølgelig ut, det er ikke det. Men en divisjon har veldig mye å si på tempoet!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 jan 08, 22:51
Endret: 22 jan 08, 22:52

Jeg vil bare gjenta det jeg skrev i det forrige innlegget mitt aller først; Stadheim briljerte aldri som back.

Faktisk vil jeg egentlig ikke ha ham der jeg heller. I øyebliket er han ikke god nok. Lemmy; du skrev at han ikke er god nok for TL og at han passer i Adecoligaen. Jeg er uenig. Jeg synes ikke engang at han er god nok for adecco`en. Stadheim er helt lost nå. Det synes jeg er kunstig. Greit nok at det er en stund siden landslaget og slikt osv, men her tror jeg vi kunne fått til store forbedringer som hadde gjort ham til en mer enn habil TL-spiller. Klart, det kommer an på om man finner de riktige knappene og trykker på dem.

Jeg tror vel heller det er lite sannsynlig at det skjer.

Så hva gjør man? FFK har gjort noen bomkjøp som kan koste dem dyrt om ikke enkelte finner seg nye klubber snart. Spørsmålet er om det etterhvert er på tide å fristille dem til fordel for gruppedynamikkens skyld?


super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04
Innlegg: 117

Lagt til: 25 jan 08, 12:04

hva med denne yngre Flo-utgaven, Per Egil

Tjærnås ser nå positivt på gutten

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=2210


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 jan 08, 12:11
Vi burde hente ham bare på grunn av navnet. En forsvarsspiller ved navn Per Egil jo bli en hit i FFK .

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jan 08, 15:17
Har tidligere nevnt navnet her, og jeg regner med at FFK har forhørt seg. Et så bra talent kan desverre bli for dyrt. Og, som mange har påpekt, man ser vel heller etter en rutinert venstreback som kan holde til Christian Halvorsen blir god nok. Men skulle man få Flo for en grei sum, vil det være idioti å takke nei.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 jan 08, 16:31
Vi har en spiller Sogndal vil ha, og Sogndal har en spiller vi vil ha....? Say no more.

Men jeg tror FFK egentlig er fast bestemt på å hente en mer etablert venstreback siden vi allerede har et lokalt talent i den posisjonen. Problemet er bare at vi da antakelig må se til utlandet.



ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 25 jan 08, 17:13
Har akkurat fått høre at FFK hadde en utenlands landslagsspiller som er venstreback på kroken. Men at han hoppet av og takket nei i siste liten. Bittert! Kilden ville ikke /kunne ikke si hvem det var.. Men vi kan vel prøve å tenke oss frem?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 jan 08, 17:22
Opprinnelig postet av ffkfmv
Har akkurat fått høre at FFK hadde en utenlands landslagsspiller som er venstreback på kroken. Men at han hoppet av og takket nei i siste liten. Bittert! Kilden ville ikke /kunne ikke si hvem det var.. Men vi kan vel prøve å tenke oss frem?

Tror det er Heath Pearce.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 jan 08, 18:01

Opprinnelig postet av ffkfmv
Har akkurat fått høre at FFK hadde en utenlands landslagsspiller som er venstreback på kroken. Men at han hoppet av og takket nei i siste liten. Bittert! Kilden ville ikke /kunne ikke si hvem det var.. Men vi kan vel prøve å tenke oss frem?

Det er vel den 10 spilleren som FFK har prøvd seg på og fått nei.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 jan 08, 18:38

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av ffkfmv
Har akkurat fått høre at FFK hadde en utenlands landslagsspiller som er venstreback på kroken. Men at han hoppet av og takket nei i siste liten. Bittert! Kilden ville ikke /kunne ikke si hvem det var.. Men vi kan vel prøve å tenke oss frem?

Tror det er Heath Pearce.

Siste klubben han spilte for var vel Hansa R, han har vel spilt 10-12 for dem, men har også vært en del skadet. Nå er han bosmann.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 jan 08, 20:39
Opprinnelig postet av Patrioten

Siste klubben han spilte for var vel Hansa R, han har vel spilt 10-12 for dem, men har også vært en del skadet. Nå er han bosmann.


Han er nok ikke bosman-spiller. Har bare vært et halvt år i Hansa Rostock, men har kommet litt på kant med ledelsen og vil bort fra klubben allerede. Var årets forsvarsspiller i dansk fotball i 2006. Vet at FFK har forhørt seg om han, men han ville ikke til norsk fotball.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340