Husk meg
Brukernavn
Passord

Shaaban stoppet av Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 sep 07, 13:19

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hva skal han leve av den dagen han legger opp, hvis han ikke har tjent nok til å legge av litt oppsparte midler.

Jeg synes fotballspillere er litt raske frampå for å si at de skal sikre framtiden sin når de fremstår som griske. De de egentlig sier er at de har blitt vant til stor inntekt, så de ikke klarer tanken på å ha en jobb som andre, uten utdannelse eller arbeidserfaring, må slite med.

Det er jo ikke sånn at fotballspillere ikke kan jobbe med noe som helst etter at de legger opp? De kan jo jobbe i kassa på rema eller på burgerking eller no`, som mange andre uten utdannelse eller yrkeserfaring.

Hva da med frisører? Det er ikke så mange av de som holder ut til de er over 35 heller? Burde det koste et par tusen å klippe seg da, så de kan legge seg opp litt penger til karrieren er over?

Nei, fotballspillere får finne seg i å omskolere seg som alle andre som ikke klarer å henge med i jobben sin. Og det er ikke noen god unnskyldning at du har blitt vant til å ha et par millioner å rutte med i året.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 sep 07, 13:31

1. Shabaan kan ikke bli grinete på FFK på grunn av markedspris-avtalen, da budet var på 5.5 mill og markedsprisen tydelig og konkret var på minst 9.5 mill.

2. Shabaan kan ikke lenger stå med hundevalp-øyne å si at han vil være nærmere sønnen sin når det kommer svenske klubber på banen. Mannen hadde jo lyst til å flytte til Istanbul!

Den mannen trenger bedre rådgivere, han er tydligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 sep 07, 13:38
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Har ingen problemer med å forstå at Shaaban tenker litt framover. Hva skal han leve av den dagen han legger opp, hvis han ikke har tjent nok til å legge av litt oppsparte midler.

 

Hva hadde han hatt å leve av hvis ikke FFK hadde satset på en skada spiller som ikke hadde spilt på 1,5 år da ? Det er faktisk FFK`s fortjeneste at han er i den posisjonen han er i i dag. Og til dere som tror han kommer til å spille dårligere fremover, han er vel ikke så dum at han skjønner at hvis han gjør det, kommer interessen fra større klubber til å avta og han mister landslagsplassen ?

Jeg lurer på en ting, hver gang en spiller vil vekk fra en klubb, så maser og kjaser folk at han må få gå selv om han er under kontrakt. Ta den motsatte situasjonen, hvis en klubb ønsker å kvitte seg med en spiller som er under kontrakt, hvor er det hylekoret da ? Nei da kommer de med at spilleren har en kontrakt og at klubben må forholde seg til den. Hvorfor skal ikke det motsatte være tilfellet ?

 

Ang "avtalen" som Rami påstår han hadde, hvorfor fikk han ikke den nedfelt i kontrakta si da ? Da hadde jo klubben ikke noe valg. Dessuten hva er "markedspris" og hvem bestemmer den ? Det må da være klubben som bestemmer hvor mye Rami er verdt for dem. 5,5 mill for en svensk landslagskeeper er latterlig lite. Desuten kom budet altfor sent iht det norske overgangsvinduet. Hadde han trua seg til en overgang nå, hadde det vært verre enn da Gashi gikk til Brann like før overgangsvinduet i fjor sommer stengte.. Da kunne man virkelig snakke om en judas, og jeg tror hatet til Brenne for hans overgang til LSK ville blekne i forhold...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 sep 07, 13:40
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

1. Shabaan kan ikke bli grinete på FFK på grunn av markedspris-avtalen, da budet var på 5.5 mill og markedsprisen tydelig og konkret var på minst 9.5 mill.

2. Shabaan kan ikke lenger stå med hundevalp-øyne å si at han vil være nærmere sønnen sin når det kommer svenske klubber på banen. Mannen hadde jo lyst til å flytte til Istanbul!

Den mannen trenger bedre rådgivere, han er tydligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen.

 

Veldig gode poenger...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 sep 07, 14:27
Shaban så vel noen millioner kroner forsvinne ned i dass da Morgan kom med kontrabeskjeden om at klubben ikke vil selge alikevel. Sann sett har han full rett til å være skuffet...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 sep 07, 14:36

Opprinnelig postet av Kent
Shaban så vel noen millioner kroner forsvinne ned i dass da Morgan kom med kontrabeskjeden om at klubben ikke vil selge alikevel. Sann sett har han full rett til å være skuffet...

Da kan han vel si det som det er da, og ikke finne på noe tull om at FFK ikke holder sin del av avtalen. 9.5 mill, Shaaban, ikke noe mindre. Så får vi se om du tør å sitte helt til du blir Bosman.

Forresten moro med Morgan & Styret som har kjørt en klassisk "Bad cop, good cop" på Rami. Morgan hadde ikke noe å tape på å si til Rami at han var på hans lag, for han visste at styret ville si nei uansett.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 sep 07, 15:01
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Kent
Shaban så vel noen millioner kroner forsvinne ned i dass da Morgan kom med kontrabeskjeden om at klubben ikke vil selge alikevel. Sann sett har han full rett til å være skuffet...

Da kan han vel si det som det er da, og ikke finne på noe tull om at FFK ikke holder sin del av avtalen. 9.5 mill, Shaaban, ikke noe mindre. Så får vi se om du tør å sitte helt til du blir Bosman.

Forresten moro med Morgan & Styret som har kjørt en klassisk "Bad cop, good cop" på Rami. Morgan hadde ikke noe å tape på å si til Rami at han var på hans lag, for han visste at styret ville si nei uansett.

Så du mener seriøst at Morgan bløffet Rami

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 07, 15:06
Er det noe Morgan trenger så er det å få fjernet snuskestempelet sitt i Norge (Ved å holde selv muntlige avtaler). Er det noe Shaban trenger, så er det å få vist at han er god nok for bedre ligaer enn norsk eliteserie. Det kaller jeg 2 fluer i en smekk. Når jeg har fått tenkt meg om så synes jeg denne saken virker litt planlagt. Jeg synes heller ikke at Shaban virker direkte skuffet ovenfor media. Han sa fort at " jaja, slik er det i fotball".

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 sep 07, 15:08

Opprinnelig postet av paco
Så du mener seriøst at Morgan bløffet Rami

Tja, Morgan er jo ikke tett i hue. Jeg regner med at han visste at styret ville si nei. Da hadde Morgan to valg:

1. Si til Rami at det ikke kom på tale, og mest sannsynlig få en dårlig relasjon til Rami.

2. Si til Rami at han ville la han få gå, og mest sannsynlig få en god realasjon til Rami.

Hva tror du en smart person ville gjøre? Om det virker kommer jo bare ann på om Rami klarer å forstå slikt.

 

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 sep 07, 15:14
Markedspris på en spiller er jo nettop hva det er. Det markedet vil betale!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 07, 15:24

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Markedspris på en spiller er jo nettop hva det er. Det markedet vil betale!

 

Det er helt helt sant. Men om vi derimot hadde sagt at vi vil la han gå for anslått markedspris...


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 07 sep 07, 17:01
Markedspris på Shaban.
Kan da ikke være så fryktelig vanskelig å finne ut det.  FFK får ta en telefon Til Odd og si som det er .Vår keeper vil gjerne vekk fra Fredrikstad. Vi ønsker derfor å kjøpe Jarstein til markedspris. Regner med at det er cirka 5 millioner. Siden Shaban er litt bedre er hans markedspris 5,5 millioner.
Hadde vært artig å vite hva de hadde priset  sin keeper til.

---------------------------

erfo


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 sep 07, 17:05
blir vel feil å tru at shaban er verdt mer enn jarstein egentlig. må tenke litt på alderen på de to også. jarstein har ganske mange flere sesonger igjen i karrieren sin enn shaban. trur jarstein kommer til å bli like god om noen år også.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 sep 07, 17:08
Endret: 07 sep 07, 17:09

"Låt Rami stå"

Magnus Hedman och Thomas Ravelli ger sig in i debatten om vem som ska vakta Sveriges mål i ödesmatchen mot Danmark.
De båda målvaktshjältarna är helt överens:
- Låt Rami Shaaban stå.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 sep 07, 21:22

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Markedspris på en spiller er jo nettop hva det er. Det markedet vil betale!

Dette argumentet blir bare gyldig dersom det er anledning for alle markedsaktører å delta. I dette tilfellet har overgangsvinduet stengt i hele Europa - unntatt Tyrkia. Trur du virkelig Rami blir solgt for 5,5 mill dersom alle andre klubber i Europa kan være med - og få ham med enn gang?

Ai tink nått.

Eneste måten å få en skikkelig markedspris vil være om FFK går aktivt ut og sier: "I vinterens overgangsvindu kan vi selge Rami. Vennligst kom med bud."

Så får vi se...

Jeg håper, som jeg har sagt tidligere, at Rami blir her til neste sommer. Da har unggutta bak han fått enda mer tid på seg til å modnes.   

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 sep 07, 21:23

Opprinnelig postet av erfo
Markedspris på Shaban.
Kan da ikke være så fryktelig vanskelig å finne ut det.  FFK får ta en telefon Til Odd og si som det er .Vår keeper vil gjerne vekk fra Fredrikstad. Vi ønsker derfor å kjøpe Jarstein til markedspris. Regner med at det er cirka 5 millioner. Siden Shaban er litt bedre er hans markedspris 5,5 millioner.
Hadde vært artig å vite hva de hadde priset  sin keeper til.

Skavisee... Rami er vel LITT eldre enn Jarstein? Blir omtrent som å klage i kassa at eplene er dyre når appelsinene bare kostet halvparten. Rami og Thomas Myhre derimot er en mer naturlig sammenlikning...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 08 sep 07, 14:05
Etter det jeg vet er disse tre ganske gjevngode, det er også keepere som er blitt forespurt utlånt av disse der klubben har sagt nei, (Adeco liga) men som det ble nå så frykter jeg for at minst et, kankje begge de to unge søker seg vekk fra klubben i løpet av vinteren. To som begge kjemper om u-21 lagsplass vil ikke bli i ffk og slåss om en annenlagsplass, da blir de begge ødelagt.  Om de slåss om en førstelagsplass hadde saken vert annerledes og tror begge ville akseptert det.... For det er noe de vet  de må gjøre i envær klubb.  Spannende og se hva som skjer til vinteren, om noen fortsatt vil ha Rami, eller unguttene blir borte........ Med en berget plass i år, så er jo dette det man kan kalle langsiktig tenking...

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 08 sep 07, 18:09
Vi hadde vel uansett ikke kunnet hente inn en erstatning nå, siden vårt overgangsvindu er stengt? Jarstein kan være til salgs så mye han orker uten at vi kan hente ham. Hvis Rami hadde blitt solgt, hadde vi antagelig sittet med skjegget i postkassa, en helt riktig avgjørelse av styret, synes jeg!

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340